Grey

Aburire sticla faruri

48 posts in this topic

Buna dimineata !

In vara am fost nevoit sa schimb sticla la farul drept, ca era ciobi-

ta. Am cumparat de la cineva un far cu clemele rupte si am luat sti-

cla pe el si am pus/o pe carcasa de pe farul mkeu. Am curatat si

degresat foarter bine si carcasa de plastic si sticla . AAm folosit a-

dezivul original recomandad de Vida penrtu farurile cu xenon - ale

mele sint simple cu halogen .

Cind m-am uitat mai atent , am vazut ca si stingukl e aburit, dar nu

asa tare . Nu stiu de cind face asa, la el nu am umblat , e original ,

cum a venit de fabrica .

De atunci, sticla se abureste de fiecare data cind ploua. Nu circul

eu cu masina , dar cine circula a urmarit .

Pe linga sticla nu intra apa , este singurul lucru de care sint sigur .

Stiu ca e condens de la umiditatea atmosferica, pentru ca se abu-

reste si cind e masina in garaj, daca ploua afafara . Prin octombri-

e a fost o perioada fara ploaie si atunci au ramas uscate .

Ceva recoamndari _ Multumesc!

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimineață a fost când m-am culcat io! ;D

Ai încercat ce ți-am recomandat sau nici măcar n-ai văzut?

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este etansat cum trebuie. Trebuie desfacut si relipit, sau dat jos de pe masina si incalzit cu feon industrial, bine, bine si apoi presata sticla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate, Ionuț, e o problemă standard la P2-urile mai vechi. Nu e problemă de sticlă lipită defectuos. Eu cred ce spune Grey. Problema apărea chiar și la mașinile noi sau la faruri asupra cărora nu s-a intervenit. Foarte mulți posesori în special de S80 I și V70 II au avut sau încă mai au această problemă. Volvo au și născocit un ”service solution”. Am explicat eu fenomenul pe celălalt forum, unde a apărut topicul deja de ieri.

Farul nu e făcut să fie etanș, e făcut cu orificii prin care să circule aerul. După stingerea farului, prin răcirea aerului din el, și scăderea consecutivă a volumului acestuia, în far pătrunde aer atmosferic. Dacă sunt precipitații, el are, în acel moment, UR de 100%. E o lege a fizicii ca vaporii să condenseze pe suprafețe mai reci. Deci, atât timp cât în aer sunt vapori și atât timp cât sticla e rece, acei vapori se vor depune pe ea.

[...] capace anticondens, denumite de Volvo `service solution`, PN 8650192, cu o bandă de material de genul gore-tex-ului, care-i permite farului să „respire”.

http://www.************...82.html#msg6782

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata !

In vara am fost nevoit sa schimb sticla la farul drept, ca era ciobi-

ta. Am cumparat de la cineva un far cu clemele rupte si am luat sti-

cla pe el si am pus/o pe carcasa de pe farul mkeu. Am curatat si

degresat foarter bine si carcasa de plastic si sticla . AAm folosit a-

dezivul original recomandad de Vida penrtu farurile cu xenon - ale

mele sint simple cu halogen .

Cind m-am uitat mai atent , am vazut ca si stingukl e aburit, dar nu

asa tare . Nu stiu de cind face asa, la el nu am umblat , e original ,

cum a venit de fabrica .

De atunci, sticla se abureste de fiecare data cind ploua. Nu circul

eu cu masina , dar cine circula a urmarit .

Pe linga sticla nu intra apa , este singurul lucru de care sint sigur .

Stiu ca e condens de la umiditatea atmosferica, pentru ca se abu-

reste si cind e masina in garaj, daca ploua afafara . Prin octombri-

e a fost o perioada fara ploaie si atunci au ramas uscate .

Ceva recoamndari _ Multumesc!

Buna seara,

In trecut am avut probleme asemanatoare la diferite masini, daca este la fel la ambele faruri atunci probabil din cauza condensatiei atmosferice, iar daca un far se abureste mai mult ca celalalt atunci la farul respectiv sunt probleme de etansitate, cel putin asta a fost experienta mea personala, in general unul dintre capace nu inchidea bine sau plasticul era crapat pe undeva.

La S60 2004 dupa ce mi-au schimbat becul de la semnalizare a inceput sa mi se abureasca, dupa 6 luni a inceput sa se adune apa in far, problema a fost ca nu au pus inapoi suportul becului de la semnalizare asa cum trebuia si cand ploua acolo cumva ajungea apa in far, solutia a fost ca am dat jos farul, am scurs apa din el si i-am uscat interiorul cu un uscator de par, montat la loc fiind sigur ca toate capacele de la far sunt la locul lor in pozitie inchisa, de atunci nu mai sunt urme de aburi sau apa in far.

Sper ca informatia de sus sa ajute.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panut , am spus ca sticla e lipita bine. Nu e aia .

@hemidalir , o sa transmit sa verifice ce capace sint , dar nu poate fi aia

rezolvare , aburii intra cum si iasa .

@gherariu, multumes, o sa-i cer sa vada daca e soclul de la semnalizare

pus bine , ca am vazut si eu ca exact pe el se picura apa de pe aripa.

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns . Scriu mai prost pentru ca nu vad bine

fara ochelari si de multe sint si dupa cite un paharel dar dumnea-

ta m+ai ajutat mai mult si nu ma supar . Dar te rog sa ma lamuresti

ce sint numele alea care le-ai scris .

Masina nu are capace ca cel pecare mi l-ai aratat in link .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu ceva similar si s-a datorat plasticului (negru) crapat :) . Dar cum la v70 trebuie demontata bara apoi farul , incearca sa pui bine capacele , apoi daca nu s-a rezolvat, schimbale dupa cum spunea Heim , daca nici asta nu rezolva, le demontezi si le verifici atent.

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa

dar la v50 ... era crapat plasticul de langa sticla . la v70 nu am probleme ... am sa ma uit astazi cum arata capacul , dar in conditii de ploaie extrema (aici la mama in Fr. plouaaa) ele nu se aburesc!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mucia superioara in partea mediana , cam pe unde se imbina cu sticla

nu prea se vedea , dar am apasat imtamplator si am descoperit-o (la spalatorie mi-a intrat apa in far), si era aburit.

Edited by Cristi Muresan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pus capacele cu membranae , farul la care am relipit sticla se

abureste in continuare, cel la care nu am umblat s-a uscat .

Stie cineva daca sticla este tratata cu ceva antiaburire si sa fi

spalat pelicula aceea cind am spalat sticla ? Se poate asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pus capacele cu membranae , farul la care am relipit sticla se

abureste in continuare, cel la care nu am umblat s-a uscat .

Stie cineva daca sticla este tratata cu ceva antiaburire si sa fi

spalat pelicula aceea cind am spalat sticla ? Se poate asa ceva?

Nu sunt tratate cu nimic sticlele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum poti sa fii atit de sigur ?

Ai spalat d-ta sticla pe interior, ai frecat+o bine cu bureteele de sirma

, ai lipit-a la loc si ai vazut ca nu se abureste?

Uite ce zice aici la additional info : http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/lens-headlight-left-xenon/1019117/

Stiu ca e pentru xenon, dar tot sticla e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... eu sunt singurul de pe aici care are lupe in faruri in xenon! Crezi ca le-am bagat prin spate lupele?

La cate faruri de Volvo am desfacut pana acum, nu am vazut la niciunul vre-un strat protector, de ceva anume!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici nu trebuie sa se vada , asa se pune, sa nu se vada. Crezi ca eu il splaam daca

se vedeea ?

Si dumneata cum explici ce scrie pe scandix*?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, insa eu nu am gasit altceva in afara de jeg (sau apa la unele) si praf. Si nu stiu din ce ar putea fi acea pelicula, care sa dureze 10-15 ani pe lentila farului, in toata caldura produsa in interiorul farului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ai frecat bine-bine interiorul sticlei cu buretele si ai pus-o la loc si nu s+a aburit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La v40 am desfaacut ambele faruri si le-am spalat sticlele cu spuma activa si burete iar oglinzile cu solutie de spalat geamuri diluata tare si clatite cu apa distilata iar apoi uscate cu aer cald. S-au aburit si la mine amble aproximativ o saptamana iar dupa un drum de 500 km fara oprire cu farurile aprinse s-a rezolvat problema. De doua luni nu s-au mai aburit.

Edited by vpr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ai frecat bine-bine interiorul sticlei cu buretele si ai pus-o la loc si nu s+a aburit?

Am spalat sticlele cu un burete si detergent, le-am limpezit si apoi le-am sters cu servetele. Unul dintre ele am vazut ca se mai abureste cand ploua, insa eu am folosit acelasi mastic la lipire si ma gandesc ca nu s-a etansat cum trebuie, fiind problema doar la un far

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am umblat la nici un far , si tot se aburesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai avut masina de noua ? Daca nu, nu ai cum sti ce interventii s-au facut a-

supra farurilort ,poate sint spalate pe interior de fostul prorpietar . Capcaele

cu membrana anticondes le ai ? Legt de tratamentele antiburire , sint exem-

ple destule pe internet , se practica din cite vad.

Exemplu : http://www.fsicti.co...hp?pid=34&lid=1

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

In legatura cu aburirea farurilor am observat la S60 din 2011 care are HID active bending ca un pic se aburesc la drumuri de <100 mile in conditii de ploaie. Se poate observa condens pe interiorul plasticului transparent la nivelul semnalizarilor, dar nu afecteaza intensitatea luminii. Masina cumparata de la reprezentanta volvo ex-demo cu 3 ani in urma (nu a fost umblat la faruri) Un pic se aburesc si cele noi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, dacă doar pe ăla l-ai spălat, logic că doar ăluia i-ai îndepărtat tratamentul antiaburire, nu? ;D Serios, acuma, e destul de greu să pătrundă apa pe lângă sticlă; asta, pentru că îmbinarea e poziţionată în aşa fel încât apa nu prea are cum să ajungă acolo.

Eeeee... hai bre ca le-am spalat pe amandoua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi ţi se aburesc amândouă... ;D

Doar unul si doar cand ploua, dar eu ma gandeam ca nu l-am lipit cum trebuie... zic si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ţi-ar intra apă, ai vedea-o băltind în carcasă, fie din faţă, dacă e multă, fie prin spate, pe la capace, dacă e mai puţină. Dacă nu bălteşte, înseamnă că umiditatea atmosferică se condensează pe sticla mai rece, conform legilor fizicii, în vigoare. ;D

Posibil si asta, nu am observat decat o singura data, dupa o ploaie torentiala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now