cdaugustin

850 2l 20v 144cp segmentare, diagnoza si cateva intrebari

41 posts in this topic

Salut,

am patit un lucru mai putin obisnuit si sunt curios ce parere aveti:

AC cu o zi inainte + urmatoarea zi am mers intr-o seara un pic mai tare (undeva la 1km poate, plecat de pe loc turat moturul nu pic 6k rpm) iar apoi mers normal.

A treia zi in trafic la mers lejer ma simtit miros de ulei ars si surpriza in spate fum albastru... vreo 500m mai incolo a aparut si senzorul de ulei... am oprit imediat, completat cu ~200ml ulei (5w40 castrol magnatec)(atat mai aveam la indemana) am mai mers inca un km (cu intentia sa opresc in primul loc de parcare pe care il gasesc). Zis si facut, verificat nivel ulei --- nu aparea deloc; adus 2l ulei completat in veselie (si in motor si pe langa :) ca nu aveam o palnie) si am mers mai departe spre casa (inca  1-2km) cu intentia ca urmatoarea zi pe lumina sa ma uit atent la ce se intampla.

A patra zi cu motorul rece am inceput verificarile:  nivelul ma ulei era peste maxim (poate ca totusi 2l de ulei a fost un pic cam mult :D) si am observat ca lipsea lichid de racire de tot din vasul de expansiune, luat o sticla de apa demineralizata turnat si surpriza un furtun era aproape sarit si curgea pe langa (atasata schema din vadis cu furtul respectiv).

Am impins inapoi acel furtun la mana dar nu pare ca ii prins bine, trebuie cumva impins cu ceva sau are cumva niste cleme / sistem de prindere care poate s-a rupt ? (maine fac o poza si de sub capota)

a mai patit cineva ceva asemanator ? eu cred ca nu am mers fara ulei (nu se aud zgomote in motor sau ceva) ci doar poate fara lichid de racire vreo 5km dar tot timpul temp motorului a ramas la mijloc (ce is patit :) stau cu ochii pe indicatori tot timpul) dar m-am panicat un pic, nu vreau sa pierd tancul; chiar daca de vreo 2 ani de zile nu mai am curajul sa ies cu el din oras.

 

multumesc,

Augustin

 

furtune.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

am patit un lucru mai putin obisnuit si sunt curios ce parere aveti:

AC cu o zi inainte + urmatoarea zi am mers intr-o seara un pic mai tare (undeva la 1km poate, plecat de pe loc turat moturul nu pic 6k rpm) iar apoi mers normal.

A treia zi in trafic la mers lejer ma simtit miros de ulei ars si surpriza in spate fum albastru... vreo 500m mai incolo a aparut si senzorul de ulei... am oprit imediat, completat cu ~200ml ulei (5w40 castrol magnatec)(atat mai aveam la indemana) am mai mers inca un km (cu intentia sa opresc in primul loc de parcare pe care il gasesc). Zis si facut, verificat nivel ulei --- nu aparea deloc; adus 2l ulei completat in veselie (si in motor si pe langa :) ca nu aveam o palnie) si am mers mai departe spre casa (inca  1-2km) cu intentia ca urmatoarea zi pe lumina sa ma uit atent la ce se intampla.

A patra zi cu motorul rece am inceput verificarile:  nivelul ma ulei era peste maxim (poate ca totusi 2l de ulei a fost un pic cam mult :D) si am observat ca lipsea lichid de racire de tot din vasul de expansiune, luat o sticla de apa demineralizata turnat si surpriza un furtun era aproape sarit si curgea pe langa (atasata schema din vadis cu furtul respectiv).

Am impins inapoi acel furtun la mana dar nu pare ca ii prins bine, trebuie cumva impins cu ceva sau are cumva niste cleme / sistem de prindere care poate s-a rupt ? (maine fac o poza si de sub capota)

a mai patit cineva ceva asemanator ? eu cred ca nu am mers fara ulei (nu se aud zgomote in motor sau ceva) ci doar poate fara lichid de racire vreo 5km dar tot timpul temp motorului a ramas la mijloc (ce is patit :) stau cu ochii pe indicatori tot timpul) dar m-am panicat un pic, nu vreau sa pierd tancul; chiar daca de vreo 2 ani de zile nu mai am curajul sa ies cu el din oras.

 

multumesc,

Augustin

 

furtune.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racordurile (tevile ) de apa din incinta motor se introduc mai viguros in conductele radiatorului de habitaclu ( fixate  pe tabla pedalier) care au acel sistem de prindere  tip "click" din plastic (au doua urechi laterale ce securizeaza tevile  de apa ).

Altfel la presiunea creata de pompa de apa datorita turatiei mari sint ejectate , apoi soliciti radiatorul de clima la imbinari si pierzi lichid racire.

Poti ramine fara apa  fara sa sti , sa mergi  vreo 5-10km , acul indicator  apa sa stea la ora 3 , astfel incit temperatura intregului motor sa ajunga mult peste 104 grade iar garnitura de chiulasa sa fie solicitata termic mult ,segmenti ,cuzineti,etc..Dupa aceea poate sa dea cu fum albastru..

Daca nu i-ai facut un stage 0 inainte sa stii pe ce te bazezi o prajesti de tot ,chiar daca te dai la ea chiar si 1000-2000m. E doar un sfat :)

 

 

Edited by Vvolvo
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

" Daca nu i-ai facut un stage 0 inainte sa stii pe ce te bazezi o prajesti de tot ,chiar daca te dai la ea chiar si 1000-2000m. E doar un sfat "


multumesc de sfat, am refacut motorul complet cu Alex si Vadim acum vreo 20k km... motorul este (era) in stare excelenta, tot ce e pe langa pica/crapa incet incet (plastice, prinderi, electronice etc)

nu imi este clar de ce nu a aparut senzorul de apa in bord  imediat ce a inceput sa piarda pe acolo :( (de obicei se aprindea foarte repede daca cumva scadea nivelul).

 

sper sa nu se fi defectat nimic, piese nu prea mai sunt de cumparat pt reparatii.

 

multumesc,

Augustin

Edited by cdaugustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

am revenit si cu pozele, cred ca motivul pt care nu  "prinde" furtunul e ca buza in care ar trebui sa ajunga este/pare rupta.

 

multumesc,

Augustin

WhatsApp Image 2020-08-19 at 19.08.44.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-19 at 19.08.50.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa S70T5 dar este la fel si la 850. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am încredere în cupla respectiva, odată ce am umblat la ea. 

In funcție de anul de fabricație țevile de după ea pot fi otel sau aluminiu. Recomand upgrade la alu, care nu ruginesc. 

De asemenea, atenție la sistemul de prindere. Sunt doua modele cu șaibe și o-ring-uri succesive, făcute sandwich. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Am uitat sa mentionez de saibe  si o-ring-uri .

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de poze si raspunsuri, intre timp am ajuns cu ea pe platform la mecanic si el a spus ca e rupta cupla...

concluzie: comandat: cupla, set oring  si 2 oringuri (reperele din poza) (cuplu 280, kit 210, oring 2x 25) - nu am gasit nicaieri in tara; am luat pe comanda speciala nereturnabile.

sper sa nu fi patit nimica motorul perioada relativ scurta cat a mers fara apa :(

cuplu heater 850.PNG

Edited by cdaugustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întrebarea mea e de ce nu ai fost anunțat de mașină ca nu mai ai antigel? 

Ori e senzorul de nivel de pe vas bypassat, ori e jeg in vas și bila e blocata sus. 

Dacă motorul a scăpat, ia un vas nou. 3xx RON pe oe sau ceva mai ieftin dacă ai încredere în aftermarket. 

Mult noroc! 

LE: ar putea fi becul din bord ars. Aici testul e simplu. Vezi dacă se aprinde când pui contact. 

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 8/22/2020 at 8:56 AM, Bogdan S a spus:

Întrebarea mea e de ce nu ai fost anunțat de mașină ca nu mai ai antigel? 

Ori e senzorul de nivel de pe vas bypassat, ori e jeg in vas și bila e blocata sus. 

Dacă motorul a scăpat, ia un vas nou. 3xx RON pe oe sau ceva mai ieftin dacă ai încredere în aftermarket. 

Mult noroc! 

LE: ar putea fi becul din bord ars. Aici testul e simplu. Vezi dacă se aprinde când pui contact. 

 

salut,

si eu am fost uimit ca nu a aparut semnal pt apa... mai mult a aparut de ulei. Toate becurile in bord par sa functioneze (am sa verific din nou) iar de obicei se aprindea becul de apa (ca am mai pierdut antigel doar din cauza aia)(eu credeam ca se evapora sau ceva dar el de fapt se scurgea prin crapaturi).

nu e nici un bypass facut totul ar trebui sa functioneze, am sa bag ochiul in vasul ala sa vad daca pot sa il curat pe dinauntru.

intre timp am inlocuit cupla, oring, kit etc (evident ca mecanicul nu prea a stiut sa deschida aparatoarea de sub volan si a rupt pe acolo urechile alea si acum cam atarna in doua suruburi aparatoarea --- de fapt singurul motiv pt care nu poti sa ai ai o masina mai rara in tara asta: prea putini stiu sa repare corect).

multumesc,

 

am sa pun poze si cu piesa rupta in curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica "mecanicul" ala nu a fost in stare sa demonteze aparatoarea de sub volan bine, dar a stiut cum sa iti puna cuplele de apa 100% cum trebuie ?????

 

Sa ne tii la current cum merge masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca a rupt picioarele. Dar e greu sa le agăți pe amândouă. Desfă tu șuruburile și agat-o în spate pe ambele părți. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now