cipriakos

Defectiune sistem control emisii volvo v50

9 posts in this topic

va salut!

Sunt din Drobeta si am un volvo V50 din 2009, 110 mii km si am urmatoarea problema mi s-a aprins lampa care indica DEFECTIUNE LA SISTEMUL DE CONTROL AL EMISIILOR si masina a intrat in regim de avarie (nu tureaza peste 3000 rpm). Nu -mi apare mesajul ca filtru de particule este infundat.

Am fost la un ,, specialiist'' care mi- a spus ca singura eroarea care apare totusi este de la filtru si ca softul nu ii mai da voie sa faca o regenerare fortata si ar trebui sa ma duc la Timisoara la reprezentanta.

Am sunat la reprez. si mi-au spus ca probabil trebuie completat aditivul care m-ar consta 1200 RON.

V-as ruga sa ma lamuriti cu urmatoarele;

1. Eroarea poate sa apara daca nu mai am aditiv in rezervor? ( foarte posibil sa nu mai am aditiv, deoarece masina am cumparat-o la 105.000 KM si nu cred ca s-a completat aditivul pina acum) Pe rezervor se poate vedea nivelul de aditiv?

2.Este posibil sa fie necesar sa curat sau inlocuiesc filtru, desi am inteles ca cu DFB nu ar trebui sa fie probleme pina la 120000 km?

3. Ce parere aveti de firma din Odorheiu Secuiesc care curata filtre?

4. Cunoasteti pe cineva din zona care sa aiba un program complet de testare Volvo?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Daca km masinii sunt reali, e foarte posibil ca aditivul sa fie sursa problemelor tale. Cam atata tine cel din fabrica, aprox. 120.000 km.

Daca completezi aditivul, la km astia nu ar trebui inca schimbat filtrul. Desi in planul de service el este trecut la inlocuire la 120.000, cel mai probabil o sa o mai duca mult si bine (pana pe la 180-200.000 km). Asta in functie si de uleiul pe care il vei folosi, regimul in care vei utiliza masina...

Nu ma pronunt cu privire la curatarea filtrului. Exista optiunea de a-l anula fizic si din soft sau inlocuirea lui (OEM sau aftermarket).

Cel mai important acum e sa nu umbli mult cu masina asa, filtrul se va colmata tot mai mult.

Nivelul de aditiv poate fi determinat pe tester.

Bafta!

De fapt, trebuia sa ne spui intai ce motor ai... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aditivul se completeaza la 60 k si apoi la 120 k se inlocuieste filtrul si se completeaza din nou cu aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai deja 110000 km, iar filtrul moare pe la 120000 km, dar nu este ceva fix, poate fi 110000 sau 130000 km.

Nivelul aditivului il vezi cu Vida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate fi 192.000 sau 187.000... La mine asa a fost :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc eu ... daca fiecare regenerare si-o indeplineste cu succes , ii creste durata de viata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor care mi-au raspuns.

Scuze, motorul este 1.6D , 80 KW, 109 CP.

Stie cineva de unde se poate achizitiona ma ieftin aditivul? Dar softul de testare VIDA? Aditivul este EOLYS 176 DPX10? Se poate folosi si altceva?

Nu mi ati spus ce credeti de curatirea filtrului la firma din Odorheiul Secuiesc?

Daca filtru este colmatat nu ar trebui sa am si mesajul SOOT FILTER FULL?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Curatarea filtrului este doar o rezolvare provizorie, se va infunda din nou daca este uzat.

Decat sa dai banii pe curatari si alte cele, mai bine il scoti si gata...Inevitabilul nu poate fi evitat (ca sa fac un pleonasm, cred) :D DPF OFF sau DPF NOU.

Daca ai nevoie doar de aditiv, cred ca sunt si colegi pe forum ce te pot ajuta.

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar aditiv volvo sa folosesti(il gasesti la repezentanta sau probabil la colegul MC)

testerul Dice il gasesti pe ebay , o clona si pretul este undeva pe la 100 de dolari.

Cat despre curatare nu stiu ce sa spun , eventual sa il cureti tu cu detergent , spalat cu presiune (in sens invers) si apoi uscat.

Mai degraba pune aditiv , fa o regenerare si apoi vezi cum stai

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now