pricopcriss

montare carlig remorcare si conectarea instalatiei electrice

50 posts in this topic

On 5 aprilie 2015 at 0:58 PM, pricopcriss said:

 

Da ,asa este,m am uitat dupa cabluri si duc la senzori de parcare ,dar sunt alea 2mufe libere,una cu cablu ala rosu gros(pe care l am verificat si nu are curent,nici cu contact nici fara)si alta mai sus ,negra cu 2cabluri unul portocaliu si onul negru parca (verificate si curent are doar unul ,si cu contact si fara)

stiti cumva pt ce sunt aceste 2 mufe???

multumesc!!

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici se vad mufele mai bn....

multumesc !

image.jpg

Edited by didi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi recomandat sa mergi la un service sa-l monteze/cableze cum trebuie.

Masinile din ziua de azi sunt foarte "pretentioase" si te poti trezi cu o mare problema.

Cunosc masini cu instalatia arsa, calculatoare alea alea, dupa montarea "artizanala" a carligului.

Rulota consuma enorm de mult curent, frigider, baterie proprie ce trebuie incarcata, lumini, pompe apa, centrala termica etc si daca o legi unde nu trebuie o faci varza. Se trage cablu direct de la baterie pentru 12V permanent si inca unul pentru 12V in functionare. Eu la masina veche am consumat bateria de la ora 23 pana a doua zi la 6 dimineata (7 ore) de mai aveam 5V in ea, am lasat frigiderul pornit si aveam o singura alimentare permananta de la baterie (asa montase Augsburg-ul instalatia, dupa aceea am modificat-o)

La masina(XC70 cat si XC90) am un modul numai pentru rulota din care se citesc functionarile tuturor luminilor de pe rulota, se anuleaza senzorii de parcare spate la cuplarea rulotei se activeaza alimentarea permanenta 12V si o alta alimentare atunci cad este pornit motorul 12V si altele.

 

Empiric, poti sa pui in paralel toate semnalizarile de la masina cu cele ale rulotei si gata sau ca sa protejezi cat de cat instalatia poti pune relee dar e mai mare bataia de cap.

 

Daca nu ti-ai luat deja instalatia iti recomand sa pui mufa cu 11 pini (cu toate ca are 13 se numeste 11) nu cea cu 7.

Toate rulotele noi au 11 pini si exista adaptoare ieftine de la 11 la 7.

Din 11 functii poti face 7 dar din 7 nu poti face 11 cu nici un adaptor.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_standards_for_trailer_connectors

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.

Ma poate ajuta cineva cu o schema pentru montarea instalatiei electrice a unui carlig de remorcare pentru un V40 din 2001. Precizez ca instalatia este formata din priza si ceva cabluri. Nu am nici o mufa sau modul de conectare pe instalatia electrica a carligului, doar niste papuci de conectare.

Va multumesc anticipat.

Edited by danut3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un electrician si iti leaga firele in 15 minute. La carlig probabil ai deja schema si trebuie legate la lampile spate. Nu ai nevoie de modul la masina ta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult de informatie.

Raman dator cu o bere. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua. Am si eu o intrebare legata de legaturile la partea electica de la carligul de remorcare la un volvo v50 2007. Firul rosu de la modul ( firul rosu lung) trebuie sa il leg direct la baterie, bineinteles printr-o siguranta pusa pa fir, sau pot sa-l leg de undeva din spate-portbagaj. Am gasit in partea dreapta langa tripla o mufa libera cu un fir rosu gros,pot sa ma leg de el?... Cine ma poate ajuta? Va multumesc

15096943724041404279203.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, 13CVI said:

Buna ziua. Am si eu o intrebare legata de legaturile la partea electica de la carligul de remorcare la un volvo v50 2007. Firul rosu de la modul ( firul rosu lung) trebuie sa il leg direct la baterie, bineinteles printr-o siguranta pusa pa fir, sau pot sa-l leg de undeva din spate-portbagaj. Am gasit in partea dreapta langa tripla o mufa libera cu un fir rosu gros,pot sa ma leg de el?... Cine ma poate ajuta? Va multumesc

15096943724041404279203.jpg

Precizez ca am verificat si firul rosu de la mufa are curent pe el tot timpul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e recomandat sa-l legi in alta parte decat la baterie direct.

Ai un consum foarte mare pe acel fir care-ti alimenteaza in rulota tot ce este pe 12 volti:

Bateria proprie rulotei pentru incarcare in mers (daca exista)

Frigider partea de 12V

Pompa apa

Lumini

orice alt consumator.

Eu am "reusit" performanta sa descarc bateria masinii in nici 5 ore, motorul oprit/masina parcata si cupla conectata.

Ai putea sa incerci sa-l legi la bricheta daca ai in portbagaj dar nu-ti recomand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Va multumesc Maurice. Nu am facut o precizare; priza este cu 7 pini nu cu 11(13) pini

Edited by 13CVI

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa conectez direct de la baterie, dar va fi dificil cu trecutul firului spre motor. Ma gandeam ca ar fi fost mai simplu de acolo din portbagaj, iar firul de care spuneam este destul de gros...poate sa fie de 2,5. Dar aleg varianta cea mai sigura nu cea mai simpla. Va doresc numai bine.

Edited by 13CVI

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 7 pini parca ai +12V permanent pe firul ala.

La 11 pini ai acelasi +12V permanent (pentru lumina interioara si pompa apa) si suplimentar ai al doilea +12V doar cand merge motorul (pentru alimentarea consumatorilor energofagi gen frigider, baterie rulota etc)

Daca tot treagi firul mai bine punt de 4 mmp ca-i mai "safe" si nu costa o avere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma alatur discutiei,la cazanul ce am luat trebuie sa pun carlig,la mine nu e de bashini,eu tractez remorci,pentru diversele utilizari proprii..Cirligul sh sau nou e identic la prindere,nu am nici o problema.Kit-ul electric e ciudatenia,in sensul ca in functie cica de masina,se poate pune kit ce comunica sau nu cu canbus.Adica din mufa cu 13 pini a carligului in cazul meu,ajunge cablul ce se termina cu o mufa(gri si mare),acea mufa intra daca e cazul in modulul de carlig ce comunica cu canbus-ul masinii,urmind ca din modul sa iasa mufa verde ce se pupa cu sora ei din instalatia masinii.Morala,kit-ul electric se foloseste cu acel modul sau fara,cica in functie de echiparea masinii.Amicii de la Volvodez au vrut  VIN,si urmeaza sa imi dezvaluie daca la masina trebuie sau nu modulul sau nu are nevoie,ei sustin ca masina fiind 2005,nu se pricepe daca are canbus sau nu....Deja au trecut 3 zile si nu au raspuns,si nu ii mai deranjez,ca e inutil,oamenii nu vor sa vanda,ei se preocupa sa posteze pe fb testimoniale Volvo decit sa vanda.Ideea e ce fac eu in situatia data?Dupa VIN am nevoie de modul sau nu?Ar fi indeajuns sa caut in portbagaj mufa verde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca tot e sa nu conteaza mergi pe varianta cu firele puse in paralel cu cele din masina "old fashion way" ca la Dacia 1300. Eu asa aveam din fabrica la un Peugeot din 2005-2006

Pana la urma tu pentru remorca ai nevoie de semnalizare st/dr, lampa pozitie, lampa stop, masa si cam atat. Presupun ca lampa ceata si mers inapoi nici nu are remorca, alimentare +12V permanent si atunci cand merge motorul (din alternator) nu vad la ce ti-ar trebui.

Singura "problema" e sa vada masina ca ai un consum mai mare pe lampa respectiva si sa-ti dea avarie de lampa in bord.

Daca nu ai comunicatie nu o sa afiseze in bord daca merg lampile de la remorca si nici masina nu o sa stie ca ai remorca, caz care nu conteaza ca presupun ca nu facea nimic altceva la vremea aia 2005 cand puneai remorca.

La astea mai noi se modifica modul ESP, anuleaza senzorii spate, anuleaza unghiul mort din oglinzi, schimba cutia altfet etc/etc/etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modul esp cum se modifica nu ma pasioneaza,DSTC este prezent si atit conteaza,cel putin pentru mine.daca la ce spui tu e ESP reglabil,spaga ta.:wacko:..Senzori spate nu sunt interesat,nu locuiesc in oras si cind ajung pe acolo sunt capabil de o parcare fara senzori,nu imi curge din gura.Unghiul mort anulat sa nu aud de el,ma satisface oglinda clasica cu unghi mort.De schimbat modul cutiei nici vorba,a mea e manuala,ca asa am vrut-o.Apoi,presupui gresit-remorcile au ambele lampa ceata si de mers inapoi.Si plus permanent imi trebuie pentru a tracta altceva decat remorci,,ca de aia nu pun kit cu 7 pini.Si nu in ultimul rand,de unde iti rezulta ca nu conteaza pentru mine montajul unui carlig pentru o masina ce are si un modul de comunicare intre ea si eventuali consumatori suplimentari si ocazionali?Ca vin din vremuri cind masinile erau simple nu inseamna ca nu ma pot adapta cind am acceptat sa posed o masina mai moderna.Si sincer daca puteam sa aleg as fi preferat o prefacelift manuala,si nu o facelift cu motorul de 163 de cai,dar din motiv de pandemie nu ma maninca aiurea sa ma expun riscurilor de covrig pentru o masina.Asta ca motivatie pentru ca am luat-o pe asta la un pret terestru si adusa la nas.Altfel toate bune,multam de postare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa-ti citesti postul initial si pe cel pe care ti l-am scris eu. Vad ca te-a deranjat raspunsul meu, vrei sa-l sterg?

Daca tot vrei un raspuns:

Modul esp cum se modifica nu ma pasioneaza  - la modelul tau nu se modifica nimic cand pui remorca/rulota indiferent de module electronice sau nu, nu exista aceasta optiune in 2005, s-a introdus abia in 2015-2016

Senzori spate nu sunt interesat - daca ai senzori pe masina si pui remorca o sa-ti piuie cand dai inapoi

Unghiul mort anulat  - nu exista optiunea la modelul tau

De schimbat modul cutiei nici vorba,a mea e manuala  - nu exista la modelul tau, s-a introdus in 2015-2016, fiind manuala nu are rost discutia noua/veche

Presupui gresit-remorcile au ambele lampa ceata si de mers inapoi - presupunerea mea e exact ce-i spune numele, presupunere, atunci mai tragi 2 fire suplimentare

Plus permanent imi trebuie pentru a tracta altceva decat remorci - aici te contrazici singur, ai zis ca vrei sa tractezi doar remorci, daca vrei altceva mai ai nevoie de un +12v direct din baterie si al doilea +12v cand merge motorul si alimenteaza consumatorii

De unde iti rezulta ca nu conteaza pentru mine montajul unui carlig pentru o masina ce are si un modul de comunicare intre ea si eventuali consumatori - remorca nu are alti consumatori, ai vrut pt remorca nu rulota sau altceva special

 

Eu iti recomand sa-ti pui carlig nou original si modulul cu comunicatie numai la reprezentanta Volvo.

Carligul e modificare la structura masinii si trebuie pus de service autorizat Volvo iar comunicatia trebuie activata soft deci chiar daca montezi modul CanBus e posibil sa nu ti-l vada si nu ai facut nimic, eu asa as face daca tot e sa-mi dau cu parerea.

Daca se desface in mers carligul si omori pe cineva intri in puscarie daca l-ai montat tu, daca l-a pus reprezentanta poate scapi cu suspendare.

La mine pe XC70 s-a desfacut carligul pus de fabrica (slabite suruburile si 2 rupte), iar pe forumul de rulote/rulotisi sunt cazuri de acest gen cu urmari "mortale"

 

Daca nu vrei sa-l pui in reprezentanta si daca te intereseaza "manufactura":

01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.

PS: cu placere

13 pini.jpg

Edited by Maurice
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa sunt eu,accept doar cind mi se spun lucruri noi,pe care nu le cunosc.Accept sa fiu privit de sus doar daca partenerul de conversatie cunoaste mai mult decit mine.Un amic m-a definit ca as fi carcotash,ca ma port de parca bashinile mele miros altfel.:)Si aia cu desfacutu in mers e iar de cretini,e deajuns sa citesti in instructiunile de montaj  unde spune ca dupa o perioada sau km de la montaj sa restrangi prinderea pe caroserie.Multumesc de schema de montaj pini,am schimbat la ambele cupla Hella de curind,si priza la una din remorci.De tractat se tracteaza remorci,sulote si platforme,eu platforme nu folosesc,iar rulote nu mai folosesc,cel putin momentan.Si daca vrei sa imi exprim o parere,kit-ul electric se pune pentru maxim de utilizare,nu pentru ce tractezi momentan.Plus permanent utilizeaza si o remorca pentru o plafoniera dar si o rulota pentru alte utilitati posibile,pe care nu le enumar acum.Sa fim sanatosi.....deocamdata asta e prioritar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile la mine s-au desfacut alea din fabrica la al doilea drum cu rulota. Nu stiu unde este scris in manualul masinii sa strangi suruburile puse de producator dupa xx km, eu unul n-am auzi asa ceva.

Le-am schimbat pe cele rupte si strans pe toate la Viena in reprezentanta Volvo ca eram in concediu.

Pana acasa s-au desfacut din nou de am cumparat o cheie sa le mai strang din cand in cand. La Primus le-au schimbat pe toate cu altele noi montate de data asta cu "ciment/adeziv" Loctite sau ce-o fi fost.

Asa trebuiau puse initial din fabrica sau la Viena cand le-au schimbat. Alea sigur nu se mai strang dupa xx km si nici nu s-au desfacut in cei 6 ani de folosire. E povestea pe forum scrisa.

Ca paranteza eu merg cu rulota (turistica) de mai bine de 20 de ani pe vreo 4 masini si niciodata nu s-a desfacut nimic, o singura exceptie cand a fost montat defectuos, de doua ori in 3 zile. Sa nu uit, nu am strans suruburile niciodata la niciuna din masini.

Acum stau si ma intreb asa in mizeria mea intelectuala, la chiuloasa trebuiesc stranse din cand in cand, sau la tampoanele motor, sau la scaune sau la manerele de usi sau care vrei tu ca sunt cateva mii de suruburi/piulite pe o masina???

Restul nu mai are rost sa le discutam ca ne pierdem timpul amandoi, tu cu parerea ta eu raman in "lipsa cunostintlor" si  "cretineala" asa cum m-ai catalogat mai sus.

Nu te mai obosi sa-mi raspunzi sa nu te cobori la nivelul meu de lipsa a cunostiintelor.

Bafta multa!

PS

Basinile miros diferit in functie de alimentatie si digestia fiecaruia, chestia e dovedita stiintific de niste colegi de facultate, ingineri ajunsi la un institut de renume mondial unde taie frunza pe banii statului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius,cu toata intelegerea,sa ne intalnim la o bere,dau eu,unde vrei,sa depanam una-alta in speranta ca vor disparea nuantele aste.Ca te cataloghezi cretin e e strict problema ta,abia in ultima postare ai dezvaluit ca ai patit treaba cu desfacutul,:)nu puteam sa stiu pina atunci.Ca iti place sa platesti in stanga si dreapta si implicit sa te increzi in mecanici,iarasi e problema ta,sper sa nu deranjam pe mecanicii autorizati pe aici.Eu sunt mai diy de felul meu,platesc doar cind problemele ma depasesc.Multumiri pentru raspunsuri,ne dezumflam la prima intalnire....

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Bosal,primul carlig ce am montat pe un w124,berlina,amovibil,am citit prima oara ca trebuie restranse dupa ceva km,am regasit cartulia de montaj printre vechiturile mele.O pastrez pentru cind ne intalnim.La chiuloase,amintindu-mi cind faceam motorul la E21,ca dupa alea nu am mai desfacut,se strangea initial la o valoare,apoi dupa rodaj se stringeau ulterior mai mult,din motiv de garnitura asezata mai bine dupa incalzirea motorului din rodaj..Mai am inca Revue Automobile si Haynes ce marturisesc.Apoi blocantul de filet poate fi Versachem sau Loctite,astea inca le mai am,dar nu am auzit de ciment adeziv.Totusi carligul Volvo amovibil ce am cumparat de data asta sh si e pe vine,are si suruburile incluse.Am dat 900 roni pe el adus acasa cu kit electric si modulul aferent,fata de 550 euro cit il gasisem nou,tot original.Pariez pe ceva bun ca nu are solutie blocanta pe filet cum sustii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din lipsa de seriozitate a celor ce vand am fost nevoit sa pun un carlig aftermarket nou.Producatorul Westfalia recomanda strangerea dupa prima mie de km.M-am ghidat dupa un tutorial yt,unde acel tip monteaza un carlig original Volvo sh,dar cu procedura de montaj Volvo si kit electric nou.Si am pus sigilant de filet rosu,pe citeva suruburi,chiar daca unele au saibe Grover.Tot la ciudatenii,popnituri la scut termic toba,pasaje de roata spate si parte de centru a barei de spate...Nu gasesc nicaieri mufa gri cu orange ce se mufeaza in cutia de sigurante spate,ca sa pot conecta setul electric aftermarket universal.Pina o voi gasi,pun papuci fiecare izolat cu camasa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Ujio a spus:

am pus sigilant de filet rosu,pe citeva suruburi,chiar daca unele au saibe Grover.

Mare atentie cu suruburile, parca ti-am mai spus ca la mine s-au slabit/rupt si a fost o crima sa le schimbe, daca le-ai pus sigilant/ciment/adeziv/cum s-o numi ala, n-ar mai trebui sa fie probleme.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit prin cutiile mele doua un Versachem rosu de vreo 30m de ani si un Loctite tot rosu mai proaspat.Am deschis vechitura si fiind sigilat era inca fluid.Am pus ca cel din clip,pe suruburile M12 de pe lonjeroane.Si am fost inexact in exprimare,mufa mama ce caut e neagra cu interiorul bleu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.02.2016 at 0:30, didi said:

Da ,asa este,m am uitat dupa cabluri si duc la senzori de parcare ,dar sunt alea 2mufe libere,una cu cablu ala rosu gros(pe care l am verificat si nu are curent,nici cu contact nici fara)si alta mai sus ,negra cu 2cabluri unul portocaliu si onul negru parca (verificate si curent are doar unul ,si cu contact si fara)

stiti cumva pt ce sunt aceste 2 mufe???

multumesc!!

imagine.jpg

Salutare. Ma poate ajuta cineva cu o indicatie? Am un v60 la care am montat un carlig.Am legat toate firele din modul mai putin pe cel care anuleaza senzorii de parcare. Nu stiu unde trebuie legat.Multumesc .

Pe 28.02.2016 la 13:18, Maurice a spus:

Ar fi recomandat sa mergi la un service sa-l monteze/cableze cum trebuie.

Masinile din ziua de azi sunt foarte "pretentioase" si te poti trezi cu o mare problema.

Cunosc masini cu instalatia arsa, calculatoare alea alea, dupa montarea "artizanala" a carligului.

Rulota consuma enorm de mult curent, frigider, baterie proprie ce trebuie incarcata, lumini, pompe apa, centrala termica etc si daca o legi unde nu trebuie sa faci varza. Se trage cablu direct de la baterie pentru 12V permanent si inca unul pentru 12V in functionare. Eu la masina veche am consumat bateria de la ora 23 pana a doua zi la 6 dimineata (7 ore) de mai aveam 5V in ea, am lasat frigiderul pornit si aveam o singura alimentatie permanenta de la baterie (asa montase Augsburg-ul instalatia, dupa aceea am modificat-o)

La masina(XC70 cat si XC90) am un modul numai pentru rulota din care se citesc functionarile tuturor luminilor de pe rulota, se anuleaza senzorii de parcare spate la cuplarea rulotei se activeaza alimentarea permanenta 12V si o alta alimentare atunci cad este pornit motorul 12V si altele.

 

Empiric, poti sa pui in paralel toate semnalizarile de la masina cu cele ale rulotei si gata sau ca sa protejezi cat de cat instalatia poti pune relee dar e mai mare bataia de cap.

 

Daca nu ti-ai luat deja instalatia iti recomand sa pui mufa cu 11 pini (cu toate ca are 13 se numeste 11) nu cea cu 7.

Toate rulotele noi au 11 pini si exista adaptoare ieftine de la 11 la 7.

Din 11 functii poti face 7 dar din 7 nu poti face 11 cu nici un adaptor.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_standards_for_trailer_connectors

 

Pe 21.07.2021 la 17:26, Ujio a spus:

Din lipsa de seriozitate a celor ce vand am fost nevoit sa pun un carlig aftermarket nou.Producatorul Westfalia recomanda strangerea dupa prima mie de km.M-am ghidat dupa un tutorial yt,unde acel tip monteaza un carlig original Volvo sh,dar cu procedura de montaj Volvo si kit electric nou.Si am pus sigilant de filet rosu,pe citeva suruburi,chiar daca unele au saibe Grover.Tot la ciudatenii,popnituri la scut termic toba,pasaje de roata spate si parte de centru a barei de spate. ..Nu gasc nicaieri mufa gri cu orange ce se mufeaza in cutia de sigurante spate,ca sa pot conecta setul electric aftermarket universal.Pina o voi gasi,pun papuci fiecare izolat cu camasa....

Pe 23.07.2021 la 6:06, Ujio a spus:

Am gasit prin cutiile mele doua un Versachem rosu de vreo 30m de ani si un Loctite tot rosu mai proaspat.Am deschis vechitura si fiind sigilat era inca fluid.Am pus ca cel din clip,pe suruburile M12 de pe lonjeroane.Si am fost inexact in exprimare,mufa mama ce caut e neagra cu interiorul bleu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

il izolezi si il lasi in pace.Apoi cuplezi si vezi ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now