marcellus

Dilema: 205/50/16 sau 205/55/16 pentru V 40?

10 posts in this topic

Salutare prieteni,

Am si eu o dilema....

Am un V40 din 2001 si momentan am la pe el jante de tabla pe 15` si cauciucuri de 195/60/15, asa am cumparat-o din Germania, desi in talon la mine e trecut 185/65/15.

As vrea ,insa, sa trec pe jenti de 16` si din cate am mai citit aici pe forum cea mai indicata dimensiune pentru jenti de 16` ar fi 205/50/16.

Em am consultat un site "specializat" http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html  , unde se explica modificarile de diametru aale rotii si diferentele care apar ulterior la vitezometru.

Daca as schimba 195/60/15 cu 205/50/16, noua circumferinta va fi mai mica cu 11,31mm, adica cu 0.59% si imi spune ca daca as merge in mod real cu viteza de 70mph vitezometrul mi-ar indica 69.53 mph.

Eu as vrea, insa, sa am o circumferinta a rotii mai mare ,deaceea, daca as schimba 195/60/15 cu 205/55/16, noua circumferinta va fi mai mare cu 53.09mm adica cu 2.75% si la o viteza de 70 mph vitezometrul ar arata 71.93mph.

Pe de o parte mi-ar conveni sa am un talon mai mare la cauciuc, odata, ca sa fie masina mai inalta si pe de alta parte, ca sa nu simt asa de tare toate denivelarile din asfalt.

Pe de alta parte nu as vrea ca noile roti sa mi se atinga de interiorul aripilor sau de stiu e ce alte elemente ale caroseriei...Oricum, acest lucru depinde si de parametrii jentii, care poate fi mai "adanca" sau mai iesita in afara.

Baniuesc ca ar trebui sa trec si pe la RAR sa-mi fac modificare in talon si cred ca ar trebui resetat si vitezometrul...?

                                    Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe S/V40 ph2 nu o sa iti aprobe cei de la RAR alte dimnesiuni in afara de 185/65/15, 190/60/15, 205/55/15 sau 205/50/16.

205/55/16 sunt mult mai ieftin si mult mai usor de gasit pentru ca se folosesc la mai multe masini (am avut pe ambele Laguna, pe Mondeo, Golf4-5, Passat etc.) dar nu sunt bune pentru Volvo.

Daca vrei confort mergi pe 205/55/15.

Daca vrei stabilitate mai buna mergi pe 205/50/16. Cu pretul mai mare si masina mai rigida...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rand : la mine cei de la RAR au trecut in talon 195/55/15. Sa ma duc sa le dau in cap cu cartea tehnica (pe care personal NU o am si nu stiu de unde sa fac rost de aceste detalii specifice vanzarii "de nou") sau sa merg in continuare cu 195/60/15-urile pe care mi le-am pus de capul meu si cu care am 1.5% eroare la vitezometru !? (la 100km/h indicat pe vitezometru pe bancul de proba am de fapt 98.5km/h) ?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi mult pentru sfaturi , rand, cred ca voi merge, totusi pe varianta cu 205/50/16, pentru ca practic cirumferinta scade cu 1 cm si 31mm. Nu stiu, insa, cat de mare diferenta intre talonul de 50 si 60, sa fie oare 5 si 6 cm? In acest caz daca  talonul scade doar cu 1 cm, nu cred ca va fi mare diferenta...

Daca stii cumva, spune-mi ce caracteristici ar trebui sa aiba jentile, ca sa "incapa" bine sub aripa si de unde  s-ar putea gasi la un pret mai bun?

Oricum, mi-ar face placerie sa mai stam de vorba, vad ca esti si tu din Cluj. Daca poti, trimite-mi numarul tau de tel. pe PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marcellus : 50 sau 60 nu reprezinta centimetri, ci procent (sau asa numitul "aspect ratio") din latimea anvelopei. De ex. daca ai o anvelopa de 185/65/15 si o anvelopa de 205/65/15, acestea nu vor avea aceeasi latime a talonului. La prima inaltimea cauciucului va fi 65% din 185, adica 120.25mm, iar la a doua va fi de 133.25mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller

Mersi mult, asa auzisem si eu, chiar am facut pariu cu cineva zilelea astea, care-mi explica ca poate sa fie mai multe latimi de cauciucuri de ex.195, 205, /50 si cica ar avea aceiasi inaltime, doar latimea difera.

Se pare ca eu voi castiga pariul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu baxu' de bere ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca merita deranjul sa mai treci pe la RAR. Oricum, gresala se va remedia pe banii tai, tu v-a trebui sa platesti pentru inscrierea in CI si in certificat noile dimensiuni.

De la repr. se poate obtine acel CoC, certificat de conformitate, in care sunt date toate datele masinii tale, in functie de seria de sasiu. Dar costa ~ 100 de euro... Merita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

marcellus, am deschis un thread la vanzari http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,901.0.html  unde sunt si datele mele de contact.

Da, sunt din Cluj. Am vandut niste roti de iarna instare perfecta in toamna trecuta unui tip din Cluj de pe forum (hulkster), dar erau otel 15". http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1098.0.html

Jantele aliaj pe 16" le-am dat la inceputul anului cu 300 de euro unui tip din Galati, nu este pe forum. Una avea o zgarietura de la accident, dar era reparata destul de bine.

Daca mergi pe dimensiunile standard de anvelope, orice janta pentru V/S 40 este in regula. Cel mai fain ar fi sa prinzi originale sau macar puse candva pe o masina.

Mai povestim, eu sper sa ma mai duc prin Germania, si daca gasesc o masina cu 8 roti sau daca gasesc un set de roti de vanzare, ne intelegem sa fie bine pentru amandoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now