marshall

Getriebe geringe leistung

27 posts in this topic

Dragi colegi ,va urez sarbatori fericite alaturi de cine conteaza pt voi.Cand o sa va saturati de sarmalute si vin si aruncati un ochi peste postarea mea poate ma puteti ajuta cu un sfat.

Problema a aparut cu o seara in urma la plecarea de pe loc , am oprit si repornit motorul sperand ca o sa dispara eroarea .am continuat deplasarea cu o mica urcare in panta fara probleme ,dar la retur am simtit o smuncitura destul de pronuntata .

Astazi cand am plecat la drum intins am sesizat ca schimba vitezele doar la turatii peste 2200 cu usoare oscilatii ale turatiei ca si cand puterea se pierde undeva intre motor si roata.

Altfel spus : cand o calc in treapta 5 de exemplu, se tureaza spre 2700 fara sa simt cine stie ce cuplu si schimba in treapta superioara lin dupa care apare mesajul din topic insotit de becul engine care a ramas permanent aprins. Va salut respectuos si un an nou mai bun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traducerea ar fi... cutia are putere mica. E prima oara cand aud asa ceva.

Cert e ca ai o problema la cutia de viteza. Nasol...sper sa nu trebuiasca schimbata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica nivelul la ulei din cutie. E posibil si ca uleiul sa se fi incins prea tare .. uleiul trebuie sa fie spre rosiatic la culoare in nici un caz negru ca cel de la motor si nu are voie sa miroasa a "ars".

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine la prima ora ma pun pe treaba, sa vedem unde mai gasesc activitate zilele astea. daca primesc un pont de la colegi, si mai bine! :)

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudatenia este ca nu reuseste meseriasul sa vada eroarea pe tester .... Incepe sa curete blocul de valve si balaurii care se mai gasesc pe acolo , schimbam uleiul si vedem dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee cat costa un bloc de valve pt cutia automata cu 6 trepte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa-ti cumperi separat solenoizii (electrovalvele)! De ce vrei sa schimbi blocul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut si la multi ani! Meseriasul mi-a indicat faptul ca de cele mai multe ori se ovalizeaza blocul si rezultatele nu sunt cele asteptate prin schimbarea solenoizilor.Este adevarat ,costurile ar fi mai mici pt ca banuiesc ca nu ar trebui schimbate toate valvele ci doar cele betege dar parca nu as vrea sa calc de 2 ori pe aceleasi urme. Din cate am inteles un bloc nou costa aprox 800 euro.

Am scimbat uleiul si spalat blocul de valve , a plecat domnul inginer cu ia in probe sa o invete "carte" , dupa montarea blocului indarat pe cutie dupa spalare avand si acesta o placa logica in dotare ,s-a plimbat cu ea cam 50 km distanta pe care la inceput a schimbat vitezele manual ,a oprit motorul pt a salva informatia dupa care a repetat scenariul in drive de nenumarate ori fara a depasi 2500 rpm .Asa m-a sfatuit si pe mine sa fac o perioada pana se desavarseste procesul de "invatare".

La drum intins intr-o depasire am fost nevoit sa ma duc nitel peste 3000 rpm moment in care am sesizat o pierdere de putere ,probabil in treapta 5 ,lucru sesizat si de CEM care m-a atentionat sa o duc la doctor, nefiind o eroare critica a disparut dupa repornirea motorului.Cand am recoltat-o din service o perioada a smuncit din treapta 1 in 2 oricat de lin demarai fapt care nu s-a repetat mai tarziu .... s-a" invatat" minte? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai are simptomul de care v-am povestit din treapta 1 in 2 ,singura meteahna care o sesizez acum este in treapta 5 cand vreau sa depasesc si sunt nevoit sa o accelerez pierde puterea undeva si da mesajul getriebe wart erforderl , clar o valoare eronata . Pot sa spun un lucru: este o cutiuta cu personalitate! :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Asa cum m-am obisnuit cu cutiuta fermecata si comportamentul ei ce are o dinamica nemaipomenita , nu mai riposteaza in treapta 5 ,acum se comporta diferit din 2 in 3 dar doar dupa o repriza mai sportiva in sensul ca smunceste nitel atunci cand accelerez usor pana in 2000 rotatii. Intrebarea este: cere o resoftare calculatorul cutiei dupa spalarea invaziva ?

PS. M-am uitat mai sus si am sesizat ca imi place strasnic sa povestesc, jur pe rosu sa nu va mai plictisesc cu nerusinata mea cutiuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marsall nu-ti raspunde nimeni aici, pentru ca nu cred ca stie careva ce sa-ti raspunda. Eu unul nu am cutie automata si nici nu stiu prea multe despre ele, cum nu stiu nici lucruri de finete la diesel si din aceasta cauza nu raspund. Probabil in situatia mea sunt si altii

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu Ionut! Nu ma intriga lucrul asta ,Doamne fereste, :) nu cred ca o sa mai am de povestit ceva cu folos despre comportamentul cutiei. Poate cineva ,candva va gasi in postul asta un tipar dupa care se va ghida in luarea unor decizii. Sunt sigur de faptul ca daca ar fi fost cineva cu beleaua asta m-ar fi ajutat , in final o vizita la un bun meserias rezolva problema :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am mai citit (nici eu nu am habar) dar as proceda dupa buzunar : ulei schimbat , apoi update soft cutie , apoi ?? (Cutie noua , pareri de la reprezentanta /bogdan g)

Cu un drum ai recalibrat si swirl-ul schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Experienta mea cu cutiile automate era ca daca incepe sa schimbe brusc vitezele problema probabil provine de la valve-body dar toti mecanicii au sugerat o reconstructie completa a cutiei de viteze zicand ca software update pentru TCM si schimbul de ulei s-ar putea sa amelioreze simptoamele dar nu repara cauza care este uzura, asta se aplica la masinile care au >100.000 km

Dupa descrierea simptoamelor puterea se poate pierde la torque concerter sau la ambreajul pentru treapta respectiva.

Masina monitorizeaza tot timpul rotatia motorului, treapta, cuplul si viteza, daca rotatia motorului este mai mare decat cea anticipata pentru treapta si viteza masina atunci apare eroare pe bord zicand ca transmission service required plus beculetul engine service se aprinde, dar la mine cand am citit erorile am gasit eroare TCM zicand ca lock-up functionul nu functioneaza pentru torque converter, si eroare de comunicare intre TCM si ECM

Cutia automata de la masina mea este diferita ca are dar 5 trepte si nu are AWD.

La S80 vechi schimbator automat cu 6 trepte aceasi problema, schimbarea vitezelor cu smucituri, am primit cotatie pentru reparat >1000£ solutia mea a fost ca am luat S60 2011 pe care il am si acuma.

Este foarte ciudat ca nu au gasit mesaj de eroare in TCM sau in ECM chiar daca s-a stins beculetul galben dupa repornire ca eroarea ar fi trebuit sa ramana stocat ca eroare temporara.

Au citit erorile cu VIDA si DICE sau altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resoftarea nu repara cutia, este doar un program mai bun si atat. Mai mult decat atat daca a fost facut upgrade nici nu mai poti reveni la softul anterior. Sa nu uit, problemele de soft la cutie se pot face numai la reprezentante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marshall, dupa schimbarea uleiului este obligatoriu sa resetezi adaptarile cutiei pt ca noul ulei are alte proprietati iar blocul de valve trebuie sa lucreze putin altfel .

Un bloc de valve nou costa 2200e, la 800E gasesti reconditionat iar pana nu spui ce cod de eroare ai degeaba dai vina pe blocul de valve .

Smuciturile pot fi si din alte cauze la TF-80, swirlul este o cauza la fel si MAF-ul, cu um maf prost smuceste cutia la fiecare acceleratie .

Meseriasul nu vede eroarea de pe TCM pt ca nu are scule adecvate iar adaptarea nu a fost facuta corect din acest motiv ai sesizat comportament diferit al cutiei in decurs de cateva zile, ea saraca se tot adapteaza pt ca ai schimbat uleiul, mai mergi cu masina si dupa o luna se adapteaza singura .

O alta problema este legata de testarea cutiei automate, aceasta se testeaza numai cand uleiul este intre 90 si 110 grade celsius, daca uleiul este rece nu patineaza si nu zvacneste o cutie cu probleme, la cald se schimba treaba .

Din experienta mea la TF-80 se uzeaza prematur discurile de frictiune pt treptele 3 si 4 + blocul de valve se strica din cauza depunerilor cauzate tot de discurile de frictiune . Un TF-80 ce are uleiul schimbat la fiecare 80.ooo km nu are probleme nici dupa 400.ooo km .

Pt a rezolva problema trebuie sa mergi la cineva mai priceput in a face diagnoza pe Volvo . Dupa ce se afla codul de defect este mai simplu .

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mare dreptate Bogdan, in zona nu am reusit sa gasesc un om priceput in diagnoza Volvo,deci nu am un cod concret de eroare. Imi place sa cred ca am gasit buba , in sensul ca : am ajuns la mecanic cu scopul de a schimba senzorul de frana si tamponul motor din partea superioara, daca tot eram acolo zic sa curat si EGR-ul ca il suspectam a fi malit (simteam cresteri de turatie uneori dupa 2000 rpm) l-am desfacut si ,soc si groaza, nu inteleg de ce mai functiona motorul de la ce balauri erau acolo , obturat cred ca70% si curata mecanicul si tot desfacea si tot asa pana a ajuns la clapeta SWIRL care mai mult era sudata decat mobila si desigur nefunctionala. Am inlocuit-o cu una noua, s-a montat tot indarat si surpriza , rupe malul , cred ca ii lipseau lejer 60 cai frumosi si unde vroiam sa ajung ..... cutia functioneaza bine fara simtomul ce vi-l povesteam si asta la temperatura optima cred pt ca i-am dat span fara menajamente. Deci mare guru Bogdan, asa cum te-ai obisnuit ai intuit corect metastaza la unul din organe respectiv la SWIRL. Cu prima ocazie cand vin in capitala o sa incerc sa obtin o programare la Meca diagnoezei sa vedem ce limbrici mai are. Va tin la curent. Pana una alta , ma-nclin! O saptamana reusita tuturor!

Edited by marshall
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeeee vezi!? Tot raul spre bine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si binele a durat 4 zile pline cu turatii inalte sa se curete balaurii din motor si cu siguranta la temperaturi de110 grade ale uleiului din cutie.vineri am sesizat o pierdere de putere intre treapta 2 spre 3 si 3 spre 4 , cu alte cuvinte se tura fara rost inainte sa treaca in treapta superioara fapt ce s-a evidentiat mai tarziu in treapta 6 la drum intins cand a fost nevoita cutia sa ajunga acolo, cunoscand comportamentul sanatos din urma cu cateva zile am simtit ca nu se potriveste turatia motorului in treapta 6 cu viteza de deplasare, am insistat cu acceleratia ,s-a simtit pierderea de putere si a rezultat eroarea.Am oprit si repornit motorul ,am bagat in drive si am simtit o smuncitura care ulterior nu s-a mai manifestat si am continuat drumul fara a mai exagera cu acceleratia si am ajuns cu bine. Am observat un sunet ca de motoras electric a carui rulment sta sa cada in apropierea rotii stanga fata, sunet care se aude in timpul functionarii motorului la relanti care nu s-a auzit atata timp cat cutia a functionat ireprosabil. O data ajuns la destinatie am diagnosticat cutia si a reesit asa: nr erori 1 si anume: 0051 Convertizor cuplu motor ,Ventil de cuplare ,Componenta ramane deschisa. Am comunicat rezultatul "meseriasului" care a tanguit putin a rumegat-o si a concluzionat: se poate sa fie o informare generica si din experienta lui problemele s-au rezolvat in celelate cazuri prin schimbarea blocului de valve. Ma intreb eu in mintea mea ,in gandul lui daca eroarea ne conduce la ventilul de cuplare din convertizor care da sens simptomului si sunetului simtit in momentele cand pierde putere , nu se indeparteaza de rezolvarea problemei optand aproape sigur pt inlocuirea blocului de valve?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

blocul de valve este in cutie, convertizorul este intre motor si cutie. Daca eroarea este legata de convertizor, ce sa cauti la blocul de valve?! Dai jos convertizorul, il deschizi si vezi cum se prezinta. 300 de lei constatarea, plus 600 reparatia, in Bucuresti. Dra gasesti si prin alte parti, sa-l trimiti prin curier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ete ca in blocul de valve ai si solenoidul care face lock-up la convertizor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

joi merg sa fac teste ,asa am convenit astazi cu inginerul , bineinteles ca astazi a functionat bine si nu am avut ce sa-i arat.Midnight spune exact ce mi-a spus domnul inginer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura din bloc face pierderea de putere sa apara de fiecare data cand uleiul ajunge la temperatura maxima , cat o fi ea .Asadar, deviz de lucrare aprox 850 euro . O fac si pe asta sperand sa rezolv nelinistea din suflet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamnelor si domnilor , va salut respectuos! Cred ca am rezolvat nelinistea din suflet . S-a schimbat una bucata bloc de valve nou produs in Italia si pana acum sunt incantat ,pana una alta astept sa se adapteze cutia ,dureaza aproximativ 500 km spunea inginerul. Mi s-a parut fascinant faptul ca nu mi-au cerut piesa extirpata la schimb. Daca ma declar multumit pe deplin ,intr-o luna o sa va recomand locatia cu incredere :)

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări! Sa speram că acum ai scapat de belele si te bucuri de ea.

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now