Raducu Radu

Probleme motor gaze S40 2.0D 2006

51 posts in this topic

Va salut, sunt un nou posesor de Volvo. Mai exact un volvo s40 2.0d din 2006 100kw , 136 cp si as am urmatoarele probleme la el:

Prima problema !

Motorul nu vrea sa porneasca tot timpul din prima, adica fie ca e cald sau frig sau ii cald motorul sau nu , dau cheie sa porneasca, dar nu porneste, adica invarte motoru normal dar nu porneste.

Dupa acceea iau contactul si si il pornesc din nou si porneste imediat frumos, fara probleme , indiferent ca e cald sau frig afara .

Cateodata la cald, motorul porneste , dar parca porneste mai greu , in sensul ca porneste dar turometrul urca usor pana la 900 , 950 de ture , depinde .

Alteori porneste perfect normal .

A doua problema !

Cand opresc motorul , mai ales cand ii cald, iasa gaze(fum) din spate de la motor, nu stiu exact de unde, dar miroase a gaze . Si gazele acelea iasa si cand nu vrea sa porneasca motoru cand dau la automat. Dar dupa ce a pornit, nu mai scoate gaze(fum). Mentionez ca motorul dupa ce e pornit merge frumos, se tureaza, merge totul impecabil.

A treia problema !

Egr-ul are o intrare si o iesire cum ar veni. Are garnituri la intrare si la iesire sau nu? Ca al meu nu are din cate am vazut eu , ca am desfacut doar cotul acele de deasupra care e prins in 2 suruburi. Mentionez ca Egr-ul este curat !

A patra problema !

Cand motorul este pornit , imi fluctueaza usror toate luminile din interior, exterior la masina. Dar atunci cand motorul ii oprit, nu fluctueaza nimic. Si mai ales cand ii cald motorul, se simt niste trepidatii usoare in interval de 2 secunde. Adica odata la 2 secunde asa are cate o trepidatie mai pronuntata sa spun asa, dar asta se simte mai mult cand ii cald.

Cam asta ar fi tot, deoacamdata... imi cer scuze daca cumva am scris gresit unele cuvinte. Va multumesc pentru intelegere !

Si sa aveti un an nou fericit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarcarea la alternator ai verificat-o ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, da incarcarea e inregula.

Salut, da incarcarea e inregula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazele de care spui, din spatele motorului, ce miros au? Si apar doar cand opresti motorul sau sunt prezente si in timpul functionarii lui? In habitaclu simti miros de noxe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazele au miros a motorina arsa parca, si in timpul functionari motorului nu sunt prezente gazele si nici in habitaclu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. Si nu vezi exact de unde vin, daca te apleci peste motor sau daca te uiti din lateral?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajutat un amic sa isi porneasca opel kadett (acum vreo 5 ani) si dupa ce a pornit (cu greu , nefiind pornita de 3 luni si era iarna) a scos un fum negru destul de intens(2-3 secunde) din zona evacuarii apoi nu a mai fumegat deloc. Eu as verifica etanseitate garniturilor la esapament(zona turbo)si galeria de evacuare in timp ce altcineva porneste masina.

La multi ani si tie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, uite chiar acuma seara cand am plecat cu masina la pornire se simt pe moment gazele in masina la pornire dar dupa aceea nu se mai simt cam in 2 minute nu se mai simt deloc.

M-am tot aplecat si uitat , dar nu pot sa imi dau seama exact de unde provin. ele provin din spate de la motor cam cat ii lungimea capacului de chiuloasa sa zic sau a motorului mai pe scurt, aproximativ asa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ai nevoie si de o testare cu Dice (scula volvo de testare) . Dar ai putea verifica "batraneste" bujiile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi cuma si un pufait "ritmic" in zona injectoarelor? Daca nu, e posibil totusi sa fie de la evacuare.

Dar trebuie verificata amanuntit. Noi, pe forum, ne dam cu parerea pe baza unor simptome intalnite mai mult sau mai putin frecvent. O verificare mai detaliata si, evident, la fata locului cu scula intr-o mana si priceperea intr-alta este, insa, necesara. :)

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, am sa fac si verificare mai amanuntita, sa vedem pe la galerie.

DPF nu are, masina din fabrica !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirosul, fumul, trepidatiile dar si fluctuatia sunt legate de functionarea incalzirii auxiliare (webasto). Aceleasi simptome apar si la a mea (acelasi an si motorizare). Legat de pornire, nu ma pot pronunta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebarea este are incalzire auxiliara ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut, imi cer scuze dar am cam fost plecat cu masina, am facut schimbu de ulei in cutie, si am vrut sa ii fac o diagnoza cu autocom , dar nu am reusit astazi inca...

Incalzire auxialiara nu are masina, din cate stiu eu , ehiparea este kinetic si nu stiu sa aibe incalzire auxiliara , si daca ar avea cum arata? sau cum porneste sau cum o pornesc? Multumesc o seara buna !

Ma gandesc ca acele trepidatii sa nu vina si de alternator, pentru ca daca ar avea probleme , cum fluctueaza masina , ma gandesc ca de acolo ar putea veni si trepidatiile , acum doar dau cu presupusul...

Iar in legatura cu fumul se poate sa fie si de la garnitura de la galerie probabail????

Ce am vrut sa va mai intreb , am vazut ca sunt destui care folosesc ulei 2t semi sintetic Jaso-fc in motorina , pentru prevenirea spanului in filtru , ceea ce eu am vazut cand am schimbar filtrul de motorina... ce parere aveti sa folosesc si eu ? Am o sticla de mobil semi sintetic 2 t , cam cat se pune la 20 de litri de motorina?

Multumesc o seara buna !

Edited by Raducu Radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a sti daca are auxiliara, trebuie apara in meniul manetei de semnalizare 3 obtiuni legate de parking heater,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ulei 2t , cu norma (scrie pe spate , sau pe undeva) JASO FD sau JASO FC , si se pune 250 ml la 50 de litri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neatza, da ulei este mobil 2t si pe spate scrie jaso fc , o zi buna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bun:) , sa ne spui daca e mai silentios motorul dupa :D si la multi anii:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK , am sa va anunt evident ! La multi ani si tie si tuturor forumistilor daca am scris bine :) . Intrebarea mea este daca afecteaza cumva noxele cand merg la rar sa o inmatriculez? Si ce se intampla daca de exemplu nu bag tot timpul ulei 2t ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai scrie FC...acu scrie FD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu afecteaza cu nimic noxele folosirea uleiului. Daca nu bagi tot timpul,pompa va produce span in perioada in care va merge fara 2T.

@Thor-mai sunt si pe care scrie FC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg. Adica va produce span la fel cum producea inainte sa bag ulei sau? Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa scoata un pic de fum ... dar nu e obligatoriu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Am pus ulei 2t in motorina 50 de grame la 10 litri de motorina. Pot spune ca masina merge mai frumos, motorul merge parca mai rotund, mai silentios. Acum o sa va mai spun pe parcurs ce si cum... Aaaa si dimineata la pornire porneste mai frumos de cand bag ulei 2t , merge rotund motorul si nu trepideaza asa.

Masina nu are auxiliara m-am uitat.

Dar fumul inca il mai scoate la pornire si oprire la motor in spate.

Am observat ca atunci cand ii rece motorul, adica dimineata cand pornesc motoru, imediat la pornire se vede fumul mai pronuntat putin, iar dupa ce a pornit , timp de 2 minute, cam asa inca se mai vede fumul dar nu asa accentuat. M-am tot uitat de unde ar putea iesi, dar din cate am vazut eu... CRED dar nu sunt sigur, ca ar veni de la galerie, presupun doar. Acum daca as avea o schema sau o imagine cu motorul din spate de la galerie v-as zice mai exact ce si cum....

Siiiii nu in ultimul rand, La multi ani tuturor!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now