IulianD71

Cel mai bun motor Volvo seriile 700, 800 si 900

13 posts in this topic

Dragi colegi,

Am o curiozitate: exista printre specialisti vreo parere general acceptata despre care este cel mai bun motor la Volvo seriile 700, 800 si 900?

Daca da, care este aceasta si care ar fi principalele motive?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 dupa mine. Whiteblock-ul e legendar pt cat duce saracu' si cu o mie de probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 la fel.

Daca se facea 850R cu RWD si cu Twin-Turbo era de vis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 la fel.

Daca se facea 850R cu RWD si cu Twin-Turbo era de vis....

Vise taica...vise

5 cilindri benzina de pe seria 800 nu prea are rival.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic...Sa ii fie tarina usoara si lui Porsche ca si-a aruncat un ochi pe motor :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

General acceptat e ca aia care au whiteblock doresc redblock iar cei cu redblock tanjesc dupa whiteblock. :)

Nu prea e in regula comparatia 700-800-900, ca daca, sa zicem ca unu dintre motoare ar iesi in evidenta... Unele servesc fwd, iar unele rwd. Iar aici preferintele se pot schimba radical.

Cel mai bun e ala care il cunosti, ca service competent pentru masini vechi mai rar disponibil si sa te apuci sa te dai cu capu de pereti "cum rezolv" cutare si cutare, poate deveni plictisitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca topicul s-a referit prin "bunatatea motorululi" - la cit de mult poti stresa un motor fara sa pateasca mare lucru: cit mai putine probleme (mecanice, financiare) vs satisfactie indelungata.

Nu la cit iubeste fiecare motorul sau la ce tanjeste sub patura.

:evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cei cu 900 si-au pus motor de 800 (vezi 960 T5) pe ele. E doar chestie de gusturi si nimic pe lumea asta (poate doar V8) n-o sa sune ca un 5 in linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca topicul s-a referit prin "bunatatea motorululi" - la cit de mult poti stresa un motor fara sa pateasca mare lucru: cit mai putine probleme (mecanice, financiare) vs satisfactie indelungata.

Nu la cit iubeste fiecare motorul sau la ce tanjeste sub patura.

:evil6:

Nu tanjesc dupa whiteblock sau in nici un caz dupa 5 pistoane. Ar fi fost dragut un whiteblock 3.0L in 6 cilindri dar s-a dus vremea lor.

Fata de 2.3i-ul lui de acum, nu cred ca s-a inventat ceva mai putin stresabil de atunci.

Si cei cu 900 si-au pus motor de 800 (vezi 960 T5) pe ele. E doar chestie de gusturi si nimic pe lumea asta (poate doar V8) n-o sa sune ca un 5 in linie.

Vorbesti de tuning. Omul nu specifica la vrea sa fie prolific motorul. Poate vine imediat cu rafinari si zice ca vrea diesel. :smile:

L.E.

Apropos, un "tic" (2.4 td) cum are Oliver, ar puncta bine la toate capitolele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie sincer i-mi place pana acuma cel mai mult 2.5T (LPT). Imi pare un compromis foarte bun legat de caracteristica, consum (raportat la perioada in care a fost produs) si mentenanta. Urmatorul pe lista ar fi 3.0L din 960 dar din pacate (legat de consum) e doar in combinatie cu cutia automata si totusi "sare calul" :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Expertii" (a se citi suedezi nebuni care modifica motoare) spun ca ar fi egalitate intre white block si red block. Din ambele poate fi scoasa putere multa. Din care scoti putere multa mai usor? White block; Care este cel mai ieftin motor care sa reziste la putere multa in varianta standard? Red block.

Green block nu este facut de volvo din cate stiu eu... si are o problema la sistemul de ungere. Uleiul ajuge mai greu la pistoanele 5 si 6 deci daca este "forjat" inainte sa ajunga la temperatura optima se distruge. Daca sarim peste acest aspect... din d24 se poate face de asemena putere multa; cel puti la fel de fiabil ca red block si whiteblock

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, in caz ca totusi te hotarasti la o aroganta, arunca un ochi prin Franta.

Ei au o varianta specifica de 3.0L, cu downgrade din soft la 180 si ceva de cai. Consuma mai putin dar cel mai important e ca e combinat cu manuala!

McCiuken: Bravo! Informat si obiectiv. :salut:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Ca element de „rafinare”, ma refeream intr-adevar la motoare pe benzina, chiar daca am uitat sa specific.

O zi buna tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now