Posted 16 Jan 2015 (edited) · Report post Salutare! Se poate face asa ceva? Banuiesc ca masina din poza are suspensie de XC70... se poate face asa o modificare la un S80? E destul sa se schimbe arcurile si telescoapele cu unele de XC70 pentru a mari garda la sol? Aveti idee? Edited 16 Jan 2015 by Tavi Td 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jan 2015 · Report post Salutare! Se poate face asa ceva? Banuiesc ca masina din poza are suspensie de XC70... se poate face asa o modificare la un S80? E destul sa se schimbe arcurile si telescoapele cu unele de XC70 pentru a mari garda la sol? Aveti idee? Buna, La intrebarea ca daca suspensia de XC70 se potriveste la S80 nu stiu raspunsul, dar masina din poza mi se pare un S60 cu o bara fata de pe un crosscountry. Daca se ridica zgarda masinii se va pierde din stabilitate in curbe. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Jan 2015 (edited) · Report post Nu si daca se compenseaza cu aceeasi dimensiune la ecartament, cu flanse sau cu jante cu ET mai mic. Eu stiu teoria de la off-road, fiind un impatimit al fenomenului si avand o masina 4x4, cu cat inalti masina, cu atat trebuie latita. De exemplu ai inaltat-o cu 5cm, ii pui flanse de 2,5cm pe fiecare roata sau jante cu ET mai mic atat cat sa fie compensare. Intrebarea mea era legata de S80 cu suspensie de XC70, deoarece in poza mi s-aparut ca e un S80 cu suspension lift. Edited 20 Jan 2015 by Tavi Td 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Jan 2015 · Report post Cred ca merge facuta modificarea. Insa in afara de arcuri, amortizoare si flanse, cred ca trebuie schimbate si basculele Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2015 · Report post Pentru inceput poti folosi adaosuri de cauciuc bagate sub arc. E mai simplu si mai ieftin ca sa faci o proba, sa vezi daca iti place sau nu. A mea e aproape ca in poza aia dar bratele nu au trebuit schimbate. Ce mai trebuie luat in calcul: - unghiul de cadere al rotii va trebui corectat; la ridicare 4-5 cm roata se duce spre interior si e posibil ca reglajul ei sa nu duca atat. Exista niste suruburi speciale de la Monroe parca, care iti permit un reglaj mai mare, deci se rezolva. - dupa ce o ridici, unele articulatii vor sta tensionate in bucsi, iar acolo unde e bucsa fixa se va distruge. Trebuiesc slabite articulatiile respective si se repozitioneaza bucsile. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2015 · Report post De curiozitate, de ce ai face aceasta transformare la un S80? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2015 (edited) · Report post Pentru inceput poti folosi adaosuri de cauciuc bagate sub arc. E mai simplu si mai ieftin ca sa faci o proba, sa vezi daca iti place sau nu. A mea e aproape ca in poza aia dar bratele nu au trebuit schimbate. Ce mai trebuie luat in calcul: - unghiul de cadere al rotii va trebui corectat; la ridicare 4-5 cm roata se duce spre interior si e posibil ca reglajul ei sa nu duca atat. Exista niste suruburi speciale de la Monroe parca, care iti permit un reglaj mai mare, deci se rezolva. - dupa ce o ridici, unele articulatii vor sta tensionate in bucsi, iar acolo unde e bucsa fixa se va distruge. Trebuiesc slabite articulatiile respective si se repozitioneaza bucsile. - cauciucurile sub arcuri maresc garda la sol, dar duc la functionarea telescoapelor in afara zonei normale de lucru, ceea ce le poate face ineficiente si masina va deveni inconfortabila; pe fata, unde telescopul trece prin arc se pot pune flanse intre suportul de arc si caroserie, dar nici asta nu e o solutie optima de inaltare; (am inteles ca tu ai zis doar de proba sa fac asta) - in principiu reglajul basculelor din suruburile excentrice ar trebui sa permita o inaltare de 5 cm - de acord cu bucsele... si ar mai fi mai multe... poate ar trebui bare stabilizatoare mai lungi, sau cel putin bieletele lor mai lungi... nu stiu exact cum arata suspensia, nu m-am pus sa studiez, era doar o curiozitate, tinand cont ca XC70 este V70 inaltat, iar V70 este practic un S80 combi... sper sa nu ma insel prea tare... De curiozitate, de ce ai face aceasta transformare la un S80? Pentru ca daca ar fi o inaltare facuta cu cap, care sa nu afecteze comportamentul masinii, cred ca ar arata intr-un mare fel! Altii le coboara, eu la capitolul asta sunt putin... pe invers... Edited 21 Jan 2015 by Tavi Td Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2015 (edited) · Report post Te intreb acest lucru pentru ca o vad o masina incadrata mai mult sau mai putin in categoria de business class. In alta ordine de idei, nu stiu, zic si eu, te-ai gandit ca poate ii dereglezi aerodinamica si implicit articulatia? Personal, nu vad un plus acestei masini ridicandu-i garda la sol, ba din contra, sa nu provoace alte belele atat sigurantei tale cat si a masinii! Edited 21 Jan 2015 by agr350r Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Jan 2015 · Report post M-am gandit la toate si nu am de gand s-o modific neaparat, eram curios doar daca e o modificare simpla si fara sa afecteze siguranta, comportamentul, etc, in ideea ca aceeasi masina, dar combi, e inaltata si nu are probleme... Share this post Link to post Share on other sites