Cristi

nu se aprinde becul pentru frana de mana

20 posts in this topic

S-a mers din greseala vreo 500 de m cu frana de mana trasa (doar putin). Dupa, a iesit fum de la roata dreapta spate doar si acum frana de mana da impresia ca nu mai tine si nici nu se mai aprinde becul in bord cand e trasa.

Pana ajung la mecanic, stie cineva ce s-o fi intamplat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu are treaba fumul cu becul , contactul becului este fix pe manerul de frana de mana , ori s-a ars becul din bord ori nu nu face atingerec contactul de sub maner

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar la 500m e exclus sa se strice ceva la roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fi ramas blocat (butonul de sub maneta)daca ai apasat prea tare maneta de nervi.:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur de la 500 metrii nu are cum sa iasa fum. Nici de de la 2-3 km . Poate doar sa se incinga daca spui ca a fost trasa doar putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cum deblochez butonul? nu pare sa fie blocat...pare sa functioneze normal...iar in bord se aprinde semnul de la frana de mana cand e trasa (cand pornesc masina) dar se stinge, fara ca eu sa cobor frana de mana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica mufa de pe maner. Posibil nu face contact. Trebuie sa demontezi plasticaria, 4 suruburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum verific mufa de pe maner? ce trebuie sa desfac, unde sunt suruburile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat placutele de frana si etrierul dreapta spate recent. franele tin. la frana de picior nu am probleme, functioneaza normal.

insa, daca trag oricat de putin frana de mana (pe langa faptul ca nu imi indica in bord ca ar fi trasa) iese foarte mult fum...si asta fara sa o trag din mers...chiar si pe loc...as fi inteles daca ramanea blocata, de la frecare, etc...dar nu imi pot explica de unde iese si cum de iese atat...tot de la roata dreapta spate iese...

Edited by Cristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum verific mufa de pe maner? ce trebuie sa desfac, unde sunt suruburile?

- model cu cotieră: 1. se scoate rama de plastic a schimbătorului de viteze (e prins în clipsuri), se desfac cele două șuruburi de desubt; 2. din fundul cotierei se scoate căpăcelul de plastic (clipsuri), se desfac cele două șuruburi de desubt; 3. se trage frâna de mână și se ridică cu grijă întreaga consolă, în partea din față a consolei este o mufă gri, se desface mufa și se poate scoate consola.

- model fără cotieră: 1. se scoate sertarul din spatele consolei, se desfac cele două șuruburi de desubt; 2. se desface șurubul din fundul suportului pentru pahare, se poate scoate partea din spate a consolei, cred că este suficient pentru a ajunge la mufă.

Mufa are culoare neagră, se găsește chiar sub mânerul frânei de mână.

Nu pierzi cumva lichid de frână?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de unde iese fum daca masina sta pe loc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

o fi ramas blocata frana de mana...si s-o fi infierbantat si de asta cand am oprit inca iesea fum la greu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa cotiera si scoate de tot cablul de la frana de mana si fa o tura cu ea asa. La cum descrii tu fumul ala trebuie sa se simta infranata decand pleci de pe loc. Pe nisip nu pleci cu rotile taras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mergea cu roata blocata nu iesea fum din tambur\disc ce e acolo , iesea din cauciuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roata infranata Andrei, nu blocata de tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa, dar cum are v40 frana de mana , in oala la disc sau pe etrier ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, este pe etrier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca ma gandesc sa nu fi ramas etrierul blocat cu totul si sa infraneze roata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, că e mură-n gură:

ia vezi aici: ”Etrierul avea mecanismul franei de mana blocat, la frana de picior functiona perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut dragi colegi.imi poate spune si mie cineva va rog cum se strange frana de mana ca sa slabit si tine slab si abia cu maneta sus de tot.am un s40 2000 benzina 1997 fara cotiera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now