onezero

d3 vs d4 vs d5

43 posts in this topic

Sa iti fie rusine! Bine ca stii sa scrii! :) Vezi ca la prima intalnire cand ne vedem va ascult la Citire si pe tine si pe var'tu Muresan.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ce zici daca-ti spun ca textul pe care o sa mi-l dai sa-l citesc deja il stiu, doar ca imi aduc aminte cand vad literele?:)) sti ca, omul stie orice text, de aia cand tu citesti fluent ti se pare usor, cand colo tu textul il stii deja, doar ca iti aduci aminte vazand literele. mindf!@#ck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa terminam cu off-topic-ul, va examinez si la gramatica limbii romane - scris corect - nu va e rusine? Voi ardeleni sa nu scrieti corect romaneste?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu [pe bune] prima limba care am vorbito a fost engleza. asa ca, poti spune ce vrei despre romana mea, la fel cum ma leg si eu de engleza voastra:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot invatam sa citim , uite si rasp la intrebare d3 d5204t6 1984 cc // Bore: 81 mm // Stroke: 77 mm // la fel si d5204t4 , astea sunt motoarele d3 150 ,d4 177 care sunt (cel putin blocul) identice cu d3 163 xxxxt7, 136 cp xxxxt3

Ai xxxt3 , xxxt4 , xxxt6,xxxt7 identice , oricare il iei pe orice sasiu , ai acelasi motor

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma omoara de cateva zile si tot nu-i dau de capat. Am niste intrebari la care sper sa-mi gasiti voi un raspuns bun ca eu n-am putut gasi:

- pe s80 este d3 de 163 de cai, cum ii motorul asta pt caroseria asta? Consumul? Prea mic pt aproape 1700 de kg?

- tot pe s80, d3 ii de 5 cilindrii?

- cineva care are motorul asta (d3, d4 sau d5) si ce parere are

Multumesc!

Ah da, si ce parere aveti de s80 din 2008 in sus, iar de s40 din 2011( e cam la fel cu ala de 2008? In afara de estetica)

Salute, la intrebarile astea mi se pare ca nu s-a raspuns, asa ca voi incerca eu sa raspund la unele (daca cineva a raspuns, sper sa nu se supere pe mine).

Am incercat, pentru scurt timp, un D3 (163CP, automat) pe un S80 din 2011. Mie mi s-a parut decent, fara probleme serioase sa urneasca de pe loc o masina de ~1700kg. Din diverse motive, eu am primit un S80 D5 manual si pot spune ca nu plang dupa D3, desi taxele sunt semnificativ mai mari. De consum sa nu ma intrebi: am incercat o data sa merg la consum, si mi-a trecut! N-am luat D5 sa merg "la consum", caci o viata avem!

Pe S80, D3-ul are toti 5 cilindrii :)

Despre S80, dupa 2 ani: daca vrei sa il folosesti in oras: pacat de el si de tine! E mare, greu, vizibilitatea nu e cea mai reusita. De asemenea, accesul in portbagaj nu e cel mai comod ce se poate avea (frumusetea se plateste). In schimb dimensiunea portbagajului e generoasa! La drum lung (peste 1000km) e nemaipomenit! Ai spatiu, comfort, atmosfera placuta in habitaclu, sonor de calitate ... tot ce trebuie sa aiba un Volvo. Am mentionat spatiul din portbagaj? Navigatia: se poate mai bine!

Probleme: doar una, cu pompa de ambreiaj (felicitari pt Premium Auto din Cluj care au cautat problema - o saptamana - pana au gasit adevarata cauza). In rest, doar intretinerea regulata si alimentatul. Sfatul meu: pentru drumuri lungi, nu prea merita Diesel: la viteza de croaziera (130km/h ;) ) diferenta de consum nu e asa mare fata de benzina, dar e mai murdar, galagios si ma omoara cand se apuca de regenerarea DPF! Asadar, eu mai arunc cate o privire la oferta de S80 cu benzina.

Despre S40 pot doar sa spun ca trapa portbagajului e mai mica decat a S80-ului. Pentru cumparaturi e probabil destul. In rest, alti colegi te pot indruma.

P.S. Legat de vizibilitate: cam toate masinile moderne au problema asta, stalpii au devenit mult mai grosi, din motive de siguranta, ceea ce reduce vizibilitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S80 d5 care varianta ? 185 , 205 , 215 ?

Un mare minus la d5 185 cp (sau cel putin cel de pe masina mea 180 cp t13-le) nu are prea mult cuplu pe plaja 1000-1500 rpm . Cel putin nu cu motorina din ro (Sau eu nu am gasit motorina "aia buna")

Si cutia in 6 trepte ... cam scurte treptele 1,2 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei cuplu de la 1000 la 1500rpm, iti iei cap tractor.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

S80 d5 care varianta ? 185 , 205 , 215 ?

Un mare minus la d5 185 cp (sau cel putin cel de pe masina mea 180 cp t13-le) nu are prea mult cuplu pe plaja 1000-1500 rpm . Cel putin nu cu motorina din ro (Sau eu nu am gasit motorina "aia buna")

Si cutia in 6 trepte ... cam scurte treptele 1,2 .

Eu am D5-ul de 151KW/205CP, D5244T10. Mie treapta a 6-a mi se pare gresita: motorul ar putea sa aiba turatie mai mica la vitezele de autostrada. Modelul meu de a folosi masina este momentan ideal pentru ea: putini km in oras, in special in zilele libere si multi pe autostrazi. Traficul din oras in timpul zilelor lucratoare e de asa natura incat orice alt mijloc de transport este preferabil autoturismului (eu prefer bicicleta, pistele pentru biciclisti sunt super pe aici).

Ca si comparatie, nemtii au treptele 1 - 3 etajate ca Volvo 1 - 4 (la exemplarele pe care le-am condus eu, cu motoare mici). Si de fiecare data m-am bucurat cand am revenit in S80, indiferent la etajarea treptelor, dar asta e parerea mea personala.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maverick, intrebarea era legata de motoarele de 150 cp si 177 cp. Tu te-ai recerit la alte puteri. Asa ca tu ai intrebat despre carnet si citire, dar intreb si eu despre "vedere" daca permiti unui "strain", si nu te superi. Ma bag si eu pt ca sunt interesat de motoarele de la volvo in special despre bancul pe care sunt facute. D3 de 150 cp si d4 de 177 sunt facute tot cu Ford/PSA, sau sunt strict suedeze? M-ar ajuta mult daca ati raspunde.

Multumesc.

Cele bune.

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Cujacha a spus:

Maverick, intrebarea era legata de motoarele de 150 cp si 177 cp. Tu te-ai recerit la alte puteri. Asa ca tu ai intrebat despre carnet si citire, dar intreb si eu despre "vedere" daca permiti unui "strain", si nu te superi. Ma bag si eu pt ca sunt interesat de motoarele de la volvo in special despre bancul pe care sunt facute. D3 de 150 cp si d4 de 177 sunt facute tot cu Ford/PSA, sau sunt strict suedeze? M-ar ajuta mult daca ati raspunde.

Multumesc.

Cele bune.

Sunt stric suedeze si Mav a vorbit despre acelasi motor (adica 2.0 in 5 pistoane) care are diferite softuri si sunt adaptate platformei respective s40/v50 c30 c70

Mai pe scurt intre d3 150/d4 177 difera fix softu. 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Cristi Muresan. Da, in cazul asta, mea culpa, si lipsa de multa cunoastere :(

Sper ca nu s-a suparat Maverick pe mine. Oricum, multumesc pentru raspuns. Ma ajuta mult, pentru ca am un S40 luat la 10 ani care imi tot face probleme, si ma gandesc sa iau ceva mai nou in ideea ca se va strica mai rar. Iar apoi prefer sa faca sub mana mea 10 ani, pentru ca stiu cum am grija de ea. Si asta a fost rostul intrebarii mele.

Acum, ce-ar fi mai bun, d3 la 150 sau d4 la 177, respectiv 190?

Daca se mai poate :).

O zi buna tuturor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Cujacha a spus:

Multumesc Cristi Muresan. Da, in cazul asta, mea culpa, si lipsa de multa cunoastere :(

Sper ca nu s-a suparat Maverick pe mine. Oricum, multumesc pentru raspuns. Ma ajuta mult, pentru ca am un S40 luat la 10 ani care imi tot face probleme, si ma gandesc sa iau ceva mai nou in ideea ca se va strica mai rar. Iar apoi prefer sa faca sub mana mea 10 ani, pentru ca stiu cum am grija de ea. Si asta a fost rostul intrebarii mele.

Acum, ce-ar fi mai bun, d3 la 150 sau d4 la 177, respectiv 190?

Daca se mai poate :).

O zi buna tuturor.

Cu siguranta nu se supara .

190 cp fiind ce motorizare, pe v40 nou ? Care daca nu ma insel este noul motor VEA 2.0 in 4 pistoane tot volvo.

Despre motoarele d3 / d4 (150/177) poti alege oricare daca masina este manuala, poti face soft (care e mai avantajoasa pt tine ca dotari si pret) daca vrei automata , atunci e mai greut cu soft (din pct meu de vedere, poate expertii spun altceva )

Poto sa te uiti si pe site-ul polestar (tunner oficial volvo) sa vezi ce upgrade-uri de putere poti face la fiecare , in esenta motoarele sunt absolut identice si softul nu le dauneaza longevivitatea  (cel putin nu sub 300.000 km)

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Cujacha said:

Acum, ce-ar fi mai bun, d3 la 150 sau d4 la 177, respectiv 190?

D4 la 177 CP este fostul D3 de 163 CP pe S60 si S80. D3 la 150 CP a fost pe platforma S40 - ultimele versiuni. 

Deci eu cred ca depinde de masina - daca iei S60 // S80 ai D4 177 CP, daca iei S40 ultimele versiuni vei avea D3 150 CP - acelasi motor. 

Nu cred ca ar trebui aleasa masina in functie de motor - in acest caz. Cred ca mai degraba ar trebui sa alegi masina - S60/80 sau S40 - care ti se pare tie mai potrivita. 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Cristi, ma uit la V40, pentru ca S40-ul pe care il am acum este foarte nepractic la portbagaj, tinand cont ca am doi copii, si mai car din cand in cad cate ceva cand iesim la o iarba ''verde''.

Maverick, ma bucur ca nu te-ai suparat. Si multumesc pentru raspunsuri. Ma cam uit dupa motor, dupa cum ti-ai dat seama, pentru ca am observat ca unele motoare sunt mai rigide si altele mai elastice. Iar mie imi place ca, atunci cand am nevoie, sa calc acceleratia. Iar motorul de pe s40 pe care il detin acum are un 2.0 de 136cp (e preluat de la PSA sau de la Ford???). Sincer, mi se pare cam rigid. Daca il pisc, si nu mai jos de 2000, acolo unde are cuplu motor optim, tot mi se pare ca il ''doare'' ceva - incepe sa horcaie (ca si cum ar fierbe ceva in el), nu stiu daca ma exprim bine.

Inca nu sunt sigur, dar as fi vrut sa raman tot pe volvo, pentru ca am ceva pentru marca asta de cand eram adolescent. Dar as fi vrut un motor facut de ei. NU vreau sa fiu neobrazat, dar am o scama cand aud de motoarele frantuzesti, dar mai ales de Ford. Sunt constient ca e posibil sa ma aflu intr-o eroare, dar....

Multumesc. Cele bune.

P.S. Dar motoarele pe benzina cum sunt? Circul cam mult prin trafic urban. Aveti vreo recomandare pentru v40 sau s40?

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

V50 mi s-a parut mai mare decat v40-u , acuma tu stii ce vrei , eu te sfatuiesc sa faci test drive cu un v40 si un v60 , v50-u cred ca merge cam ca s40 tau desigur cu mai multa putere fiind vorba de 150/177 cp . 

Am condus si v40 si v60 , personal prefer v60-ul . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, mie mi-au placut intotdeauna anumite break-uri mai mult decat anumite berline. Imi place v60, dar pe langa faptul ca e si mai scump, mai e si considerentul ca e masina de familie, si sotiei mele nu-i plac break-urile. Insa v40 ii place, fiind mai hatch. Dar si mie imi place v40, chiar daca n-am condus niciodata unul :). 

Multumesc. Ma voi uita totusi mai mult si la un v60, tinand cont ca tu ai unul, si stii despre ce vorbesti.

O seara buna.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now