mikaita

30862411 EVAP canister carbon

24 posts in this topic

Salut....stie cineva ce rol are aceasta evap canister carbon si mai ales cu cine lucreaza in paralel ? (....valva pierburg??).....la mine a inceput sa picure....atasez si o poza...de ce curge si ce poate fi defect la ea?

post-190-0-55791200-1427190898_thumb.jpg

post-190-0-47934200-1427190912_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canistra de vapori nu se inunda in mod normal decat daca faci plinul "pana in buza". Ea colectaeza vaporii de benzina din rezervor, si ii introduce in admisie pt a fi arsi.

Edited by Alex44
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu a mai vazut plinul de cand eram mic :confused2: problema ca de acolo picura apa.....nu benzina....

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wow: sigur sigur e apa nu benzina? Poate si-a mai pierdut din mirosul specific, fiind practic vapori, trecuti prin filtrul de carbon...
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau e posibil sa se fisurat vasul pt lichid parbriz....dar nu cred,nu am folosit stergatoarele (stropitorile) iar nivelul in vas este la fel.....si miroase foarte puternic a otet....?!?!

O sa mai studiez problema ....doar ce am schimbat bara fata ieri si am avut acces la acesta canistra de vapori....nu inteleg de unde apa... :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a zis si Alex, canistra "acumuleaza" vaporii de benzina din rezorvor. Daca urmaresti traseul, un furtun se duce intr-o electrovalva dupa care se duce in galeria de admisie. De obicei la viteze constante (cand mergi afara), electrovalva deschide si vaporii se duc in galerie, iar la ralanti se inchide, pentru a nu "galopa" motorul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am avut vasul pt parbriz plin ochi iar acel capac albastru pt închidere nu era pus bine și curgea pe lângă. ....multumesc frumos pt informații !!! La obiect.....cu respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ...am o intrebare la voi,ce rol are aceasta valva sau electrovalva....fiindca pe vida imi da eroare ECM-5C canister purge valve signal to high.....intermitent fault....si am martorul motor aprins...cauze :unul din cele 2 fire de alimentare a electrovalvei da la masa sau electrovalva defecta....ce rol are ea?multumesc

$_57.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e valva de control turbina din cate stiu, nu cea de EVAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cea de control turbina are 3 furtunase...

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci sa inteleg ca electrovalva imi baga vaporii de benzina in galerie....cum pot sa o verific ....ca indiferent pe care stut suflu(din cele 2) nu pot....sufla...iar daca o alimentez la 12v nu se intampla nimic,indiferent de polaritate....cum o verific si care erolul ei concret sau mai bine zis ce poate dauna motorului daca e stricata....multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

in vida spune ca ar trebui sa o pot masura si sa aibe 21 ohm  la 20 grade afara...?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, scuze, din unghiul in care era poza, mi s-a parut ca in stanga e stutul metalic... 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci revin cu o intrebare....pe vida imi da:   ECM-5C canister purge valve signal to high.....intermitent fault....nu am idee cum trebuie sa se comporte acea valva .....si cum o pot verifica daca mai e buna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Signal too high inseamna scurt la plus. Avand in vedere ca are doar DOUA fire, probabil supapa se blocheaza inauntru sau are scurt in bobinaj.

Daca cu ea SCOASA, iti da signal too high iar cu ea PUSA iti da la fel, e intrerupta. Daca cu ea SCOASA iti da signal too LOW, si cu ea pusa signal too HIGH, are scurt la masa si e actionata pe plus

Edited by Midnight Caller
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc Alex....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu electrovalva scoasa imi da acelasi mesaj ECM-5C canister purge valve signal too high.....intermitent fault...deci alta electrovalva...nu?undeva mai ieftin..dar pe original Pierburg...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ebay sau dezmembrari

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu alimentarea scoasa trebuie sa fie inchisa. Cum am spus si mai sus, valva trebuie sa deschida la mers constant, in ture. Este alimentata la 12v. Cand nu are alimentare este inchisa, cand are 12v este deschisa. Si eu am avut problema asta (ramasese blocata pe deschis), dar la mine galopa motorul la ralanti. Am  schimbat vreo 2-3 (din dezmembrari-50 lei bucata)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e construita supapa de la motorul tau insa la  T5 se regleaza  si chiar cu 12V pus nu trece aer prin ea daca sufli usor.Eu am tip  "butoias" si nu similar cu  TCV ,cum ai tu cu 2 tevi de acces.

Trebuie in VIDA banuiesc sa iti zica la relanti cit treb sa fie deschisa  apoi in sarcina evident dupa ce o schimbi cu una buna

 

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ....Am schimbat  electrovalva și sper sa nu mai apară acea eroare(după ce o sterg din vida)...cert este ca ea cred ca era în scurt fiindcă după ce am ajuns acasă cu mașina electrovalva era foarte fierbinte (nu puteam sa pun mina pe ea)....sau ar trebui sa dispară singur check engine? !

20150918_214720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh..fa un pustiu de bine si  alimenteaza cu 12V electrovalva in serie cu un bec de 5W si vezi cum lumineaza , cu cea veche respectiv cea noua.Afara din cablajul maisnii Ori folosesti un ampermetru in loc de bec

Nu are de ce sa fie asa de incinsa....

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Așa am sa fac cu ambele....și cea noua și cea veche.....multumesc mult pt sfat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now