BoggDaNN

Ceasuri bord facelift

28 posts in this topic

Este cineva pe forum care a facut aceasta operatiune? Sa schimbe ceasurile normale de S/V cu cele rotunde. Din cate am inteles este o operatie destul de complexa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca sunt care au facut. Trebuie modificate firele (identificate intai), ca nu mai vin pe aceleasi culori si mai trebuie pusa o rezistenta la led-ul de ESP (daca ai), ca o sa ramana aprins, fiind alta valoare (la bordul vechi ai becuri, iar la bordul nou ai leduri) si in tot sistemul ESP este inclus si bec-ulm care trebuie sa aibe o anumita rezistenta

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face :)

Iarasi daca ai cutie automata e un pic nasol daca ceasurile nu sunt de pe automata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am manuala. Nu stiam daca sa cumpar sau nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e ok daca nu ai dsa e si mai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci e ok daca nu ai dsa e si mai bine

Salut! eu am DSA,care ar fi problema?trebuie pusa acea rezistenta de care zice Ionutz?Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! eu am DSA,care ar fi problema?trebuie pusa acea rezistenta de care zice Ionutz?Multumesc!

Eu asa stiu. Nu am facut pana acum, dar la un moment dat m-am documentat si daca nu pui rezistenta ramane becul aprins in bord si nici nu mai functioneaza ESP-ul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa stiu. Nu am facut pana acum, dar la un moment dat m-am documentat si daca nu pui rezistenta ramane becul aprins in bord si nici nu mai functioneaza ESP-ul

De schimbat, am schimbat ceasurile,becul nu ramane aprins,insa daca incerc sa decuplez/cuplez DSA-ul,nu face nimic(de obicei cand era decuplat,becul statea aprins).Cand pun contactul,se aprinde in bord si martorul de la DSA,dupa care se stinge.La o diagnoza cu Vida,cand am schimbat acel variator de la distributie,mecanicul respectiv mi-a zis ca am o problema cu DSA-ul,insa nu i-am dat prea multa importanta,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, eu nu am schimbat, dar am citit mai demult pe undeva (cred ca era un forum de afara). Stiam ca este o legatura cu acel bec, care la bordul de facelift este led si are o rezistenta mai mica. Nu mai stiu sigur ce ziceau baietii si cum se comporta, insa este posibil sa fi spus chiar varianta spusa de tine si sa nu mai tin eu minte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Mario74....in ce sens spui ca : "cand am schimbat acel variator de la distributie,mecanicul respectiv mi-a zis ca am o problema cu DSA-ul"...??eu am montat si ceasurile model 2003,de pe o masina 2003,am montat si DSA...(tras fire,schimbat ecu.....etc) si arata ccam asa dar nu se aprinde in bord acel beculet pt dsa....stie cineva motivul?ar trebui sa fie acel beculet din ceasuri cu o masina care derapeaza incadrata intr-un triunghi....nu?

post-190-0-84419600-1427896625_thumb.jpg

Edited by mikaita

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am schimbat variatorul,le-am cerut si o diagnoza,iar cand am mers dupa masina, tipul care mi-a predat masina,a zis ca in afara de acea eroare la DSA,nu era nimic altceva memorizat....La mine se aprinde acel beculet,cand pun contactul,dupa care,se stinge odata cu celelalte.Cand apas butonul de DSA,pentru decuplare,ar trebui sa se aprinda(asa functiona cu ceasurile vechi),in schimb acesta ramane stins.

Da,ala e beculetul de la DSA!

Edited by mario74
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie pe diagnoza(vida) îmi apare cu gri DSA, înainte sa montez era cu alb..adică inexistent dar după ce am montat tot conform diagramei electrice apare cu gri dacă era funcțional trebuie sa fie verde.....cred ca tot din soft e problema....nu știu unde sa fac o diagnoza doar pe partea electrica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine merg la o diagnoza si am sa-ti spun cu exactitate ce eroare am.....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa specific ca ECU și DSA provin de pe aceeași mașină. ..

Deci sa înțeleg ca doar la reprezentanta se poate face o diagnoza pe partea de electrica??

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.

Eu am modificat la trei masini pana acum.

La ale mele de doua ori si la un coleg de pe forum.

Sa ai grija sa ai si mufele care intra in ele de la masina.

MIHAI- de unde ai luat ceasurile si suportul de la pahar din bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca de la cineva din Cluj ceasurile cu tot cu mufe fiindca difera mufele iar suport pahar din bord comanda in America...pe ebay....

ai montat ecu si dsa pe masina?la 3 masini sau te referi la ceasuri bord.....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar noaptea așa se văd ceasurile....

post-190-0-85951500-1428016428_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diesel nu pot pune DSA din cate stiu. Doar ceasurile le-am pus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor !! stie cineva daca schimbi ceasurile bord model 2001(benzina) cu unele 2003(benzina) ,iar cele de pe 2003 masina era cu,cutie automata,softul din ceas pt cruise si dsa.....este diferit de cel din 2001 pentru cutie manuala??trebuie resoftat ceasul ...in cel din 2003 se pot activa cruise/dsa??stie cineva ?in vida spune ceva de genul :"Note! A diagnostic trouble code (DTC) may be stored if a DSA control module for model year 2003- is installed in a -2002 model year car".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se aprinde ledul în bord atunci când îl activez/dezactivez......cred ca primește o tensiune mai mare sau mai mica.....ciudat...Toate celelalte funcționează. ...cu excepția cruise...au o legătură între ele?nu cred...

Edited by mikaita

Share this post


Link to post
Share on other sites

TEORETIC pilotul automat difera la CV automata, fata de CV manuala, pentru ca la CV manuala, el stie ca trebuie sa accelereze pana la 7000 rpm si se opreste (sa schimbi vitezele), iar la CV automata, mai trebuie sa schimbe si vitezele. Nu stiu sigur, ca nu m-am interesat, asa vad eu lucrurile. Dar tu ai cruise pe masina, sau ai pus doar ceasuri?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Ionutz.......am pus kit pornire de T4.... ecu 147 kwT4 +turbina de T4(masina mea avind din fabrica ecu-121kwT3).....ceasuri ...model 2003 (merg perfect....cu exceptia cruise si ledul in ceas (dsa)....cel in 4 cadrane,am pus DSA,si instalatie cruise.....tin sa mentionez ca ecu de t4 plus dsa provin de pe acceasi masina 147kw200hp....iar ceasurile..provin de pe un benzinar automat model 2003(de pe asta am luat si instalatia de cruise)......rog mult pe cineva daca are cruise model s/v40-2003,si desface panoul unde este pozitionata ecc si radio....sa scoata mufa din ecu cruise si daca are rabdare sa masoare tensiunile pe fiecare fir.....sunt 13....din care unul e masa.....dau o bere ....MAREEEE......vreau sa mai zic ca pe diagnoza cand verific ceasurile..."odometer display"apare cruise ...deci sa inteleg ca softul propriuzis pt cruise este implementat in ceas??nu??.....multumesc mult baieti pentru sprijin.....

ma gandesc totusi ca daca ceasurile erau pt diesel nu mergeau la mine...nu? pentru turbo benzina......fiindca omul nu a stiut daca masina e benzina sau diesel......dar le-am luat....si am vazut din poze doar ca era hidramata si avea cruise.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit asta......sper sa-i pot verifica tensiunile.....

Cred ca am de verificat 3 seturi de tensiuni......A_) fara cheie in contact si ar trebui sa am 0 volti in toate firele...B_)....cu contactul pus,si ....C_) cu contactul pus si ON pe maneta cruise......dar cine stie tensiunile in volt metru........

acum am verificat pe net si ceasurile .......cele de diesel au 6000 rot/min.....iar cele pe benzina au 8000 rot/min.....deci ceasurile sunt pt model benzina (am scapat de o grija.....)

post-190-0-72260900-1430238183_thumb.jpg

Edited by mikaita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ceasurile de diesel au 6000 rmp si cele de benzina au 7-8000 rpm :D

Softul pt cruise este in CEM, in ECM in ceasuri si in clapeta de acceleratie

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now