ionutmark

Cum functioneaza senzorul de lumina?

12 posts in this topic

Salutare,

Am tot cautat pe forum un topic referitor la senzorul de lumina, dar nu am gasit.

In concluzie, am deschis eu unul. Imi cer scuze daca s-a mai deschis un topic asemanator si nu l-am cautat eu suficient de bine. :smile:

De cand am in proprietate masina din semnatura (~2 ani) am avut o nedumerire legata de senzorul de lumina.

Am observat ca singurul efect este modificarea schemei de culoare a afisajului playerului audio.

Ma asteptam ca si farurile sa se aprinda automat odata cu lasarea intunericului.

Tatal meu are un Renault Megane 2 care e dotat cu astfel de senzor, si farurile se aprind automat cand afara e intuneric.

Daca sunteti amabili :smile: , ma puteti lamuri si pe mine cum sta treaba cu acest senzor de lumina?

Va multumesc anticipat!

O seara placuta,

Marc T

Edited by ionutmark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tatal tau are pozitia "AUTO", pe blocul de lumini. Tu ai asa ceva? Nu cred!

Deci nu ai senzor de lumini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, are pozitia AUTO, iar eu stiu ca nu am ca am cautat ...

Ma gandeam ca trebuie activata o functie de aprindere a luminilor printr-o combinatie secreta de butoane. :smile:

Ciudata treaba.

Oricum, e utila si treaba cu schimbarea culorii fundalului.

Multumesc de lamurire!

Seara faina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai francezi nu au nevoie de faza scurta cand e lumina afara , nici pe autostrazi , fiind si scartari fac economie la becuri :D realistic vorbind daca folosesti masina in ro , nu ai nevoie de senzori , le lasi permanent pornite si gata ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40/V50/C30 nu au senzor de lumina.

Nu stiam ca modele astea nu au sistem de aprindere automata a farurilor.

O informatie utila!

Pai francezi nu au nevoie de faza scurta cand e lumina afara , nici pe autostrazi , fiind si scartari fac economie la becuri :D realistic vorbind daca folosesti masina in ro , nu ai nevoie de senzori , le lasi permanent pornite si gata ...

Francezii au idei diferite si uneori ciudate. Am vazut cum sta treaba cu Renault ...si PSA :D

In Ro, cum ai spus, nu ai nevoie de senzori ca te obliga sa aprinzi farurile si ziua.

Referitor la s40 sunt un pic uimit ca exista un senzor (de lumina) folosit doar pt schema de culoare a afisajului UI. :-)

Totusi, e un detaliu/beneficiu foarte util cand conduci noaptea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic...Este alt aspect pe care Volvo nu si l-a insusit de la Ford cit au fost in proprietatea lor.Daca uiti pozitiile aprinse ,intrucit este mai "economic" sa circuli asa in oras,odata ce le uiti nu ai avertizare sonora ca sa le inchizi,si ai rezolvat bateria.

De asemenea ,alte minusuri la Volvo dar plusuri la Ford ,daca ramii fara motorina intervine limitare de putere pina la imobilizarea masinii(taie alim injectoare) indata ce ii pui motorina minimal pleaca apoi la prima cheie(nu are pompa de aductie in rezervor)fara sa ii faci amorsare tipic la 1.6 ,2.0

La un Volvo la altul ar mai merge sa dai curent (oricum nu etse indicat) cind ai baterie buna si stii ce si cum ,pe cind la un Ford daca ai pus alta sursa de curent in afara de redresor sau robot ai "rezolvat" imobilizatorul si gata :smile:

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ma gandesc ca nu era complicat sa lege , si farurile la acel sistem ... daca simteau nevoia .

asta cu pozitiile pica , bateria nu moare asa usor , eu am umblat cu pozitiile prin oras (deoarece am drl , adica faruri aprinse pe pozitia 0 ) sii nu a murit bateria cu toate ca le-am lasat toata noaptea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozitia "zero" este identica cu 2 .Eu vorbeam de pozitia 1 a comunatorului de lumini(doar becurile de gabarit si cele de pozitie,incluse in far) :smile: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dada , am mers si eu cu pozitia si am uitat-o toata ziua si noaptea , apoi am lasat aprinse farurile pozitia 2 / 0

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic...Este alt aspect pe care Volvo nu si l-a insusit de la Ford cit au fost in proprietatea lor.Daca uiti pozitiile aprinse ,intrucit este mai "economic" sa circuli asa in oras,odata ce le uiti nu ai avertizare sonora ca sa le inchizi,si ai rezolvat bateria.

De asemenea ,alte minusuri la Volvo dar plusuri la Ford ,daca ramii fara motorina intervine limitare de putere pina la imobilizarea masinii(taie alim injectoare) indata ce ii pui motorina minimal pleaca apoi la prima cheie(nu are pompa de aductie in rezervor)fara sa ii faci amorsare tipic la 1.6 ,2.0

La un Volvo la altul ar mai merge sa dai curent (oricum nu etse indicat) cind ai baterie buna si stii ce si cum ,pe cind la un Ford daca ai pus alta sursa de curent in afara de redresor sau robot ai "rezolvat" imobilizatorul si gata :smile:

In legatura cu pana prostului.Am patit o.Si pe langa aia am dat la automat de cel putin 3-4 ori ca ma gandeam ca nu poate fi lipsa motorina. Am dus o pe platforma, am adus un bidon de motorina si cei din service au zis ca a plecat la sfert de cheie fara a fi nevoie de spray sau altceva.

Iar la faza cu senzorul de lumini ii doar pt fundal culoare RTI/lcd radiocd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumpărat din Olanda si in momentul in care porneam motorul luminile se aprindeau chiar daca comutatorul era pe ,poziția 0 . Am fost la primus si am anulat softul ..170 RON

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now