mephisto

Inlocuire furtun racire ulei

7 posts in this topic

A venit vremea ITP-ului si am constata ca trebuie inlocuite furtunele de frana si ca exista ceva pierderi de ulei.

Am descoperit si de unde :smile: Este vorba de circuitul de racire al uleiului (furtune sus si jos partea stanga a radiatorului)

Pentru ca nu am avut timp si nervii necesari sa caut conductele respective am decis sa le repar de unul singur.

Am mers la o firma specializata in hidraulica si am cumparat furtun si coliere.

Un singur furtun avea probleme dar dupa demontare am constatat de fapt ca si cel de al 2-lea furtun nu a fost mai "breaz".

Cu toate ca nu prezenta urme de uzura la exterior trebuie sa spun ca altfel stateau lucrurile la interior. - vezi poza

Cine are furtunele respective in dotare ar fi ok sa se gandeasca serios la inlocuirea lor.

Scule necesare : torx 30 cheie de 10 si o surubelnita.

Torx-ul in forma de L (cred ca ii zice torx inbus)

Cheia de 10 cu un adaptor la 90 grade (eu am folosit un inbus) pentru ca surubul care tine conductele este foarte greu

de desfacut deoarece este sub punte si spatiul este foarte mic...(am injurat 30 minute pana am reusit sa-l desfac)

Etape schimbare furtun ulei:

1 scoatem sigurante (surubelnita daca nu avem scula dedicate) conducte de la radiator. Se foloseste si o tavita

de recuperare a uleiului daca se doreste acest lucru.

2 demontam roata pasager si ridicam masina pe capra sau alt suport la alegere.

3 desfacem sau demontam aparatoarea de noroi(eu doar am desfacut 2 suruburi ca sa am acces)

4 demontam siguranta conducte (senzor temperatura ulei) - vezi poza

5 scoatem surub 10 de sub puntea fata - vezi poza

5 se scot conductele si se inlocuiesc frurtunele(se taie camasa de sertizare) - vezi poza

6 se monteaza la loc in sens invers

7 postam tutorial pe forum :smile:

Furtunele de frana sunt simplu de inlocuit in cazul in care ies fara sa opuna rezistenta... La mine pe partea soferului

a trebuit sa desfac toata conducta (de la roata pana la bloc) sa tai furtunul de frana si sa bercuiesc din nou conducta.

Am schimbat si lichidul de frana si pentru "aerisirea" franelor am folosit un bidon si un furtun. Metoda cu bidonul se

foloseste in cazul in care nu ai un prieten pe langa tine care sa "faca pedala".

Important este ca furtunul care se monteaza pe aeristor sa intre fortat ca sa etanseze bine si sa fie directionat in sus

astfel incat aerul din instalatie sa iasa fara a avea posibilitatea sa reintre in circuit. Se aeriseste incepand din cel mai

indepartat punct respectiv punte spate sofer si se termina cu partea fata sofer. Atentie la nivelul lichidului de frana sa nu scada prea mult. Ce iese pe la aeristor se completeaza cu lichid nou in bidonasul de nivel.

Am sa atasez si improvizatia facuta pentru scoaterea bucselor dar nu insist pe acest aspect deoarece exista deja un

topic de unde m-am inspirat :smile:

post-2015-0-40062000-1431764405_thumb.jp

post-2015-0-98617000-1431764434_thumb.jp

post-2015-0-70877800-1431764453_thumb.jp

post-2015-0-53308000-1431764481_thumb.jp

post-2015-0-21119800-1431764497_thumb.jp

post-2015-0-48459400-1431764517_thumb.jp

post-2015-0-83419900-1431764541_thumb.jp

post-2015-0-16243300-1431764558_thumb.jp

post-2015-0-12769600-1431764573_thumb.jp

post-2015-0-50675900-1431764592_thumb.jp

post-2015-0-96036700-1431764613_thumb.jp

post-2015-0-76293200-1431764632_thumb.jp

Edited by mephisto
6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paradoxul e ca desi si eu stiu ca aerisirea se face cum zici tu, atat in VIDA (VOLVO) cat si in WIS (Mercedes) ordinea e exact INVERS (stg-ft, dr-ft, stg-sp,dr-sp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect este cum a scris mephisto : de la cel mai indepartat punct la cel mai apropiat. Si a nu se uita la cele manuale circuitul de la ambreiaj. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu asta. Ce nu inteleg e de ce in cele doua programe scrie INVERS. Ba chiar la aerisirea cu testerul, tot asa sunt pasii (de la stanga fata spre dreapta-spate)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aerisirea se face intii la circuitul fata conducta cea mai apropiata si apoi dr fata,etc.De ce ?Pt a elimina aerul de pe conductele cele mai scurte In ideea asta pt a avea presiune mai buna la pedala si nu aer .Asat ar fi logica . Trebuie vazut daca la volan pe partea "gresita" sistemul nu etse pe dos cumva ,adica dreapta fata ,stinga fata...

La circuitele duble se aerisea intii fata si dupa spatele.La faimoasa Dacia si nu numai avind "cintar" pe spate trebuia sa aerisesti tot fata dupa care spatele.

In fond conteaza sa ai frine..

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca incepi cu spatele si termini cu fata, cum ramane aer pe instalatie? Ca faci aerisire pe toate rotile!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ideea este sa scoti mai intai aerul din conductele scurte ca sa ai mai multa presiune cand le faci pe cele lungi. Cel putin eu asa am inteles postarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now