Heimdallr

Discriminarea de la impozitarea auto

90 posts in this topic

In franta , au impozit la inmatriculare , care este pe clase cv , in functie de putere . Spre exemplu 185 cp d5 este cv8 parca . Si costa 40 euro/1cv . Apoi se plateste asigurare , care in functie de putere , dotari safety , si anii de vechime (poate scade sub 50% pretul) .

V50-u mar fi costat cu 0 ani vechime 1100 euro , dar cu vechime poate ajunge la 400 euro chiar sub . In banii astia iti asigura parbrizul si cred ca si oglinzile ...

In romania platesti degeaba asigurarile ... si despre impozit ce sa mai spun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Ajunge cu plata politelor parazitilor din guvern.

Scuze ca par extremist, dar tara asta este a noastra, nu a marlanilor care ~NE CONDUC~

Eu promovez un principiu constitutional, nu un concept contra-economic. La asta va cer sa aderati.

Nu ai inteles inca faptul ca impozitele pe avere, deci si impozitul pe mijloacele de transport, sunt taxe locale?

Deci, ce treaba are asta cu guvernul? Eventual sa ai ceva cu parlamentul care face legi.

Daca eu imi cumpar ceva si este AL MEU. De ce trebuie sa mai platesc anual pentru lucrul ala care ESTE DEJA AL MEU?

SI in legatura cu oamenii care au avioane; nu toti oamenii care au avioane sunt furate. Toti oamenii bogati fura? Si daca exista oameni care fura care e treaba? Pedepsim o tara intreaga din cauza lor?

In legatura cu poduri, drumuri etc etc. Exista taxa de drum, taxa de autostrada, taxa de poluare, taxa pe apa de ploaie (chiar exista nu zic la misto), si mai exista varianta ca STATUL ROMAN SA CREEZE LOCURI DE MUNCA. FABRICI, INDUSTRIE, AGRICULTURA. Asa se fac bani la buget nu din cersit. Stiti cati oameni muncesc in tara asta? 4 milioane! Or sa plece si aia. Sa vedem cine mai plateste impozit. Am impresia domnule Marius ca lucrezi la stat

Impozitul pe mijlpoace de transport este folosit pentru cheltuielile localitatilor, nu confunda cu taxa de drum, care este pentru in afara localitatilor.

Nimeni nu a zis ca cine are avion l-a fuat, dar e clar ca nu intelegi rolul si necesitatea impozitelor pe avere. De fapt, ma indoiesc ca intelegi necesitatea oricarui impozit.

Cum sa creeze statul român locuri de munca in fabrici si in agricultura? Nu cumva traim in capitalism?

Nu exista nicio taxa pe apa de ploaie! Nu mai induce lumea in eroare! Aia este un serviciu facturat de operatorul economic care administreaza canalizarea localitatii in care traiesti.

Tu, daca ai avea o firma care opereza canalizarea orasului, ai da pe gratis acest serviciu?

Observ ca e usor sa aruncam cu tot felul de afirmatii fara acoperire.Hai sa mai si citim un pic, inainte sa scriem.

Asa cum observa si Raul, nu mai lucrez la stat inca din 1992. Sunt chiar operator privat, asociat la firma la care lucrez. Mai mult decât atat, in materie de finante publice, stiu bine ce spun. Si nu am absolut nimic cu cei care lucreaza in domeniul public. Sunt romani ca si mine, care in marea lor majoritate isi fac treaba onest si cu competenta. Nu mai arunca anateme peste o intreaga categorie sociala.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@McCIUKEN , impozit se cladiri si autovehicule se plateste in orice stat european, este posibila si o impozitare pe aerul respirat in UE iar daca nu-ti convine te poti muta in SUA, acolo sunt mult mai mici taxele sau chiar nu exista anumite taxe.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor. Imi cer scuze ca am fost prea "acid", sunteti niste oameni minunati si in nici un caz nu vreau sa ma cert cu voi. Judecand dupa averea stransa de Chilian si din spagile de sute de milioane de euro care se invart pe la primarii trag concluzia ca sunt mai mult decat suficienti bani la bugetul local. Daca eu vreau sa am o curte cu gaini, porci, rosii, castraveti etc (tot ce-mi trebuie ca sa traiesc) eu nu voi putea sa traiesc linistit in confortul propriu creat deoarece (stand degeaba) voi acumula datorii la primarie din impozite pe proprietate si la un moment dat primaria ma da afara din casa, imi vinde casa si isi mai ia consiliul local un Range Rover. Daca se impoziteaza proprietatea eu zic ca isi pierde din semnificatie termenul asta de proprietate/proprietar. Cand am spus ca Marius lucreaza la stat, IN NICI UN CAZ nu e un lucru rau sa lucrezi la stat, am spus-o pentru ca tine cu statul... Daca in alte tari nu numai ca se poate trai dar se traieste mai bine decat la noi fara atatea taxe... voi de ce sunteti de acord cu povara asta? Daca sistemul nu e bun NOI putem sa-l schimbam. Si cu astia care fura... credeti ca simte Videanu ca da 100-200 de milioane pe an la impozit? Il doare in c*r! Sunt sigur ca un om normal care castiga sub 1000 de euro pe luna ar simti diferenta de 200 de euro pe an. Ganditi-va mai intai la voi fratilor. Daca se mareste impozitul ca sa-l saracim pe Videanu, ramanem toti fara case si fara masini si el tot are bani. Semnati petitia!!!!

Edited by McCIUKEN
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare aberant ca un om cu un volvo din 85 cu motor de 2.4-2.5l sa plateasca impozit la fel de mare ca unul cu un volvo din 2015 cu motor de 2.4-2.5l. Eu as impozita in functie de VECHIMEA masinii. Cu cat mai veche...impozit mai MIC. Sa se plateasca LUXUL in adevaratul sens al cuvantului.

offtopic: Si mai aberant e ca in momentul de fata...sa vreau sa vand masina si n-as putea decat la un pret de nimic. Sa pui tu taxa de prima inmatriculare la o masina INMATRICULATA...taxa fiind aproape 5000 de euro. Partea buna e ca nu vreau sa o vand. :hello2:

Edited by zack
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu tin cu statul, in niciun caz. Doar recunosc rolul impozitelor si atrag atentia asupra inadvertentelor in intelegerea lor. Impozitul auto, nu merge "la stat" asa cum cred unii, si nici nu se fac sosele din el (cu gropi sau fara).

Putem discuta oricand si oricat despre impozite si taxe, dar nu cu argumente gen, statul e hot, nu merita nici un ban, etc. Ma astept la argumente mai solide decat atat.

Altfel, eu as reforma intreg sistemul fiscal, avand ca unic scop, o impozitare cu adevarat echitabila, in asa fel incat nimeni sa nu fie impovarat, dar si nimeni sa nu scape netaxat. Putin de la fiecare, nu mult de la putini. Evident, coruptia ar trebui eradicata, dar simplul fapt ca un primar sifoneaza bani publici, nu e un motiv sa nu mai platim impozite. Lupta impotriva coruptiei e un cu totul alt subiect, care nu are de-a face cu topicul acesta.

Zack, sa stii ca sunt tari unde masinile mai vechi sunt impozitate chiar mai mult decat cele mai noi, ca sa stimuleze innoirea parcului auto. Argumentele pot fi pro si contra. Depinde de ce se urmareste prin politica fiscala.

Edited by mariusdaniel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Diablo costa cat 40 de Sandel varianta Laureate :lol:

Ideea e ca oricum o dai nu e bine.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu...dar suna fun 40 vs 1 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin urmare, trebuie Dacia 1300. Impozit mic, taxe mici, piese aproape moca, electronica 0, electrica... 3 prelungitoare de 3 metrii, se repara cu 2 surubelnite, un patent si un balot de sarma.

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam 200-250k un Diablo, un Sandel e 7k chel, dar la 40 de bucati ai discount :lol:

Ioane, sa l vezi pe vecina miu cu Dacia...este the shit Dacia crede ma :lol

Acum sa revenim, nimic nu e corect pe lumea asta.

Un s60 2.0 este perfect! Singura diferenta intre 2.0 si 2.4 este ca pe 2.0 dai pretul corect al unui s60, 2.4 este mai ieftin, si din diferenta iti poti plati impozitul 5 ani.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din start subliniez ca n-am de gand sa ma iau in coarne cu nimeni, parerile de aia exista, sa le ascultam si sa scoatem (pe cat posibil) tot ce e mai bun din ele.

Discriminarea asta la impozite este un subiect sensibil si interesant. Sunt neajunsuri, dar din pacate daca ne vrem binele ar fi bine sa tacem din multe puncte de vedere. Nu consider fairplay ca un motor de 2.4 de 100 de cai amarati si aia, sa aibe acelasi impozit ca un 2.4 cu nspe mii de turbine, intercoolere si alte avioane care scoate "fara numar" la volanta, dar ascultati si tineretu'.

Bun, iesim in strada, stigam tare, tare, vrem recalculari de impozite! Statul va rade pe sub mustati si va pregati lubrifiantu', in timp ce noi o-m pregati...altceva. ;D

Daca e sa se schimbe ceva, ar trebui sa fie clar pentru toata lumea ca vor intoarce lucrurile in asa fel incat sa pacaleasca prostimea (cam 80% din tara), ca e spre binele lor, ca ei ies mai bine, etc. Genul ala de bullshit generalizat care sa nu arunce o minciuna, dar sa ascunda adevarul. Stiti voi, "Doar Ponta a scazut taxele"! Si in plus e oarecum normal in firea umana ca "Ce pana mea! Daca eu platesc cu 80 de lei mai putin, ma doare la patina de vecinu' de vis-a-vis."

-OK, fratilor! Vreti impozitare pe cai putere?! Noi nu zicem nu!

Si vor calcula atatia cai, la atatia cmc si va iesi in numar, care va fi comparat cu o "tzidula" venita de "sus" si mno'! Fiecare atata plateste!

Dupa cateva saptamani isi vor da seama ca au alta problema pe cap. Ca vin cativa sa se planga ca X-ulescu are sigur tuning la motor si nu plateste si diferenta... Rezolvare: Stand Dyno la ITP => Gugaliti cat costa un astfel de stand si ganditi-va de unde se va recupera investitia. ;D Dar pana sa apara genul asta de masinarii SF in TOATE statiile din tara, nemultumiri vor fi multe. (partea misto sa fie supraimpozitare pentru tuning si aia pe stagii, de la +10 la +50 de cai pe genul asta de motor... (benzinare, diesel-uri, NA, turbo) - asta nu va fi tot o discriminare?!

Analog, vor aparea pana la urma si legi in acest sens, care cel mai probabil vor fi formulate in asa fel incat modificarile sa fie ori ilegale, ori foarte scumpe (prostia o sa duca probabil pana la ideea de omologare RAR la filtrele de aer sport), etc.

Mai departe, felul de calculare va fi gandit in asa fel incat toti banii intrati la buget sa fie mult mai multi, deoarece asta e o sansa ce nu poate fi lasata sa treaca. Sansa a *LOR* de a mai pregati o vila pe undeva afara, ca ce dracu', ei nu s-ar relaxa odata la 6 luni pe vreo coasta undeva sa vada pacificu'?!

Tragand linie, e un sfat simplu. Masini exista si vor exista din ce in ce mai multe, piata fiind intr-o continua schimbare. Schimbarea asta va aduce modificari ale impozitarii pana la urma, nu grabiti treaba asta, deoarece SIGUR nu va fi spre binele nostru!

Illuminati, tatii! We never touch anything directly, we only influence, suggest! Spor! ;D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca nu e bine sa se aplice impozit doar pe caii putere din carte.

Normal, ar fi sa fie la valoarea masinii, caci doar e un impozit pe avere.

Problema e ca e foarte dificil de stabilit apriori o valoare, care, oricum scade in timp, in vreme ce impozitul stim ca nu scade, din simplul motic ca se dorecte concomitent si innoirea parcului auto.

Asa cum spune Bogdan, mai bine ramâne asa.

Eu credeam ca e de discutat mult mai mult pe taxa de prima inmatriculare.

Acolo mi se pare anticonstitutional, ca cineva care a cumparat o masina de noua de la un dealer autorizat din tara asta, cu factura si TVA inclus, etc sa fie obligat sa plateasca o taxa de prima inmatriculare ce s-a introdus mult dupa ce a cumparat masina. Mâine-poimâine ne trezim ca vine cineva si creste TVA-ul la apartamente si ne trezim ca trebuie sa mai dam bani la buget pentru casa pe care am cumparat-o cu acte in regula, cand TVA-ul nu era, sau era 5 %.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa Marius ca nu e asa, au fost mii de masini cumparate cu TVA + TAXA VAMALA iar acum pt reinmatriculare trebuie si TIMBRU DE MEDIU.

Stupid, absolut stupid .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta spun si eu. E mult mai grav decat discriminarea la impozitul auto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca vi se pare absolut normal sa se perceapa impozit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa Marius ca nu e asa, au fost mii de masini cumparate cu TVA + TAXA VAMALA iar acum pt reinmatriculare trebuie si TIMBRU DE MEDIU.

Stupid, absolut stupid .

Salut,

Sunt chestiuni diferite despre care vorbesti Bogdan aici:

- TVA si taxa vamala se percepe de obicei la ORICE produs cumparat din afara

- taxa de mediu este platita de pentru ORICE MASINA, indiferent de unde este cumparata - eu cand am luat primul S60 in 2011 nou-nout din showroom am platit parca 1.200 RON taxa de mediu, desi era EURO 5 - ultima norma in vigoare atunci, nu era pe piata EURO 6.

Sunt lucruri diferite taxele de achizitie si taxele de mediu - despre ce vorbim aici?

Parerea mea este ca nu trebuie neaparat sa avem masina - si daca ne trebuie masina atunci daca vrem 200 CP, desi nu avem unde sa ii folosim, atunci platim in consecinta. O masina de 50 CP, 1L este tot o masina ca si 200CP 2.4L - face acelasi lucru. Insa daca vrem sa auzim acel D5 // T5 // T6 si sa ne bucuram de asta, atunci platim. Eu am avut un Colt de 1.3 benzina - 60 RON / an impozit. Volvo D5 - 870 RON / impozit. Ce diferente sunt luate in calcul la impozit? Cilindreea, nu dotarile. Daca as fi luat un D2-D4 aceleasi dotari era alt impozit - 180 RON / an la 2L. Daca vreau 2.4L bi-turbo, atunci 400 cmc + 70 Nm (50 CP aprox.) si inca o turbina costa 600 RON / an diferenta. Ca asa VREAU EU - MI-AM ASUMAT.

Hai sa nu fim ipocriti - si cu s***-n c** si cu sufletu-n Rai nu merge.

Ca platim prea mult vs. ce ni se ofera din partea statului de banii astia, de acord. Insa este alta discutie, valabila pentru toata lumea, indiferent de cilindree.

Edited by maverick
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca vi se pare absolut normal sa se perceapa impozit.

Sincer, ar fi culmea sa nu se plateasca impozit pe avere. Aici e vorba de doua planuri : Unul, primar, al impozitului pe venit. Aici evaziunea este la cote ridicate, caci e foarte greu sa stai in fiecare minut langa cineva ca sa vezi ce venituri realizeaza.

Al doilea plan este cel al impozitului pe avere. Acolo, evaziunea e foarte mica, tinde spre 0.

Deci, echitatea fiscala tinde spre maxim. Eu as lasa veniturile neimpozitate, caci oricum largi categorii sociale scapa de acesta si as maximiza impozitele indirecte si cele pe avere. Atunci ar fi echitate fiscala cu adevarat. Deci discriminare e faptul ca unii scapa de impozite si altii sunt taxati la fiecare leu.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu s-a dat legea cu confiscarea averilor. Din cate parti trebuie recuperati banii? Este echitabil din punct de vedere fiscal sa scoti prejudiciul creat statului, de smecheri, de la oameni normali si corecti? Dar din punct de vedere moral? Evaziunea fiscala nu trebuie sa aiba legatura cu oamenii "curati". Urmatorul pas ar fi sa facem fiecare cate 6 luni la parnaie ca ne-am permis motor de 2500. Daca nu prindem vinovatii de evaziune fiscala hai sa impartim pedeapsa la populatia romaniei si vedem cat trebuie sa ispasim fiecare. Cam asa vine echitatia asta fiscala

Ca tot a plouat zilele astea, mi-am amintit de taxa pe apa de ploaie camuflata sub denumirea de taxa pe canalizare; daca da o ploaie de 120l/mp am pus-o facem imprumut la banca sa platim taxa pe apa de ploaie pardon taxa pe canalizare.

Trebuie facut ceva sa inchidem robinetul de bani si sa obligam gloata de furaciosi care ne conduc sa faca niste legi adevarate si sa opreasca infractorii adevarati nu sa faca echitatie fiscala cu noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca ti-ai dori ca apa de ploaie invocata sa ramana pe strazi? Daca nu, cine si din ce sa plateasca evacuarea ei? Nu discut aici pretul, pe care nu il cunosc, dar serviciul in sine trebuie platit. Statul, iti reamintesc, suntem noi! Fiecare dintre noi, nu doar unii.

In esenta, tu ai dreptate in ceea ce spui, doar ca înca nu se poate ce vrei tu. Cu vointa politica, profesionalism economic si multa inteligenta, s-ar putea realiza in 10-15 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius are dreptate! Daca se infunda canalul ala si iti intra apa in casa este mai bine? Sau mai grav, daca iti refuleaza WC-ul in casa, ca este infundat canalul, este bine? Sunt servicii care ne fac viata mai usoara si mai comoda si pentru care trebuie sa platim.

Pentru a reduce costurile, putem renunta la masina (nu mai platim impozite, RCA, reparatii si valoarea masinii), putem renunta la internet, smartphone, smart TV, haine de fite, etc

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care canalizare? La mine in cartier (Domenii) canalizarea de pe strada este din caramida, da!! CARAMIDA, are in jur de 50-60 de ani. Mai departe, banii pe apa se duc la Apa Nova, care teoretic trebuia sa modernizeze canalizarea si reteaua de tevi.

Mai departe, in peste un sfert din Bucuresti, cand ploua se inunda cartierul.

Si iar mai departe, verificati va contoarele, mai ales daca stati la casa. Nu de alta imi veneau 70-80 m3 pe factura si dupa ce am facut scandal la apa, si au dat seama ca are contoarul 6-7 ani si la 4 sau 5 trebuia schimbat. Iar acum imi vin facturile la jumatate. Concluzie... contoar defect, nu returneaza nimeni banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sesizare semnata de mai multe persoane de pe strada, ar putea duce la rezolvarea problemei. Desfiintarea taxei de canalizare ar ingropa definitiv problema. Oamenii pot face multe lucruri bune daca trec de la vaicareala la fapte. Nu o lua în nume personal, e doar o constatare genereal valabila (si pentru mine, desigur). Totul e sa avem o gândire pozitiva si proactiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,

Cred ca ar fi corecta impozitarea in functie de vechimea masinii. Adica o masina de 2000 de cmc cu vechime de 1-3 ani pateste X ron/an. Aceeasi cilindree cu vechime 3-8 ani X-25%, intre 8 si 15 ani X-50% si peste 15 ani doar 25% din valoarea impozitului X. Aceasta impozitare este in Bulgaria si mi se pare extrem de corecta. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,

Cred ca ar fi corecta impozitarea in functie de vechimea masinii. Adica o masina de 2000 de cmc cu vechime de 1-3 ani pateste X ron/an. Aceeasi cilindree cu vechime 3-8 ani X-25%, intre 8 si 15 ani X-50% si peste 15 ani doar 25% din valoarea impozitului X. Aceasta impozitare este in Bulgaria si mi se pare extrem de corecta. 

 

 

Ar fi mai bine asa dar daca lumea nu semneaza petitia... inseamna ca sunt multumiti cu cat platesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,

Cred ca ar fi corecta impozitarea in functie de vechimea masinii. Adica o masina de 2000 de cmc cu vechime de 1-3 ani pateste X ron/an. Aceeasi cilindree cu vechime 3-8 ani X-25%, intre 8 si 15 ani X-50% si peste 15 ani doar 25% din valoarea impozitului X. Aceasta impozitare este in Bulgaria si mi se pare extrem de corecta. 

 

 

Eu cred ca mai bine ar fi o impozitare care, dupa un numar de ani, (cel putin 15) sa penalizeze detinatorul, in sensul de a-l stimula sa-si caseze masina si sa isi ia una noua. Sporul de impozit nu ar trebui insa sa fie exagerat de mare, pentru a da posibilitatea pasionatilor sa-si pastreze, daca vor masinile lor dragi. 

In orice caz, nu trebuie uitat niciodata care este rolul impozitului pe mijloacele de transport. Este un imozit local, pe avere, iar taxele locale au si ele un anumit scop in comunitate. De aici trebuie plecat si nu de la impresiile personale, sau de la buzunarul cetatenilor din comunitatea respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now