Val8Geo

Variatie turatie relanti la apasarea franei

60 posts in this topic

..nu ai nimic la masina... ..daca ai citi pt studiu teoretic niste capitole despre cum lucreaza AC-ul , ce inseamna pedala electronica in concordanta cu alte aspecte dinamice ale masinii etc ,ma rog chestii din astea poate ai ajunge la concluzia in mare parte adevarata = "asa face toate"

Sigur ai un motor slab ,ca si KW, pe masina ta si de aici si mai multe neajunsuri in aceste zile calduroase..

Foloseste-o cu incredere asa cum merge.. :smile:

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu relantiul a revenit!

Am mai sesizat ca face mult mai des cand folosesc AC-ul, mai ales pe caldurile astea...

Oricum raman cu pararea ca dupa schimbarea lichidului de frana, ambreiajul merge mai bine.

Salut! Variata de turatie intervine atunci cand porneste compresorul de clima si este normala mai ales la motorizarile mici, cum ti-a subliniat si colegul V50Saphir mai sus. Pornirea compresorului, gatuie pentru o secunda functionarea motorului care apoi redreseaza prin ardere de extra-carburant si ridica la loc turatia de relanti la 850 > 1000 rpm. De aceea si consumul cu clima pornita este mai mare decat cel fara clima.

La motoarele mari se simte mai putin sau deloc, depinde de tehnologie si de generatia motorizarii.

Si scaderea usoara a turatiei este normala atunci cand apesi frana, deoarece pompa de frana functioneaza pe principiu de vacuum, este conectata la motor si prin simpla apasare a pedalei de frana, circuitul aerului in motor se modifica usor, ceea ce duce la o variatie mica a relanti-ului. Totul perfect normal, insa nu ar fi normal sa moara motorul atunci cand apesi frana de exemplu.

Nu-s mare inginer, e posibil sa fi gresit explicatiile pe ici pe colo, dar in principiu cred ca te-am luminat.

Succes...masina ta e ok!

P.S. Si lichidul de frana , n-are absolut nici o treaba cu ambreiajul din ce stiu eu. Poate ai gresit tu exprimarea.

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Si lichidul de frana , n-are absolut nici o treaba cu ambreiajul din ce stiu eu. Poate ai gresit tu exprimarea.

Pai ambreiajul nu este hidraulic? Ala de unde isi ia lichid?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ete ca asta nu stiam. Merci Ionut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este scris mai sus ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,  aceiasi problema o am si la un S40 1.6 d din 2008.  Inainte sa o scot pe liber la un semafor si dupa o franare lunga si lina, apare problema de scadere a turatiei si de trepidatii ale masinii care sunt simtite si vizibile in special la volan. Inainte de aceasta masina am avut un opel de 1.7 cdti de 80 cp. in nici un caz la opel nu apar variatii de turatie la cuplarea compresorului de AC.

Este cineva care a rezolvat aceasta problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu am rezolvat-o.

Am inceput sa ma obisnuiesc sa scot dinainte din viteza, las motorul sa ajunga la 800 rot si apoi sa apas pe frana. In felul acesta nu mai face.

Banuiesc ca e o chestie pe partea de vacuum . Oricum nu e normal sa faca asa.

Mecanicul zicea ca piesa care face vacuum ( nu mai stiu cum ia zis ) nu mai functioneaza in parametri iar motorul este solicitat mai mult si asa scade relantiul.

Pe la primavara mai reiau problema

Daca gasesti rezolvarea te rog scrie si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca daca o sa ai ocazia, incearca la o viteza mai mare, sa o scoti din viteza si apoi sa franezi cat mai lung. Cred ca va face din nou aceiasi figura. Intradevar din ce am citit pe forum motorasul care face vacuum , solicita mai mult motorul. In cazul achizitiei voi insista mai mult pe subiect. Pana atunci incerc sa aflu cat mai multe despre ea (vezi discutia cu sfat de achizitie).

Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună  tuturor. 

Ma numesc Marin și și as vrea sa va cer ajutorul an privința unui v50 1.6 diesel 109cp din 2007

20170122_124512.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumpărat această mașina acum 3 luni și am dat pe la reprezentata volvo an jur de 800 euro și aceeași problema  o am că la încerut 

Deci mașina trage ft bine și totul ok după 130 km la ora sau altădată  la 140 km la ora intra în protecție deci nu se mai tureaza mai mult de 3000de ture și pe display  apare următoarea eroare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil egr-ul defect. Dar trebuie facuta o diagnoza

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc  pt răspuns  dar valva egr am schimbat-o și toți senzorii care le-am găsit pe motor dar degeaba  .

La volvo mi-au schimbat o grămadă de piese  tot degeaba .

La diagnoza nu îmi da nici o eroare

An timpul mersului când apare eroarea respectiva și  iau contactul și îl pun din nou eroarea dispare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca face numai la viteza mare (peste 130km/h) este din cauza presiunii prea mari de turbo . In mod normal trebuie inlocuita valva de control turbina . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc Bogdan  ....

Ai cumva să-mi  trimiți o poza cu valva care controlează presiunea în turbo căci nu știu cum arată  ,că dacă apelez la reprezentanță  mai schimba vreo doua  trei piese în schimb ...

Mulțumesc  mult..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa arata, codul este pentru motorul de 90 hp, nu stiu daca difera la 109. Bogdan sau Alex te pot lamurii. Producatorul este Pierburg, este localizata undeva sub motor.

1078830.jpg

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti mulțumesc  mult  sper ca să fie piesa asta cea cu probleme multumesc inca odata și revin cu cu rezultatele 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este valva fix cu acest cod . 

Se afla în partea dreapta în spatele motorului prinsa pe blocul motor . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat eu aceasta valva si la fel sunt oscilatiile de turatii la relanti.

Cei drept nu am probleme la viteze de peste 130.

La mine pur si simplu cand apas ambreiajul si frana inainte sa ma opresc la semafor scade turatia undeva la 500-600. Dupa ce am oprit efectiv revine la 800. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.03.2017 at 9:59 PM, Bogdan G said:

Daca face numai la viteza mare (peste 130km/h) este din cauza presiunii prea mari de turbo . In mod normal trebuie inlocuita valva de control turbina . 

Buna  băieti.  Vreau sa va multumesc petru ajutor,fiindcă  fara ajutorul vostru nu reuseam să-i  dau de cap .

Într-adevăr  valva control turbina a fost de vina exact  cum  mi-a  scris Bogdan. 

Multumesc mult tuturor, si simt fericit ca m-am inscris  pe forum .aici se afla adevăratii  mecanici...

Mersi mult.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă pricep la ghicit in ghioc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.03.2017 at 10:59 PM, Bogdan G said:

Daca face numai la viteza mare (peste 130km/h) este din cauza presiunii prea mari de turbo . In mod normal trebuie inlocuita valva de control turbina . 

Și eu am acceiasi problema da mie nu ami da eroare ami scrie engine sistem service required ,dacă o opresc și o pornesc nu mai apare engine sistem ,motor de 2.0d ,o fi acceiasi valva de control.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am dat o gramada de bani  veeo 800-1000 de euro si  aceași  eroare o aveam ca si tine .incearca dar eu sunt sigur ca valva control turbina e de vina..succes ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now