Mariuz

Lipsa putere sub 2800-3000 rpm (Diesel)

18 posts in this topic

Buna ziua oameni buni!

Problema sta in felul urmator:

Sunt posesorul unui Volvo S40, 2001 , 1.9 115cp, D4192t3. Stiu ca multi s-au confruntat cu problema asta si au sau nu au rezolvat-o.

Dupa cum scrie si in titlu, masina are o lipsa de putere pana la aprox 3000 rpm. ( probat nici furtunul de la intercooler nu se intareste).

Verificat/probat cu altele, urmatoarele echipamente : senzor MAP , senzor MAF , regulator turbo, senzor vacuum (cel din spatele galeriei de admisie), comanda EGR ( inclusiv curatat egr). Wastegate-ul functioneaza (se misca tija , nu pot spune daca in parametri sau nu ).

O diagnoza dedicata volvo nu am reusit sa fac insa am obtinut niste coduri de eroare cu autocomu-ul :

1813 - Releu principal - intermitent

1815 - Valva regulator turbo - intermitent ( schimbat cu alta noua valva nici o diferenta)

1826 - Circuit preincalzitor bujii - permanent

1816 - Releu control preancalzire.semnal mic.

Poate sa-mi ofere cineva o sugestie referitoare la cauza problemei.( in afara de "incearca diagnoza dedica Volvo").

Edited by Mariuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,dupa 3000 rpm cum se manifesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3000rpm se simte(chiar brusc) intrare in functiune a turbinei si apoi o crestere uniforma a puterii/cuplului. Nu pot spune ca e puterea care ar trebui sa o dezvolte masina, dar pot spune ca dupa 3000rpm functioneaza in parametrii normali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Daca vrei ne intalnim intr-o seara sa ne uitam putin. Tel: 0751118444

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc George!

Eu voi ajunge in Suceava in weekendul 17,18 (momentan sunt in IASI) si sper sa nu fie o problema daca te deranjez cu un telefon atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia desfa Egr ul si curata-l in asa fel incat sa inchida perfect.Aici ma refer la partea mecanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost scos, curatat cu decarbusolv (nu era intepenit, doar funingine), Se misca oke , se inchide oke, probabat la mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Mariuz! Daca esti in Iasi, ia legatura cu Cipilika. Din cate stiu, urma sa achizitioneze un Dice...cred ca te-ar putea ajuta cu o diagnoza!

Chiar daca nu i-a sosit Dice-ul, la cate masini i-au "trecut" prin mana, cu siguranta te poate ajuta cu experienta sa.

Numai bine! avx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfat!

Am fost pe la Cipilika (la el am verificat majoritatea senzorilor) si astept venirea lui din concediu si tot cam in aceeasi perioada ar trebui sa-i ajunga si diagnoza. Si poate ma va rezolva el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am citit comentariile de mai sus, dar eu la 1.6d s40 2008 109 cai am avut asa. tragea cand cum. ba tragea brutal pana in 3900 ba mai incet si dadea eroare de low boost. am schimbat electrovalva si nimic, am schimbat dupa debitmetrul si masina si-a revenit. poate te ajuta cu ceva, incearca sa pui un alt debitmetru ( sanatos ) pe masina si da-te cateva ture.

ah da, si la rece parca isi revenea masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai curatat si pasajele/orificile dispre egr si galeria de admisie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la problema ta Marius, si mie mi.a dat aceleași erori ca si tie adică doar 2 din ele: 1815 valva regulator turbo intermitent si 1826 circuit preincalzitor bujii permanent. Cam aceleași simptome le am si eu, nu trage prea bine până intra turbina în lucru. Acu dacă cnv este dispus să.mi trimită o poza ceva cu cele 2 piese din erori i.as fi recunoscător, iar Marius p tne te rog să.mi spui cum ai scos.o la capăt. Ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Daca ai problema aia 1815 se rezolva cu schimbarea valvei, daca ai drum prin suceava putem proba, sa vedem daca face vreo diferenta, am o valva de rezerva.

Eu am curatat EGR si schimbat cam tot ce tine de turbo: pompa vacuum, valva n75, actuator turbo, valva bypass de pe galerie, merge mai binisor dar totdeauna se poate mai bine, urmeaza o curatara la turbo dar inca nu stiu unde sa o fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare mariuz, eu am drum prin sv odată la 2 săptămâni. Dacă.mi poți lăsa nru tau te contactez , poate ajung duminica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si valva din codul 1815 e cea prinsa pe caroserie sub parbriz cu 3 furtune pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Si eu am schimbat-o ca nu mai tragea motorul deloc. Mergea ca un papuc :)

Edited by MarianBr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si eu am aceeasi problema la volvo 1.9 diesel. Nu are putere deloc pana la ~3000rpm, dupa aceasta turatie trege foarte bine. Pana la urma s-a rezolvat problema prin curatarea EGR-ului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now