Posted 6 Jan 2007 · Report post Salut, am si eu o pproblema la un V40 1,9 TDI. Mi s-a aprins la bord SERVICE, dupa 2 minute se stinge. am fost la un tip ca sa o testeze, si mi-a spus ca este blocat supapa EGR, la masina nu am simtit nici o diferentza. stie cineva exact ce rol are aceasta supapa? unde se gaseste, cum se demonteaza? tipul mi-a zis ca trebuie data jos si cuaratata. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2007 · Report post Salut si bine-ai venit ! Supapa EGR este supapa de recirculare a gazelor nearse. Are rolul de a nu lasa sa iasa in atmosfera gazele care mai pot fi arse partial inca o data si a ajuta la combustie, si un sistem de genul acesta este prezent pana si pe vechiul si anticul Oltcit. Becul care ti s-a aprins tie in bord nu are nicio legatura cu aceasta supapa. Daca era intr-adevar o problema la motor ti se aprindea becul de CHECK ENGINE, e tot de culoare galbena insa arata altfel (ca un motor cu doua elici) si e plasat in partea extrema-dreapta a bordului. Ceea ce ai tu este un indicator care-ti spune ca trebuie sa-ti faci revizia (se aprinde la fiecare 20.000km). Probabil nu ti-a fost resetat la ultimul schimb de ulei. Procedura de a "scapa" de acest bec este descrisa aici: http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,33.0.html Cu EGR-ul nu stiu exact in clipa asta cum s-o rezolvi, dar de unde ti-a zis el chestia asta ? S-a uitat la ce erori de OBD ai ? De unde esti ? Daca esti din Bucuresti ne putem vedea si ti-o pun pe un tester... Numai bine ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2007 · Report post Pai sa conectat cu laptopul la computerul de bord al masinii si a intrat la meniul erori. acolo apareau 2 erori, nu stiu exact ce reprezentau, el a spus ca e supapa EGR si ca sa blocat pe pozitia deschis. Eu sunt din Sibiu, asa ca nu ma poti ajuta, multumesc oricum.Am reusit sa "scap" de becul de Service, folosind linkul dat de tine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2007 · Report post Uite si EGR-ul in fisierul atasat Se vad galeriile acolo si locul unde vine EGR-ul (componenta 1) O demontezi, o pui in serie cu un bec, legi unul din terminale la baterie si pe celalalt il atingi de cealalta borna. Daca becul se aprinde si se aude un "tzac" din EGR, inseamna ca s-a deblocat. Daca nu, incearca sa o "imbibi" in niste decarbusolv sau decarburol, poti incerca si sa ii bagi niste WD40 prin toate gaurelele si sa repeti miscarea. Daca nu se deblocheaza, va trebui sa iei alta...Sper sa te ajute !EGR.pdf Share this post Link to post Share on other sites