Posted 8 Aug 2015 · Report post Pt. ca in momentul in care imi cautam XC 90,as fi dorit sa fie neagra,sau o culoare inchisa,m-am pricopsit pt. a doua oara cu o masina verde deschis (prima oara a fost cand am luat V 70 XC-ul care era tot verde deschis,si pe care lam facut argintiu),si dupa 3 ani de cand o am,fara sa am intentia sa o vand,m-am hotarat sa o fac neagra. O sa incerc sa explic si sa arat cam ce inseamna sa revopsesti o masina integral ,atat exteriorul cat si interiorul. De obicei,lumea nu stie care este diferenta intre revopsirea exteriorului,si revopsirea integrala ,cu tot cu interioarale de la praguri,usi capota si haion sau capota la portbagaj. Asadar si prin urmare avem ca model un XC 90 ,fara prea multe probleme ,doar cu mici defecte ,inerente as zice eu. In prima faza ne apucam de demontat. Nu orice tinichigiu poate ,si stie , sa demonteze si sa monteze o astfel de masina fara sa strice ce nu trebuie stricat. Eu am noroc sa am doi colegi in care pot sa-mi pun baza 100% Dupa ce am demontat tot ce era de demontat, inclusiv parbriz,luneta,geamuri laterale,masina intra in vopsitorie. Mai intai ne apucam sa identificam defectele,indoituri,zgarieturi, onduleuri de la vechi revopsiri,ciupituri. Sa continuam: Dupa ce am chituit,slefuit,finisat,ne apucam de izolat masina pentru a aplica un Primer Fuller,fara de care nu poti finisa suprafata pt. vopsit. Acest Fuller,este bine sa-l lasam sa se usuce cat mai mult timp posibil. De recomandat sa il bagam in cuptorul de vopsit si pt. aplicare,si ulterior la uscare ,lasam masina cam 1h la 60-70 de grade,sau daca nu avem cuptor la indemana ,si nu ne grabim,putem sa-l lasam ,de la macar o zi, chiar si o saptamana, cu cat mai mult timp cu atat mai bine. Dupa ce sa uscat foarte bine Fullerul,acum incepe partea cea mai delicata,si anume slefuirea si finisarea suprafetei. Incepem cu plafonul,montanti si aripi fata spate. dupa care dam usile jos. Ele erau dezechipate,nu le-am dat jos mai devreme pentru a nu umple masina de praf. Acum trebuie sa slefuim si sa finisam pragurile,stalpii,am dat jos toate actipildele care sunt pe caroserie,mai putin cel cu seria de caroserie care este foarte greu de comandat. Din pacate nu am poze cu aceasta operatiune. Dupa ce am slefuit si finisat tot ce trebuia,intram cu caroseria in cabina de vopsit,unde ne apucam de izolat pentru vopsit. Acum suntem gata pentru vopsit ,partea 1.Am vopsit caroseria si haionul (o sa vedeti de ce tocmai el )cel de fibra pe care se monteaza luneta. Urmeaza pregatirea celorlalte piese,la exterior si pe interior. Partea a doua de vopsit,si anume usile dreapta si mai multe maruntisuri, Partea a treia,din nou mai multe piese,capota + usile stanga + alte maruntisuri A urmat si partea a patra de vopsit,tot ce este argintiu,si alte piese mici,pentru ca sunt multe. Nu am poze din pacate. Urmeaza montatul. In prima faza am lipit geamurile : parbriz, luneta,geamuri laterale: Au urmat usile ,capota si haionul inferior,bari ,ornamente,manere oglinzi,absolut tot. Si la final,dupa ce am sters geamurile,este imposibil sa nu se gazeze,am spalat masina,care intr-un final arata asa: 8 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 · Report post Foarte frumos !!! Si pretul care este ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 (edited) · Report post Urma sa scriu si asta . Pentru final vreau sa va prezint si ce costuri au fost, orientativ,tocmai pt. ca multi nu stiu sa evalueze,si sa aprecieze o astfel de lucrare. - cabina de vopsit am folosit-o aprox. 10-12 h dealungul celor mai mult de 4 reprize de vopsit .Vara ,ora de cuptor costa 150 ron/h -pentru pregatirea vopsirii:abrazive ,banda de izolat,folie de mascare ,,,,,am consumat,fara numar,,estimez costuri undeva spre 400-500de ron -Fuller ,aprox. 3l cost aprox. 120-150 ron/l -Vopsea aprox. 4l cost aprox. 100-200 ron/l -Lac aprox. 5l cost aprox. 200-350ron/l am inclus aici si intaritorul pt. lac Mai sunt multe materiale care se consuma,diluant,degresant,si altele La toate astea se adauga clipsuri,nituri,bumbi ,care se rup,sparg ,unii sunt facuti sa se strice la demontat,care pe mine la masina asta ma costa cam 400 de ron. -manopera pentru demontat +montat,estimez strict pt. masina asta undeva la 1000-1200 ron si nu in ultimul rand manopera vopsitoriei,care este de nepretuit ;D Faceti voi o socoteala si vedeti ce iese. Sunt convins ca mai erau lucruri de spus,momentan atat. Edited 8 Aug 2015 by claudiu2525 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 · Report post Tu vopseaua, eu motorul. Acum abia ies la iveala costurile unei operatiuni facute ca la carte. Felicitari Clau si sa te bucuri de ea nezgariata macar jumatate de an ! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 · Report post Am zis MACAR ! La mine a tinut un an ca aproximativ atata a stat in parcare Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 (edited) · Report post Alex, are dreptate,e foarte greu de mentinut neatinsa. Daca nu o zgarii eu,se gaseste altu ,printr-o parcare,pe la un hiper market. Edited 8 Aug 2015 by claudiu2525 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 (edited) · Report post Sa ii fie de bine. . Offtopic.. La preturile astea pe materiale, cred ca, se lucreaza cu asigurarile in mare parte ori aveti "mecanica" beton... Edited 8 Aug 2015 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 · Report post Sa ii fie de bine. . Offtopic.. La preturile astea pe materiale, cred ca, se lucreaza cu asigurarile in mare parte ori aveti "mecanica" beton... Sunt preturi de materiale premium,cu asigurari sau nu ,cam atat costa. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Aug 2015 (edited) · Report post Bravo domnule...abia acum m-am prins ca este o reprezentanta auto ,(nu spui care ,vba lu' Caragiale .. ) ..Mea culpa ca nu am fost atent iar mirarea cu pretul suna ca un pleonasm ... Edited 8 Aug 2015 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Felicitari pentru munca depusa. Din fotografii se vede lucrata foarte bine (chiar daca mie nu imi place culoarea). Poti sa ne descrii si care sunt pasii pentru ca masina sa circule, mai apoi, legal pe strada? Ma refer la schimbarea culorii, desigur. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post După vopsirea vehiculului în culoarea preferată, trebuie să vă prezentaţi la sediul unei reprezentanţe R.A.R. pentru modificarea culorii în cartea de identitate a vehiculului. Actele necesare la R.A.R. pentru modificarea cărţii de identitate a vehiculului (C.I.V.) sunt: - cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia); - act de identitate solicitant; - cartea de identitate a vehiculului. Menţionăm că pentru modificarea culorii în cartea de identitate a vehiculului este necesară obţinerea în prealabil a unei programări, la numărul de telefon 021/9672 (*tarif normal Telekom), în cazul când vă hotărâţi să veniţi cu autovehiculul la reprezentanţa R.A.R. Bucureşti. 3 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post ... în cazul când vă hotărâţi să veniţi cu autovehiculul la reprezentanţa R.A.R. Bucureşti. Sa inteleg ca nu e necesara prezentarea autoturismului? Sau e o expresie nefericita a celor de la RAR? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Felicitari Claudiu pentru rezultat dar si pentru tutorial. Pt schimbat culoarea: Te prezinți cu masina la Rar, o iau băieții la puricat ( chedere date jos, plastice stâlpi, tapiserie portbagaj, sters bine cu diluant seria de caroserie....stone age ) Pe urma iti fac băieții itp-ul, de ce? Pentru ca asa trebuie!! Daca toate sunt Ok, iti iei cartea de identitate cu noua culoare notată, pe urma te duci la Pipera sa schimbi talonul si asta e tot. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Felicitari Claudiu pentru rezultat dar si pentru tutorial. Pt schimbat culoarea: Te prezinți cu masina la Rar, o iau băieții la puricat ( chedere date jos, plastice stâlpi, tapiserie portbagaj, sters bine cu diluant seria de caroserie....stone age ) Pe urma iti fac băieții itp-ul, de ce? Pentru ca asa trebuie!! Daca toate sunt Ok, iti iei cartea de identitate cu noua culoare notată, pe urma te duci la Pipera sa schimbi talonul si asta e tot. Cu ITP-ul de unde ai scoso ? Nu trebuie,daca-l ai valabil . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Clau, nu face ITP cu noxe si articulatii dar verifica serii,anvelope,tobe,lumini. Am trecut prin asta cu portocala mecanica Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 (edited) · Report post Clau, nu face ITP cu noxe si articulatii dar verifica serii,anvelope,tobe,lumini. Am trecut prin asta cu portocala mecanica Pai asta e normal sa faca,daca faci din doua masini una singura,nu e normal sa verifice?? Dar nu e ITP,este o verificare a autenticitatii autoturismului. Edited 9 Aug 2015 by claudiu2525 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Nu vad legatura autenticitatii cu tobele,jantele si farurile si totusi poti fi respins pe tema asta. Din acest motiv i se mai zice ITP Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 (edited) · Report post Autenticitate inseamna serii. Ei or sa verifice tot. Plus ca mi se pare aberanta treaba cu desfăcut masina. Se vede clar la motor culoarea originală, de serie n are rost sa mai vorbim. Unui vecin la un reno 19 acum ceva ani începuseră sa i curețe masticul de la oalele amortizoarelor la autenticitate. Edited 9 Aug 2015 by Brava Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Da ,nu stiu ce sa zic, nu am mai fost demult pe la RAR. Marti am programare si o sa va zic cum a fost. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Acum 10 ani cand am schimbat culoarea la o masina, nu mi-a facut ITP-ul si nici la roti nu s-au uitat (si chiar aveam roti mai mari, foarte mari ) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Da ,nu stiu ce sa zic, nu am mai fost demult pe la RAR. Marti am programare si o sa va zic cum a fost. Eu acum 2 ani m am umplut de nervi. Baftă! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Aug 2015 · Report post Si eu anul trecut am trecut cu ajutor Share this post Link to post Share on other sites