claudiu2525

Tutorial revopsire totala autoturism

22 posts in this topic

Pt. ca in momentul in care imi cautam XC 90,as fi dorit sa fie neagra,sau o culoare inchisa,m-am pricopsit pt. a doua oara cu o masina verde deschis (prima oara a fost cand am luat V 70 XC-ul care era tot verde deschis,si pe care lam facut argintiu),si dupa 3 ani de cand o am,fara sa am intentia sa o vand,m-am hotarat sa o fac neagra.

O sa incerc sa explic si sa arat cam ce inseamna sa revopsesti o masina integral ,atat exteriorul cat si interiorul.

De obicei,lumea nu stie care este diferenta intre revopsirea exteriorului,si revopsirea integrala ,cu tot cu interioarale de la praguri,usi capota si haion sau capota la portbagaj.

Asadar si prin urmare avem ca model un XC 90 ,fara prea multe probleme ,doar cu mici defecte ,inerente as zice eu.

post-395-0-60961200-1439048762_thumb.jpgpost-395-0-13973000-1439048782_thumb.jpgpost-395-0-66109200-1439048812_thumb.jpg

In prima faza ne apucam de demontat. Nu orice tinichigiu poate ,si stie , sa demonteze si sa monteze o astfel de masina fara sa strice ce nu trebuie stricat. Eu am noroc sa am doi colegi in care pot sa-mi pun baza 100%

post-395-0-53715900-1439048949_thumb.jpgpost-395-0-19929500-1439049021_thumb.jpg

post-395-0-84618800-1439049047_thumb.jpgpost-395-0-38469600-1439049073_thumb.jpg

post-395-0-48865000-1439049091_thumb.jpg

Dupa ce am demontat tot ce era de demontat, inclusiv parbriz,luneta,geamuri laterale,masina intra in vopsitorie.

Mai intai ne apucam sa identificam defectele,indoituri,zgarieturi, onduleuri de la vechi revopsiri,ciupituri.

post-395-0-94254700-1439049403_thumb.jpgpost-395-0-36070200-1439049440_thumb.jpgpost-395-0-64111400-1439049542_thumb.jpg

Sa continuam:

Dupa ce am chituit,slefuit,finisat,ne apucam de izolat masina pentru a aplica un Primer Fuller,fara de care nu poti finisa suprafata pt. vopsit.

post-395-0-82934200-1439049982_thumb.jpgpost-395-0-10328500-1439050014_thumb.jpgpost-395-0-23156900-1439050043_thumb.jpgpost-395-0-56072400-1439050067_thumb.jpg

Acest Fuller,este bine sa-l lasam sa se usuce cat mai mult timp posibil. De recomandat sa il bagam in cuptorul de vopsit si pt. aplicare,si ulterior la uscare ,lasam masina cam 1h la 60-70 de grade,sau daca nu avem cuptor la indemana ,si nu ne grabim,putem sa-l lasam ,de la macar o zi, chiar si o saptamana, cu cat mai mult timp cu atat mai bine.

Dupa ce sa uscat foarte bine Fullerul,acum incepe partea cea mai delicata,si anume slefuirea si finisarea suprafetei.

Incepem cu plafonul,montanti si aripi fata spate.

post-395-0-55558900-1439050899_thumb.jpgpost-395-0-84404700-1439050886_thumb.jpg

post-395-0-26720000-1439050930_thumb.jpg

dupa care dam usile jos. Ele erau dezechipate,nu le-am dat jos mai devreme pentru a nu umple masina de praf.

Acum trebuie sa slefuim si sa finisam pragurile,stalpii,am dat jos toate actipildele care sunt pe caroserie,mai putin cel cu seria de caroserie care este foarte greu de comandat. Din pacate nu am poze cu aceasta operatiune.

Dupa ce am slefuit si finisat tot ce trebuia,intram cu caroseria in cabina de vopsit,unde ne apucam de izolat pentru vopsit.

post-395-0-73264700-1439051385_thumb.jpgpost-395-0-04288600-1439051409_thumb.jpgpost-395-0-83307100-1439051422_thumb.jpgpost-395-0-77782500-1439051454_thumb.jpg

Acum suntem gata pentru vopsit ,partea 1.

Am vopsit caroseria si haionul (o sa vedeti de ce tocmai el )cel de fibra pe care se monteaza luneta.

post-395-0-86061000-1439051800_thumb.jpgpost-395-0-93294100-1439051813_thumb.jpgpost-395-0-43930600-1439051824_thumb.jpg

Urmeaza pregatirea celorlalte piese,la exterior si pe interior.

Partea a doua de vopsit,si anume usile dreapta si mai multe maruntisuri,

post-395-0-06640100-1439052132_thumb.jpgpost-395-0-93469000-1439052154_thumb.jpg

Partea a treia,din nou mai multe piese,capota + usile stanga + alte maruntisuri

post-395-0-56293400-1439052226_thumb.jpgpost-395-0-56013100-1439052242_thumb.jpg

A urmat si partea a patra de vopsit,tot ce este argintiu,si alte piese mici,pentru ca sunt multe. Nu am poze din pacate.

Urmeaza montatul.

In prima faza am lipit geamurile : parbriz, luneta,geamuri laterale:

post-395-0-11394300-1439052498_thumb.jpgpost-395-0-23208100-1439052511_thumb.jpgpost-395-0-35604200-1439052529_thumb.jpg

Au urmat usile ,capota si haionul inferior,bari ,ornamente,manere oglinzi,absolut tot.

post-395-0-15162900-1439052735_thumb.jpgpost-395-0-22115100-1439052747_thumb.jpgpost-395-0-76997500-1439052759_thumb.jpg

Si la final,dupa ce am sters geamurile,este imposibil sa nu se gazeze,am spalat masina,care intr-un final arata asa:

post-395-0-85745000-1439052875_thumb.jpgpost-395-0-51449000-1439052887_thumb.jpgpost-395-0-30617100-1439052898_thumb.jpgpost-395-0-63425800-1439052908_thumb.jpg

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos !!! Si pretul care este ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urma sa scriu si asta .

Pentru final vreau sa va prezint si ce costuri au fost, orientativ,tocmai pt. ca multi nu stiu sa evalueze,si sa aprecieze o astfel de lucrare.

- cabina de vopsit am folosit-o aprox. 10-12 h dealungul celor mai mult de 4 reprize de vopsit .Vara ,ora de cuptor costa 150 ron/h

-pentru pregatirea vopsirii:abrazive ,banda de izolat,folie de mascare ,,,,,am consumat,fara numar,,estimez costuri undeva spre 400-500de ron

-Fuller ,aprox. 3l cost aprox. 120-150 ron/l

-Vopsea aprox. 4l cost aprox. 100-200 ron/l

-Lac aprox. 5l cost aprox. 200-350ron/l am inclus aici si intaritorul pt. lac

Mai sunt multe materiale care se consuma,diluant,degresant,si altele

La toate astea se adauga clipsuri,nituri,bumbi ,care se rup,sparg ,unii sunt facuti sa se strice la demontat,care pe mine la masina asta ma costa cam 400 de ron.

-manopera pentru demontat +montat,estimez strict pt. masina asta undeva la 1000-1200 ron

si nu in ultimul rand manopera vopsitoriei,care este de nepretuit ;D ;D

Faceti voi o socoteala si vedeti ce iese.

Sunt convins ca mai erau lucruri de spus,momentan atat.

Edited by claudiu2525
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu vopseaua, eu motorul. Acum abia ies la iveala costurile unei operatiuni facute ca la carte.

Felicitari Clau si sa te bucuri de ea nezgariata macar jumatate de an !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis MACAR ! :) La mine a tinut un an ca aproximativ atata a stat in parcare ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, are dreptate,e foarte greu de mentinut neatinsa. Daca nu o zgarii eu,se gaseste altu ,printr-o parcare,pe la un hiper market.

Edited by claudiu2525

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ii fie de bine. :smile: .

Offtopic..

La preturile astea pe materiale, cred ca, se lucreaza cu asigurarile in mare parte ori aveti "mecanica" beton... :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ii fie de bine. :smile: .

Offtopic..

La preturile astea pe materiale, cred ca, se lucreaza cu asigurarile in mare parte ori aveti "mecanica" beton... :smile:

Sunt preturi de materiale premium,cu asigurari sau nu ,cam atat costa.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo domnule...abia acum m-am prins ca este o reprezentanta auto ,(nu spui care ,vba lu' Caragiale .. :smile: ) ..Mea culpa ca nu am fost atent iar mirarea cu pretul suna ca un pleonasm ... :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru munca depusa. Din fotografii se vede lucrata foarte bine (chiar daca mie nu imi place culoarea).

Poti sa ne descrii si care sunt pasii pentru ca masina sa circule, mai apoi, legal pe strada? Ma refer la schimbarea culorii, desigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După vopsirea vehiculului în culoarea preferată, trebuie să vă prezentaţi la sediul unei reprezentanţe R.A.R. pentru modificarea culorii în cartea de identitate a vehiculului.

Actele necesare la R.A.R. pentru modificarea cărţii de identitate a vehiculului (C.I.V.) sunt:

- cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia);

- act de identitate solicitant;

- cartea de identitate a vehiculului.

Menţionăm că pentru modificarea culorii în cartea de identitate a vehiculului este necesară obţinerea în prealabil a unei programări, la numărul de telefon 021/9672 (*tarif normal Telekom), în cazul când vă hotărâţi să veniţi cu autovehiculul la reprezentanţa R.A.R. Bucureşti.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

... în cazul când vă hotărâţi să veniţi cu autovehiculul la reprezentanţa R.A.R. Bucureşti.

Sa inteleg ca nu e necesara prezentarea autoturismului? Sau e o expresie nefericita a celor de la RAR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Claudiu pentru rezultat dar si pentru tutorial.

Pt schimbat culoarea:

Te prezinți cu masina la Rar, o iau băieții la puricat ( chedere date jos, plastice stâlpi, tapiserie portbagaj, sters bine cu diluant seria de caroserie....stone age :D)

Pe urma iti fac băieții itp-ul, de ce? Pentru ca asa trebuie!!

Daca toate sunt Ok, iti iei cartea de identitate cu noua culoare notată, pe urma te duci la Pipera sa schimbi talonul si asta e tot.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Claudiu pentru rezultat dar si pentru tutorial.

Pt schimbat culoarea:

Te prezinți cu masina la Rar, o iau băieții la puricat ( chedere date jos, plastice stâlpi, tapiserie portbagaj, sters bine cu diluant seria de caroserie....stone age :D)

Pe urma iti fac băieții itp-ul, de ce? Pentru ca asa trebuie!!

Daca toate sunt Ok, iti iei cartea de identitate cu noua culoare notată, pe urma te duci la Pipera sa schimbi talonul si asta e tot.

Cu ITP-ul de unde ai scoso ? Nu trebuie,daca-l ai valabil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clau, nu face ITP cu noxe si articulatii dar verifica serii,anvelope,tobe,lumini. Am trecut prin asta cu portocala mecanica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clau, nu face ITP cu noxe si articulatii dar verifica serii,anvelope,tobe,lumini. Am trecut prin asta cu portocala mecanica :smile:

Pai asta e normal sa faca,daca faci din doua masini una singura,nu e normal sa verifice?????

Dar nu e ITP,este o verificare a autenticitatii autoturismului.

Edited by claudiu2525

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad legatura autenticitatii cu tobele,jantele si farurile si totusi poti fi respins pe tema asta. Din acest motiv i se mai zice ITP :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autenticitate inseamna serii. Ei or sa verifice tot.

Plus ca mi se pare aberanta treaba cu desfăcut masina. Se vede clar la motor culoarea originală, de serie n are rost sa mai vorbim.

Unui vecin la un reno 19 acum ceva ani începuseră sa i curețe masticul de la oalele amortizoarelor la autenticitate.

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,nu stiu ce sa zic, nu am mai fost demult pe la RAR.

Marti am programare si o sa va zic cum a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 10 ani cand am schimbat culoarea la o masina, nu mi-a facut ITP-ul si nici la roti nu s-au uitat (si chiar aveam roti mai mari, foarte mari :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,nu stiu ce sa zic, nu am mai fost demult pe la RAR.

Marti am programare si o sa va zic cum a fost.

Eu acum 2 ani m am umplut de nervi.

Baftă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu anul trecut am trecut cu ajutor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now