Bogdan ST

Smucitură la intrarea în Drive după încălzirea cutiei.

4 posts in this topic

Salutare,

Mi-am permis să deschid topicul acesta deoarece pentru XC70 2008- nu am găsit unul apropiat ca subiect. Am mea este un XC70 D5 205CP din 2011 cu cutie automată, 166.000km VIN: YV1BZ7056B1110789

Apreciez răbdarea celor care vor citi până la capăt.

Am observat două simptome. În special în traficul urban, în momentul decelerării, apăsând uşor pedela de frână, chiar în momentul în care se trece sub 40 km/h (după ce a rulat anterior cu peste 55-65km/h) maşina are o mică smucitură similară unei frâne de motor ceva mai exagerate. Nu este foarte violentă dar nu cred că aşa ar trebui să se comporte. Apare și cu cutia rece.

Al doilea simptom este cel care de fapt mă îngrijorează cel mai mult. L-am depistat după un rulaj întins de durată mai mare şi mai solicitant, prima dată în Germania, după ce am mers zeci de kilometri bară la bară (culmea ironiei, mai rău ca pe DN1) iar mai recent pe un drum cu multe serpentine, Siriu-Braşov, în ritm ceva mai alert. În ambele situaţii eram în perioadă de caniculă.

În momentul în care după oprire am pus maşina pe Neutral/Park iar apoi am trecut în Drive din nou, maşina a smuncit destul de violent. Aceasta se întamplă cu pedala de frână apăsată chiar în momentul trecerii în Drive (cu butonul de pe manetă apăsat). De îndată ce cutia (?) se răceşte simptomele dispar. Cu excepţia acestui şoc la trecerea în Drive cutia schimbă cred fără probleme chiar și încălzită. Cel puţin mie mi se pare că e normal, poate cu ceva latenţe (la fel şi când e rece) dar cel puţin fără smucituri.

Sunt convins că este ceva legat de încălzirea cutiei deoarece pe timp de noapte sau pe ploaie, chiar și cu un mers mai agresiv nu am reprodus simptomele.

Din câte știu, generația de după 2008 are altă cutie și nu am putut verifica aspectul uleiului (a mea nu are jojă). Am contactat vânzătorul (o reprezentanță Volvo din Germania și mi-au confirmat că nu s-a făcut nicio schimbare a uleiului (că ar fi lifetime) dar mi-au recomandat un upgrade de firmware TCM și apoi o schimbare a uleiului. Ordinea mi se pare ciudată...

Mulțumesc oricărui membru care mi-ar putea răspunde integral sau parțial la întrebările de mai jos.

1) S-a mai confruntat cineva cu o problemă similară la un XC70 de după 2008? Cum aţi rezolvat problema?

2) Din ce am citit pe forum, pentru probleme legate de cutie (modelul de dinainte de 2008) schimbul de ulei este primul pas. Ce-i drept, acest "lifetime" indicat în DE nu mă convinge. Cum s-ar putea verifica necesitatea schimbării uleiului în cutia mea? .....dacă se mai impune verificarea având în vedere numărul de km....

3) Iar acum problema cea mai spinoasă: unde și cine se poate uita la cutia mea / efectua un eventual schimb? Sunt din Brașov și din păcate IATSA BV nu mai are VOLVO. Prima opțiune ar fi București. Acum intru pe teren minat: Primus? s-au schimbat în bine lucrurile acolo față de cum erau raportate mai demult pe forum? Există soluții alternative? nu vreau calitate gratis pentru că nu există așa ceva. Vreau un mecanic bun, responsabil şi cinstit care să-mi rezolva problema. Aveţi recomandări?

Mulțumesc pentru timpul acordat celor care au reușit să citească totul :) și apreciez efortul de a-mi răspunde.

Am ales mașina aceasta printre altele pentru că vreau să îmi iau o rulotă de 5 persoane (am trei copii) și aș vrea să circul în siguranță cu ei. Având în vedere că voi tracta 1200-1400 kg, o cutie în regulă este critică pentru mine.

Numai bine,

Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan , nu sunt sigur dar cred ca xc 60 are aceasi cutie , verifica si pe acolo , am vazut discutii despre schimbarea uleiului din cutie , update-uri ale tcm etc.

In esenta (din ce am inteles de pe forum) uleiul necesita schimbare la un anumit nr de km , dupa care daca nu este schimbat apare uzura si schimbarea ulerioara v-a face mai mult rau .

Daca ai banii de primus poti merge pana la ei , mai poti merge si la bogdan g tot din bucuresti (il gasesti pe forum , si contacteazal telefonic)

Eu as merge intai pe mana lui bogdan g , apoi el iti v-a recomanda reprezentanta daca e nevoie (probabil v-a fii pt. update soft) intervalul despre care vorbeam cred ca este de 100.000 km (rulati in ro) rulati pe autostrda... cica e long life :))

Se pare ca xc70 are aceasi cutie cu xc60.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

3.Bogdan G iar daca vrei Primus -> Valentin Enache. Mi-a fost recomandat de cineva din interior de la Primus (ei oficial zic ca toti mecanicii sunt la fel, dar din propie experienta cu ei (toate neplacute) iti zic ca nu e asa.)

Sper sa fie ok si sa se rezolve

Edited by flaviuscristea
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Mulţumesc pentru răspunsuri.

@Cristi: Am căutat un pic pe net şi, într-adevăr, XC60, XC70 ca de altfel şi XC90 au aceeaşi cutie (https://en.wikipedia...wiki/AWTF-80_SC)

Aşa că, pentru a nu lansa un topic paralel, am să mă "mut" pe cel pentru XC60.

Edited by Bogdan ST

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now