Sign in to follow this  
Followers 0
viorelgrigoriu

Bucsat bloc motor

13 posts in this topic

Buna seara ,

Odata cu demontarea motorului am observat uzura  blocului motor.

Pentru ca pentru motorul meu nu mai gasesc pe nicaieri pistoane si segmenti la cota de reparatie,singura solutie ar fi bucsarea blocului si revenirea la  cote de STD.

A facut cineva dintre voi aceasta operatiune?

Daca da,ce material s-a folosit?(fonta turnata centrifugal...etc)?

Unde ati efectuat lucrarea de bucsat,alezat,honuit?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am dus la cota 2 si i-am pus alte pistoane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

cine ma poate ajuta cu fonta de inalta calitate pentru bucse bloc motor ,turnata prin centrifugare la cote Dint -80 mm,Dext- 84 mm?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca este un atelier la iesirea din Bucuresti spre Giurgiu, pe o strada inainte de capatul tramvaielor (parca ultima pe dreapta cum te duci spre Giugiu). Nu ma intreba cum se numeste ca nu mai tin minte, acolo am schimbat camasa la un cilindu acum 2 ani. tin minte ca a costat 250 Lei cu tot cu rectificat si un al 2 lea cilindru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, m-am lovit de subiectul asta acum ceva vreme. La un moment dat am ajuns la un domn meserias care imi recomandase sa caut camasi de Moskvich (cred ca modelul 1500) fiindca ar avea un diametru suficient din care sa se taie segmentii. Doi, pentru camasi stiu ca se foloseste cu success asa zisa teava de sonda.

ceva gen: http://olx.ro/oferta/vand-camasa-cilindru-dacia-1300-ID4e5ns.html

eventual incercati sa va uitati pe : http://www.e24h.ro/ansamblu-piston-volvo-440-k-445-1-7/586/1634/28740/10620/ 

http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P2832&cMegnNr=6399                             nu am stiut exact modelul motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic...

Alf08 ..Banuiesc ca nu ai taiat sau pilit din segmenti la ce ai avut de facut sau nu mai spune ca posibil sa fac asa ceva daca nu cade pe cilindru ,cu fanta  corespunzatoare sa aiba compresie optima. .. nici daca ar fi  compresor de vopsit ,umflat din asta pe piston sau ce "motorisca" termica ar avea nu ajustezi din segmenti..Asta asa pt cei care cred ca merge si asa..:)

Altfel ,sa ii functioneze cum o fi  merge cirpit ca sa isi faca treaba inca vreo 3,4 ani  si apoi  Dzeu cu mila.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naaah, am prins pistonul intre genunchi si am largit canalele cu flexul  :lol:.  Am cautat/ gasit un set de segmenti noi, am masurat cu un comparator cilindrii samd etc, si m-am incadrat in a ramane in cotele STD.

In lipsa de un set motor nou pentru colegul Viorel, cele scrise mai sus erau niste solutii zic viabile si fiabile: din teava de sonda se poate confectiona camasa pistonului, iar setul de segmenti sa ii obtina dintr-o camasa de alta vechitura(nah, nu or sa fie segmenti cromati ). Normal ca lucrurile astea se fac intr-un atelier, si facute cum trebuie cred ca il pot tine mult si bine. Si ar fi bine sa le faca bine din prima.

http://users.tpg.com.au/agnet/make%20piston%20rings.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara domnilor,

multumesc mult pentru sfaturi.

Am gasit ceva si din teava de pompa de noroi,apropo de teava de sonda.

Este material bun ,doar un pic cam tare.

Astazi am gasit sa comand camasi cilindru cu cote foarte apropiate de cotele alezajului din bloc.

Se vor aleza si honui camasile pentru a fi aduse la cota,dupa fiecare piston in parte.

Vadisul da o toleranta pentru B18EP intre piston si cilindru de 0.020-0.040

Cred ca va iesi motorul ca nou.

Am luat segmenti STD ,produsi de Mahle.

Ma bucur ca am primit sfaturi de la voi,semn ca forumul s-a mai inviorat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D bun, bun asa. Merita aruncat un ochi si peste pompa de ulei, si cuzineti daca tot umblati pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cuzinetii arata bine,dar am luat noi si ii inlocuiesc.

se stie ca odata capacele la biela desfacute trebuie inlocuiti cuzinetii fara doar si poate.

si pe cei de palier ii schimb.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0