Sign in to follow this  
Followers 0
madluk

Probleme racire motor S40 1.6D.

13 posts in this topic

Salut. Dupa un drum de 400 km prin Bulgaria, cu 4 persoane in masina+bagaje, am observat ca indicatorul pentru racire apa motor a crescut peste normal( aprox. 3 sferturi) si masina nu mai accelera normal( lipsa putere). Nu s-a aprins martor in bord. Am oprit si apa in borcan bolborosea. Am observat ca a aruncat antigel pe la prinderea furtunului de sub vasul de expansiune. Am asteptat sa se raceasca si am pornit iar la drum. Dupa un nr. de km( aprox. 100) am patit la fel. Am completat cu apa, am oprit aerul conditionat si am plecat. Am facut 1000 km pana in Grecia si nu am mai avut probleme dar nu am folosit aerul conditionat( daca porneam ac. crestea temperatura apei). De aceea va intreb daca exista legatura intre racirea motorului si instalatia de aer conditionat. Acum sunt tot in vacanta si sper sa ajung cu bine acasa si sa rezolv problema.Mentionez  ca am S40 1.6D, 2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

legatura este radiatorul de clima , care se incalzeste si este lipit de cel de racire (apa), apoi creste si sarcina motorului cupland compresorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Intrebarea este daca o sa mai am probleme in drum spre casa chiar daca nu folosesc aerul conditionat(1 300 km)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar trebui să ai, mai ales că ai spus că la ducere ai mers spre final fără climă...

Concediu plăcut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns acasa dupa un drum de 3000 km.Probleme nu am mai avut cu incalzirea peste normal a motorului, dar nu am folosit aerul conditionat. Am mers acasa in jur de 30 km cu aerul pornit si am turat-o peste 3000 ture dar nu a aparut problema.Am pus tester-ul si am o singura eroare cu regenerarea filtrului de particule( o sa fie scos in curand).Urmeaza sa ajung la service saptamana urmatoare si daca aveti un sfat in legatura cu problema mea( creste temperatura apei de racire peste normal atunci cand folosesc aerul conditionat , masina nu mai "trage " si opreste automat folosirea ac-ului) este binevenit. Tot nu inteleg legatura dintre racirea motorului , instalatia de aer conditionat si  problema mea. Este posibil  ca radiatoarele sa fie  murdare pe exterior si trebuie spalate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte putin probabil sa fie murdare . Daca vrei iti pozez un radiator si vei intelege de ce .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu cum sunt pozitionate si cred ca exclud varianta asta.Poate fi de la freon( cred ca nu a fost schimbat niciodata- eu am masina de 4 ani si nu l-am schimbat )?Oricum trebuie sa schimb antigelul pentru ca este compromis( amestecat cu apa normala) si cred ca o sa schimb si freonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatorul de la radiator merge ? Cu ce tester ai testat masina ? 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Vida Dice. Ventilatorul functioneaza, chiar prea des pentru ca am filtru de particule partial infundat, dar urmeaza saptamana asta sa-l anulez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil aia e cauza supraincalziri... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legatura dintre motor si incalzirea acestuia cu folosrea sau nu a AC_ului este foarte simpla.

AC-ul foloseste puterea motorului ca sa-ti raceasca freonul deci cativa cai sunt "alocati" AC-ului. Daca motorul este solicitat se incalzeste, afara-i cald deci racirea defectuoasa, daca mai adaugi si consumul (de cai) de la AC inseamna o supraincalzire suplimentara.

In soft-ul masinii (la mine cel putin pe XC70) cand motorul este suprasolicitat in prima faza opreste functionarea AC-ului (indiferent ca eu il am pornit si face rece ca afara-s 40 de grade) si ulterior daca se incalzeste in continuare afisaza mesajul de eroare in bord "motor supraincalzit, reduceti viteza"

Acum vreo 2 ani eu i-am curatat radiatorul, fagurii la exterior de 3 miliarde de gandaci/muste/albine adunati in ani de zile si s-a simtit diferenta.

Bineinteles ca pot exista o mie de alte cauze.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.

Am si eu un Volvo S40 din 2002 cu motor de 1.9 diesel.

Nu de mult am schimbat urmatoarele: distributie, pompa de apa, accesorii, kit curea de transmisie, etc...dupa aceasta, mergand spre Brasov, nu mai tragea motorul. Abea am urcat Posada. Scotea fum negru, fierbea motorul... Am reusit pana la urma sa ajung acasa cu ea si direct la service. Am schimbat garnitura de chiuloasa, din nou uleiul si filtrul, termostatul,. Dar inca imi creste presiunea in vasul de expansiune cand am AC pornit si stau in aglomeratie. Face presiune mare de arunca apa pe la busonul vasului de expansiune. Stiu ca aceste circuite merg cu presiune, de aceea nici nu am desfacut busonul pana a doua zi cand s-a racit motorul. Dar si a doua zi la fel, iese inca presiune si trebuie sa cmplectez cu apa/antigel.

Cand motorul este rece si las busonul deschis si o accelerez sa se incalzeasca, vad cum apa creste in vas si da afara. 

Nu stiu ce sa-i mai fac... e posibil sa fie pus termostatul invers? sau sa nu fie bun de nou? sau nu are nici  o legatura asta?

Inca ceva...la bord imi indica foarte repede ca ama se ridica la temperatura normala. De exemplu dimineata cand o pornesc, merg cu ea aproximativ 1,5-2 km si deja acul imi indica ca este la jumatate. Intr-o zi vazand asta am oprit, am desfacut capacul de la vasul de expansiune, evident mi-a curs putin lichid dar am incercat cu degetul sa vad daca e cald si nu era, era foarte putin caldut cam ca si laptele proaspat. 

Va ro dati-mi o idee ce ar putea fi.

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0