CosminS40

Posibilă problemă ambreaj, volantă?

9 posts in this topic

Salut, mi-am cumparat zilele astea un volvo s40 pe carte scrie 2008, motor 20, 100kw, 136hp, si cred ca am o problema... in momentul in care iau piciorul de pe ambreaj cu masina scoasa din viteza, cam pe unde ar trebui sa imi faca cuplul si sa plece de pe loc cand era in treapta intai de exemplu, la relanti mi se aude un fel de scartait pe cursa pedalei, dar nu e la pedala sau ceva, se aude de sub capota cred. Am inteles ca poate sa fie de la rulimentul de presiune, placa de presiune sau in cel mai rau caz volanta, ori in cel mai bun, un reglaj de pe la ambreaj. Nu stiu ce ar trebui sa ma spun e prima oara cand postez aici... sunt nou in grup. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai intuit in principiu ceva dar la service se rezolva ,au rampa etc.La ce vechime are masina este posibil de schimbat poate kit ambreiaj ,volanta.,depinde..Nu costa mult o constatare.

Mergi la un service cel mai bine ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez. Masina are carlig de remorcare si urme de folosinta pe el. E posibil ca fostul proprietar sa fi avut o rulota sau ceva, am cumparat personal masina din Belgia si astea ar fi instare sa isi care rulota si dupa un AMG... e posibil sa se fi dus ceva pe la ambreaj din cauza ca a carat masina o remorca de exemplu? Si in situatia in care a facut asa ceva destul de frecvent... e posibil sa mai aiba afectate si alte piese, de exemplu nu stiu motorul sa fie forjat, are 123 000 km, si sunt reali ca in belgia se face un fel de verificare tehnica se numeste keuring si lor le radiaza masina daca umbla la km sau cu magarii de genul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Cosmin, din experientele mele cu diesel, nu volvo, posibil sa fie ceva si pe la ambreiaj. Dar in primul rind fa o verificare la service. E mai bine decit sa iei piese din auzite ca pe urma sa vezi ca nu ai nevoie de ele. 

Daca era volanta aveai parte de vibratii puternice in toata masina. Si crede-ma, le simteai din plin. Deci nu cred ca e vorba de asta. Poate placa de presiune.  Sfatul meu e urmatorul. Daca e placa de presiune de vina, ia in considerare si schimbarea volantei. Manopera nu e foarte ieftina si daca placa e uzata posibil ca volanta sa urmeze in scurt timp. 

 

Cit despre tractat, ce sa spun. Stresul mare e pe ambreiaj/volanta. Motorul e indeajuns de puternic sa traga o rulota fara probleme, asa ca nu-ti fa griji prea multe. Dca vorbeam de motor de 1.2L, mai ziceam. Dar la 2.0 diesel ai cuplu si putere indeajuns. 

 

ps: acel keuring iti ofera putin siguranta, insa nu 100%. Vezi ca este un site unde poti verifica si tu. Ideea e ca la fiecare ITP se noteaza nr de km din bord si informatia ajunge pe un site si este publica. Tot acolo ar trebui sa vezi daca masina a suferit daune. Cel putin asa e intelegerea mea despre Belgia. 

 

Edited by jules

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei zgomotul de rulment de presiune se aude mereu, tace doar cand calci ambreiajul.

Volanta ar fi batut la plecarea de pe loc.

Ceva pe la cilindrul receptor? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc frumos! O sa fac o verificare la un service si apoi revin. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke , scartait la pedala am si eu (efectiv scartaie pedala ,mecanismul din masina, cand o apesi , datorita prafului si lipsa ungeri )  . 

Cum spunea colegul midnight,  ambreajul nu se regleaza (fiind hidraulic , el se autoregleaza , precum frana ) 

Rulmentul de presiune uzat are un zumzait continuu la apasarea ambreajului (cand el este in sarcina maxima ) 

Volanta dusa bate tare , si scad bataile cand apesi ambreajul .

Discul patineaza , iti patineaza ? 

 

Cu astea fiind spuse , poti face un video sa vedem si noi despre ce zgomot este vorba . Mult succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai urechea atat de fina incat auzi ce spui ca auzi... uau! Fenomenul este urmatorul: masina a tras rulota deci ambreiajul a fost calarit. Nu s-a stricat, dar cand a fost incins vaselina din volanta s-a incins si a curs. Ce auzi tu sunt arcurile de la volanta care freaca de peretii volantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa incerc sa fac un video dar nu cred ca o sa se auda scartaitul in filmare, ar fi bine sa fie cum spuneti, de patinat nu patineaza, nu tremura nu bate nu nimic. mi-ati inveselit ziua :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now