Sergio001

Probleme Corp supape admisie, V50, 1.6d, D4164T

44 posts in this topic

Buna seara tuturor si bine v-am regasit.

La ultimul diagnostic cu VIDA apar urmatoarele erori: 

1- Corp supape admisie -- ECM 68BD Intercooler Bypass throttle

2- ECM 9150 Inlet control valve (atasat poza).

Am verificat dupa instructiunile  VIDA cu aparatul de masura fiecare plot si am obtinut urmatoarele valori (atasat poza).

La doua dintre ploturi (#1 si #2), aparatul imi arata 0 volti dar cind am cuplat firele cu tensiune (#4) cele fara tensiune (#1 si #2), aparatul imi indica tensiune, deci firele nu sint intrerupte.

Totodata aveam si o eroare pe CAN ---

3- CEM-DF11 CAN-H, high speed network Signal missing.

Daca stiti cit trebuie sa fie valoarea pe ploturile #1, #2 sau e corect sa fie 0 volti?

Acest CAN se poate schimba sau cum se verifica, la descrierea pe VIDA ca sintome sint altele decit nefunctionare Corp valve admisie.

Multumesc.

20150923_181539 - Copy - Copy - Copy.jpg

20150921_182559.jpg

20150921_182824.jpg

20150921_184419.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare offtopic , cum se sterg erorile din vida ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La baza ecranului in VIDA ai obtiunea Erase all. Eu asa le-am sters si am dat o noua citire dupa aia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o luam usor.

Dupa ce ai sters erorile.. si ai mers cu masina au reaparut?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa schimbi CAN(Control Area Network)??ori nu pricep eu ce vrei?!!Ai posibile cauze si simptome ale defectului ,recomandate  in VIDA insa trebuie s a te uiti pe scheme .Vezi si ce semnale sint pe pinii conectorului tau,etc ,Asa inveti daca tot te-ai apucat:)

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

erorile erau si inainte iar dupa stergere apar aceleasi erori.

pe ploturile mufelor de la valvele de admisie (#3, #4 si #6) am tensiunile date in VIDA

dar nu am gasit nimic legat de tensiunile ploturilor #1 si #2. de aceea nu stiu daca 0 volti cit imi arata este corect sau nu.

sa schimb CAN nu stiu daca se poate schimba sau daca se schimba, in VIDA arata piesa (sau ansamblul de piese) dar nu gasesc nimic legat de cum se poate schimba (inca navig prin fisierele VIDA) -- de aceea intreb

ideea e ca valvele de admisie nu functioneaza cum trebuie, am schimbat deja la Volvo de 2 ori tot corpul de valve din cauza la aceleasi coduri de erori ( unul cumparat si celalalt pe garantie).

cei de la Volvo au zis ca poate e ECU de vina, asa ca l-am trimis la Bosch la verificat si au confirmat ca nu are erori.

de aceea mi-am cumparat VIDA sa incerc sa ii dau eu de cap problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe prin a verifica daca toate piesele respective sunt pe aceeiasi siguranta.

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok

asta am incercat sa aflu de la inceput, pe care siguranta se duc si daca e buna dar nu i-am dat de cap, nu reusesc sa aflu care e siguranta corespunzatoare si pe ce panou

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta verificam acum prin VIDA, traseul electric

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V50Saphir ,

acum dupa ce am mai citit prin VIDA inteleg ce vroiai sa zici.

nu am cum sa schimb CAN ci trebuie cautat unde e defectiunea. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAN e o magistrala de comunicare. Cand pica tranceiver-ul de CAN de pe unul din module, iti da peste cap rezistivitatea magistralei (60ohm). Daca 1 si 2 sunt pini de CAN, ii masori doar cu osciloscopul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

este posibil ca aceste coduri de eroare de pe CAN si Corp supape admisie sa fie in legatura intre ele ca efect sau sint separate si atunci sint doua probleme diferite ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara.

Rezistenta CAN masurata dupa instructiunile din VIDA este de 61.5 ohm --- in limitele de 55-65 ohm.

Rezistenta pe pini nr 1 si 2 este 0 ohm si 0.6 ohm, iar tensiunea dintre pini nr   1 + 3 ---  si  ----    2 + 3       este de 12.15 V. ---- (atasat poza).

Deci, firele nu sint intrerupte.

Are cineva vreo idee, parere ?

Acum am inceput sa desfac cablurile sa vad unde duc firele de la pini 1 si 2.

23.10.2015.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De remarcat ca la masurarea rezistentei fiecarui pin, doar la pinul nr 2 am obtinut o valoare de 0.6 ohm, aceeasi valoare ca si la masurarea rezistentei dintre cablu de minus al masini decuplat de la baterie si un oricare alt punct de pe masa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu corectare.

Pini sint numerotati invers, de la dreapta la stinga.

 

 

 

23.10.2015.jpg

23.10.2015.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, tuturor.

Acum ca am o perioada de timp liber incerc din nou sa ii mai dau de cap la problema asta.

Deci, ultimile coduri din Vida sint tot aceleasi.

ECM - 68BD Intercooler bypass throttle - Faulty signal
ECM - 9150  Inlet control valve              - Signal too low
ECM - 6890  Intercooler bypass throttle - Signal too low
ECM - 9120  Inlet control valve              - Signal missing
ECM - 688D Intercooler bypass throttle - Signal missing

Întregul corp de supape este nou.
Prima dată când au aparut codurile de eroare, cei de la  Volvo au verificat firele, conexiunile la masa, siguranțe, etc ... și după aceea mi-au recomandat să schimb intregul corp de valve.
După ce l-au schimba, codurile de eroare au revenit. Au schimbat din nou corpul de supape în garanție, dar din nou aceleași coduri de eroare. In acel moment mi-au spus că ei cred că este ECU.
Recent am trimis din nou ECU la BBA Anglia si mi-au spus că ECU este ok.
Înapoi la Volvo, ei zic că este ECU.
Am luat legatura cu BBA Anglia, au verifica din nou date si zic ca  ECU este ok.
Intre timp mi-am cumparat si Power Probe Short Finder ECT2000 și nu imi arata nici un fir intrerupt sau scurt-circuit.

Am masurat din nou firele si am obtinut valorile

Voltaj:

Bypass air control valve -- A14.4
pin #1 - 4.96 V
      #2 – fara fir
      #3 - 3.2 V
      #4 - 12.15 V
      #5 - 0V
      #6 - 0V

Throttle valve control unit A20.1
pin #1 - 4.96 V
      #2 – fara fir
      #3 - 12.15 V
      #4 - 2.77 V
      #5 - 0V
      #6 - 0V

Rezistenta:

Bypass air control valve -- A14.4
pin #1 - 1 ohm
      #2 – fara fir
      #3 - 1 ohm
      #4 - 1 ohm
      #5 - 0.7 ohm
      #6 - 1 ohm

Throttle valve control unit A20.1
pin #1 - 1 ohm
      #2 – fara fir
      #3 - 1 ohm
      #4 - 1 ohm
      #5 - 0.7 ohm
      #6 - 1 ohm

Atasat este si shema tehnica pe care cei de la BBA mi-au trimis-o,

Orice idee e binevenita.

Multumesc.

 

Volvo - electrical terminal diagram.pdf

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Nasoala treaba...

Cum se manifesta masina?

CEM ai unde sa il trimiti la verificat?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Motorul face ca toti dracii, tremura de vibreaza toata masina.

Uite la CEM nu m-am gindit ca poate fi verificat. Buna idea. Am sa ii sun luni pe cei de la BBA Anglia sa vad daca pot sa verifice CEM.

Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo: la ce zici valve de admisie?clapetele de oprire din "corpul de acceleratie"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, cred ca se numesc....

uite o poza cu ele....

V50 - 1.6d- D4164T - admission system.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara.

Azi un prieten mi-a recomandat sa scot corpul de valve cu totul de pe masina, sa le conectez mufele, sa pornesc motorul si sa vad daca clapetele se misca.

Intrebarea mea este daca a mai incercat cineva lucrul asta si daca exista risc sa stric ceva la motor sau sa nu se mai opreasca dupa aia, tinind cont ca rolul clapetei de Shut-off este chiar acela de a taia alimentarea cu aer a motorului la oprire.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Errr... Nu cred că ai ce să strici... 

Poți să pui o placă de lemn/metal ca să 'sugrumi'  motorul când îi dai să o oprești. Și evident ia pe cineva cu tine să  vă sincronizați și să observați :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara.

Azi am verificat mai multe situatii.

in faza 1:

Am masurat din nou firele si am obtinut valorile

cu contactul pus (motor oprit) - voltaj baterie 11.93 V

bypass air control valve
pin #1 - 4.97 V
      #3 - 3.21 V
      #4 - 11.97 V
      #5 - 0 V
      #6 - 0 V

inlet control valve
pin #1 - 4.99 V
     #3 - 11.89 V
     #4 - 2.77 V
     #5 - 0 V
     #6 - 0 V

cu motorul pornit - voltaj baterie 12.57 V 
bypass air control valve
pin #1 - 4.98 V
      #3 - 14.79 V
      #4 - 14.79 V
      #5 - 0 V
      #6 - 3.75 V

inlet control valve
pin #1 - 4.98 V
      #3 - 14.79 V
      #4 - 14.79 V
      #5 - 0 V
      #6 - 3.75 V


In faza 2:
Am scos mufele valvelor si am pornit motorul. Motorul a pornit cu un mic tremurat in plus si cu un sunet diferit. Dar inca accelerind si oprind cu acelasi tremurat.

in faza 3:
Am scos complet corpul de valve de pe motor. Bypass valve era in pozitie inchisa si inlet control valve era in pozitie deschisa.

Am pus la loc firele si am pornit motorul. Motorul a pornit cu acelasi mic tremurat in plus si cu un sunet diferit. Bypass valve a ramas in pozitie inchis si inlet valve in pozitie deschis. la accelerare usoara pina la 1300-1400 r/min, valvele au ramas in aceeasi pozitie, nemiscindu-se.

Cind am oprit motorul, am vazut bypass valve incepind sa se deschida si in acelasi timp inlet valve sa se inchida. Au facut aceasta miscare (inchizindu-se una si deschizindu-se cealalta) de vreo 3 ori si pe urma s-au oprit, bypass valve in pozitie inchisa si inlet valve in positie deschisa.
Verificind in jurul locului unde era corpul de valve, am observat cotul de plastic (dintre furtunul care vine de la intercooler si corpul de valve - atasat poza) este pe unele locuri spart.

Deasemenea, pinul #5 de la ambele valve este fara nici o tensiune.

Este normal sa fie asa ?

 

cot plastic.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica cu aparatul de masura, daca intre 5 si 6 ai 3.75v. Daca da, inseamna ca sunt firele de can. Poti verifica vizual si firele. De obicei au culori asemanatoare si vin impletite intre el. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sergio001

Daca nu ma insel, dupa orice interventie asupra acelor clapete trebuie calibrate pt a functiona corect.

Sent from my Nokia 3310i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now