crinisor

Incarcare alternator 14,80 - 14,93. PROBLEME???

11 posts in this topic

Va salut,

la inceputul acestei saptamani am fost cu masina, V70 2.0cmc, 163 HP - 2010, sa-i verifice acumulatorul. A fost totul in regula desi eu am simtit ca era cam slab la pornire dimineata.

Astazi am fost nevoit sa-mi cumpar acumulator nou si dupa ce l-am montat a fost verificata incarcarea care era 14,8 - 14,9. Cei de la care am cumparat acumulatorul mi-au spus sa merg la un electrician sa imi repar alternatorul si apoi imi dau si garantie pe acumulator.......zis si facut. Electricianul mi-a spus ca la aceste masini e normala valoarea de incarcare.

Astept sfaturi.....multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cit de frig este pe la tine?:)Vezi sa iti pui testerul DICE pe masina  cel mai sigur vezi in CEM  ce si cum ,ca sa nu te trezesti ca ramii fara curent in baterie ,vreodata.Pe timpul (vreme)asta este exclus sa ai incarcare asa de mare.Limita max  este de ~15,1V dar pe ger.La modelele  dupa 2010 o fi vreo "cioaca" si nu stiu eu.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Crinisor!

Aceeasi problema ca si tine am avut-o si eu cand am luat baterie noua, incarca peste 14.5 si mi-au spus ca nu-mi dau garantia ca e prea mult.

.Zi-le celor care vin sa-ti masoare sa astepte 1-2 minute cu motorul pornit dupa prima masuratoare si sa masoare iar. Volvo are incarcare "inteligenta" dar in acelasi timp si "proasta", deoarece calculatorul ii spune releului cat sa incarce dupa ce citeste informatia de la senzorul de temperatura baterie. In mod normal dupa 1-2 minute incarcarea trebuie sa varieze intre 13.5 V minim si 14.1-14.2 V maxim.

La mine nu mai interpreteaza corect calculatorul informatiile primite de la senzorul de temperatura baterie si dupa 1-2 minute de la pornire, incarcarea scade brusc la 12.8 si ramane acolo indiferent cati consumatori pornesc si indiferent daca motorul e turat sau nu. Banuiesc ca 12.8V e valoarea de avarie pe care au setat-o inginerii lu' peste de la Volvo ca fiind minima. Costurile reparatiei calculatorului sau a schimbarii lui sunt nejustificat de mari si pot ajunge cam la valoarea masinii in cazul meu, deci am exclus aceasta varianta.

Citind insa topicul tau mi-a venit o idee cum sa rezolv problema incarcarii deficitare in cazul meu, dar am nevoie de ajutorul colegilor de pe forum.

Logica mea in cazul Volvo spune asa: senzorul temperatura baterie da informatia catre calculator, acesta o interpreteaza si trimite in releul de incarcare o comanda de incarcare X Volt. La mine interpretarea calculatorului fiind defectuoasa, as putea cumva sa fac un bypas si sa anulez comunicarea releului cu calculatorul, astfel incat releul sa incarce cat crede el ? Eventual sa schimb releul cu alt releu care stie sa excite alternatorul in functie de niste parametri.

Ce ziceti dragi colegi? Da-ti-mi niste argumente, hint-uri, idei va rog! :)

Nu sunt un tip foarte tehnic si nici un electrionica nu m-a pasionat vreodata, insa sunt incapatanat si refuz sa cred ca nu exista alta rezolvare decat schimb de CEM + coloana de directie + codare chei = faliment.

Multumesc!

 

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nimeni nici o idee despre cum as putea ocoli calculatorul in circuitul de incarcare a bateriei? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ocolesi comunicarea nu prea cred, dar poti incerca altceva (teoretic)

Senzorul are o anumita rezistenta. ECM-ul "trimite" 5 volti catre senzor (cred, nu sunt sigur, ca nu m-am documentat), cand este rece motorul, iar cu cat creste temperatura motoului, trimite un semnal mai mic (4- 3 volti)

Verifica cu un aparat de masura ce rezistenta are senzorul tau si fa niste teste cu alte rezistente un pic mai mari sau un pic mai mici.

Repet, nu m-am documentat si nu stiu sigur cum functioneaza sistemul, dar eu de la punctul acesta as pleca. Senzorul trebuie sa-si schimbe rezistenta pentru a modifica semnalul care merge catre alternator. Eu de aici as pleca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fbogdan parca spunea ca a inlocuit senzorul  cu unu nou (deci nu rezistenta senzorului e problema)

Pt crinisor , ontestare cu dice sa vad exact cum sta senzorul , eventual inlocuirea lui ... nu cred ca are rost sa faci artificii in aria senzorului .

Daca e fir intrerupt , eventual cautata intrarea in calculator si atasat acolo o rezistenta / senzor 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Cred ca paunionut se referea la releul de pe alternator.

Ideea e asa: la mine senzorul de temperatura baterie e bun, am cumparat unul nou degeaba, crezand ca senzorul vechi e defect, insa s-a dovedit prin testare amanuntita ca ECM nu mai citeste corect valorile de la senzorul respectiv si dupa 2 minute de la pornire ECM vede doar +50 grade temperatura bateriei si transmite informatie de incarcare minima > 12.8V. 

Boon, ECM transmite un impuls catre releul de pe alternator (alternatorul e nou si el) si in functie de intensitatea impulsului, releul ar trebui sa stie cat sa excite alternatorul saincarce.

Eu caut o modalitate sa anulez comunicarea ECM cu releul de pe alternator si probabil sa pun alt releu care functioneaza pe alte principii, ca nu e de dorit nici sa incarce 14.5 - 14.8 V apoi. 

Trebuie vazut pe care fir vine impulsul de la ECM si anulat firul respectiv ( sper ca fara erori in bord ). Apoi sa vad ori cum transmit catre releu impulsuri voltaice care sa genereze o incarcare de circa 14V constanta, ori sa schimb releul cu alt releu care functioneaza prin alte principii, sau are un timing de incarcare diferite tensiuni in plaja celor ok pentru masina.

@paunionut, oare as putea lega senzorul de temperatura baterie direct la releul de la alternator? Insa cred ca ECM transforma impulsul de la senzorul temperatura in alt tip de impuls si-l da catre releu, probabil e mult diferit voltajul.

Stiti cumva unde as putea gasi schema circuitului de incarcare? Eventual ce culoare are firul dintre ECM si releu? Ca sa nu bajbai pe acolo.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici schema,daca te ajuta cu ceva

V 50.pdf

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Output voltage from the generator (GEN) is calculated from the battery temperature in order to charge the battery fully. To determine the temperature of the battery, a battery temperature gauge is connected to the central electronic module (CEM). See Design and Function, central electronic module (CEM).
  
When the ignition key is turned to position II (and III), information is transmitted from the central electronic module (CEM) to the charge regulator via the engine control module (ECM).
  
The regulator directs current to the excitation winding rotor and is then grounded via the regulator. When the current travels through the rotor a magnetic field is formed around the rotor. When the engine is started and the rotor begins to rotate, the magnetic field also rotates and then produces alternating current in the stator windings.
  
Alternating current is rectified when it passes the diodes and is then fed to the electrical system of the vehicle. The voltage obtained from the stator winding also passes to the regulator via the rectifier and affects the control functions.
  
The desired charge voltage is transmitted from the central electronic module (CEM) to the charge regulator via the engine control module (ECM). The regulator then operates so that the desired voltage is maintained at the battery. A direct connection to the battery provides a reference so that the voltage of the battery can be determined. This is to measure the drop in voltage between the generator (GEN) and battery so that any such drop can be compensated for.
  
The charge indicator lamp in the combined instrument panel is controlled by the driver information module (DIM) via signals from the controller area network (CAN).
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now