Bogdan S

Reparatie releu pompa benzina

10 posts in this topic

Salutare dragilor!

N-am gasit nimic postat despre treaba asta si poate ajuta pe cineva. E clar ca una dintre primele reguli cand ai un P80 e sa ai releu de pompa de benzina de rezerva in torpedou.

In cazul in care aveti diverse probleme si il suspectati, se poate verifica si repara (e nr. 103, este deobicei rosu sau galben si se ascunde sub capacul de la sigurante de la motor) ( 4 x torx25).

 

Am gasit unul cu probleme aruncat prin plasa cu relee care o am. L-am incercat la mine sa vad daca merge si motorul a functionat fix cat a fost benzina in rampa. Curiozitatea de student la inginerie m-a impins sa-l desfac si sa il studiez putin. Ma asteptam la ceva mai horror, dar e rezonabil.

Pentru reparatie:

1. se scoate capacul care se tine pe doua dintre parti de baza releului.

1.thumb.JPG.92c7d8c2062d5093e718838f881e

2. micul arculet se demonteaza de pe lamela de contact (nu se pierde, sta cuminte la baza)

8.thumb.JPG.1d83e5dda98996d4137d0455f649

3.thumb.JPG.cd8b0166c82eff442b8b85549212

3. se curata zonele incercuite cu albastru. cea de pe lamela am curatat-o cu un biax cu perie fina de sarma de alama. cealalta parte, finut se ia negreala jos cu o surubelnita subtire sau se fura de la iubita/nevasta o forfecuta mica.

4.thumb.JPG.b2d92b3cbe0e425618f05ce126d8

4.am gasit la contactele principale de la bobina cositor crapat si tare nefercit. trebuie neaparat recositorite cele doua contacte (incercuite cu rosu) daca puteti pe ambele parti. ca sa tina mult si bine, cositorul se inlocuieste complet cu altul proaspat!

5.thumb.JPG.3e6db07124094b5ce6e27b90b4ed6.thumb.JPG.2addebd0845833d61bd2e55409867.thumb.JPG.881e4219f26c17df6c46225ca783

5. se monteaza lamela in locasul ei deasupra bobinei (se zbate putin la montare/demontare, deci se va lucra cu MILA!

6. nu uitati de arculet! se monteaza si capacul.

7. daca asta era problema, masina porneste si merge ca un campion. 

 

Nu stiu exact daca are vreun efect asupra pompei de benzina acele contacte murdare atata vreme cat merge, dar mi se pare o operatiune simpla, care sigur nu-i va strica masinutei din dotare ca reparatie preventiva.

Va multumesc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravos;);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, dar acele contacte se vor "impusca" la loc in scurt timp. Este bun sa fie de rezerva in cazul in care te lasa masina in drum, insa nu o considera o reparatie definitiva, ca vei avea mari surprize.

Asta este problema la toate releele de amperaj mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murphy's laws... Sa te lase ala de pe masina si cel de rezerva sa functoneze doar vreo 2-3 porniri, fiind tot second. :slap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar 2-3 porniri, insa 30-50. Si eu am tot curatat niste relee si pana la urma le-am schimbat. Doar ca la mine erau de la AC, claxon, stergatoare, etc... accesorii in general si nu era o problema daca "ma lasa in drum"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie NEAPARAT sa inlocuiesti si condensatoarele electrolitice cu unele noi, altfel ai curatat si ai lipit degeaba. Condensatoarele sunt problema nr.1 la aceste relee.

Edited by Matrixxx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa cum zice Matrixxx si schimba si condensatoarele (daca esti decadent total poti pune din cele cu tantal) . Cositor sa iei din cel cu Pb nu chestiile astea noi "ecologice" :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am plimbat putin dupa ele... Dar am schimbat si condensatoarele atat la cel de pe masina cat si la cel de rezerva. Multumesc pentru completare!

100_1476.JPG

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos pentru efort..Sa nu le arunci pe cele vechi :)Ce ai pus  nu sint condensatoare pt automotive ci poate doar in IT-ul domestic.Sa nu te superi pe mine si sa il folosesti  bine ca si rezerva:)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e rezerva si mi s-a spus ca e pentru it-uri, pe cel de pe masina e ce trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now