Farfarello

Volvo V70

11 posts in this topic

Ziua buna, ma bucur de existent unui astfel de forum dedicat Volvo!

Sunt proaspatul posesor al unui V70, 2001, D5, 163 cp, 225000 km, un singur proprietar cu carte service, 2 randuri de jante cu anvelope iarna-vara.

Ma rog ... peste 2 saptamani intru in posesia masinii, este platita, voi merge personal dupa ea in Germania avand inspectia tehnica valabila pana in 2017.

Acizitia a avut la baza urmatoarele criteria: siguranta, forma /design classic, putere motor, consum in limitele normalului, posibilitatea tragerii unei platform de 1500-1700 kg, spatiu (am 2 copii mici).

O voi folosi ca si second family car , iar din cand in cand vreau sa trag dupa mine o platforma mica cu alte hobby-uri. :)

Ce ar trebui sa stiu ca si proaspat posesor? Am inteles ca ar trebui schimbata distributia repede.

La ce consum sa ma astept?

Care este greutatea maxima admisa pentru remorca?

Care sunt principalele probleme ale masinii? Am inteles ca ar fi cate ceva la motor, momentan motorul suna extreme de frumos.

Cat de rezistenta este pe drumuri grele? Preponderent (95%) va merge pe asphalt.

Ce ulei recomandati? Cat de des considerati ca trebuie schimbat avand in vedere drumurile de la noi?

Ce ati face ca prim pas?

Multumesc anticipat, poate vom avea ocazia sa bem si o bere vreodata, raman dator. Am atasat cateva fotografii cu masina.

Voi citi cu atentie zilele urmatoare intreg topic-ul destinat V70.

 

v1.png

v2.png

v3.png

v4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea este o masina care nu moare decurand , uleiul necesar 0-30 a5-b5, sau maxim 5-30 (personal folosesc 5-30 a5-b5 de peste 100 000 km , il schimb la 12.000 , maxim 15 000.) Cauta subiecte despre ulei , si ai sa descoperi si alte opinii (volvo a schimbat norma oficial prin 2005, cred).  Deci in cartea tehnica (cel putin a mea , sunt alte recomandari legate de ulei). 

Distributia trebuie schimbata , eventual si cureaua si rolele auxiliare . (Posibil si intinzatorul) 

Probleme mari are cu tampoanele vacumatice de la motor (tin mult oricum) 

Cica injectoarele (eu nam avut probelem cu ele )

Egr 

Vnt-u agata daca umblii mult prin oras. (Sau nu profiti de boost-ul turboului prea des)

Consum pe autostrada maxim 6 , cosum urban 7-9 

Daca esti cuminte pe nationale poti scoate si 4.5 cu usurinta

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este automata ti-as recomanda sa NU tragi dupa tine remorci sau mai ales platforme.   Volvo e "prietenul" rulotelor dar parca nu m-as baga sa treg ceva dupa mine mai ales ca si eu am tot automata.   Din ce zona a Germaniei ai luat masina ca daca e in apropiere de Stuttgart poate ne intalnim sa traga si eu un ochi la noua achizitie.   D5-ul e un motor bun daca il ti cu ulei bun, cum a zis si Cristi Muresan.    Pe autostrada la 120km/h cu 70l diesel am mers 1440km, deci este superb la un motor de 2,4 cu 300.00km.  Bine asta a fost azi vara cand erau toate bune si frumoase ca acum cu frigul asta si cauciucuri de iarna clar si consumul a crescut undeva la 1100 - 1150km cu un plin.  EGR-ul sa il cureti ca nemtii nu fac asta si posibil sa gasesti multa mizerie acolo.   in rest, bafto delo delo, bine ai venit printre noi si sa ai bafta de dric :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din poze o vad manuala . Oricum daca ai drum in zona iti recomand sa te intalnesti cu I love volvo , la o cafeluta macar . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...si sa ai bafta de dric :)  

WOW, ce urare de bun venit! :)

După conoștințele mele, V70 este mașina de cursă lungă. Făcând un calcul, vârsta mașina/km parcurși, reiese un rezultat dubios. In west, autoturismele cu motoare măricele, diesel, sunt avantajoase daca proprietarul face minim 20k/an X 15ani = +/- 300000. Sigur că mai sunt si excepții. Sper să fie km. reali. Află dacă este schimbat: volanta/rulment de presiune/kit ambreiaj.

Succes și mulți km în siguranță

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i s80 :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutam, multumesc fain de raspunsuri. Frumoasa comunitate.

Masina am cumparat-o de langa Regensburg, o parte din familia mea locuieste in Passau, si din vorba in vorba am ajuns la ea.

Mea culpa, nu 225000, 275000, nu retinusem exact. E mult/putin ?

Am verificat actele, a avut un singur proprietar si cartea service este la zi, sper sa nu am surprize, cand am vazut-o eram cu o cunostinta mecanic care mirosind-o si auzindu-i motorul mi-a dat ok-ul. Merge extrem de frumos, si vorba lui, parca nu spui ca este diesel.

Apropos ce tip de motor este , va dati seama din poze? Am o copie dupa brief , se vede rau, o atasez.

Masina este manuala si omul are rulota, de aceea are si carlig. Legat de tras ruolotele/remorcile, nu vreau sa fie asta o obisnuinta, nu ma ocup cu carat masini.

Celalalt hobby al meu, care este oarecum dus la extrem este Suzuki Samurai, o masina 4x4 extrem de usoara - 950 km, si practic vreau sa o car pe platforma dupa mine.

Planul este la am un family car , in care sa incap cu nevasta-mea si cei doi copii mici, dupa care sa pot lega poate de 5-10 ori pe an o remorca , dar care sa nu treaca de 1500-1700 kg.

Cat are sarcina maxima remorcabila? Am auzit de la cineva ca ar fi 1800 sau 2000.

Cum se comporta pe drumuri fara asfalt? Am o casa in constructie , putin in panta, in Cluj si am 400 m de drum cu piatra. Din curiozitate intreb.

Inca nu stiu programul exact pentru saptamana viitoare, vreau sa plec miercuri sau joi spre Germania, si e posibil sa ajung daca timpul permite si la Wiesbaden la un fost coleg de facultate, "I love Volvo", cu mare drag ne intalnim cel putin la o cafea, lasa-mi un numar de telefon mobil. De pe drum trebuie sa culeg si niste piese de Suzuki.

Legat de uleiuri, am o obsesie cu acestea, si in Samurai folosesc Castrol 10W60. Sunt de parere ca la o masina trebuie sa ii dai ce este mai bun daca vrei satisfactii ...

Mi-ar fi placut sa fie cu tractiune integrala, dar statul roman, nu merita acest lucru, si sa zis asa a fost "dragoste la prima vedere", nu era in plan acum ...

Cand ajung la cartea service fac o copie. Exista baza de date Volvo? Merita sa verific ceva?

Ca si plan , vreau ca dupa o revizie completa, dupa aranjarea micilor zgarieturi si inmatriculare sa imi cumpar barile tranzversale, care apar pe anumite modele si niste covorase de cauciuc (in Romania e mai greu cu covorasele de plus). Le gasesc in tara, am vazut ca exista cineca care dezmembreaza Volvo la Falticeni. Recomandari?

Am atasat si o foto cu interiorul, e o combinatie de textil cu piele artificiala.

Oamenii au caine, au avut in spate un covoras/cuva de cauciuc, va trebui sa o duc la o curatatorie profesionala, sa o readuc la viata.

De abia astept sa fac primii km cu ea, nu am condus-o inca decat in parcul auto unde oamanii au adus-o.

v70.jpg

v702.jpg

v703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebare, sunt Volvo dotate "din fabrica" cu incalzire stationara?

Ma socheaza consumul acestei masini, eu am ca si masina de serviciu un Ford Focus 1.6 diesel de 115 cp si nici daca sunt cel mai dragut cu el nu scad sub media de 6l/100 km.

Care ar fi primul lucru pe care l-ati face la masina aceasta, dupa revizia generala?

O seara linistita, de la Cluj. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce service sau om priceput imi recomandati pt a trage primul ochi dupa sau inainte de revizie?

Cristi Muresan ai pe cineva priceput la Tg Mures, prin natura job-ului sunt destul de mobil in Transilvania.

Multumesc din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci , avem un v70 (my first volvo) din 2002 , a fost taxi in germania , acum masina are 660 000 sau 670000(mama o foloseste) , masina mi se pare una foarte longeviva , motorul foarte bun si economic (foarte rafinat), se potriveste perfect cu cele 5 trepte ale cutiei manuale (nam condus automata) . 

legat de service : poti lua legatura cu volvo244 (oliver ) din turda . cunosc si in ms , dar in mare imi fac singur service-ul , probleme foarte wow n-am avut . oricum pastram legatura , daca dai o tura pana la ms , ne intalnim si cu Kecs (coleg de pe forum , are tester volvo dice) si aruncam o privire peste masina . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now