delpi101

Benzina sau Diesel

23 posts in this topic

              Hai salut domnilor!! 

 

Revin si eu aici cu problema mea!! Sunt hotarat sa cumpar un V50!!Dar de cateva zile nu stiu daca sa iau Diesel 2.0 sau benzinarul de 1.8! Cine are si vrea e liber la sugestii! Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde pentru ce o folosesti . Daca faci multe drumuri lungi ai nevoie de un diesel, daca o folosesti predominant in  oras , pe distante scurte merita benzina . 

Diesel + dpf , e o reteta dezastruoasa daca folosesti masina 90% in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina te scuteste de multe necazuri, dar nici nu vei demara ca vreun pilot de formula 1. Nici la drum lung nu e mare consumul. Mie, la 100 de km./ora imi ia 6,7 %, iar la 130 de km./ora, 7,5. In plus, silentiozitate, mai putine vibratii, etc.

Iar daca chiar vrei performante dinamice, nu uita ca la benzinar acul turometrului incepe sa se simta bine abia de unde cel al tractorului incepe sa tuseasca. Si o tine tot asa pana la 6.600 de ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin un pic intrucit spuneai de un buget ,batut in cuie ,asa ca ..

Din cele 2 masini poti alege benzina doar daca circuli intr-un trafic modest si nu zilnic.Cum nu stai in Bucuresti  cred ca te avantajeaza sa optezi pt benzina.Ar fi o intretinere ceva mai lejera insa daca  circuli ca tot omul in concedii ,iesiri diverse din oras,etc   este bun diesel insa sa fie fara DPF acest 2.0 D.

Vrei nu vrei , piesele cad la orice masina si nu este nimic foarte  planificat  sa cada cind spune X sau Y ci cind ii este sorocul piesei respective.Sa circuli cu masina ,sa o folosesti , sa te bucuri de ea asat e important.

Offtopic

Acum ca sa folosesti benzinar zilnic intr-un oras ca Bucuresti cu circulatie  aproape  bara la bara cel putin 30 km (dus -intors)  ,unde mai mult consumi combustibil  decit circuli trebuie sa fii nabab avind peste 1600cmc.O  Fiesta/2008 de 1400cmc  diesel  te duce in Bucuresti la consum de ~ 6.7-7l  ,asa ca ce sa mai vorbesc de benzina!.Bine ca stai in Brasov:)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina te scuteste de multe necazuri, dar nici nu vei demara ca vreun pilot de formula 1. Nici la drum lung nu e mare consumul. Mie, la 100 de km./ora imi ia 6,7 %, iar la 130 de km./ora, 7,5. In plus, silentiozitate, mai putine vibratii, etc.

Iar daca chiar vrei performante dinamice, nu uita ca la benzinar acul turometrului incepe sa se simta bine abia de unde cel al tractorului incepe sa tuseasca. Si o tine tot asa pana la 6.600 de ture.

Atentie, vorbim de cu totul alta platforma .... la 130km/ora, nu are consumul specificat de tine, si nici la 100! In rest, iti dau dreptate :)

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Acum ca sa folosesti benzinar zilnic intr-un oras ca Bucuresti cu circulatie  aproape  bara la bara cel putin 30 km (dus -intors)  ,unde mai mult consumi combustibil  decit circuli trebuie sa fii nabab avind peste 1600cmc.O  Fiesta/2008 de 1400cmc  diesel  te duce in Bucuresti la consum de ~ 6.7-7l  ,asa ca ce sa mai vorbesc de benzina!.Bine ca stai in Brasov:)

MARE ADEVAR graiesti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Fa-ti o medie de km anuali pe care-i faci. Daca depasesti 15.000 km / an, renteaza o motorizare diesel. 

Ca sa-ti faci o idee despre diferenta de consum, iti spun 100% sigur care e realitatea, ca eu am si diesel si benzina.

1. Diesel 2.0 fara DPF: regim urban maxim 8.5% (maximum se atinge iarna in aglomeratia din Bucuresti, vara scade undeva la 7.5-8%); regim extra-urban 4-4.5% daca mergi linistit, 5.5% in regim mai sportiv dar sa nu sari de 130-140 km/h, 6-7.5% in regim de autostrada la viteze intre 140 > 180 km/h

2. Benzina 2.0 turbo: regim urban minim 12% - maxim 16% (nu cred pe nimeni daca spune ca scoate sub 12% in Bucuresti), regim extra-urban de la 7.5% in sus depinde cat de greu ai piciorul (7.5% scoti doar la 80-90km/h in treapta 5). Eu maxim extra-urban am avut 12.8% in regim de autostrada fugarita destul de tare si cu clima pornita non stop.

3. Benzina 1.8 aspirat de la Volvo: scazi cate 1 litru de la consumul de motorizare 2.0 benzina si ajungi la valorile aproximativ reale.

Plusuri diesel: se aseaza mai bine la drum intins, consum mai mic, durata de viata mai mare a motorului, putere mare de la turatii joase.

Plusuri benzina: porneste mult mai usor pe timp de iarna la temperaturi foarte scazute, mai silentios, fara vibratiile specifice la diesel, revizii si piese mai ieftine, mai putine probleme care pot aparea. Ideal ar fi o benzinara + GPL, insa costurile unei instalatii bune de GPL se ridica la 3000 lei, iar daca vrei rezervor mare de GPL vei pierde mult din portbagaj. Atentie insa ca la fiecare 10-15.000 km vei adauga circa 100 lei revizia la instalatia de GPL. Aici depinde mult de bugetul si posibilitatile tale.

Succes!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

e aiurea asta cu 15 000 km /an , daca fac 15 000 din care 3 -4 000 in oras?se mai aplica? . (aici nu mai intra in discutie diferenta de pret intre masini achizitionate de nou, sh sunt cam la acelasi pret , 1.8i 2.0d )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se aplica Cristi, am facut eu calculul pe hartie, diferenta de consum e majora si in oras intre diesel si benzina. Peste 15.000 km anuali renteaza diesel.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel: consum oras 8.5% maxim, consum extern 5.5% maxim (average 7%). 15.000 km X 7% = 1050 litri X 5 lei = 5250 lei motorina aferenta. Adaugam o revizie mai scumpa la diesel circa 600 lei. Punem si un buget de reparatii mai mare fata de benzina de 800 lei sa zicem. Avem 5250 + 600 + 800 = 6650 lei costuri anuale.

Benzina: consum oras 11% minim, consum extern mediu 6.5% (average 8,75%). 15.000 km X 8.75% = 1312 litri X 5 lei = 6560 benzina aferenta. Adaugam o revizie mai ieftina la benzina, sa zicem 400 lei si un buget de reparatii la jumatatea celui pt diesel - 400 lei. Avem 6560 + 400 + 400 = 7360 lei costuri anuale.

Atentie, in analiza am folosit consumul maxim la diesel si consumul minim la benzina, deci diferenta poate fi substantial mai mare.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel: consum oras 8.5% maxim, consum extern 5.5% maxim (average 7%). 15.000 km X 7% = 1050 litri X 5 lei = 5250 lei motorina aferenta. Adaugam o revizie mai scumpa la diesel circa 600 lei. Punem si un buget de reparatii mai mare fata de benzina de 800 lei sa zicem. Avem 5250 + 600 + 800 = 6650 lei costuri anuale.

Benzina: consum oras 11% minim, consum extern mediu 6.5% (average 8,75%). 15.000 km X 8.75% = 1312 litri X 5 lei = 6560 benzina aferenta. Adaugam o revizie mai ieftina la benzina, sa zicem 400 lei si un buget de reparatii la jumatatea celui pt diesel - 400 lei. Avem 6560 + 400 + 400 = 7360 lei costuri anuale.

Atentie, in analiza am folosit consumul maxim la diesel si consumul minim la benzina, deci diferenta poate fi substantial mai mare.

 

Consumul ala de 5.5 maxim trecut de tine la diesel e doar in povesti sau mers cu a5 ea in 100 maxim 110 kmph, pentru ca daca am sarit de 125-130 (cel putin la mine) 5.4-5.5 ala e de fapt minim ce vad pe consum instant. Repet, la mine. In realitate, daca merg "legal" cu 140 am o medie cam de 6.0-6.2, daca am sarit de 140, nu mai discutam ca nu are rost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am zis 5.5% maxim in regim de DN, nu de autostrada. La autostrada, de la 140 in sus consumul variaza intre 6 si 8.5% dar ca sa ajunga la 8.5% deja o dam in viteze de 180 > 200 km/h. E bine ca n-avem autostrazi prea multe :D

Si benzina fugarita pe autostrada sare de 8 lejer, cel putin mie la 2.0 turbo benzina imi ia 10-11% ca popa la 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat imi ia si mie (9.5-10 la 140km/h) la 2.5 turbo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am zis 5.5% maxim in regim de DN, nu de autostrada. La autostrada, de la 140 in sus consumul variaza intre 6 si 8.5% dar ca sa ajunga la 8.5% deja o dam in viteze de 180 > 200 km/h. E bine ca n-avem autostrazi prea multe :D

Si benzina fugarita pe autostrada sare de 8 lejer, cel putin mie la 2.0 turbo benzina imi ia 10-11% ca popa la 140.

Ba pardon, popa n`are opel, are E klass :D

 

mercedes-streza-sursa-ora-de-sibiu-ro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinoco, e ceva in familie ?! ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

apai de ce crezi tu ca fuge dinoco pe autostrada ca pe autoban? putea fara numarul ala?

(scuze de offtopic)

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu de unde scoateti voi 8% cu 2.0D in oras ca mie sub 10% nu mi-a luat niciodata. Acum pe vremea asta de 100 ron merg 150km

800 ron/an reparatia la diesel? ha...ce vise frumoase...

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca vorbea de 1.6. Eu (1.6d) acum, media pe 290 km (numai bucuresti, niciun km de dn sau autostrada, am media in bord 7.8, si crede`ma, circul la cele mai hardcore ore posibile (dimineata 8-9, seara 18-19). Din ce stiu de la cei cu 2.0d, nu este o diferenta foarte mare intre 1.6 si 2.0 la consum. Am o prietena cu 2.0d pe c30 si in oras scoate 8 -8.5, tot asa, circulat la ore de varf. Sa n`a i vreo problema la dpf (in caz ca l mai ai)

Dinoco cu D5ul scoate in oras undeva in jur de 9. 

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

O am de 7 ani. A consumat la fel din prima zi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am reparat asa la dieselul meu , un furtun de intercooler si o curatate egr. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O am de 7 ani. A consumat la fel din prima zi!

Salut! Majoritatea posesorilor de 2.0 diesel scot consumuri de 8-8.5% in Buc si asta la ore de varf si in conditii de iarna. Vara scade chiar usor sub 8 daca nu abuzezi de clima si nu o turezi inutil in aglomeratia din Buc. Cumva tu faci predominant drumuri scurte si nu apuca sa se incalzeasca bine motorul? Atunci s-ar explica valorile tale de consum mai mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primii 2 ani am facut 100k din care 90k extern. Consumul extern era undeva la 6-7%

E mai mult psihologica treaba cu consumul, dar m-am obisnuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai deschideti si voi Google maps si mai reconfigurati traseele, ca eu plec seara intre 18:00 si 19:00 de la Orhideea si fac 30-40 min pana in Buftea. Si viteza medie este mai mult de 50 km pe ora

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now