Alexandru Mocanu

Interval schimb filtre 1.6d 110hp

13 posts in this topic

Salut!

Astazi m-am pus sa citesc printre randuri manualul de la HAYNES postat de @DanyX. La capitolul revizie am fost uimit de cateva aspecte precum:

  • Inlocuirea filtrului de motorina la 60.000 km, iar pentru tarile cu motorina contaminata la 20.000 km
  • La 20.000 km este recomandata eliminarea apei din filtrul de motorina - Cum e posibila aceasta operatiune?
  • Schimbarea filtrului de aer la 60.000 km - iar daca autoturismul este folosit in mediu ostil mai frecvent
  • Filtru polen la 20.000 km... mai des decat filtrul de aer?

Personal obisnuiesc sa schimb toate filtrele + uleiul la 10.000 km... iar aici indica faptul ca doar filtrul de ulei + uleiul se schimba la 10.000 km.

In concluzie voi cand schimbati si ce schimbati si ce include acea operatiune de "Drain the water from the fuel filter"?

Untitled-22.jpg

Edited by Alexandru Mocanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are in surubel capacul filtrului de motorina , se desface si curge . Nu imi amintesc daca am amorsat masina apoi sau nu . Dar pot sa fac operatiunea astazi si iti spun daca a trebuit amorsat sau nu .

In rest eu schimb uleiul la 20 k , filtru de aer la fel , habitaclu (anual, sau cand pute), f de motorina 40 k 

V50 d5 

Edited by Cristi Muresan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Eu schimb toate filtrele la 10.000 -11.000 km, in acelasi timp cu uleiul. Adica, o data pe an.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am incercat sa depistez supapa pentru scurgerea apei din filtrul de motorina pe un filtru nou, proaspat achizitionat. Am gasit o piulita care merge stransa/ desfiltetata in ambele sensuri fara sa se intample nimic... se invarte cu tot cu partea de scurgere metalica. 

@Cristi Muresan spune-mi te rog cum reusesti tu sa realizezi aceasta operatiune

276823.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

"robinetul" negru de langa mufa electrica. Il desfaci si curge apa (care e mai grea ca motorina si se lasa la fund) pe la țuțuroiul de dedesubt

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatii @Midnight Caller. Sa inteleg ca trebuie sa desfac nr.1 iar apa va trebui sa curga prin nr. 2. Dupa trebuie pus contactul ca si cum ar fi fost ralizat schimbul filtrului pentru a pompa motorina in sistem?

276823.jpg.f7c0782f409e8e01b52e153f5d5f99fd.jpg

Edited by Alexandru Mocanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa asta o sa ai nevoie de o pompita 

"Para "sa amorsezi sistemul cu motorina

Asta nu are pompa electrica in rezervor

Ai pe youtube. https://youtu.be/JLN8QaS-4OY

Pentru a exemplifica procedura

 

 

 

Edited by volvo 244
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt completari Oliver, era tarziu aseara :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatii. Daca am inteles bine si pentru schimb dar si pentru eliminarea apei din filtru e nevoie de amorsare dupa aceste operatiuni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tb amorsat filtrul . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Daca ati stii voi ce m-am speriat la prima schimbare de filtru...am crezut ca am facut-o de oaie :-)

 Noroc cu postarile pe care le-am gasit pe forumul clubului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toti s-au speriat prima data . :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am incercat sa depistez supapa pentru scurgerea apei din filtrul de motorina pe un filtru nou, proaspat achizitionat. Am gasit o piulita care merge stransa/ desfiltetata in ambele sensuri fara sa se intample nimic... se invarte cu tot cu partea de scurgere metalica. 

@Cristi Muresan spune-mi te rog cum reusesti tu sa realizezi aceasta operatiune

276823.jpg

scuze pt. intarziere, n-am mai scos apa deoarece n-am avut acces la elevator . Aparent la mine e mult mai simplu , am un surubel sub filtru (partea cea mai decliva a carcasei filtrului / pe filtru in cazul v70-ului) si se desface si gata , de amorsat se amorseaza cu pompa din rezervor (pe care tu nu o ai din pacate) in cazul tau se amorseaza cu o pompita atasata la sistem (subiectul a mai fost discutat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now