Cristian Scutaru

"Upgrade" sistem ABS de la sistem -95 la 96-

8 posts in this topic

Dupa "evenimentul" neplacut de acuma 2 ani si ceva din Portugalia cand cablajul motor s-a "evaporat" am stat si am meditat cum as putea preveni asa ceva pe viitor. Atunci am vazut ca la V70 Volvo a introdus o cutie cu sigurante suplimentara cea montata langa flansa amortizorului de pe stanga fata.
Problema este ca nu o pot prelua pur si simplu la mine din cauza sistemului ABS care ocupa tot spatiul respectiv. La modelele din 96 incoace ar fi loc suficient. Asa mi-a venit ideea sa schimb sistemul.

O privire de ansamblu asupra avantaje si dezavantaje:

Avantaje

  • sistem mult mai compact lasand loc pentru cutia de sigurante
  • devin "independent" in ceea ce priveste cutia de viteze, momentan pot monta doar cutii pana in -95 care au senzor de viteza la cutie (asta in cazul putin probabil ca se va defecta cutia)
  • preiau ceasurile de bord din 96- la care pot seta dimensiunea cauciucurilor (momentan cu rotile de vara 205/55/R16 arata mai putina viteza decat am efectiv)
  • acces confortabil la parametrii live din sistemul ABS si ceasuri de bord (cu VolFcr) si diagnoza scaune electrice (sunt dintr-un R din 96 si incompatibile cu cutiuta de diagnoza).
  • sistemul TRACS (stiu ca nu prea aduce nimic dar daca tot schimb :)  )
  • brake boosterul meu e cam dus, peste noapte pedala devine foarte tare, si deci necesita schimbare. Ca sa i-l schibm trebuie demontat cam tot sistemul ABS din pacate ca sa am acces la el.

Dezavantaje

  • introduc un sistem ceva mai pacatos, modulele tind mai degraba sa dea erori decat sistemul vechi
  • operatiune relativ complicata.

Am facut rost de la un amic de toate componentele: modul ABS cu computer, brake booster (e diferit), cilindru de frana principal, conducte, cablaj, ceasuri de bord ,butonul TRACS (si acesta difera din 96-) si o mufa OBD de diagnoza.Urmeaza sa mai procur plasticul de desupra lui unde e bricheta.

Planul este sa instalez o conexiune cu un stecher AMP JPT (etans) cu 16 pini si inca unul cu 4 pentru alimentarea cu curent (cu 20 nu am gasit ).

Modificari la electric nu sunt multe cele mai importante:

  • modulul ABS livreaza semnalul de viteza. Acesta i-l voi trimite pe firul de la pozitia 1 din conectorul de la senzorul de viteza de la cutie, ajungand exact la pinul care trebuie in bord.
  • pentru cablul de diagnoza voi folosi firul 2 din mufa aceluiasi senzor de viteza urmand ca in interior sa i-l reroutez la mufa OBD.
  • cablul de diagnoza de la bord trebuie reroutat la mufa OBD.

Am sa continui topicul pe parcursul operatiunii momentan prepar cablul de la sistemul nou ABS.

Singura mare necunoscuta pe care o am momentan este daca prinderea sistemului ABS vechi difera de cea noua.

Alleszusammen.jpg

Donorul.jpg

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si incepem operatiunea :)

Am montat cele 2 stechere la capatul de cablu de la modulul ABS. Sunt exact 20 de cabluri si au incaput perfect in cele 2 conectoare (16 + 4). In cel cu 4 am pus cablurile care livreaza curentul (2x curent, 2x masa). 

2015-12-22 19.35.35.jpg

2015-12-22 19.36.09.jpg

2015-12-22 19.40.16.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai dubii, verifică și lipiturile părții electronice de la modulul abs. E mai simplu acum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modulul nu a dat erori pana la demontare. Nu e o tragedie montajul si demontarea :) Oricum e inca intreg nu a fost inca deschis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Cristian!

Ai putea detalia putin procedura de setare a dimensiunii anvelopelor in clusterul de 96+?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cate stiu se poate face doar cu VST-ul. Vezi ca are Alex daca ajungi prin Bucuresti. Singura chestie, daca imi aduc bine aminte, este ca sunt doar  cateva dimensiuni predefinite pentru anvelope.

Sau daca aveti o reprezentanta veche prin zona, poate il mai au ei.

Edited by pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cu VST se face setarea in ceasurile de bord si sunt 2 dimensiuni STANDARD si 205/55 R16. Ce dimensiune e "standard" nu stiu din pacate, din ce am mai citit se pare ca cele pe turbo au 205/55 R16 din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saru'mana!

Ma gandeam ca e ceva standard si dai procentual cu plus sau minus, in functie de calcule. As vrea sa urc pe un set de Eudora. ;D

Cu 225/45R17, imi arata viteza exacta. Si am incercat cu 5 gps-uri... :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now