Tavi Td

S80 DRIVe MY2011

6 posts in this topic

S80 1,6D 109 CP

Salutare la toata lumea! 

Am facut topicul asta in ideea de a avea un topic in care sa pun intrebari si sa expun problemele aparute, pentru a nu ''polua'' cu probleme topicul de prezentare.

Intrebare: cat de des isi face regenerare automata PDF-ul la motorul asta? In ce conditii? Cum functioneaza? Am masina de la 167.000km, acum am 216.000km, dar eu nu mi-am dat niciodata seama cand face lucrul asta, un singur lucru am constatat cred de 2 ori de cand am masina, si aveam computerul intamplator pe consum instantaneu, ca in oras imi arata consum momentan dublu fata de normal, adica la plecarile de pe loc chiar si 38-40% uneori, in timp ce in mod normal nu depaseste 17-18% pe accelerare, in primele 3 trepte. Este deoarece isi face regenerare si se face cu surplus de motorina? Nu are un lichid special pentru asta? Sau si una si alta? Consumul mediu e 5,5% in ultimii peste 2000km cred, 80% extraurban, ultimele 2 luni, mers fara economie, lasata pornita sa fie cald la interior, etc. Si in conditiile in care iarna am anvelope de 225, iar vara de 245, in loc de 205 cu cat a venit masina si cu care consumul era sub 5% mediu.

Intreb in speranta ca stie cineva cum functioneaza... multumesc.

Edited by Tavi Td
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......... PDF-ul ......

Ar fi vorba despre DPF(Diesel Particulate Filter)

PDF-Portable Document Format

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Eu am un S 60 D5 care este un pic diferita  fata 1.6 tau ca principiu de regenerare  Filtrului de Particule Diesel(FPD) dar iti pot spune de 1.6 si 2.0  din ce am mai mesterit la ele pe peugeot si citroen,una din cauzele regenerarii este mersul subturat si neatingerea temperaturii suficiente a motorului(calatorii scurte,pornirie des la rece)dar si pentru ca la orice ciclu de mers undeva intre 300 si 900 de km trebuie oricum sa-si faca regenerarea tocmai din aceasta cauza unele din aceste motoare au fost dotate cu aditiv special care are rolul de a creste temperatura gazelor de ardere si implicit a funinginii din FPD.

Simptomele regenerarii sunt aproape imperceptibile dar se manifesta prin:cresterea consumului instantaneu indiferent de regimul de mers,zgomot un pic mai accentuat de injectie si un pic de vibratie abia perceptibila,pornire electroventialtorului de racire,miros de ebonita incinsa in gazele de evacuare si ,,pocniturile,, din tevaraia de evacuare dupa oprirea motorului specifice unui motor pe benzina dupa mersul turat.Daca vrei poti pune seria VIN sau imi trimiti un pm si ma pot uita in VIDA despre masina ta daca este echipata sau nu cu aditiv!

Edited by Vyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

YV1AS7652B1142661

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit!Din ce imi arata acum  vida pe seria masinii tale ai asa ceva!Se umple odata la 12 ani sau la 240 de mii de kilometri odata cu schimbarea FPD-ului conform Vida!

 

Edited by Vyo
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

 Da logic asa ar fi fost ca acel compus chimic pe baza de Ceriu(oxid de ceriu) sa ajute la ridicarea temperaturii insa de fapt este vorba de faptul ca ajuta la limitarea temperaturii de aprindere a molec. de carbon la ~460-500gr. fara arderea aditivului(compusului) facind regenerarea mai rapida decit la filtrele "uscate" unde temp la postcombustie a gazelor trebuie sa ajunga la  600gr.Acest compus se depune pe filtru(celulele sale ) si pregateste arderea "cenusei" la temperatura de care ziceam 460-500gr  fiind un fel de acelerator..Ceriu in conditii de puritate mare i-a foc prin simpla frecare insa fiind un oxid  este altceva

 

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now