Turok

Achizitie Volvo S60

40 posts in this topic

Buna seara tuturor,

Am inceput sa strang bani pentru achizitionarea unei masini. Detin un Ford Focus 2 momentan de care sunt multumit dar e momentul sa ne despartim. Voi avea un buget de minimum 10.000 in cateva luni si m-am gandit serios la un Volvo S60. Stiu ca asta e alegerea rationala si sigura dar am un fior, un gand sa zic asa legat si de BMW Seria 3, E90 LCI mai exact. Stiu ca suntem pe forumul Volvo dar v-as ruga sa imi raspundeti la cateva intrebari.

1. Cum este motorul D3? Misca bine masina cei 163 de cai si 400 NM de cuplu? Pe hartie 9,5 secunde pana la 100 km/h nu pare tocmai rapid. Cum se compara cu 2.0 de pe 320D? 177/184 de cai. Faptul ca are 5 cilindri versus 4 la BMW afecteaza cu ceva? Consumul va fi mai mare decat la BMW?

2. Tractiune fata, motor transversal. Nu sunt un pilot de curse dar mi-ar placea sa stiu ca ma pot baza pe masina in acele cazuri in care trebuie sa fac o manevra brusca. Se simt limitarile tractiunii fata? Se simte grea, subvireaza?

3. Desigur ca mi-ar placea sa fie cat mai dotata dar stiu ca piata SH e o loterie. Xenon, scaune incalzite, etc. Automata cum se prezinta? Am vazut ca e de la AISIN, 6 trepte, automata clasica, cu mod manual, dar fara padele. O recomandati in detrimentul manualei?

4. Daca ati avea 23 de ani, un job ok, ati calatori singur sau doar cu prietena ocazional ce v-ati cumpara? S60 sau 320D? Stiu ca va fi putin subiectivism si e normal, vreau sa aflu parerea voastra personala aici.

Va multumesc pentru tot!

Cu stima,
Tudor Moldovan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Tudor, 

Am avut si eu acest motor pe aceasta masina - iti raspund punctual la fiecare intrebare cat mai succint. 

1.Motorul de 400 Nm misca foarte bine masina, nu am avut probleme, si nu afecteaza consum sau altele - nu stiu de 2.0 320D. 

2. Deloc - masina este fasneata, nu vei avea surprize - am avut nevoie sa fac si eu manevre bruste si nu m-a dezamagit niciodata. 

3. Depinde - daca vrei sa mergi mai sportiv si vrei sa simti cand schimbi cu ambreiaj, mergi pe manuala. Daca ai drumuri lungi si obosesti la schimbat viteze atunci automata. Cred ca este chestiune iarasi de preferinta. 

4. Parere personala - Volvo - daca ai grija de ea si ea va avea grija de tine. 

Mult succes cu alegerea!

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine te-am gasit!

Eu am sa iti raspund doar la intrebarea numarul 4:

 - Din 2009 am masina din semnatura, adica un Volvo (S40 - 2004/5), de la 23 de ani, adica de 7 ani ... si nu cred ca ma voi dezlipi prea curand de ea ... cei drept mi-as fi dorit si eu un S60, dar nu se stie niciodata :D ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc si eu sa te ajut putin , eu am volvo de la 21 de ani (momentan am 25), am condus 3 bmw-uri (al unuia am fost proprietar) : seria 525d 2005 (~170 cp) am ramas socat de neperformante (trage exact ca un v70 d5 ... ) 

Seria 318d 2010 140 cp (al unui coleg ) slab de tot ... sub , mult sub v70 d5 , a spus-o si el cand mi-a condus masina "asta da masina!"

Seria 318 benzina 1995 (putini cp , nu imi amintesc exact) am detinut-o o perioada de o luna .

Legat de manevrabilitatea bmw-ului , sunt masini foarte bine calculate , au un feeling foarte sportiv (ma refer la seria 3, in general)  iti da senzatia de limitless grip pana cand pleaca spatele , apoi e relativ controlabila depinde de uniformitatea suprafetei pe care te "joci"

Volvo-u in comparatie e mai greoi (400 nm pe fwd genereaza torque steer ) , dar cum avansezi in generatii v70-2002 >v50 2008>v60 2012 devin din ce in ce mai rigide , si mai sportive (si datorita dstc-ului). Eu momentan am un awd care tinde sa mearga spre oversteer , nu understeer ca precedentele, dar am condus 2 v60 fwd de 215 cp , si erau foarte suple la condus , un pic de torque steer , dar la o utilizare normala nu simti ! (Doar la plecari mai tari se ridica botu)

Eu personal as merge pe ceva awd , sau fwd (pentru drumurile lungi ) iti da o senzatie de siguranta , si permite mai multe greseli din partea soferului .

 

Cat despre s60 , este un model foarte reusit , cum spuneam sportiv pt. un volvo , scaune extrem de comode , si un ambient placut in interior , daca gasesti una cu driver suport (acc , bliss , etc) acesta optiune face toti banii ! 

Trebuie sa analizezi situatia : cat % din timp mergi super sport pe drumuri serpuitoare de munte ,ca sa ai satisfactie 100% din partea bmw-ului, si doar 80% din partea volvo-ului ? In rest pe drum drept , curbe luate la viteza , sau in oras , prea mica diferenta. 

Cat despre manuala vs. Automata , automata iti permite sa o conduci mai usor incet (in oras mers normal,automata fiind foarte smooth ) fara prea multe batai de cap . Dar exista sansa sa dai peste o automata stricata , sau in curs de stricare (datorita politici volvo de a nu schimba uleiul in cutie , cel putin in germania)

 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca alegi motorul 2.0 d de la bmw 140cp / 177 cp (318, 320) as arunca o privire la ei pe forum ,am inteles de la un mecanic ca au multe probleme cu swirl-u , care cade in motor cand se strica si il cam distruge !  (Nu sunt sigur care motorizari sunt vizate )

Ar mai fii de spus ca sonorizarea pe volvo mi se pare mult peste bmw (318 din 2010 , 525 din 2005).

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bmw, uite-te la modele peste 2011.

Dupa anul ala au rezolvat problema cu distributia.

Avantajul la bmw e ca vei scapa mai usor de el la o eventuala revanzare(parerea mea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La BMW, probleme cu distributia au fost (si sunt) pe motoarele 3.0d, nu pe  toate.

Acum vorbind realist, esti in stare sa stapanesti 180 HP cu tractiune spate? Cu toate sistemele de siguranta, BMW-urile sunt masini "inselatoare", pe care le poti pierde de sub control foarte repede, mai ales in conditii meteo nefavorabile.

Trecand peste toate acestea, tie ce anume iti place? Eleganta si prestanta sau sportivitate si viteza? Daca le vrei pe toate ia-ti un Mercedes CLS 6.3 AMG (daca ai bani)

Daca ar fi sa dau timpul inapoi cu vreo 10 ani mai mult ca sigur as fi optat pt un BMW

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu o luna un BMW e36 320 vanos 2 tunat, avea 180 de cai parca. Era bijuterie de masina, pachet exterior AC Schnitzer si evacuare nu stiu de care, suspensii Koni. Peste tot eram in centrul atentiei cu masina aia. Performante? IOC! Masina era frumoasa si atat. Curbe care le luasem cu 200 cu subaru, la 160 mi-a fugit de c*r BMW-ul... Am vandut-o si mi-am luat V70-ul

Cu var'miu, BMW 320d e46, la 160 am zis ca decoleaza. Cu V70-ul meu de la 140 in sus e de vis.

Daca vrei sa impresionezi gagici ia-ti BMW. Daca vrei sa ai masina sub c*r ia-ti VOLVO! Cutie manuala daca vrei sa simti placerea condusului. Arunca un ochi si testele de siguranta

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic de comparatia ta. Eu am mers cu BMW E46 320 D cu viteze mari si masina sta foarte bine pe sosea, parca un pic mai bine decat S60-ul, ambele cu articulatii bune, stock. DAR, asta incercam sa subliniez, la viteze mari, daca treci peste o denivelare, iti da o senzatie de nesiguranta, fiind usoara pe spate si putand pierde aderenta. Daca nu esti stapan pe situatie, sau te pierzi repede, o poti pierde de sub control, mai repede decat o masina cu tractiune fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imediat implinesc 5 ani de cand am carnetul, dar nu am experienta pe masini cu peste 130-140 de cai. Tinand cont de tot ce imi ziceti cred ca mi s-ar potrivi mai bine S60-ul. 95% din timp merg relaxat, 80-100 km/h, pe cruise control. Iar cand ma grabesc, o fac cu cap, pe unde se poate doar. Tinand cont ca Volvo e mai sigura decat BMW-ul si ca in general 320D-ul e o masina fugarita cred ca ar fi mult mai rational sa iau S60-ul, care are totusi o clientela setata pe alta mentalitate.

Am tot studiat site-urile de anunturi si am gasit S60-uri D3, 163 de cai, automata si xenon in jurul a 10-11 mii de euro (incluzand TVA). Ma gandesc ca daca le iau cu ajutorul unei firme voi scadea TVA-ul si voi plati 3-400 de euro persoanei care ma ajuta. 

M-ati convins. Abia astept sa devin membru oficial al acestui brand suedez. O sa deschid jurnal de bord dupa ce o cumpar.

Va multumesc tuturo si va doresc o seara placuta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze ca poluez topicul omului, dar in aceiasi situatie ma gasesc si eu, cu mentiunea ca vreau V nu S (deh, familie...)

Am gasit un anunt care suna interesant, acum depinde ce parerea aveti voi despre el. La Volvo se pot verifica intrarile in service dupa VIN?

http://autovit.ro/anunt/volvo-v60-ID7GfPWT.html

Acesta e anuntul, m-as duce sa o vad sa vedem daca si cat mai negociaza 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar in germania , in romania se verifica doar cele cu intretinere in romania (din pacate).

Singurul sfat pe care ti-l dau este sa verifici bine cutia de viteze inainte de achizitie!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Spuneti-mi va rog BLACK SOLID este culoare metalizata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Cristi Muresan a spus:

Doar in germania , in romania se verifica doar cele cu intretinere in romania (din pacate).

Singurul sfat pe care ti-l dau este sa verifici bine cutia de viteze inainte de achizitie!

 

 

ma gandeam ca au baza de date comuna. in mers pot verifica sa vad cum se comporta atat pe manual cat si in automat la kickdown si mers constant cu viteza mica sa zicem, dar tester volvo in zona aia mai greu...

mi s-a pus pata acum pe asa ceva dupa ce din 12 passaturi la care am verificat VIN, absolut TOATE avea km dati inapoi, cu valori intre 50 si 170 de mii (aprox)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, macphisto a spus:

Imi cer scuze ca poluez topicul omului, dar in aceiasi situatie ma gasesc si eu, cu mentiunea ca vreau V nu S (deh, familie...)

Am gasit un anunt care suna interesant, acum depinde ce parerea aveti voi despre el. La Volvo se pot verifica intrarile in service dupa VIN?

http://autovit.ro/anunt/volvo-v60-ID7GfPWT.html

Acesta e anuntul, m-as duce sa o vad sa vedem daca si cat mai negociaza 

Dpdv al portbagajului, nu o consider ca o masina de familie. Sta mai prost decat Leon 1M. Daca vorbim de siguranta, confort, da, e ok V60-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Turok a spus:

Costa mult daca pica?

..cam cit Focusul tau ,asa aproximativ una intreaga,,ori cumperi o dauna totala care este ~10ooo  si ramii si cu piese :).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Portbagajul , e mare (imi incape bike-u de xc , marime M fara sa rabatez bancheta ) dar e destul de jos , deci ca si volum total e micut . 

Cutia se poate verifica in mers , se incinge bine , si apoi ar trebui sa nu aiba socuri violente cand schimba , sau pe loc cand o plimbi P R N D (30-40 km iti dai seama).

De costat costa ~6000e schimbata la volvo cu una noua , sau reparata (nu cunosc pretul dar peste 2000e presupun) 

@dann , black solid cred ca este negru simplu , saphire back e metalizat , dar mi se pare o culoare super eleganta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc Cristi Muresan,am gasit un V pe Germania si nu stiu cam cum ar arata,daca merita sau nu (culoarea asta).Pina acum am avut numai vopsea metalizata,nu stiu daca nu se face urita in timp.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, dann a spus:

Iti multumesc Cristi Muresan,am gasit un V pe Germania si nu stiu cam cum ar arata,daca merita sau nu (culoarea asta).Pina acum am avut numai vopsea metalizata,nu stiu daca nu se face urita in timp.

Eu am testat una xenium , black solid , cu skid -plate-urile alea gri (nu r design) arata foarte bine ! 

volvo-v60-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onezero pe s40 are solid black , iar eu pe v50 am saphire black , si sincer parca a lui arata mai bine ... ca si intretinere nu cred ca ai de ce sa iti faci griji (daca au folosit aceasi vopsea de aceasi calitate , ca in 2002 , va arata super si peste 14 ani )

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2016 at 9:15 PM, dann said:

Salutare.Spuneti-mi va rog BLACK SOLID este culoare metalizata?

Salut, 

Nu este metalizata - ai avantaje totusi ca se repara mai usor zgarieturile. Mai ales cu un tratament facut bine la detailing. Am avut aceasta culoare si nu e urata deloc. Deobicei, culorile metalizate apar mentionate cu "metallic", gen "black metallic"

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 28/01/2016 at 11:44 PM, Cristi Muresan a spus:

Portbagajul , e mare (imi incape bike-u de xc , marime M fara sa rabatez bancheta ) dar e destul de jos , deci ca si volum total e micut . 

Cutia se poate verifica in mers , se incinge bine , si apoi ar trebui sa nu aiba socuri violente cand schimba , sau pe loc cand o plimbi P R N D (30-40 km iti dai seama).

De costat costa ~6000e schimbata la volvo cu una noua , sau reparata (nu cunosc pretul dar peste 2000e presupun) 

@dann , black solid cred ca este negru simplu , saphire back e metalizat , dar mi se pare o culoare super eleganta !

portbagajul ma intereseaza sa fie LAT, sa intre caruciorul pliat pe latimea lui... altminteri il umplem ca niste oameni cu cap cand mergem in concediu, nu pana la plafon...

cel mai frica imi e de cutie, macar la DSG se mai baga diversi sa le repare si se gasesc la dezmembrari...

nu am apucat sa merg pana acolo, am rugat insa un amic care avea drum in zona. Nu a putut face drive-test intrucat numerele de tzoll sunt expirate iar numere rosii nu s-au scos. cred ca in primavara tot acolo va fi masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now