Sign in to follow this  
Followers 0
Cristian Scutaru

Inlocuire ambreiaj 850

4 posts in this topic

Ieri am avut placerea sa schimb ambreiajul la masina din dotare (2,5 20V).

Am cumparat un set Sachs inclusiv rulmentul de presiune. Cum semeringul de palier a fost schimbat cu 130.000 de km in urma nu l-am comandat, mai ales ca totul este uscat in zona. In caz de forta majora puteam comanda de pe o zi pe alta unul la reprezentanta.

Operatiunea a avut loc in service-ul unde surubaiesc de obicei pe elevator.

Pentru inceput am scos bateria inclusiv suportul ei si filtrul de aer. Apoi am deconectat cablurile de la cutia de viteza, senzorul de marsarier si cel de viteza si sonda lambda. Apoi am scos surubul care tine sus bucsa de la motor. Am scos si ventilatorul de la motor pentru a avea un acces mai bun la demaror.

Dedesubt am scos bratele inferioare din cadru (in Vadis scrie ca trebuie facut numai pe stanga, am scos totusi si dreapta ca sa scot si planetara din dreapta (e mai lejer de lucrat avand mai mult loc).

Am scos ambele planetare, la cea dreapta mai trebuie scoase cele 2 suruburi care tin rulmentul.

Desfacut prinderea casetei de directie si cele 2 suruburi care tin conductele cu lichid de servo una langa caseta, a 2-a in fata prinsa de cadru motor.

Scos cele 2 suruburi care tin bucsa antibalans care e prinsa de cutie. Scos suruburile de la cele 2 tampoane hidraulice pe care sta motorul.

Sus am scos suruburile care tin cutia de motor (vreo 6 parca). Se scoate si demarorul. Scos cilindul slave de la ambreiaj care e tinut cu un inel de otel care trebuie departat cu un cleste special. Atentie aici sa nu iasa cilindrul afara din piston!

Acuma am ridicat masina sus si am montat un cric pentru sustinerea motorului. Scos suportul din spate care sta pe bucsa hidraulica (3 suruburi mai inacccesibile). Am scos cele 2 suruburi lungi de la cadrul motor si le-am slabit vreo 3 cm pe cele de pe partea dreapta. Aripa interioara din plastic de pe stanga am tras-o spre fata si am fixat-o ca sa fie loc sa scot cutia. Se scoate prinderea de lonjeron a conductei de frana si a cablului ABS. Scos canistra EVAP (filtul ala mare de carbon).

Am coborat motorul pana cand am apreciat ca as avea sanse sa scot cutia afara prin "gaura" dintre cadru motor si lonjeron. Sus incurca un pic partea de care sunt prinse cablurile de la schimbatorul de viteze deci trebuie avut grija.

Acuma am scos si ultimele suruburi care tin cutia prinsa de motor.

Cu o surubelnita bagata intre cutie si motor le-am despartit (o a 2-a persoana a facut asta) eu sustineam cutia din spate , in fata aveam un cric care sa "prinda" cutia cand iese. Important este sa scoateti cutia cat mai drept din motor si sa nu se sprijine greutatea pe axul cutiei. Cutia are pete 30 kg zic eu asa ca fiti pregatiti "emotional" :)

Dupa ce s-a urnit cutia am scos-o afara .

Acuma am scos cele 6 suruburi care tin placa de presiune (slabiti pe rand si in diagonala). Verificati ca volanta este intreaga si nu prea denivelata :)

Curatat volanta cu spray pentru frane si cutia la fel. Scos furca cu rulmentul de presiune din cutie. Curatat foarte bine axul cutiei si uns cu vaselina speciala care era in cutia ambreiajului. Aici numai axul se unge si nimic altceva si un film foarte subtire!! Grasime la ambreiaj este ucigator :)

Montat furca si rulmentul de presiune.

Am imprumutat de la magazinul de piese scula speciala pentru centrat. Scula se introduce in volanta si se strange ca sa intepeneasca. Apoi se introduce discul de ambreiaj (pe el scrie care e partea spre cutie si care spre motor, dar e si clar mecanic pentru ca nu se potriveste altfel. Acuma am montat placa de presiune si am strans usor suruburile in diagonala. Apoi cu cheie dinamometrica 25Nm.

Acuma e momentul cel mai nasol cand se "marita" cutia cu motorul. Aici am fost 3 persoane, 2 am tinut cutia si a 3-a se uita in fata ce facem si dadea indicatii. Dupa vreo 10 minute (pe care le-am simtit ca o ora cu cele 30kg in brate) a intrat cutia.

Acuma am prins cateva suruburi si am ridicat iarasi motorul la locul lui si cadrul. Atentie la conductele de servo! Eu le-am prins cumva aiurea si a trebuit sa mai cobor odata cadrul. La fel atentie la caseta de directie sa intre suruburile in cadrul motor ca sa nu fie stresata mecanic.

Acuma se cam monteaza totul in ordine inversa : restul suruburilor dintre cutie si motor, suportul spate motor, planetare, brate inferioare. Fixat motorul jos definitiv (cele 2 tampoane hidraulice si bucsa antibalans). Montat la loc cilindrul slave de la ambreiaj. Acuma ar fi momentul de testat pedala de ambreiaj pentru a vedea daca e totul ok.

Sus reconectat cablajul motor (far marsarie, senzor viteza, sonda lambda). Montat restul maruntisurilor.

Cam asta ar fi in mare distractia.

2016-02-03 15.26.19.jpg

2016-02-03 15.26.27.jpg

2016-02-03 15.26.42.jpg

2016-02-03 15.39.13.jpg

2016-02-03 15.54.48.jpg

2016-02-03 15.55.02.jpg

2016-02-03 16.06.31.jpg

2016-02-03 16.30.12.jpg

2016-02-03 16.30.31.jpg

2016-02-03 16.33.17.jpg

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim pentru topic !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia are 56 de Kg. Cand am bagat cutia inapoi, am bagat-o singur si m-am ales cu o sciatica. Deci 3 persoane la introducerea cutiei mi se pare o idee buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuala? Shit n-as fi zis ca e asa de grea. Dar dupa cum persista "spatele dureros" dupa 3 zile tind sa i-ti dau dreptate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0