AndreiCristea

Catalizator PRO sau CONTRA

15 posts in this topic

De ceva timp am o problema cu catalizatorul (defapt de cand am cumparat masina miroase a oua clocite cand o alerg) .Dat fiind faptul ca am si o problema la sonda lambda ma gandeam sa tai catalizatorul detot si sa pun o teava in locului lui.Din cate am inteles o sa se observe si o mica imbunatarire a performatelor.A facut cineva asta?Pareri pro sau contra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da intradevar iti mareste putin performanta masinii dar vei avea parte de un zgomot nu prea mare dar nici prea placut si trebuie sa te gandesti ca ai de facut  ITP la masina si atunci trebuie sa iti pui catalazitor deci in concluzie mai bine il schimbi de acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic ar crește puterea motorului, pentru că nu ar mar trebui să împingă gazele arse prin catalizator. Dacă ai sondă și după catalizator, e mai complicat, mai degrabă strică performanța motorului. În afară de asta, ar fi mai zgomotoasă iar de poluare nu mai vorbesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, practic gazele se mai sparg in el si se mai si creaza o anumita presiune in evacuare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, ideea este ca nu am in plan sa dau 1000 de lei pentru un catalizator.Legat de poluare....masina asta nu a luat noxele niciodata :)))).Zgomotul....oricum am sitele sparte din toba de mijloc si face putina galagie.Cred ca il voi taia si o sa vad exact ce se intampla.Daca nu e ok pun catalizator nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat polueaza mai bine o dai la dezmembrari... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te face ceva sa crezi ca un S40 fara catalizator polueaza mai mult decat o RABA?

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du-te la Pilot, catalizator Euro4 sau Euro5 cu tot cu montaj te duce undeva la 700-800 de lei si gata. Fara catalizator o sa pierzi low-end-ul (cuplul la ture mici) si o sa partzaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am taiat catalizatorul si am scos ceramica din el. Asta acum apr. un an de zile (apr. 20-25000 km).

Singurul dezavantaj care am observat, ca parca nu mai are sunetul acela frumos, catifelat. In rest nimic.

Am fost si am facut si un test de poluare la un service ITP si l-am trecut cu brio. Valoarea K (care in cazul meu trebuia sa fie undeva sub 3,00) este de 1,10. Si cei de la service au ramas masca.

Toate astea la un V70 D5 din 2002 Euro 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrea cineva "pacalici" pentru sonda lambda de dupa catalizator (sa nu mai vada ca lipseste catalizatorul). Stiu eu cum se face :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, S40-ul din 2001 (1948cc - 100KW) are doar 1 sonda labda, fiind EURO 3.Stiu gresit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro 3=2 sonde una inainte si una dupa catalizator

Euro 2=1 sonda inainte de catalizator

Share this post


Link to post
Share on other sites

S70-ul meu 2.5T 1998 e Euro2 si am 2 sonde, una inainte si una dupa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now