Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Iulia

Cumpăr Volvo c30

78 posts in this topic

Bogdan  help , iar fabuleaza Alex despre 1.6 D. 

Iulia, daca gasesti un 1.6 D, in mintile lui ia-l fara sa stai pe ganduri. Este un motor destul de fiabil, este utilizat si pe Ford, Mazda  , Peugeot 2--/3--, Citroen si mai nou pe BMW. In ceea cel priveste pe Alex aka Midnight Caller are experienta cu masinile care ajung la el in service. Ceea ce uita el sa zica este ca peste 50% din modelele C30/S40/V50 din Ro, au aceasta motorizare. In concluzie e normal sa exista o incidenta mai mare de defectiuni.

Exista un banc: Un tip cu un Logan la semafor sta langa un Ferarri, la un moment dat lasa geamul jos si il intreaba pe celelalt sofer:

- Nu prea sunt fiabile masinile aste, ca nu am vazut multe prin oras.

O zi excelenta.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, e adevarat ce spui, dar raportul 1.6D functional/1.6D cu defecte mai mic decat cel D5 functional/D5 defect. And that's a fact.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dumi, hai sa le punem pe hartie:

 

- Dpf, tine maxim 180k, stii f bine cat costa unul nou, dar pana atunci trebuie completat cu aditiv, aprox 600 Lei la 60-80k 

- Egr, in jur de 200k

- Etansarea injectoarelor, problema standard, nu vrei sa stii cat de costa prezoanele, suruburile, saibele, si garniturile de la capac pe oem Volvo..sa zicem ca le iei pe pejo sau ford si iesi pe la 250 lei piesele.

- Bujiile incandescente, 90% din masini le au blocate in chiulasa, mie personal imi ia si o ora sa scot o bujie intreaga(conditia e sa se miste putin, sunt unele care nu se clintesc , asa ca trebuie data chiulasa jos)

- Pierderi de ulei pe la pompa de vacuum

- Turbine care pica prematur.

Si altele pe care nu mi le amintesc acum.

1.6 e un motor bun, pana incep sa pice cele enumerate mai sus.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@McCIUKEN, ai avut noroc de vanzator de vanzator, rar asa ceva.

Nu era vb despre 1 mil/vizionare, cum am mai spus, nu am asa multe de vazut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep, dar am obs ca  D5 are 2.4 si cele mai multe sunt automate..nu vreau asa cv..nu vreau motor mai mare de 2.0, de cutie automata nu mai zic. Comparand 2.0 cu 1.6, care e mai ok ? E diferenta mare intre ele, nu ma refer la performanta ci la service/intretinere ? Care sunt cele cu dpf, care sunt cele fara ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0D e cu "DPF uscat", adica fara modul de aditivare, e altul din motivele pt care ti-l recomand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Brava said:

Dumi, hai sa le punem pe hartie:

 

- Dpf, tine maxim 180k, stii f bine cat costa unul nou, dar pana atunci trebuie completat cu aditiv, aprox 600 Lei la 60-80k 

- Egr, in jur de 200k

- Etansarea injectoarelor, problema standard, nu vrei sa stii cat de costa prezoanele, suruburile, saibele, si garniturile de la capac pe oem Volvo..sa zicem ca le iei pe pejo sau ford si iesi pe la 250 lei piesele.

- Bujiile incandescente, 90% din masini le au blocate in chiulasa, mie personal imi ia si o ora sa scot o bujie intreaga(conditia e sa se miste putin, sunt unele care nu se clintesc , asa ca trebuie data chiulasa jos)

- Pierderi de ulei pe la pompa de vacuum

- Turbine care pica prematur.

Si altele pe care nu mi le amintesc acum.

1.6 e un motor bun, pana incep sa pice cele enumerate mai sus.

 

 

 

Sa inteleg ca mai devreme sau mai tarziu tot voi avea problemele acestea ?

Nu stiu preturile, daca se poate as dori sa aflu, la modul informativ, sa nu am doar o masina frumoasa in fata blocului, ci una frumoasa si fuctionala :)

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF-ul ~3000RON (original VOLVO)

EGR-ul ~700RON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere nu se merita 1.6d second hand.

Daca faci o comparatie intre diesel si benzina la modul: valoarea masinii+probleme+mentenanta, o sa vezi ca iesi pe + cu masina pe benzina.

Nu trebuie sa te gandesti doar la consum, trebuie sa te gandesti cat te costa masina/km

In afara de asta, o sa gasesti mai repede o masina pe benzina cu km apropiati de realitate decat un diesel.

De ex o masina 2011 de Belgia are in medie aprox 180k km reali, 90% din ele diesel.

Gandeste te doar ca o masina pe benzina costa cu minim 1000E mai putin ca un diesel(la motorizari apropiate)

 

Ca idee ce am scris mai sus este valabil pt toate marcile de masini.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,am un c30 1,6 benzina la sotie de 4 ani si pot afirma cu certitudine caci este ideal pt. oras  si nu numai.In 4 ani nu am pus pe el de cat consumabile si benzina.Un 1.6 diesel la bugetul tau o sa stai numai in service cu el (parere pesonala).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ma pricep, dar am obs ca  D5 are 2.4 si cele mai multe sunt automate..nu vreau asa cv..nu vreau motor mai mare de 2.0, de cutie automata nu mai zic. Comparand 2.0 cu 1.6, care e mai ok ? E diferenta mare intre ele, nu ma refer la performanta ci la service/intretinere ? Care sunt cele cu dpf, care sunt cele fara ? 

Pacat, aveam un d5 impecabil :)

"full cu de toate"

Acum lasand gluma, nu e dracu' chiar asa negru.

Depinde foarte mult cum s-a intretinut masina, daca s-a folosit uleiul corect, daca s-au inlocuit piesele la timp...

Sent from my Nokia 3310i

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Brava, nu stiu cat costa DPF-ul, am euro 3 si nu are asa ceva, EGR-ul probabil va pica la 200k km, dar 700 ron.nu sunt un capat de tara. Am refacut etansarea injectoarelor: 180 ron, saibele de foc+ simeringurile+ acele inele din teflon de la reprezentanta Peugeot. Nu inteleg de ce trebuie se schimbi prezoanele injectoarelor?!? Bujiile le-am schimbat singur si nu am rupt niciuna.

In final aceasta discutie nu va duce nicaieri. Vreau sa zica un posesor de 1.6D ca este un motor slab/nefiabil si scump la intretinere.

De ce nu spuneti despre 2.0 care sunt rezolvarile cand numai vrea sa porneasca, cat de bune sunt injectoarele etc...

Ma rog nu vreau sa-mi vand masina si este o polemica endless. Nu contest ca un motor pe benzina este mai fiabil si ieftin la intretinere, dar Iulia a zis ca vrea un diesel.

La D5 impozitul si asigurarea isi spun cuvantul.

O zi excelenta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele 1.6d s-au pus ani la rand pe volvo, ford, peugeot, deci nu sunt chiar asa proaste. Intradevar, daca nu sunt intretinute, stau mai mult prin serviceuri, dar eu am vazut destule, care au venit doar pt revizie. 

@Midnight Caller de obicei in service vin masini cu probleme...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general fiecare isi lauda curca ... depinde la ce folosesti masina : diesel / benzina , apoi unde o folosesti , cata putere vrei etc. 

Cel mai important ar fi sa gasesti o masina buna (prin selectie la service) indiferent de motorizare . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PaunIonut: sau pentru revizie.

S a pus ani la rand pentru ca este ieftin, consuma putin....nu contest asta, dar repet 180k este ok, pe urma vin problemele.

Si c30 la 5000e nu gasesti fara 200k km reali.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. 

Ca si altadata, eu vin sa fac pe avocatul motorasului 1.6D. Am avut pe mana in total 4 masini cu aceasta motorizare si am peste 500.000 km parcursi cu el. Pe prima dintre ele inca o am. Eu il consider un motor cat se poate de reusit, face bine ceea ce face si se descurca onorabil la o caroserie nu tocmai mica si nici usoara. Intr-adevar, in conditiile in care masina a fost utilizata in regim de firma cu aprox. 70-80.000 km pe an, alergata serios, intre 180.000-200.000 km au picat la distanta destul de mica unul fata de altul DPF--ul, turbina (pe care de altfel o banuiesc ca a cazut prematur din cauza problemelor cu DPF-ul nediagnosticate/nerezolvate la timp), EGR-ul, MAF-ul, injectooarele. Primele 3 le-am schimbat, injectoarele le-am reconditionat. Acum masina se indreapta catre 270.000 km si desi merge aproape exclusiv in oras, nu am mai avut nicio problema cu ea. Pana in ziua de azi nu necesita niciun mililitru de ulei completare intre schimburi si atinge chiar si acum 190km/h pe bord.

In concluzie, in condditiile in care se achizitioneaza o masina cu km reali si istoric cunoscut, si se face intretinerea/service-ul la cineva care stie ce face, eu nu consider ca e o alegere atat de proasta...

:)

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/11/2016 at 6:38 PM, Dumi81 a spus:

Nu inteleg de ce trebuie se schimbi prezoanele injectoarelor?!?

Pentru ca sunt elastice si deci one time use. 

Daca ai sa scoti unul si ai sa l compari cu altul nou, ai sa vezi ca al tau este mai lung.

Bineinteles ca mai poti folosi si varianta silicon dar mai mult de 5-10 mii nu va tine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silicon pentru? nu etanseaza sau ce sa inteleg. Daca se compromite filetul nu cu silicon se rezolva/repara. Si sunt sigur ca aceste prezoane nu sunt o avere la Ford sau Peugeot. Dupa cum am scris mai sus am luat de la Peugeot toate acele elemente de etansare injectoare cu 180 ron, mai este necesar sa scriu pretul dat de Exclusiv Auto ( dealerul Volvo Cta) ? 900 ron.

Zi buna tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/11/2016 at 6:38 PM, Dumi81 a spus:

Vreau sa zica un posesor de 1.6D ca este un motor slab/nefiabil si scump la intretinere.

Uite iti zic eu:

Nu este un motor slab, dar daca pui in balanta intretinerea (doar 200 ron filtrul de motorina) sau consumul , sau performantele, iti zic eu ca treaba cu impozitul este o balarie si nu sta in picioare ca argument. ai volvo (brand premium) si te uiti la 200 eur pe an impozit...nu tine (e pct meu de vedere)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca 200 ron pentru un filtru de motorina care se schimba la 40k km, in manual 60k, deci mai rar de odata pe an. este o suma considerabila .Iar 200 eur pe an, suma de care ma indoiesc, eu am platit in Cta pentru un 3.0 2700 ron impozit nu reprezinta nimic?

Sa mai inteleg ca motorul de 2.4 Volvo se intretine cu 2 lei? ma indoiesc, mai ales ca nu gasesti piese la alte marci.

Oricum suntem in balarii. Am deviat tare de la subiectul acestui topic.

Si nu cred ca ne-am luat (cei mai multi) Volvo sh, pentru ca ne dau banii afara din casa. Cat despre marca premium....ma abtin. Poate doar la preturi, in rest un pic sub VW, care nu-i premium.

Nu voi mai posta pe acest topic, deoarece asa cum am scris si mai sus este o discutie fara sfarsit.

WE Placut in continuare.

Iulia, iti doresc sa ai parte de o masina buna,care sa se ridice la nivelul asteptarilor tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, Dumi81 a spus:

Sa inteleg ca 200 ron pentru un filtru de motorina care se schimba la 40k km, in manual 60k, deci mai rar de odata pe an. este o suma considerabila .Iar 200 eur pe an, suma de care ma indoiesc, eu am platit in Cta pentru un 3.0 2700 ron impozit nu reprezinta nimic?

Sa mai inteleg ca motorul de 2.4 Volvo se intretine cu 2 lei? ma indoiesc, mai ales ca nu gasesti piese la alte marci.

Oricum suntem in balarii. Am deviat tare de la subiectul acestui topic.

Si nu cred ca ne-am luat (cei mai multi) Volvo sh, pentru ca ne dau banii afara din casa. Cat despre marca premium....ma abtin. Poate doar la preturi, in rest un pic sub VW, care nu-i premium.

Nu voi mai posta pe acest topic, deoarece asa cum am scris si mai sus este o discutie fara sfarsit.

WE Placut in continuare.

Iulia, iti doresc sa ai parte de o masina buna,care sa se ridice la nivelul asteptarilor tale.

Ai inteles gresit, comparam reviziile si consumul celor 2 motorizari (1.6 vs 2.4) care sunt aproximativ egale, chiar sensibil mai mici in favoare lui d5 (daca excludem faptul ca in d5 intra 6 l de ulei fata de 3.2 in 1.6. Nu spuneam ca 200 ron e o suma mare. Si apropo, sa respecti tu ce scrie in manual, eu personal ii fac reviziile mult mai devreme decat recomanda acolo. Nu am lasat niciodata mai mult de 10k km intre revizii, pentru ca traim in tara in care traim, motorina are calitatea pe care o are, aerul la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

860 lei impozitul pe 1 an 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal as merge sa vad D5-ul ala cel mai ieftin... e singurul care are motor de Volvo. Restul sunt motoare de Ford si de Mazda. Volvo stiu ca e TANC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi place automata, mi se pare plictisitoare + imi e cam teama de momentul in care voi avea probleme la acea cutie (nu stiu despre ce este vb dar am auzit ca este f scumpa)

Mai urmaresc anunturile, pana vad ceva ce mi place si mi permit..daca nu, cu parere de rau, ma reorietez spre o alta masina :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat macar sa vezi cum este cu automata?

Te intreb pt ca asa spuneam si eu...ca nu o poti conduce cum vrei tu.

In oras este foarte comoda, afara daca vrei sport pe serpentine poti trece pe modul M si totul e ok.

Masina cu km putini slabe sanse sa gasesti, la un pret mic.

Vorba lui@McCIUKEN, merita vazut d5 ul

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites