Andu Marian

PROBLEMA CIUDATA VOLVO S60 185 2006

60 posts in this topic

Salut colegii

In primul rand imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie insa celelalte categorii sunt inactive.

Tot la voi apelez caci nu i-am dat de  cap la volvo-ul s60 2006 185 cai :o

Dupa segmentare si inlocuire garnitura + distributie masina porneste greu , dupa pornire trepideaza si scoate un fum alb-gri care miroase -intepator si te ustura ochii de la el.:ph34r:

Am verificat distributia de 3 x , Am facut toate adaptarile-calibrarile cu vida la toti senzorii si clapete-swirl uri , am verificat injectoarele cu vida, si am facut testul de retur cu furtunase in sticle, am curatat egr , am inlocuit saibele de foc la injectoare, am verificat alternatorul, am schimbat bateria cu una noua insa nu mai stiu ce pot sa i fac. Am verificat axul turbinei, este OK,  filtrul de particule a fost ingaurit sa nu se mai infunde si nu mi apare pe bord , iar in vida are presiunea normala.

Nu mi vine sa renunt la ea pentru ca am cheltuit multi bani si nopti si zile si imi e o masina la suflet.:wub:

Atasez niste poze si un filmulet in care sper sa se vada cum tremura masina, ce fum scoate si sunetul motorului care mie nu mi se pare rotund.

Chiar e o curiozitate 

Multam

erori vida.jpg

injetoare.jpg

video-1457733022.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia si tu o compresie si ar trebui sa ai minim 20 de bari... Nu uita sa scoti mufele de comanda de la injectoare ca sa nu le masori pe ele :) Nu mi se pare ca scoate ATAT de mult fum sincer, dar fumul alb si mirosul intepator denota de regula injectoare care injecteaza prea mult. Ce presiune ai la ralanti la injectie, e in parametri ? (aprox. 300bar). Inverseaza intre ele injectoarele cu extremele la compensare (3 cu 4) si daca se muta compensarile, ai probleme cu injectoarele. Daca raman compensarile, ai probleme cu cilindrii respectivi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

       La peste 266ooo mile este deranj mare cu acest motor...Ai si cu cilindrii  probleme sigur..segmentii mai au pina sa se aseze vreodata pe cilindri..Mai lasa sa mearga motorul peste  temperatura apa de 60-70 gr , sa se incalzeasca bine si uleiul si vezi daca mai da cum fum ca in film ..Tu stii cel mai bine cum dadea cu fum inainte de segmentare si cum este acum insa probabil aveai asteptari mari de la segmentare...

Motorul merge un pic ca o risnita (zgomotos)  se vede ca este obosit . Totusi.bravo  pt efortul depus sa o aduci cu o treapta mai sus decit era ..Sper sa scapi cu niste injectoare de schimbat intrucit este pacat de efortul tau altfel :)

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cilindrii mai aveau urme de honuire? Ce segmenti ai folosit, cota zero?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La 3/14/2016 at 9:49 AM, Midnight Caller a spus:

Ia si tu o compresie si ar trebui sa ai minim 20 de bari... Nu uita sa scoti mufele de comanda de la injectoare ca sa nu le masori pe ele :) Nu mi se pare ca scoate ATAT de mult fum sincer, dar fumul alb si mirosul intepator denota de regula injectoare care injecteaza prea mult. Ce presiune ai la ralanti la injectie, e in parametri ? (aprox. 300bar). Inverseaza intre ele injectoarele cu extremele la compensare (3 cu 4) si daca se muta compensarile, ai probleme cu injectoarele. Daca raman compensarile, ai probleme cu cilindrii respectivi.

 

Midnight Caller, imi poti spune te rog cum sa fac asta mai exact cu testul de compresie si inlocuirea injectoarelor ? Din 2006 stiu ca injectoarele sunt codate separat, merge sa le inversez? 

La relanti am 300 si ceva bari pe rampa, 

Segmentii au fost originali Volvo probabil cota 0, Au fost identici cu cei originali-vechi.Blocul motor a avut uzura 0 , bielele si pistoanele la fel, erau fara uzura.Foarte putina uzura la cuzinetii de la pistoane, dar nu de inlocuit.Ar putea sa fie de la EGR ? poate pare o intrebare de novice, insa am ajuns sa fiu putin diaboliv ,,,nu mai stiu ce sa mai cred si gandesc...am facut tot ce tine de mine si am citit la forumuri de 9 luni incontinuu...:o

Multumesc pentru sfaturi si va rog sa ma asistati in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresia se ia cu un compresmetru, bagat in locul bujiilor.

Mai intai vezi ce compresie ai, si pe urma te apuci de schimbat piese.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La 3/17/2016 at 7:44 AM, Brava a spus:

Compresia se ia cu un compresmetru, bagat in locul bujiilor.

Mai intai vezi ce compresie ai, si pe urma te apuci de schimbat piese.

Momentan nu am unde sa fac un test de compresie caci nu pot deplasa masina. Ar putea fi de la egr acel fum? sa fie EGR stricat sau blocat?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vezi pe un tester la cat sta deschis si daca trece rapid in 0% cand o accelerezi. Nu mai stiu la cat trebuie sa stea la ralanti, parca 18%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Midnight Caller a spus:

Pai vezi pe un tester la cat sta deschis si daca trece rapid in 0% cand o accelerezi. Nu mai stiu la cat trebuie sa stea la ralanti, parca 18%

Bun, o sa pun maine vida dice pe ea si o sa verific egr ul. Multumesc Midnight. Revin maine cu raspunsul

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, Midnight Caller a spus:

Pai vezi pe un tester la cat sta deschis si daca trece rapid in 0% cand o accelerezi. Nu mai stiu la cat trebuie sa stea la ralanti, parca 18%

Cine Ma poate ajuta va rog cu o diagnoza prin remote?:huh: Indiferent de ora, eu cobor la masina si pun diagnoza pe ea.

Poate suna ciudat:P sau  nu au mai fost cereri de genul insa cu ajutorul lui Nenea Internet ne este la indemana acum.

Am eu vida dice,il montez pe masina si dau team viewer. Eu stiu sa citesc erorile si sa verific anumiti senzori si sa fac calibrari insa nu stiu sa citesc parametrii la egr , turbo presiune intrare iesire - intercooler , lambda si alte valori 

 

Edited by Andu Marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu poze dupa valorile din vida dice la relanti si apoi la 2500 rpm

 

La relanti: 

 

IMAG0019.jpg

IMAG0018.jpg

IMAG0017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2500. Rpm:

 

IMAG0023.jpg

IMAG0022.jpg

IMAG0020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu vad din poza 2 ca ai filtrul de particule infundat, fiind la 65000 hpa la relanti. Asta inseamna ca motorul nu mai are evacuare. Desfa catalizatorul si porneste-o cu el scos si vezi ce se intampla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' cuplul ala de vapor nu-ti sare in ochi ? ;-D

Iar valoarea aia de 65534 poate indica si un DPF-off domnu' diagnostician :))

Daca cu dpf-ul desurubat scade drastic valoarea, Ionut are dreptate, daca nu, verifica senzorul de presiune DPF

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna sera,

Din cate tin minte la masina respectiva DPF-ul este anulat (cred ca soft si hard)

@ Andu Marian

Combustibilul din masina inca este cel cu care a fost cumparat de la taximetrist (poate ca taximetristul a alimentat si alte lucruri decat motorina in masina / mizerie in rezervor)?

De cand statea combustibilul repectiv in masina?

Daca toba de esapamentul / DPF-ul s-a umplut cu combustibil / ulei nears si atunci poate sa scoate fum cand incepe sa se incalzeasca motorul/ toba de esapament.

EGR-ul se poate anula si motorul tot ar trebui sa functioneze ok (EGR anulat temporar cu o placa de metal in scop diagnostic sa vezi daca porneste mai usor / mai putin fum) o sa apara mesaj de eroare engine service required care se poate sterge din VIDA ulterior.

Compresia in modul oldschool se masoara cu manometru (daca ai o cunostinta / prieten) care lucreaza la un service auto unde repara motoare roaga-l sa te ajute ca manometrul respectiv este un instrument / scula usor portabil.

 

Edited by gfieraru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Injectoarele poate sa curga si sa cauzeze simptoamele respective, poate sa curga in 2 locuri

  1) In cilindru ( masina porneste greu si scoate fum, posibil sa creasca nivelul de ulei)

  2) In tubul de cauciuc care este conectat la partea de sus a injectoarelor  (usor de diagnosticat cu niste containere/ siringi, la diagnoza in general au adaptare excesiva)

 

Te rog sa ne tii la curent cum progresezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegii. Multam de raspunsuri

DPF ul este off hard , nu soft. Ideea e ca am facut cum a zis Midnight si am scos senzorul si valoarea e okay insa tot scoate fum

Gfieraru, fum scoate inca de la secunda 2 dupa ce am pornit motorul. Legat de combustibilul din ea cand am cumparat o , acela s a consumat de ceva timp.Ciudat este ca uneori scoate un fum cenusiu care miroase a cauciuc- teava incintata...care nu stiu de unde provine si daca nuanteaza vreo cauza

Testul de retur l am facut si toate injectoarele au valori apropiate.

Astept sfaturi si pareri

Multam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf ul trebuie anulat si din soft,nu numai hard.Deoarece el incearca sa isi faca regenarare si neavand acesta posibilitate,da cu fum.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF ul daca i las cuplat doar conducta de intrare iar cea de iesire o las decuplata, atunci este exact valoarea care trebuie si ECU vede DPF ul curat. O sa fac poza la vida dice si am sa va arat.

Nu stiu de la ce provine fumul cenusiu cu miros de ars-incintat si cel albu de la motorina ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Eu credeam ca DPF-ul este scos si din soft fiindca nu tin minte ca as fi vazut eroare pe bord.

Eu as zice ca merita de incercat cu motorina proaspata si curata si de vazut ca cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta o sa fac asta.Prima zi in care prind vreme buna(fara ploaie ...ca stii bine Gfieraru ca aici ploua de 2x pe zi a cate 12 ore each :))  )

Intre timp, daca aveti alte idei cu siguranta m ar ajuta sa fiu mai aproape de a o repara si repune pe strada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca sa-i primesti V5-ul si poate trece MOT-ul si asa fumegand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai ce am primit v5 ul la ea. O sa i fac programare la MOT sa vad ce defectiuni are si sau daca il trece. Azi ii curat rezervorul si ii schimb filtrul. Va tin la curent

Multam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca inainte de garnitura si distributie, masina mergea ok, inseamna ca acolo este o problema si tu cauti probleme in alte parti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, paunionutz a spus:

Daca inainte de garnitura si distributie, masina mergea ok, inseamna ca acolo este o problema si tu cauti probleme in alte parti

Salut Paul. Inainte de garnitura si distributie masina scotea fum de ulei , alb, gros si mergea in 4. Dupa ce am dat chiulasa jos, am gasit o supapa atacata la tija-deformata, si am schimbat 10 culbutori ca aveau joc mare. Acum masina merge total diferit, dar cu alte probleme. Fumul alb cu miros intepator de motorina si usturator la ochi si cateodata fum cenusiu cand ii dau talpa. Nu stiu de unde provin. Ma gandesc la membrana din epurator? ma gandesc la orice. La pompa de inalta si la rampa ce ar mai fi de verificat?

Multam Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now