Bogdan S

Upgrade frana fata 336 mm pentru 850.

20 posts in this topic

Buna ziua!

Din seria intrebarilor tampite, a incercat cineva pe platforma P80 sa monteze port-etriere, etriere si discurile de 336 mm de pe XC90 V8? Ceva idei pentru adaptoare? Ar fi suficient de groase?

Daca deja de la 302 mm nu mai incap jantele mele de iarna, ma iau dupa zicala "If it's worth doing, it's worth overdoing!".

In poze este un S60, stiu, stiu, dar imi da palpitatii de ieri de cand am vazut poza si am observat ca incap in Tethys-uri.

Parca as da Columbele pe 16' la schimb cu un set de frane de genul asta. Ar trebui sa iasa mai ieftin decat un set de la Porsche.

Multumesc de info.

xc90 calipers on tethys.jpg

brake4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa ceva bani acest upgrade si  doar jantele tale abia te duc la juma de drum ,daca ai noroc......conducte-racord XC ,port si etrieri ,discuri,placute ,jante minim 17"

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etrierele se pot lua si de pe s40 t5 awd echipat cu discuri de 320. Discurile nu. (au alt diametru la gaura de centrare)

Trebuie confectionat un adaptor pentru port etrier. Exista si de cumparat prin Suedia dar costa mult adaptorele (100-120e).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat eu la C70 din 2000. Nu merge :) Port etrierul P2 nu poate fi montat pe fuzeta P80 pentru ca are alta distanta intre gauri. Discul intra si sta la fel ca originalul.

Fuzeta P80 are distanta intre gaurile de prindere amortizor mai mica, distanta intre gaurile de prindere port etrier mai mica, cap de bara conic, pivot inversat cu altfel de prindere si ala conicitate. Nu am incercat sa pun cadrul motor P2 pe platforma P80. Daca sunt la fel, atunci ar putea fi montata toata suspensia de pe P2 fara nici o modificare. Asta ca sa fii 100% OEM.

Solutia  ca sa montezi frane monstru pe P80 este sa folosesti placi adaptoare la portetrieri. Stiu ca s-au pus franele de 320 de pe s40/v50 T5, Focus ST si ce o mai fi pe platforma aia, cu placa adaptoare de 8mm grosime. La discul de XC90 placa adaptoare ar trebui sa aiba 0mm grosime pentru ca discul sa ramana in centrul portetrierului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Uite poze cu fuzeta, portetrierul si cadrul motor de pe platforma P2

14597564559231609846626.jpg

1459756498713-1461331989.jpg

IMG_20160404_094449.jpg

IMG_20160404_094403.jpg

IMG_20160404_094403.jpg

IMG_20160404_094334.jpg

IMG_20160404_094309.jpg

14597566338711740123950.jpg

14597567278471453194057.jpg

1459756760273570209574.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarumana de raspuns! 

Nu puteau sa ne simplifice putin munca? :crybaby:

Ma pun sa mai bat netu' in cautare de idei. Chiar nu ma pun sa schimb cadrul motor pentru atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Port etrieri si gata....pentru cine are banuti pentru TOATA distractia ce implica asemenea upgrade.... cum spunea si V50Saphir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu ca Gica Contra:

Dar pentru ce?Ai pus cele mai performante discuri si placute de frana si simti ca nu te opresti?Te-ai dat pe circuit,ai facut franele rosii si ai simtit pedala "fade"?

Eu inca nu am atins aceste limite si am incercat cele descrise mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost pe circuit, pe Vik in Arad. Nu prea este el pentru masini mari, dar lucram cu ce avem. Dupa cateva ture, deja trebuie sa ai grija.

Pe autostrada, cand ... te grabesti, vrand nevrand tot ies cretinii cu 90 in depasire. Vreo 2-3 franari violente si trebuie sa stai cuminte deja.

Discurile de 280 pe fata sunt ok la Golf 4, dar in niciun caz pe T5.

Oricum, etrierul meu din dreapta fata e pe ultimul drum. Incepe sa rugineasca pistonasul in el. Nu e panica inca, dar inca de la ultimul ITP am observat diferenta de forta intre stanga si dreapta. Ce reparatie e aia daca nu faci si upgrade?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Later post:

Discuri/placute Textar. Etrierul bulit nu freaca aiurea, inca functioneaza corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Bogdan S a spus:

Am fost pe circuit, pe Vik in Arad. Nu prea este el pentru masini mari, dar lucram cu ce avem. Dupa cateva ture, deja trebuie sa ai grija.

Pe autostrada, cand ... te grabesti, vrand nevrand tot ies cretinii cu 90 in depasire. Vreo 2-3 franari violente si trebuie sa stai cuminte deja.

Discurile de 280 pe fata sunt ok la Golf 4, dar in niciun caz pe T5.

Oricum, etrierul meu din dreapta fata e pe ultimul drum. Incepe sa rugineasca pistonasul in el. Nu e panica inca, dar inca de la ultimul ITP am observat diferenta de forta intre stanga si dreapta. Ce reparatie e aia daca nu faci si upgrade?

 

Aha! Deci te-am prins..:)..daca vrei sa te relaxezi pe circuit (asa cum o fi el) cam trebuie frine sigure intrucit dupa citeva ture  ies fum din ele! Daca ,totusi ai discuri mai mari poate faci ture duble m-ai salvezi ceva.Cind temperatura atinge  valori  ridicate este  critic intrucit discurile de pot decali implicit decalibra..:)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit deja pe forum etrere de genul la 400/bucata. Decent as spune.

As avea asa: 2x400 (etrierele/port-etrierele), plus discuri/placute (?), clar furtune mai lungi, trebuie masurat si cu cat mai lungi, ca poate dau pe undeva de unu care face braided lines la comanda cu olandeze cum am eu nevoie, si alea vreo 100 si ceva de dolari. Am un catalog de ATE, poate dau de unele stock si pe lungimi si aproximez. In ultimul rand adaptoarele si nervii, desi tot caut idei care sa nu includa adaptoare.

Mama ma-sii...

Flexul si manevra Flinstone!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confectionezi adaptoare din inox,"modelate" dupa port-etrierii noi(dupa masina donatoare).Pt etrierii de XC stiu ca trebuie racorduri flexibile lungi si de aceea am zis  sa fie tot de XC care stiu ca sint mixte =teava si cauciuc.Daca insa cauti pe cda atunci alti bani alta placere:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ma amuza  :))) , pe vremea cand detineam ( nu eu personal) Saab 2.8 V6 + soft, 300+ cai si 1860 kg cu discuri de 290 pe fata , nu ramanea niciodata fara frane , la 230 de cai 250 , 336 sunt bani aruncati , sau mai exista o varianta care este valabila si la discuri de 400 , daca te alergi cu masina si stai cu piciorul pe frana mai mult decat pe acceleratie , da trebuie discuri de FH16 , ( parere personaja , fiecare face cum doreste ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am discuri gaurite si ventilate, pistonase noi, lichid racing schimbat anual... Nici eu nu am simtit nevoia de upgrade la frane. Inca. Poate un upgrade la braided lines...  Eu vreau mai multa puterrrre  :)

BogdanS, tu stii mai bine ce ai simtit, ce fade ai avut, cand calci frana si cat, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtune de frana ranforsate se pot face la comanda, scrie in google sunt unii care vand discuri, placute, lichid de frana si furtune si doar asta.

Eu am luat etrieri mai mari pt ca arata trist masina cu rotile de 17. 282 fata 260spate vs 256 cu 250 stock.

Sunt interesat de o solutie pt confectionarea adaptoarelor de portetrieri, sunt veriga lipsa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

nu cred ca merita sa te chinui cu etrierele de xc90, poate sunt ieftine, dar ieftin nu inseamna si bun. Am xc90 si nu exceleaza la franare, sunt mari etrierele dar au 1 singur cilindru.

Discurile sunt mari dar etrierul este slab. Eu caut solutia pt xc90, sa pastrez discurile de 336mm si sa schimb doar etrierele. Mi-am luat un set de brembo, caut acum sa fac adaptoarele. 

Eu am o intrebare pt 850 t5, daca fuzetele de v70 2.0t 1998 sunt compatibile cu 850t5 (distanta intre cele 2 prezoane) ? Intreb deoarece am luat niste discuri ate de 320mm, etriere brembo cu 4 pistoane si fac testele pe fuzete de V70 2.0t (demontate). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic au aceleasi fuzete, din 1999 stiu ca difera bascula.

 

Verifica pe www.volvopartswebstore.com P/n lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe v50 din 2007 an discuri si etriere pe fata de s60 cu jante pe 16.intre janta si etrier este undeva la 3-5mm distanta pana sa frece

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, ClauVolvo460 a spus:

Eu pe v50 din 2007 an discuri si etriere pe fata de s60 cu jante pe 16.intre janta si etrier este undeva la 3-5mm distanta pana sa frece

 

 

 

DSC_0331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now