tatiantudor

Alternator defect ?

28 posts in this topic

Bună seara, cum spune și titlul aceasta-i întrebarea(ca să zic așa).Nu va plictisesc cu detalii, pe scurt am venit de la Sinaia la Bucuresti pe baterie, cu toți martorii aprinși în bord, s-a stins doar cel de ulei și când am ajuns acasă am verificat tensiunea la bornele bateriei și la ieșirea din alternator și valoarea este aceiasi,adică 11.5 volți( bineînțeles cu motorul pornit). In aceasta situație, presupunând ca alternatorul este vinovatul, putem spune care parte a lui este defectă înainte de demontare ? Multumesc anticipat și apreciez orice sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh...Ce valoare ai pe firul care intra in alternator? Poate fi  releul de incarcare  sau vreo dioda......posibil sa ai si siguranta aferenta ,arsa ..Trebuie sa le iei pe rind..Incarcarea ideala este  13.98-13.99V ,cind ai toate masele la locul lor:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca mă iei așa repede nu pot spune decât ca am pus voltmetrul pe firul de plus de pe alternator și pe pompa de servo pentru masă și am văzut c-am aceeași valoare ca și la bornele bateriei și am presupus ca alternatorul nu încarcă,oricum nu scap de dat jos alternatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bagi mana usor si gadili firul cu papuc. Daca ai noroc este contact imperfect acolo. Daca nu incepe sa fluiere alternatorul... inseamna ca este releul de incarcare. Eu i-am pus releu de Mercedes :), a costat cat un alternator SH dar e ca si cum as avea alternator nou.

PS eu am șurub pentru că e de MERCEDES la tine o să fie papucul băgat direct în alternator.

IMG_20160404_102216.jpg

Edited by McCIUKEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gâdilat-o până a dat în râs dar tot degeaba, becurile tot nu s-au stins, nu rămâne decât să dau jos alternatorul și sa fac o constatare, întrebarea este cum te-ai prins ca era releul de încărcare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am procedat "ca la carte". L-am demontat, am scos puntea de diode si am masurat-o, am masurat continuitatea infasurarilor, nu am gasit infasurari intrerupte sau in scurt, diode arse nu am gasit... deci nu mi-a ramas decat sa schimb releul de incarcare. Nu credeam ca se poate arde regulatorul asta de incarcare, dar uite ca s-a ars. De aia am pus de Mercedes. Inainte sa-l demontezi scoate firul ala cu papuc din alternator si vezi ce tensiune ai pe el cu motorul pornit. Daca nu ai, inseamna ca nu e de la alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru unele defectiuni este nevoie sa mergi la service, cum ar fi si aceasta. Nu toate defectele la masina se rezolva pe bordura, in fata blocului

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omu' si-a dat jos motorul in fata blocului si vrei sa se duca la service bentru o banala masuratoare cu multimetrul? Eu nu ma mai duc niciodata la service pentru ca din mestereala asta la masina imi iau doza de dopamina.

O sa caut in manualul de service de la Subaru care este procedura "ca la carte" pentru verificarea alternatoruli si postez aici.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca omu si-a dat motorul jos in fata blocului, iar treaba cu alternatorul este frectie, de ce mai intreaba atat pe forum?  Da-l dracu de alternatir ca s-a stricat, nu trebuie gadilat si rugat frumos sa mearga. Si eu imi repar singur masina, dar daca am o problema careia nu-i dau de cap, intai caut pe net in ro, apoi pe afara si abia apoi intreb pe forum. Dar foarte rar s-a intamplat sa gasesc raspunsul pe forum, daca nu am gasit pe google. Mai sunt viteji pe aici care si-au reparat motoarele in fata blocului si acum nu le mai dau de cap...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu la fel ca tine am facut. Si din pacate raspunsurile le-am gasit in alta parte. Nu aici. Ce am vrut eu sa subliniez cu motorul este ca avem de a face cu un pasionat curajos. Ma bucur ca a intrebat aici. Urmatorul pasionat o sa gaseasca postul asta si nu va mai cauta raspunsuri la englezi/ suedezi/americani.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,scuze dar conduc de doua zile cu scurte pauze, problema cu alternatorul este simpla pentru un cunoscător,în fata blocului se pot face puține lucruri dintr-un singur motiv,atunci când te taie nevoia trebuie sa strângi sculele,pe scurt: dacă am timp am să fac la fel McCiuken, dacă nu am sa duc doar alternatorul la un specialist.Mulțumesc de încurajări și eu cred ca putem să găsim ajutor și aici, asta doar dacă cineva știe și consideră că merită să răspundă, în rest toate bune și curaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai zic că cine se apuca sa facă o reparație în fața blocului are motive întemeiate 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Așa arată zona de ax  a alternatorului unde calcă cărbunii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci e colectorul mancat? Nu prea imi dau seama ce este acolo.

Nu am pus procedura ca la carte pentru ca Subaru are altfel de regulator de incarcare. Iar pentru Volvo nu am manual de service :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este distrus și împreună cu el și carbunii, am comandat rulmenții,colectorul și regulatorul de tensiune, asta pentru ca nu am găsit cărbuni separat, mă gândesc sa mă duc totuși la un service bosch cu un cărbune în mana și sa potrivească ceva la fel de pe la o sculă electrică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa contest calitatile de minitehnicus, dar nu crezi ca era mai simplu sa iei unul din dezmembrari si scapai a doua zi, si apoi iti ramanea timp de mesterit la al tau ? :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre un alternator de la dezmembrari si reconditionarea cu piese noi, si eu as alege reconditionarea. Dar carbunii nu i-as schimba... pentru ca am facut-o acum multi ani, inainte sa se inventeze olx si pe langa chinuiala maxima, carbunii de flex au tinut doar un an. Tata avea pe Dacie, alternator de Renault si toata lumea imi cerea serie de sasiu.... Pe vremea aia nu am stiut sa ma uit pe regulator si sa caut part numberul. Poate daca puneam carbuni de alternator de Dacia ar fi tinut mai mult. Dar carbunii de flex parca au tinut cam putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de minitehnicus ci de ce cumperi din dezmembrări având în vedere vechimea mașinilor, ce am găsit, și nu în București, de la 200 lei în sus și fără sa umbli în el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionute, care sunt vitejii aia, fa-mi si mie o lista, ca nu o am. Te rog, asa pentru cultura mea "generala".

" Mai sunt viteji pe aici care si-au reparat motoarele in fata blocului si acum nu le mai dau de cap..."

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este rezolvată, alternatorul a fost reparat, nu pe trotuar în fata blocului ci în bucătărie pe gresie.Am schimbat rulmenții,colectorul și regulatorul de tensiune iar la final chiar funcționează.Mulțumesc tuturor pentru sprijin și având în vedere experiență prin care am trecut recomand folosirea unui banc de lucru și a altei camere decât bucătăria atunci când trebuie sa tai rulmenții cu polizorul unghiular

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, Matrixxx a spus:

Ionute, care sunt viteji aia, fa-mi si mie o lista, ca nu o am. Te rog, asa pentru cultura mea "generala".

" Mai sunt viteji pe aici care si-au reparat motoarele in fata blocului si acum nu le mai dau de cap..."

Nu stiu Florine, al meu al dreq dupa chiulasa refacuta la atelier si demontat / montat in fata blocului nu papa gram de ulei si merge de rupe :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, Matrixxx a spus:

Ionute, care sunt viteji aia, fa-mi si mie o lista, ca nu o am. Te rog, asa pentru cultura mea "generala".

" Mai sunt viteji pe aici care si-au reparat motoarele in fata blocului si acum nu le mai dau de cap..."

Este un "nene" cu un s60 de 185 de cai, caruia nu-i mai da de cap, (asta e cel mai recent) dupa ce a umblat in motor si exemple sunt multe, ca e plin forumu' de mesteri priceputi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat problema !

Sa te bucuri cat mai mult de masinuta !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now