Volvoman

Planetara distrusa.

9 posts in this topic

Salut.  Am un s40 din 2011 si am problema la capul de planetara dinspre cutie.  Cumva merge de la focus ? Ca sincer e scumpa o planetara de volvo. Dati mi o soluție . multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , din păcate doar planetara întreaga ,am avut și eu aceasta problema dar cu capul dinspre roata ,exista ceva echivalent la un preț mai ok pt planetara ,eu am dat 750 pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ceva vreme se auzea un zgomot ciudat dinspre roata dreapta fata; am schimbat rulmentul de la roata degeaba, acelasi zgomot;

mecanicii au ajuns la concluzia ca este capul de planetara; ca sa fiu sigur ca fac o treaba buna (prefer sa dau un ban in plus dar sa stiu ca reparatia este bine facuta) am decis sa cumpar planetara cu totul si de aici a inceput aventura: prima planetara pe care am comandat-o, producator SPIDAN (Germania) nu s-a potrivit; desi lungimea totala a planetarei era conforma normelor specificate de Volvo (piesa a fost cautata conform codului inscris pe vechea planetara, care mai era inca bine vizibil) planetara nu s-a potrivit; cauza este un rulment aflat pe segmentul dinte capul planetarei, cel care intra in cutia de viteza, si primul burduf cum te uiti la planetara de la capatul care intra in cutia de viteze spre capatul pe care se pune roata; acest rulment se prinde intr-un suport pe masina; aceasta prindere facea ca planetara sa fie mai scurta cu 1 cm si sa nu intre bine in simeringul din cutia de viteze(din cauza asta nu izola bine si curgea uleiul din cutia de viteze; de fapt asa ne-am dat seama ca planetara nu se potriveste); am mers la un alt magazin de piese si am comandat o alta planetara, putin mai ieftina, producator sudedez SKF, ACEEASI PLROBLEMA); pt ca a fost intrigat de aceasta problema, domnul de la magazinul de piese s-a pus bine pe cautat si cercetat si a aflat ca, daca se cumpara orice alta planetara in afara de cea originala volvo (care are un pret in jur de 2500 lei si vine intr-o saptamana) trebuie cumparat si acel suport de rulment care se prinde pe masina si care costa in jur de 700 lei si vine tot intr-o saptamana; asta ma ducea la un pret de aproximativ 1700-1800 lei (suport+planetara).

pana la urma am hotarat sa incerc sa schimb doar acel rulment, care original coata 500 de lei si vine intr-o saptamana; pentru ca ma grabeam si nu puteam sa stau cu masina suspendata o saptamana, tipul de la magazinul de piese a avut ideea sa caute acel rulment la Ford; a costat 200 de lei si a venit in 20 minute (probabil pt ca in apropiere de magazin se alfa un dealer Ford?! ); s-a potrivit perfect si zgomotul a disparut.  

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E rulmentul intermediar, bata-l cucu'... La mine aveam zgomot si am scapat de el dupa ce am schimbat rulmentul rotii drepte fata, dar eu initial am crezut ca e intermediarul pentru ca auzeam zgomot doar in viraj la stanga (greutate mai mare pe roata dreapta, iar intermediarul ala e in dreapta si e mai expus la apa decat cel al rotii), noroc ca nu era ala. Si da, e prins intr-un rahat de suport, e prosteala acolo. Compatibilitatea cu Ford e aproape 100% pentru ca atat S40 cat si Focus folosesc acelasi tren de rulare.

Ma bucur ca ai rezolvat problema, pe mine ma zgaria in urechi in viraje zgomotul ala. Cand am dat rulmentul jos si il invarteam in mana, simteam cum agata intr-un punct in timpul rotatiei, de acolo provenea zgomotul. Noroc ca nu am tras de el pana sa se gripeze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Claudiu T ce tip de zgomot îți făcea?

La mine e un zgomot usor metalic (se aude la o viteza de genul 40-50km cand trec peste denivelari/gropi). Sună cam ca o lovitură de cheie.

Ce e ciudat însă, la viteza mică nu se aude niciodată, chiar dacă înadins am mers prin gropi și denivelări ca să vedem ce ar fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine era un huruit in timp ce luam viraj la stanga (se lasa greutatea masinii pe dreapta unde era rulmentul defect) dar se auzea doar la viteze de peste 70 kmph. Iar la 120-130 se auzea si in linie dreapta, dar foarte incet. Se auzea ca un fel de moara care macina ceva, dar la un volum sonor redus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, 

Am scris si in alta parte. Am si eu o problema asemanantoare. Cand virez stanga, huruie incredibil. Cand merg drept nu se aude nimic. Si da, la viteze de peste 80-100 simt ceva in volan, dar nu este de la roti. Vreo sugestie, vă rog?

 

Multumesc frumos!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulment sau planetara .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna!

Abia am luat un S40 (2006) din service (dupa un accident usor) si nici bine n-am iesit din service ca am observat ca vibreaza cand schimb viteza dintr-a doua intr-a treia si mai sus.

M-am intors imediat in service, unde am lasat-o pentru ca nu stiau sa imi spuna exact ce are. Astazi am fost anuntata ca trebuie sa schimb planetara dreapta.

A mai trecut cineva printr-o situatie asemenatoare si ma poate sfatui? Am vazut ca sunt destul de scumpe planetarele? Imi puteti recomanda un loc de unde pot achizitiona o planetara dreapta ok la pret si cu timp de livrare rapid?

Multumesc

 

P.S. Precizez ca nu ma pricep la tehnica auto (desi sper sa invat cate ceva; cu siguranta am tot invata de cand am avut accidentul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now