tatiantudor

Erori clima

31 posts in this topic

Buna seara, asa cum am mai zis, povestea continua.De aceasta data subiectul este clima. Am verificat cu metoda "ledul" (multumesc Matrixxx) si am gasit urmatoarele coduri 

2-1-1, 3-2-1, 3-2-2, 4-1-4, 4-1-7.

Multumesc anticipat celor care ma pot ajuta cu rezolvarea acestor probleme. Mai trebuie sa spun ca am citit interpretarea codurilor dar nu stiu practic ce trebuie sa fac ( cu senzorii din plafon m-am prins, dar atat).O seara buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei te pot ajuta saptamana viitoare cu VST-ul, eventual sa i faci si o recalibrare ....te costa o cola.

Referitor la senzorii de la plafon, poti incepe cu curatarea lor.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfat parintesc: nu trebuie sa faci un topic pentru fiecare problema a povestii masinii iubite. Fa un topic general: povestea mea, etc si acolo ne povestesti si ne intrebi tot.

Este mult mai usor de urmarit si pentru altii care vor avea probleme asemanatoare in timp.

 

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava iți multumesc, rămâne sa-mi zici tu când și unde, Matrixxx te rog să mă crezi că m-am gândit și la varianta asta având în vedere câte probleme mai am la mașină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai pentru ce. 

Nr meu este 0727067830, da mi un apel ca sa stabilim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2-1-1 Driver’s side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts

3-2-1 Driver’s side damper motor active too long

3-2-2 Passenger’s side damper motor active too long

-Motorasele trebuie desfacute, curatate si gresate. Atentie la pozitia rotitelor. Este necesara o recalibrare dupa. Cauti pe net o schema ca sa-ti dai seama de pozitia lor. Acesul la sofer este un pic mai greoi deoarece se poate lucra doar de sub bord. La pasager se poate scoate torpedoul si accesul este multmai bun. EU iti recomand sa le faci pe toate daca te apuci. Vaselina este deja pietrificata in ele dupa 20 de ani.

 

 

4-1-4 Driver’s side interior temperature sensor inlet fan seized

4-1-7 Passenger’s side interior temperature inlet fan seized

-Cum a spus si @Brava desfaci capacele de sub manerele de viraj si cureti praful de  acolo cu atentie. Sunt niste ventilatoare foarte firave. Este posibil sa necesite si gresare.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, legat de clima să zicem că am rezolvat, am curățat ventilatoarele din plafon, am desfăcut motorasele de la capetele de direcționare a aerului(mai puțin cel de pe partea soferului), la cel de la clapeta de recirculare a aerului pare a fi o nepotrivire de cursă intre axul pătrat și brațul de plastic de legătură cu tija de otel(mai studiez). Am încărcat instalația cu freon și totul funcționează, adica chiar bagă rece. Mulțumesc celor care s-au implicat în problema mea cu instalația de climatizare.

Dar, povestea continuă, adică : trecând peste faptul ca din când în când la oprire la semafor am observat fum albastru la eșapament, care dispare la o scurta apăsare a pedalei de accelerație, astăzi problema cred ca a devenit gravă. La service-ul unde am fost pentru încărcarea cu freon a instalației mașina a stat pe loc cu motorul pornit cam 10 minute, moment în care am observat pe asfalt o pata de ulei făcută de o scurgere prin gaurica din bazinul de jos al radiatorului de intercooler. Menționez ca în urmă cu maxim 1000 km intercooler-ul împreună cu conductele de aer au fost spălate cu benzina și apoi cu alcool tehnic.Mai spun că la plecarea de pe loc până pe la 2000 ture parcă se aude un zgomot ca un zornăit dinspre motor.Acestea fiind spuse va mulțumesc pentru timpul alocat citirii și aștept cu nerăbdare un verdict de la cei care au întâlnit aceasta problema și mai ales nu vă sfiiți să dați vești proaste, multumesc încă o dată și aștept cu nerăbdare

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzați repetiția dar chiar sunt nerăbdător să aflu care poate fi problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci de la lipsa freon era :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și în ventilatoarele din plafon pânze de păianjen și ceva ca o cremă peste palele ventilatoarelor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatoare in plafon? E duba frigorifica?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nenea Ionut, la astea mai vechi, ca sa tina "mortu' viu", are langa manerele de care te tii sa nu te imprastii niste ventilatoare mici care trag aerul din habitaclu peste niste senzori de temperatura. Sa stie tartoru' sef (CCM-ul) incotro baga cald si incotro frig sa nu puta mortu' :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la motorașul de la recirculare... Modulul ECC poate fi trecut în mod Relearn în care învață cursa si poziția motorașelor de la climatizare.

TEST MODE 4
 1) Turn ignition on. Press button on diagnostic unit "A" 4
times (for about one second each time). LED should illuminate. If LED
illuminates, go to next step. If LED does not illuminate, go to
ON-BOARD DIAGNOSTIC UNIT CHECK under TESTING.
 2) Control codes must be entered one step at a time. See
TEST MODE 4 CONTROL CODES table. LED should go off after each digit is
entered. Entering each digit in a code must be made within 4 seconds,
as failure to do so will abort input and TEST MODE 4 must be
restarted.
TEST MODE 4 CONTROL CODES 

9-9-9 - Self-Adjustment Of Damper Motor Limit Positions

Self-Adjustment Of Damper Motor Limit Positions
 1) Turn ignition on. Place fan (blower motor) lever in manual
mode. Turn function selector to AUT (automatic). Ensure system is in
TEST MODE 4.
 2) Enter control code 9-9-9 by pressing button on diagnostic
unit 9 times in quick succession. Enter each of the 9 series 3 times,
with a short pause in-between to allow LED to come on again. ECC
control module is now ready to adjust damper motor limit positions
automatically.
 3) Wait about 10 seconds for fan to start. Turn ignition off
to exit TEST MODE 4. Turn ignition on. AC OFF and REC indicator on A/C
control panel should flash. Drive car for a few minutes at speeds
greater than 20 MPH.
 4) Stop car and turn engine off, but leave ignition on for at
least 2 minutes to enable ECC control module to store all values.
Start TEST MODE 1 and record DTCs. If DTC 1-1-1 appears, self-
adjustment is complete. If DTC 5-1-1 appears, self-adjustment is not
complete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar eu am OBD 2, nu am unitatea de diagnosticare, în cazul meu cum se procedează ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara, problema cu clima a trecut pe plan secund de când motorul a consumat aproximativ 4 litri de ulei pana la Constanța și retur.În urma acestui fapt și după ce am întrebat în stânga și în dreapta am hotărât sa cred ca problema se poate rezolva ușor, adica prin repararea turbinei.Până aici toate bune, venit kit reparatie pentru turbină, schimbat kit-ul și am plecat până la Brașov și retur, rezultatul ? peste 5 litri de ulei consumați în această tura.Deziluzie totală, ce treaba de doi lei am făcut, nu am reușit să rezolv problema consumului de ulei. Și totuși, chiar să nu conteze că am schimbat kit-ul de reparație ? Am dat turbina jos și m-am dus la un service specializat unde ce credeți ? băieții au verificat-o și surpriză, nu pierde ulei, doar un pic descentrata , lucru rezolvat în 10 min.

Concluzia: desfacem motorul. Mulțumesc de atenție și dacă aveți sfaturi pentru mine le primesc cu plăcere

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate. Ati facut un test de compresie? Ce valori au iesit?

Uleiul sigur nu il pierdeti pe undeva in timpul functionarii? Uscat tot pe dedesubt?

Si cel mai important: Ce ulei folositi?

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test de compresie nu am făcut, uleiul efectiv curge pe gaurica din intercooler, ulei Aral 10W40.Trebuie să recunosc că după ce am montat turbina și am completat uleiul la nivel nici măcar de curiozitate nu am desfăcut bușonul la ulei cu motorul pornit, acest lucru l-am făcut după ce am venit de la drum și era să-mi sară din mână din cauza presiunii din motor, nu mai spun pe la joja ce iese, canistra pcv a fost schimbată în luna ianuarie.Sunt hotărât sa dau chiulasa jos și sa-i fac maxim o segmentare dacă blocul motor o permite, dacă nu ... nu știu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa neaparat test de compresie si pune rezultatele aici. Nu se poate sa-ti consume motorul asa brusc 5 litri de ulei.

Pe esapament cit fum ai ? Cu motorul incalzit: relanti - apoi brusc in rosu si brusc iei piciorul de pe aceleratie. Ai fum ? Ai urme de ulei pe teava - baga degetul si vezi ?

Ai schimbat TOT ce inseamna pcv/oil trap ? Furtunele le-ai pus bine la loc, etc ? Esti sigur 100% ? Gaura din bloc este curata/curatata ? PTC curatat ? O presiune asa mare cum spui trebuia sa-ti umfle garniturile, sa-ti curga uleiul peste tot. Ai ulei sub capacul bujiilor ?

Daca reusesti fa o curatare exterioara a motorului, pe deasupra si pe dedesubt, la o spalatorie. Parcheaz-o sub un carton/hartie - trebuie sa vezi o pierdere pe undeva la asa presiune in chiulasa. Uita-te dupa cel mai inalt punct pe unde ai pierdere.

 

Vino cu toate raspunsurile aici si mai vedem, nu te grabi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca PCV a fost schimbat si nu a fost curatata gaura de retur in baie (unde de obicei se blocheaza tot), asta e problema.

Un test de compresie se poate face dar daca consuma mult ulei te poate pacali (pelicula de ulei care ramane pe pereti actioneaza ca un etansant in locul segmentilor). Tineti minte ca si Dacia cand "o lua pe ulei" mergea mai bine decat noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva poze, de zis nu am decât că totul este plin de ulei iar canistra pcv este curată,la fel și găurile din bloc

20160611_135356.jpg

20160611_135405.jpg

20160611_135347.jpg

20160611_133012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună seara, am dat jos chiuloasa și nu sunt de loc încântat de ce am găsit. Apelez la voi sa mă ajutați cu o părere despre uzura blocului și a pistoanelor. Dacă este cineva dispus sa facă o plimbare până pe șoseaua Pantelimon și să arunce un ochi la motorul meu îl aștept cu plăcere. tel 0728588588, multumesc anticipat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now