edypsy

bec aprins in bord- ultimul din dr sus - engine? (s40 2001)

23 posts in this topic

salut

Va rog sa ma ajutati cu un sfat. De cateva zile a inceput sa se opreasca motorul si sa se aprinda cand si cand un bec in bord (ultimul din dreapta pe randul de sus - arata ca un motor desenat). Porneste la prima cheie dar e suparator ca se opreste in intersectii si parca si turometrul arata ceva mai jos- 600-700 turatii. Nu se intampla decat dupa 10-15 km de mers. Poate fi de la bujii?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decalorul de faza de pe admisie obosit? Nu se aude si un zgomot ciudat?

Sau poate fi una dintre sondele lambda daca variatia de turatie nu este insotita de alte zgomote...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, imi suna a variator care si-a atins sfarsitul vietii... Incepe cu un carait ciclic, dupa care cu oscilatii la relanti, dupa care totul se termina cu opritul motorului dupa o franare la semafor...

Daca ala e, costa in jur de 700-720RON piesa, plus manopera de schimbat (pe care iti recomand sa o faci la VOLVO).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am remarcat nici un zgomot ciudat dar o sa fiu mai atent

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, a inceput sa ma innebuneasca si pe mine acelasi bec. Am fost la cel mai bun mecanic de la noi,dar mi-a spus ca e de la benzina,drept pentru care am inceput: aditivata,top 99,euro luk.... dar tot asa ,se aprinde si ramane aprins,se stinge si ramane stins cand vrea el,chiar nu stiu ce sa-i fac...,daca stiti m-ar ajuta. Multumesc,Calin

post-1279-1287784857822_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la imaginea postata de zippy

Salutare. Sunt posesor de Volvo S40 generatia noua si am avut si eu de furca cu respectivul bec. Anul trecut, in decembrie, inainte cu 3 zile de revelion am plecat spre Cehia iar, pe autostada din Slovacia s-a aprns respectivul bec. Prima data am crezut ca e ceva la motor (seamana cu un motor) dar manualul e in germana asa ca am ales sa merg mai departe si sa opresc la primul service. Nu simteam niciun zgomot, niciun miros, niciun comportament mai ciudat al masinii. Am ajuns dupa 200 de km parcursi normal la cativa km de Praga unde am vazut un service Volvo. Fiind weekend si mai ales 28 sau 29 decembrie, service-ul era inchis dar norocl meu a fost ca era acolo un mecanic care din cate am inteles facea ceva drive test. Dupa 10 minute in care am incercat sa ne intelegem (eu nu stiam ceha si nici germana, el nu stia o boaba de engleza) - l-am urcat in masina, i-am arata becul aprins si am dat din umeri. Masina fiind scoasa din viteza, a acceleart puternic pana la 4000 de turatii moment in care becul s-a stins subit. Mi-a scris pe o foaie (CO2 emission - ceva de genul). Am facut 2000 de km cu ea si becul nu s-a mai aprins. Revenit in tara, am aflat ca becul respectiv se aprinde cand nielul emisiilor depaseste un anumit prag iar ca, in cazul in care sistemul nu e stricat inseamna ca e putin infundat si  bine sa accelerezi pentru a-l curata. La 3-4 luni dupa aceasra isprava, becul s-a aprins din nou si am simit si un miros puternic de fum iar dupa cateva secunde becul a inceput sa si palpaie. Am oprit motorul, l-am repornit, am accelerat mai tare si a disparut. De 2 luni nu am mai avut absolut nicio problema.

Sper sa te ajute mesajul meu. Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adicluj,multumesc,am incercat s-o turez,chiar aqm mers sportiv cu ea,dar tot mai face,la fel ca si tine am primit acelasi raspuns de la mecanici, mai incerc azi la un drum mai lung, multumesc. calin

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu aceasi problema, am incercat sa turez motorul dar degeaba, fara fum la toba, nu se ineaca, parca nu are nimic.

maine am programare la tester, va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tybys40,astept sa-mi spui si mie rezultatul de la tester. By the way: am turat-o de i-au sarit capacele, am facut si un drum pe valea Oltului cu mers sportiv(n-a stat nimeni in drum,cred ca nu se grabeau,din respect ca era nou nu am trecut de un s 60) si tot nu s-a rezolvat. Dupa care am lasat sa se termine benzinica si cand mai aveam 30 km pana la zero s-a stins respectivul bec, acum ce sa mai inteleg? Am realimentat-o cu benzina fara pretentii,un peco particular,dar nu s-a mai aprins inca. Astept sa vad ce se mai intampla... Daca stiti ceva rog spuneti. Multumesc,Calin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa rezolvat, e de la benzina fratilor..eroare la catalizator, am pus-o pe tester si catalizatorul a dat eroare, am ajuns la urmatoarea concluzie eram pe rosu la benzina cand am alimentat 56 l de la Rompetrol sos de centura intre Afumati si Stefanesti, am mers 4 km pana la servici si sa aprins becul....Astazi la tester am stins becul cum spuneam eroare la catalizator si mecanicul mi-a spus ca s-au putea reaprinde ca e de la benzina, sa vedem ca am mai mult de jumate rezervorul, chiar daca se reaprinde nu il mai sting pana nu golesc tot rezervorul.

Ne mai auzim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate fi de la catalizator... Si eu am eroare de catalizator, si il am scos... ;D

Din cate tin minte, parca atunci cand ai venit la mine ti-am zis ca sonda din spate iti arata ca cea din fata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da tin minte, dar cica acum merge in cote normale, nu ma intreba cum a vazut el lucru asta....ce sa zic am stins becul m-am linistit ca nu e ceva mai grav.

chiar exista o modalitate prin care poti verifica cata viata mai are catalizatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu... cand crapa crapa. Mai precis e suficient sa alimentezi cateva plinuri cu benzina cu plumb si poti sa-ti iei pa-pa de la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

finul meu e mecanic la reprezentanta volvo si tot asa a procedat si cu masina mea,a zis ca e bine s-o turez mai tare din cand in cand pentru a nu mai avea probleme cu becul respectiv!ceea ce am si facut si nu am mai avut probleme cu el!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tybys40: cum il stingi? La mine se stinge cand se termina benzina si apare pompa,dar dupa ce alimentez se reaprinde repede,in cativa km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, variatorul ala nu se gaseste si mai ieftin? ::)  Al meu e in prima faza: tacane usor! Cam cat mai are de trait?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Estimativ intre 6 luni si un an ;D  Si nu, mai ieftin decat e la mine pe site poate prin alte tzari ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai l-au stins baieti de la service, spre mirarea mea inca nu sa aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salve baieti...ce inseamna....""Decalorul de faza de pe admisie obosit""...mai pe romaneste??

Share this post


Link to post
Share on other sites

salve baieti...ce inseamna....""Decalorul de faza de pe admisie obosit""...mai pe romaneste??

Topicul este din 2008 dar nu conteaza,decalatorul ala de care se vb este defapt CVVT adica distributie variabila mai pe romaneste.Este o valva care controleaza cu ajutorul presiunii de ulei cand si cat sa se deschida supapele de admisie sau de evacuare depinde de tipul de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tybys40: cum il stingi? La mine se stinge cand se termina benzina si apare pompa,dar dupa ce alimentez se reaprinde repede,in cativa km.

Verifica pompa de benzina s-ar putea sa se fi desfacut si se misca in momentul cand alimentezi nu mai sta asezata la locul ei. Am patit la fel ca si tine se aprindea cand vroia el de stins la fel si nu mi-am dat seama pana cand am facut plinul, am vazut ca imi curge benzina din rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti....stie cineva unde se afla pozitionata aceasta valva distributie variabila,si daca se poate curata(eventual o poza??))??? adica CVVT ?? motor 1948/s40/165 hp/2001.....multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit valva....dar stie cineva daca se curata sau .....ceva????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now