Posted 7 May 2016 · Report post Salut baieti,am si eu o intrebare,am un S40 2001 1.6 benzina si as vrea sa ii schimb cutia cu una mai performanta,este posibil? Multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2016 (edited) · Report post Salutari! Cum nu? Se da jos si se pune alta. Intrebarea este insa ce inseamna "mai performanta", ca uitandu-ma la motor (1.6) bat marunt din ochi (acuma-s rau) si-mi da cu radical. Prin modificarea rapoartelor din cutie se poate realiza o acceleratie putintel mai buna sau consum mult mai bun. Oricum e aventura pana la gasirea altui model care sa puste la fix cu motorul si cu planetarele actuale, avand caracteristici mult diferite. Intrebarea 2 este de ce considerati ca ati avea nevoie de o cutie mai buna? M-as cam indoii sa nu tina pasul cu motorul. Edited 7 May 2016 by Bogdan S 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2016 (edited) · Report post 15 hours ago, Bogdan S said: Salutari! Cum nu? Se da jos si se pune alta. Intrebarea este insa ce inseamna "mai performanta", ca uitandu-ma la motor (1.6) bat marunt din ochi (acuma-s rau) si-mi da cu radical. Prin modificarea rapoartelor din cutie se poate realiza o acceleratie putintel mai buna sau consum mult mai bun. Oricum e aventura pana la gasirea altui model care sa puste la fix cu motorul si cu planetarele actuale, avand caracteristici mult diferite. Intrebarea 2 este de ce considerati ca ati avea nevoie de o cutie mai buna? M-as cam indoii sa nu tina pasul cu motorul. Am cutie 109 hp si vroiam sa pun alta...dar nu se potrivesc :-( Oricum are demaraj si forta si putere de toate dar,dhe,asa este omul vrea altceva Edited 8 May 2016 by Danyx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2016 (edited) · Report post Offtopic.. Este cutia cea mai potrivita cea existenta pe masina.Cind ai avea un raport de putere/greutate autoturism peste 100-120Cp/T poate ar fi nevoie de ceva schimbari la raport diferential ,insa ma intreb ce sa faci cu o masina in traficul cotidian avind o cutie diferita de cea existenta!.Cutia cu rap. scurte este pt un demaraj mai usor ,(insa treptele superioare sint facute totusi sa atingi si viteza constructiva data de fabricant) dar consumi ceva carburant si ar trebui sa "umbli" la anvelope " cum fac multi ca sa "ia" viteza max.ori daca este cutie lunga este mai economica si ceva mai lenta insa pretabila pt putere (mai )mare motor..Sint calculate foarte bine aceste motoare si li s-au pus cutiile corespunzatoare. Asa pompieristic sa schimbi ce iti vine la mina doar, doar vei avea viteza mai mare este doar treaba fiecaruia dupa cum stie ce vrea sa faca insa cit de viabil si optim tehnic vorbind este altceva si cumva indoielnic pt motorizari "subtiri". Exista pe modelele similare masinii tale cutie M56(volvo) ...vezi ce motorizare o cuprinde ,vezi tehnic ca si potrivire etc . Am impresia ca ai cutie M3 cu timonerie inferioara si contragreutate pe ax schimbator de fabricatie frantuzeasca.M56 este cu timenerie superioara pe cabluri si nu tija. In fine este de studiat ca sa iti faci idee ce si cum.Eu am comentat asa simplist si mai mult afli tu. Edited 8 May 2016 by V50Saphir 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites