BiriV

Chiptuning S40 T4

22 posts in this topic

Salutare,

Dupa multe si indelungi chinuri si cautari ... am reusit.

Gizmo-ul meu T4 a primit un chip de toata frumusetea.

A ajuns (declarat, n-am masurat incat) la 230-235 cp si ~370NM.

Ce e drept, trage de rupe, iar deja de la viteza a 3-a in sus e grav de tot, trage cu a 3-a cum tragea inainte cu a 2-a.

Din cate stiu eu, sunt primul si singurul din Romania cu T4 cipuit :)

Va recomand calduros.

Numai bine,

Vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Confirm spusele lui Vlad, masina trage muuuuult mai bine decat inainte, si dupa ce ii dai a 3-a, parca nu se mai opreste din accelerat !!!

    Nenea, acum ne trebuie si numele firmei, un pretz, conditiile de garantie si merem peste ei ;D

    PS: 200 de caluti voiosi ? Update your profile man ;D

    Drive safe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata sefu ... m-am conformat si am updatat semnatura :).

A fost chiptuning la propriu, cu demontat ecu, dezlipit flash, rescris, pus la loc.

Pt. alte informatii www.rbn-tuning.ro (decizi tu daca e reclama sau nu).

Thanks,

V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super fain.

Mai folosesti a 1-a? Ca banuiesc ca se cam ard caucioacele acolo :D

How muci? Si ca timp, si ca bani.

Ca ma bate si pe mine un gand... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai folosesc 1, chiar si 2.

S-a umblat f. putin, aproape deloc pe treptele 1 si 2, tocmai din cauza ca oricum esti la limita aderentei si nu ai ce face cu putere in plus. Din vit. a 3-a s-a modificat la greu.

A durat aprox 3.5 ore, cu tot cu teste de drum, etc.

Pretul pt. un motor turbo benzina este de ~350E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte curios cum s-a putut umbla la motor "doar la viteza a 3-a", din moment ce management-ul motorului este acelasi in orice treapta de viteza....

Explain pls !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Managementul motorului NU ESTE ACELASI IN ORICE TREAPTA DE VITEZA (o fi la dacii sau alte modele fara ECU). In functie de aerul primit (creste debitul cu cresterea vitezei), temperatura de admisie si de evacuare, viteza in corelatia cu turatia motorului se face tunningul  ;D Harta motorului este complet refacuta in functie de motor si castigul nu e dat numai din turbina, e dat si de managementul eficent al aerului/combustibil/temperatura... Tocmai de aceea se face optimizarea parametrilor si e "safe" acest tunning. Dar sa-l lasam si pe om sa ne explice.... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte curios daca e asa cum spui tu, cum "creste viteza aerului" la masinuta mea, unde admisia de aer e in interiorul contra-aripii stanga-fata.

Cu temperatura nu neg, dar daca mergem in regim de iarna si aerul admis are 20 de grade mai putin, de ce accelereaza la fel de greu ?! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca motorul nu are temp. optima de functionare!!!! De aia exista "shoc" sa-l incalzeasca daca e aerul rece.

Am vrut sa spun ca scade temperatura aerului odata cu cresterea vitezei dar m-am exprimat gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa gresesc, nu toate ECU fac la fel. De exemplu de la Bosch E12, E12+, E16, E16+ in sus motorul stie clar in ce treapta de viteza esti. Nu poti avea 110km/h in treapta a II-a si tot 110km/h in treapta a III-a la aceasi turatie....

De aceea s-a reusit la motoarele noi performante fantastice cu consum mai mic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati CP avea inainte de tuning ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

200, volvistule pasionat ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce tre sa despicam firul in 4 si ne intrebam cum exact se face tuning-ul? Ca atunci ne-am face toti tuneri :)

Sa-l lasam pe om sa faca cum stie el si noi sa ne bucuram de rezultate :).

Ca idee, se mai tine seama si de sarcina in care e motorul (aici intervine si treapta de viteza) dar nu intru in mai multe detalii ca nu le cunosc la perfectie si nu vreau sa dau subiect de polemici.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari.dar acum tre. sa stai atent si sa-ti adaptezi stilul de condus caci ai un monstru

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool, bravo BiriV pentru atingerea celor 230-225 de cai si feeling-ul acestora.

O sa le scriu un mail, am vazut ca garanteaza o crestere cu 15%-20% a puterii motorului turbo. Sint curios cum o sa se simta "caramida" mea de 221 cai cu inca 15% macar in plus. (33 cai in plus - rezulta 254 - teoretic). O fi bine ?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

urmez io.

de la 400 nm la 470

de la 185hp la 220

modul rapid

18 mil

va anunt cind e gata si daca se merita

odb

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 stock e greu de tinut pe drum la acceleratii bruste chiar in viteza a-3-a. Asta cu 205/50/16.... in opinia mea 300NM si 147kw pe puntea fata e deja la limita de sus pentru o masina pe care o conduci zi de zi.

Ca sa poti folosi cei 220-230cp in mod cert ai nevoie de upgrade la trenul de rulare.

Oricum, felicitari pentru inceput ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

momentan sunt cu roti pe 17", 215/40/ZR17.

E chiar ok :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latime 215 mm, 230CP tractiune fata (adica un 200 cel putin la roata, tractiunea fata are cele mai mici pierderi in transmisie), si zici ca e ok?

Inseamna ca nu prea ii folosesti la maxim :) Sau cel putin nu la sprint de pe loc, unde latimea mica si torque steering-ul te-ar enerva puternic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu plec tare de pe loc. Nu vreau sa stric ambreiajul sau planetarele. Nu inseamna ca daca mi-am facut cip, gata, ma dau la curse de pe loc. Nu vad sensul sa dau tare pe vit 1, pt ca as patina pe loc. Cam la fel e si cu a 2-a, si jumate din a 3-a :)). Daca e ud, s-a terminat :P.

Oricum, am zis ca e ok in comparatie cu 205-ul stock. Cu jante de 17, rotile fiind mult mai grele, pui altfel puterea jos, iar talonul mic te ajuta in mod deosebit pe curbe si la franare.

@Matrixxx ... daca ai de gand sa le dai mail, atentie ca se porteaza site-ul. Incearca sapt viitoare. Sau, pm me sa iti dau o alta adresa de mail (personala).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca aceste tuninguri( chiptuning sau tuning box) afecteaza inr-o masura sau altul masina? Ma refer la uzura mai rapida a unor piese, service-uri mai frecvente, etc... Stiu ca cei care fac aceste lucruri, jura ca nu afecteaza durata de viata a motorului sau a altor piese. Normal sa spuna asa, ca din asta traiesc...

M-ar interesa sa-l fac pt un V50 136 CP. sa-l cresc de la 136-> 163CP.

Ceva pareri? Merita? Nu a-s vrea sa dau dupa aia banii pe reparatii... Nici sa cumpar alta masina, ca pe asta il iubesc tare mult!!! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now