Mucilianu94

Euro cât?

22 posts in this topic

Buna seara..vreau să adresez o întrebare cunoscătorilor acestor mașinuțe Volvo..eu am Volvo v50 1.6 d 110 cp an fabricatie 25/12/2010 cu DPF..am cumpărat-o din Belgia..in anunț scria ca e euro 5 dar când am făcut RAR la noi am avut surpriza sa fie euro 4..deci de cine sa mă iau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi poveste si la mine cu 2 ani in urma. Poate daca le dadeai spaga celor de la RAR ti-o treceau Euro 5...motorul e Euro 4 doar ca in Belgia i-au facut ceva modificari la gaze si consum si l-au scos Euro 5 pe drept, consum mediu 3.9% la mers frumos pe afara (viteza medie 75-85 kmph) si 104 g CO2/km...mai putin decat scotea Golful 6 Euro 5 cu tot cu smecheriile celor de la VW...dar noi suntem in Romania, asa ca nu avem ce face, asta ne ocupa tot timpul :))

In fine, am platit taxa 370€ in loc de 55€...si a ramas Euro 4. I-am scos si DPF-ul ca ma innebunea cu regenerarile si consuma motorina a-proasta...si acum am o masina de care sunt super multumit si care ma poarte bine peste tot :D Am puscat si un radar cu 66 la ora ca am uitat sa pun tempomatul in localitate dupa ce imi facusera semn cei care veneau din celalalt sens, plus ca eram cu capul in nori, nu stiu exact la ce ma gandeam, probabil ca nu ma gandeam la nimic pentru ca daca gandeam puneam piciorul pe frana, dar ca sa inaugurez si prima amenda din viata mea nu am pus...si asta este.

Nu ai de cine sa te iei pentru ca asta e riscul cand ne aducem masini de afara...sunt facute pentru tarile in cauza si sunt un pic diferite fata de ce se vinde la noi. Intr-un fel e bine, parca sunt un pic mai bune calitativ, intr-un fel e rau ca patim ce ai patit si tu, si eu.

Seara faina iti doresc si sa te bucuri de masina in siguranta si cat mai multi kilometri! :D

PS: pune si tu niste poze cu ea :) Ca ai cu ce sa te mandresti :D iar la chestia cu huruitul ala la roata dreapta fata, e rulmentul de la roata mai mult ca sigur, masinile noastre sunt foarte probabil din aceeasi serie si s-au folosit aceeasi rulmenti care probabil aveau bube...

Edited by Claudiu T
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista posibilitate de șpagă la RAR, codul motor D4164T a fost numai euro4 sau euro3. nu exista acest cod motor euro5. Numai în actele de Belgia scrie euro5 dar în Germania sau orice alta tara europeana este Euro4. 

În COC scrie clar motor PSA Euro4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G care este diferența dintre motorul asta al meu de 1.6 110 cp in 5 trepte si ăla de 1.6 de 115 cp in 6 trepte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stearga cineva aceste postari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce motor?din câte știu al meu e PSA.astalaltu ce proveniența are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut curat. @Claudiu T: Afirmatiile tale de mai sus legate de spagi si altele iti atrag eliminarea de pe forum urmatoatea data cand le vei face.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mucilianu,ambele motoare sunt provenienta PSA, cel in 6 trepte si EURO5 fiind urmasul mult blamatului Euro4 in 5 trepte. Nu prea se aseamana cu nimic cele 2 motoare, blocul este la fel dar in rest asemanarile se opresc aici. Difera injectia care acum e Siemens, volanta si ambreiajul, egr-ul si altele . Sistemul de antipoluare este mult imbunatatit, fara probleme la EGR si DPF cum aveau alea vechi, lejer ajung la 250.ooo km aceste motoare fara sa fie nevoie de multi bani pt intretinere . 

Chiar un motor reusit fata de cel vechi dar nu la fel de silentios si de fin la condus, ambreiajul e mai brutal, injectia e enervanta, tremura mult mai tare dar este mult mai fiabil . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Midnight Caller a spus:

Am facut curat. @Claudiu T: Afirmatiile tale de mai sus legate de spagi si altele iti atrag eliminarea de pe forum urmatoatea data cand le vei face.

Nu inteleg cu ce am gresit spunand adevarul...in fine, voi sunteti admini, voi faceti regulile, dar nu imi amintesc sa fi vazut ca e interzis in regulament sa spun ce se intampla in tara asta de rahat, in care parlamentului ii place abuzul in servici, ca sa stie si altii la ce sa se astepte.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca asta e tare. Ar fi una sa primeasca vreunu ban ca spune adevarul. E dureros dar pana la urma primesti ce euro vrei dar depinde cat de adanc iti bagi mana in buzunar. Pana la urma ce? Evitam sa o spunem cu voce tare ca traim intr-o tara plina de spagari? Da ce, suntem pe vremea lu' nea Nicu sa-ti fie frica sa-ti deschizi gura? Cu toate ca nu traiesc in Romania dar nu ma dau neamt si nu am uitat de unde am plecat. Mai stiu unu din Cluj (doc) care nu mai e printre noi pe forum din cauza ca spunea adevarul si il spunea cu o hazna ... asa ca daca iau vreun ban ca am spus ca suntem o țara de spagari, abia astept.

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar si cutia de viteze e diferită fata de blamatul asta de motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar, oare daca asta noua este cu 6 trepte si cea veche cu 5, crezi ca difera ?  Sau vrei sa sti daca poti monta una cu 6 trepte pe motorul tau?

Iar in ceea ce priveste "blamatul " motor, eu nu mai inteleg nimic: 

- sau astia de la Volvo au fost dobitoci si nu au stiut sa-l implementeze, o diagnosticare corecta, a injectiei e aproape imposibila.

- sau Peugeot, Citroen si Ford sunt prea norocosi. Azi am vazut un FF cu 281 k km fara intrventii la motor.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, nu e blamat deloc motorul...are bubele lui, doar ca fiind unul dintre cele mai folosite motoare din EU la vremea lui normal ca ajunge super des in service. Dar daca ai grija de el cum trebuie, mergi asa cum ii place unui diesel, ii dai ulei bun si faci schimburile la timp, nu bagi jeg de motorina si mai pui si un pic de ulei 2T in rezervor, eu zic ca nu ai ce sa blamezi la el. Nu e racheta, e motor de 1.6 in pana mea. Daca vreti avioane pe sosele, aruncati cu banii la impozite pe beveuri de 4000 dizal care inghit ca nesatulele si arata ca niste autobuze mai scurte...

Eu unul sunt foarte multumit de el. Singura neplacere o am cand trebuie sa merg prin oras si nu pot sa ii dau mai mult de treapta a doua din cauza aglomeratiei, in situatia asta chiar se comporta urat, parca plange, consuma foarte mult (chiar si 10-12%) si incerc sa o evit cat pot, doar ca uneori nu pot...

Normal ca mai scapa ulei pe la vreo garnitura sau colier slabit, crapa turbina daca nu ii faci ungerea calumea sau DPF-ul da batai de cap...dar trebuie sa mai aiba si mecanicii o paine de mancat, sau te faci tu mecanic si o mai dichisesti in timpul liber. Dar hai sa fim seriosi, motorul asta e economic, destul de fiabil, ai taxe mici la el, asigurare ieftina, cuplu decent si suficienti caluti pentru o masina de o tona jumate care sa te poarte la plimbare pe drumurile din Romania. Cand ma intreaba lumea cat imi consuma si zic ca 4-4 jumate in functie de cum merg (afara) si 6-8 in oras, fac ochii mari si zic ca e bine...deci de ce sa nu ne bucuram si noi de ale noastre?

Volvo nu face avioane pe 4 roti, face masini in care sa te simti bine si in siguranta. Motoarele sunt piese de schimb mai nou in ziua de azi, aud o gramada ca au schimbat motorul pe la VW sau Audi...sa nu mai vorbesc de beveu...Sunt colegi aici care au (avut) peste 200k km cu motorul asta, deci se poate sa fie si bine, nu doar rau. Doar ca e mai usor sa vezi raul pe lumea asta. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dumi mare adevăr grăiești, pe Volvo parca e făcut dinadins softul prost ca sa nu poți diagnostica ușor și corect. La PSA e superb, zice Diagbox ul tot ce trebuie și ce nu trebuie . Chiar mi-e drag sa fac diagnoza la pejo fata de Volvo și e și mai bine insonorizata masina iar de consum nu mai zic .

@Claudiu T. Și d2 ul este economic, are aceleași taxe dar mai puține bătăi dr cap. Eu am avut 3 D2uri pana acum și in afara de vibrațiile excesive la ralanti nu am ce să-i reproșez, e beton motorul asta. Noroc ca am și un pejo cu motorul asta care e cat un xc90, fuge mai bine ca un V50 și consuma cat un S60 d2. Deci combinația PSA și Volvo a fost la mișto din punctul meu de vedere, merge mai bine un 508 1.6hdi decât un s60 d2 .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact de asta întreb @Dumi81!eu fac mai multe drumuri lungi...precizez ca locuiesc in Belgia,dar masinuța asta o am înscrisă la noi..de asta mă întrebam dacă nu ar merge pusă o cutie in 6 trepte?cât despre motor,eu mă împac bine cu el,nu am avut nici o problema,mașina o am de 2 ani..si am schimbat numai distribuția pana acum..si uleiul si filtrele undeva la un interval de 7-8000 km..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic merge...  cu niste costuri foarte mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce ar costa costurile astea așa mari inafara de cutie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta, ambreiaj, timonerie și cineva capabil sa modifice softul mașinii pt a porni cu volanta noua. Cred ca cca 3000e sunt deajuns .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tu chiar vrei masina de facut Belgia-Romania sau de mers la drum lung, atunci iti recomand cu caldura sa treci la un D3 sau D4 in cazul in care vrei sa pastrezi platforma S40/V50. 1.6 e bun in Romania, dar nu e motor de alergat. Adica poti sa alergi cu el usor, dar daca vrei sa faci mia de kilometri in timp scurt, atunci iti trebuie un cilindru in plus pe langa aia 4.

Nu e rentabil deloc sa te pui sa modifici tu la masina chestii, sa mai trebuiasca sa o omologhezi din nou, o sa ai batai de cap si o sa regreti, mai ales la noi in tara. Nici dincolo nu e simplu. Vrei ceva mai puternic decat ce ai acum, o vinzi pe asta si iti iei alta la fel cu alt motor...e cea mai normala solutie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, Mucilianu94 a spus:

Exact de asta întreb @Dumi81!eu fac mai multe drumuri lungi...precizez ca locuiesc in Belgia,dar masinuța asta o am înscrisă la noi..de asta mă întrebam dacă nu ar merge pusă o cutie in 6 trepte?cât despre motor,eu mă împac bine cu el,nu am avut nici o problema,mașina o am de 2 ani..si am schimbat numai distribuția pana acum..si uleiul si filtrele undeva la un interval de 7-8000 km..

Ce sa inteleg din ce spui!Sa ai E5 sau sa ai cutie in 6 intrucit  vrei sa faci drumuri lungi.!!Poti sa faci drumuri lungi cite vrei insa dimensionarea cutiei (raporturi pinioane si grup)facuta direct pt motorul X cu un cuplu si respectiv putere Y si nu te ajuta sa faci inlocuiri  aiurea mai cu seama ca "arzi " banii. Treapta 6  nu inseamna ca raportul celei de-a 6 -a este mai mare(cu ceva ) decit a treptei 5 de la cutia in 5 trepte.Cutiile cu un nr mare de trepte sint doar pt consum scazut in oras ,demaraje ceva mai usoare pt unele masini, tip "autobuze " etc..

Singura logica ar fi sa ai benzinar si sa ii pui cutie de ,diesel,insa sa nu ai cuplu motor prea mare ,insa am sa las la o parte  chestia asta de-a dreptul inutila.Eu zic sa  iti lasi asa masina ori daca te-ai saturat de volvo ,in cel mai bun caz achizitioneaza un "pejo" 308 bine echipat ca este  made in france pe toata linia....In fine...

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saphir stiu eu un caz in care a pus cutie de diesel pe benzinara si: a crescut cuplul, a scazut consumul. Dar: nu mai merge pilotul automat, trage cu a 4a pana la 220 si cand o da pe a 5a face frana de motor pana la 180 si nu mai accelereaza mai mult. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasă că o fac sa fuga pana la urma și va merge și pilotul dar mai e de munca la soft.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now