costin96

Volvo C30 D2 - achizitie

57 posts in this topic

Salutari :)

Sunt nou pe forum (se poate vedea dupa numarul de posturi :D). Ma uit si eu sa imi cumpar o "prima masina" a mea, cu ghilimelele de riguare, ca pana acum am mers pe masina familiei, 2 ani+. Sa fiu sincer, mi-am dorit ceva mai "special' ce nu vezi pe strazi, asa ca m-am oprit asupra modelului C30, vazand cateva pe site-urile de anunturi, in bugetul meu.

Am pus ochii pe o masina, am vazut-o, inspectat-o, si as dori si eu niste pareri, din partea celor cu mai multa experienta. Volvo este o marca destul de rara prin Ro, si nu am pe nimeni apropiat sa intreb 2-3 chestii. Masina in cauza e un C30, 1.6D2 (codul motor cu 2 in coada, euro 5 115cp), 2012, 148k km, adusa din Belgia de curand, cu carte service si distributie cu pompa de apa schimbate la 137k km (scris pe carte service si are un sticker aplicat pe un plastic de la motor). Dotarile sunt cele care sunt standard din ce am vazut pe "Momentum", fara faruri ceata, cruise si scaune incalzite. Are navi, usb, aux, clima, etc.

Am citit in multe parti despre D2-ul acesta, si la voi pe forum si etc. Am intrebat si diversi mecanici. As ramane la ideea ca e ok daca il ingrijesti.

Ce intrebari/probleme as avea:

1. este ceva ce sa verific in special la acest model? Am verificat caroseria (aliniamentul, spatiile intre elemente, etc), pe la motor am verificat dupa diverse urme de desfacere (suruburi "slefuite", etc). La interior am verificat uzura generala, insa interiorul arata super ok. O sa vorbesc cu persoana care vinde, si as vrea sa duc masina la o verificare mecanica, inainte sa o cumpar.

2. Limba din CB (computer bord + display acela media) poate fi schimbata in Engleza? Daca da, cum, si cam ce costuri ar fi?

3. In portbagaj, nu are acel "soft cover" care ar acoperi lucrusoarele din porbagaj, astfel incat sa nu fie vazute din exterior. Se poate lua separat? (am cautat, sunt cam rare si mi se par scumpute)

4. Are un mic greieras pe dreapta/fata, imi suna a ceva metalic, probabil de la placutele de frana. Se manifesta rar (nu "canta" mereu). O sa vad la testul mecanic.

5. Pentru cele spuse, pretul de 7300 este unul corect?

Astept orice sfat :)

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Costin si bine ai venit pe forumul nostru, 

Avem colegi pe forum precum si reprezentanta Volvo din Bucuresti care te pot ajuta cu verificari. Nu am suficiente cunostinte de mecanica, insa ce stiu eu: 

2. Limba se poate schimba la reprezentanta in Bucuresti - nu stiu costul

3. Poti sa intrebi la dealer-ul Primus din Bucuresti cat costa acest soft cover, precum si la colegii de pe forum care se ocupa cu piese 

Off-topic - la Volvo exista in acest moment un program denumit Service 2.0 in care beneficiezi odata cu revizia de update software gratuit unde este cazul.

In rest las colegii sa se pronunte vizavi de motor si celelalte aspecte tehnice - avem destiu colegi aici cu C30. 

Multa bafta cu achizitia!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costin 

1. D2-ul are urmatoarele probleme: injectoare, ambreiaj, volanta, planetare 

2. Limba o poti schimba si la mine, am si limba romana pret 450 lei . 

3. Se gaseste la demontari, eu personal am avut unul si l-am dat cu 150 lei . 

4. Trebuie verificat la service 

5. Pretul este corect daca pct 1 este perfect . 

 

Succes . 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maverick @Bogdan G

Va multumesc pentru raspunsuri :)

Am uitat sa specific ca motorul este acela cu Start/Stop (drivE). Dar nu cred ca e vreo diferenta?

Astazi ma duc la service cu ea sa vad. Multumesc.

O sa revin :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine ar fi sa nu faci verficarea la cineva care nu stie cu ce se mananca Volvo. Cred ca poti apela la Midnight Caller sau Bogdan G pentru servicii de genul.

(V-AM FACUT RECLAMA AMANDURORA, ARMONIE SI PACE IN SUFLETELE TUTUROR!)

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2016 at 10:04 AM, maverick said:

Off-topic - la Volvo exista in acest moment un program denumit Service 2.0 in care beneficiezi odata cu revizia de update software gratuit unde este cazul.

Da, doar daca iei si piesele necesare reviziei de la ei. Doar cu manopera nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Costin . Verifica masina la cineva care știe Volvo. Are ceva secrete masina și te poți păcălii ușor.

@Misu. Zennnnn . 😂

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit. Ieri am dus masina la verificari (un service in bucuresti care se ocupa numa' de Volvo). Au dat scutul jos (acela de pe "burtica" masinii, farurile). Au zis ca a fost ingrijita, km reali. Distributia chiar a fost schimbata. Placutele de frana noi, de asemenea. Ce mi-au spus:

- planetara dreapta, ar trebui schimbata (de acolo e greiarasul)

- curea de accesorii (nu a fost schimbata cu distributia)

- ulei frana / ulei transmisie

A mai lasat la pret pe baza la ce a iesit de la testul mecanic/electric. Asa ca, astazi am ajuns acasa cu asta:13567064_1491131270912602_90315794995121

Au mai ramas bani de inmatriculari si chestii. Am RAR programat in 2 saptamani, iar pana atunci ar trebui sa rezov problema cu planetara. Asa ca, aveti ceva recomandari de unde sa iau piese, la preturi oki (ce am enumerat mai sus)? Presupun ca nu trebuie neaparat Volvo, desi la planetara as luat originalul.

Edited by costin96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari ! Cu planetara ti-am zis ca poti incerca intai cu suruburi noi. E doar un tzacanit, nu iti fa griji ca se rupe pe drum. Si oricum nu are rar-ul treaba cu ele.

Sa o stapanesti sanatos multi km fara incidente ! Si chiar interesant scutul acela al doilea. N-am mai vazut niciuna asa !

Sent from my D5503 using Tapatalk

Planetara gasesti doar pe original si e in jur de 2000 ron, si piese poti lua de la orice magazin sau din sectiunea de magazine de pe acest forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

148.ooo km reali tzipla . 

Sa o stapanesti sanatos . Chiar e ok masina . 

Planetarele se fac la Recoplanet in Tunari, ies beton garantat . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc!

 

@Midnight Caller @Bogdan G: Sa inteleg ca tata a ajuns cu masinuta la voi in service? :D

Din ce trebuie schimbat am notat: simering planetara-CV, burduf planetara, lichid frana, ulei CV. Din cate am inteles, ar scapa ulei (in sensul ca e umed). Pana vin cu ea sa o fac, sa ma astept la pete mici de ulei sub masina (in sensul sa scape mai mult ulei) dupa "fortari" (virari volan pana la capat, cu masina pe loc, etc -- manevre standard la parcari)? (intreb pentru ca nu stiu).

PS: Am mers azi cu masina mai mult. Tot ce pot spune e ca o ador, din toate punctele de vedere. Urmeaza sa o fac o pun la punct din punct de vedere mecanic, sa stiu ca nu sunt probleme, ca sa merg linistit :). Ulterior o sa incep si chestiile gen limba din CB, plafonul de portbagaj, etc.

Edited by costin96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu,nu e cazul de pete de ulei, nu scapa atat. Adauga si surub planetara pe lista, e 30 de lei si sunt sanse sa se rezolve tacanitul. Nu stiu de Bogdan, dar pe la noi a trecut

Sent from my D5503 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller: Ce mica e lumea. Okai, se adauga si surubul/surubelele :). Cum am spus, vreau sa o pun la punct dpdv mecanic.

Intrebam pentru ca sunt destul de atent la detalii (poate prea atent), si am vazut o mica pata de ulei sub masina cand am plecat azi. Poate era deja pe locul de parcare respectiv, dar parca nu parea uscata. O sa mai vad maine dimineata, ca am pus-o pe un loc curat. Daca ar fi probleme, se manifesta si cu motorul oprit, ma gandesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos si fara incidente... si sa-i faci un thread in sectiunea dedicata C30-ului... si sa vii vinerea la intalniri (stai linistit, nu te mananca nimeni daca aduci mini-eclere (asta e o gluma)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a ajuns la mine eu însă cunosc vânzătorul .

@MC . Eu am reparat pana acum 5 planetare de D2 și zeci de Xc90 . Nasul meu este vecin și prieten din copilărie cu patronul de la Recoplanet și pot spune ca nu am avut niciodata nevoie de ajutorul nasului. Așadar eu ii recomand din tot sufletul mi-au reparat o grămadă de planetare, nu au facut-o pe cea de la ZAS ( primul meu Volvo) dar au învățat lecția cu ala și de atunci le fac fără probleme . Cam asta e problema la romani, dac nu multumesti un client înseamnă că ești țepar, hot sau prost.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate or fi schimbat oamenii sau sculele. Neavand intre atunci si acum un feedback, am ramas cu ultima discutie in minte.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au inceput furnizorii sa faca subansamble, aia e singura diferenta iar partea de prelucrare facuta de ei e minima . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, am alcatuit lista de ce trebuie sa schimb:

- burduf planetara, semering planetara-CV, suruburi planetara

- lichid frana, ulei transmisie (daca mai intra in banii ramasi, si ulei motor + filtre, daca nu, peste 5k km)

- curea accesorii

- anvelope 

As dori si eu, daca se poate, recomandari in legatura cu ce anvelope sa iau (pentru vara, rotile sunt 17", iar anvelopele actuale sunt niste Pirelli de iarna, 205/50); Totodata, ce ulei sa achizitionez? Pentru acele lucruri de schimbat la planetara, ar trebui sa ajung neaparat la Recoplanet, sau nu e o "lucrare" atat de mare pentru a necesita sa ajung la ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce are burduful de planetara? E rupt ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, costin96 said:

Bun, am alcatuit lista de ce trebuie sa schimb:

...

- anvelope 

As dori si eu, daca se poate, recomandari in legatura cu ce anvelope sa iau (pentru vara, rotile sunt 17", iar anvelopele actuale sunt niste Pirelli de iarna, 205/50); Totodata, ce ulei sa achizitionez? Pentru acele lucruri de schimbat la planetara, ar trebui sa ajung neaparat la Recoplanet, sau nu e o "lucrare" atat de mare pentru a necesita sa ajung la ei?

Salut, 

Eu am folosit Continental SportContact si acum Michelin. Din ce am observat eu - 35k km/an, mixt urban/extraurban, tinand cont ca oricum le schimb la 3 ani indiferent de uzura, as folosi de acum inainte doar Michelin de vara - Pilot Sport 4 - mi se par net superioare Continental Sport Contact 3/5: mai silentioase si parca lipesc masina de asfalt - alta stabilitate (superioara) fata de Conti. 

Daca mergi in oras, sau deloc sportiv in afara, poti pune Michelin EnergySaver. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 7/3/2016 at 11:04 PM, Bogdan G a spus:

Pai ce are burduful de planetara? E rupt ? 

Nu sunt rupte, au fost inlocuite cu unele A/M care sunt mai inguste si scapa vaselina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai în cazul asta trebuie originale și asta este. Deși am pus AM și nu au fost probleme. Oricum dacă se pune multa vaselina mai scăpa puțin după care nu mai scăpa dacă sunt colierele ok.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G @Brava Da, si unul dintre ele (cel care e vizibil de sus, cand ridici capota, prin blocul motor), are si colierul lipsa. (o sa revin cu o poza in curand)

Momentan caut piesele, insa chiar nu am idee de unde sa le cumpar, efectiv nu gasesc, si nici nu imi e clar ce sa caut. Mai intai vreau sa rezolv planetara. Din ce mi-a zis tata (el a mers cu masina la verificare), trebuie sa caut:

- 2 * burduf planetara (cate unu pt fiecare planetara care intra in cutie) - am gasit ceva, dar nu imi e clar daca e ce trebuie, insa e tot A/M

- simering cutie-planetara - nu am gasit.

- ulei transmisie - am gasit cateva tipuri diferite, dar nu stiu de care sa iau. (link)

- surub planetara (sau suruburi? cate trebuie?) - nu am gasit.

@Midnight Caller @Brava: Nu trebuie sa cumpar cumva 2 simeringuri (pentru ambele planetare care intra in cutie)?.

Daca puteti sa ma ajutati cu informatii de unde sa iau piesele acestea, momentan. Am cautat, dar nu gasesc, sau gasesc dar sigur nu e ce trebuie. As vrea ca saptamana asta, maxim pana Vineri sa le strang (poate si mai devreme), ca sa merg Luni sa fac planetara.

Va multumesc :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg daca tot ai fost la noi si i-am specificat tatalui tau ca putem aduce piesele, de ce mai scormonesti atata in loc sa-mi dai o serie de sasiu si sa iti ofertez tot :)

Te astept pe PM cu serie de sasiu daca nu ai reusit sa gasesti nicaieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now