tatiantudor

850-ul lui Tatian

132 posts in this topic

Buna seara, revin cu intrebarea: de unde vine mufa care se conecteaza la TCV ? Ma refer fizic de unde o iau ? Am gasit o mufa care se potriveste sub suportul bateriei, dar poate fi si pentru sonda de temperatura a EGR-ului( eu nu am ),  o poza sau o descriere ma ajuta enorm, multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o mufa neagra, cu 2 pini și are un canel de ghidare in partea de sus, pe mijloc, din câte țin minte.

Cred ca iese din același smog cu încă 2, dar e mai lung sa poți scoate partea de jos a carcasei filtrului de aer cu tot cu tcv, pt a o putea demonta ușor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mufa fizic am gasit-o, dar nu in grupul de fire care vin din calculator pe motor si se ramifica pe traseu, am pus toate mufele si nu a ramas nici una pentru TCV, singura mufa libera era sub suportul bateriei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitasem ca am poza asta, pe topicul meu. Cea înfășurat cu banda albastra e de la tcv. Asta era înainte sa pun copex nou pe instalație. 

20181103_133813.jpg.f2ba3ea24a7a682708acb5b753f6556c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, tatiantudor a spus:

Mufa fizic am gasit-o, dar nu in grupul de fire care vin din calculator pe motor si se ramifica pe traseu, am pus toate mufele si nu a ramas nici una pentru TCV, singura mufa libera era sub suportul bateriei

Da e normal asa, TCV vine din cablajul motor B, cel superior. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc, din pacate pentru bunul mers al lucrarii se pare ca am pus corect mufele, motivul pentru care nu porneste e altul, mai incerc maine si va anunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se zice ca o poza face cat o mie de vorbe, multumesc inca o data, acum vin cu o intrebare: de ce folosesti TCV de V70 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de Cayenne turbo 2016. Răspunde mai rapid și mai exact decât cea stock. Și e și mult mai ieftina. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, mai vin cu o intrebare, (că dacă nu mă pricep imi tot vin idei),  este posibil ca după o pauza de patru ani, ECU sa aiba nevoie de o perioada de acomodare ? Adica sa pun borna de la baterie, sa pun contactul si sa astept un timp inainte de a da de pornire ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și când dau jos borna jumătate de ora, câteodată nu porneste la prima cheie. 

Fuel trim-urile sunt resetare și va merge ciudat mai ales dacă nu ai senzori originali pe motor. 

Nu mai țin minte cum este eepromul original, dacă are sau nu "ochi magic". În teorie sub eticheta e o celula, care dacă e lovita de ultra violete, hărțile memorate dispar. Cazul asta e posibil doar dacă s-a desfacut ecu bucăți la soare și s-a piscalit la eticheta de protecție. 

Eepromul original de la a mea e ținut cu picioarele înfipte în polistiren, învelit în silica gel, in plicuri și la întuneric. Nu știi niciodată când e nevoie de el. Sa fiu sigur ca nu uita ce are de făcut. ;D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, multumesc, la mine nu e cazul de desfacut ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, revin nu noutati, am constatat ca motorasul de ralanti functioneaza cat timp e pus contactul, nu stiu dacă e normal, am incercat sa o pornesc, cat timp i-am dap cu sprayul parea ca merge si se opreste, am incercat prin tractare, dupa aproximativ 5 km in care nu a dat nici un semn ca ar vrea sa porneasca, am dat jos bujiile si nu au nici o urma de benzina, si nici nu miroase a benzina, pare ca nu se alimenteaza, pompa baga, rampa se umple, injectoarele sunt verificate, releul pompei se aude, oricum a fost schimbat, nu stiu ce sa mai verific. Eu am schimbat motorul de 2.0 aspirat cu 2.3t5 impreuna cu ECU, si tot ce apartine de motorul turbo, inclusiv instalatia electrica de pe motor pana la carcasa in care sta ECU. Ma intreb daca mai trebuie sa schimb ceva, ma refer la relee, sau poate difera ceva la instalatia electrica de la ECU la contact, multumeac anticipat pentru orice idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi si mie PM cu adresa ta exacta unde e masina, sa trec maine pe la tine cand am o fereastra, sa bag si eu un ochi acolo, pe "viu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU de la T5 ce model este? Daca e 96 sau 97 trebuie sa schimbi si computerul de la Immo (imobilizatorul) altfel nu o sa mearga. Daca e mai vechi ECU nu sunt probleme la capitolul asta.
Ai facut o diagnoza la ECU sa vezi daca are erori?
Vezi sa nu fi interschimbat mufa de la valva de relanti cu cea de la senzorul de la arborele cu came (cel de sus). Eu am patit asta cand mi s-a topit cablajul motor in Portugalia si dupa ce l-am refacut am incurcat mufele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e normal sa bâzâie iacv ul când pui contact. 

Scoate ecu, verifica dacă nu sunt pini îndoiți și fii sigur ca a întrat corect la locul lui. 

Lângă tabloul de sigurante ai 3 relee J, doua din alea controlează o parte din electronica motorului, am notițe pe undeva, dar nu mai știu exact din amintiri ce. 

La releul de control al injectoarelor, revin, poate fi ok, dar firele stau forțate la 90 de grade și poate fi unul rupt interior protecției. 

Benzina nu ai, dar scânteie îți da? 

T5-ul, din ce an a fost? Dacă era my96, putea fi fabricat în 95 și sa nu aibe immo, în funcție de tara pt care a fost fabricata mașina. 

In alta ordine de idei, alarma originala o ai? Poate ai armat-o din greșeală, dar ții mașina în curte și nu ai incuiat-o/descuiat-o din cheie, la ușa șoferului, sa resetezi sistemul. 

Coduri de eroare ai scos ceva? 

Am mai pățit sa diagnostichez no start condition când totul mergea și nu erau coduri. Pompa de benzina are in rezervor un mic furtun pe partea de presiune, care se mai sparge și nu ajunge absolut nimic la rampa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, in primul rand va multumesc ca existati, acum sa o iau pe rand ca trebuie sa raspund la multe intrebari, pentru Cristi: T5-ul a fost fabricat in '96, la fel ca 2.0 aspirat, diagnoza am facut, a venit Matrixx cu sculele si in timp real a aparut ca injectoarele nu primesc nici un semnal, valva de relanti este iac-ul ? Pentru Bogdan: mufa releului pentru controlul injectoarelor are izolatia sectionata la doua fire, unul din ele pare ca duce la ECU, nu am verificat continuitatea pana la ECU ca nu a mai fost timp, un fapt interesant este ca, cum a zis si mai sus, am 12V la injectoare o perioada destul de lunga de timp dupa ce iau contactul, scanteie are dar nu trece nici un pic de benzina dincolo de injectoare, in rampa este benzina, am anulat releul pompei de benzina si l-am inlocuit cu un fir, alarma nu are, decat inchidere centralizata din telecomanda, coduri de eroare nu a dat, va multumesc inca o data

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, nu uita ca mașinile astea au batch injection. Adică toate 5 pulverizeaza împreună. Pare mai logic sa alimenteze cu masa (-) decât cu 5 plusuri. Nu sunt sigur de explicația asta. 

Verifica, totuși, continuitatea la firele alea de la releul principal de deasupra radiatorului. Vlp a avut a aceeasi problema, cu aceeași rezolvare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine fiecare injector are un fir verde si un fir colorat, firele verzi care pleaca de pe fiecare injector se unesc undeva pe traseu, aparatul de masura arata ca firul verde are (+), cred ca ai dreptate cu alimentarea cu (-).Cum mai prind un pic de timp ma apuc sa verific continuitatea firelor de la toate mufele la cutia ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ramane in picioare teoria cu immo ? am sa verific daca immo care e acum pe masina are acelasi cod cu cel care a fost pe T5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Immo nu lasa Starterul sa invarta, la tine merge bine mersi... Firul comun al injectoarelor primesc plusul (dupa ce pui contactul) din releul GRI principal de sub masca radiatorului pe firul verde, conform schemei. Semnalul de puls le vine insa direct din ECU...

Trebuie luate dupa schema si masurate firele de la senzori, injectoare, etc care duc la pinii ECU-ului. Undeva e o buba simpla, se mai intampla la transplantarea instalatiei electrice de pe alta masina...E de ajuns un fir sa nu ajunga unde trebuie sau sa fie ciupit si gata - incep problemele ciudate, iar sfaturile comune ajuta doar atunci cand toate firele sunt sigur ok, la locul lor.

In curand iti voi face eu asta, putina rabdare ca ii dam noi de cap, ce naiba :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tatian, de curiozitate, fa o filmare cu ce se aprinde când pui contactul. 

Firele de masa ale ecu sunt montate sub starter? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Bogan, din pacate am citit tarziu mesajul, am plecat de la masina, da masele sunt puse. Astazi impreuna cu Florin(Matrixx), multumiri si pe aceasta cale, am petrecut cateva ore impreuna, el a verificat tot ce era de verificat si din pacate concluzia este ca ECU e defect, nu trimite semnal catre injectoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata, revin cu noutati, prin amabilitatea unuu coleg am imprumutat si schimbat ECU, masina tot nu a pornit, continua sa aiba acelasi simptom: nu se deschid injectoarele, am schimbat si immo, am montat si inelul din jurul contactului, am pus si cipul in cheie, intr-un final am facut strap in soclul releului 210, nimic. Atasez filmarea cu tentativa de pornire

20201027_203538.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 210 nu trebuie sa faci nimic, ala cel mult blocheaza demarorul. 

Esti sigur ca ai presiune nominala la rampa? Fa mai bine un strap la releul pompei de benzina 103  contactul de sus cu cel de jos.

Ai citit erorile la ECU?

Ai scanteie la fisa de bujii? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now