TRANSLATOR

Manopera

30 posts in this topic

Se diferă cutia de la 2013 cu celelalte mai vechi, intreb deoarece vreau sa aflu intervalul de schimb al uleiului in cutia geatronic 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre umilele-mi cunostinte, cutia de pe XC90 2013 este Aisin, AWTF-80SC. La respectiva cutie este recomandata schimbarea uleiului (8 litri) la fiecare 60.000 km.

PS: salut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Mihai, nu m-am așteptat la o reacție asa de repede.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai viabile aceste cutii Aisin? 

Cine cunoaște ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Din pacate sunt niste cutii cu probleme (daca nu sunt intretinute), recomandarea mea si a altora este sa schimbi 16L nu 8L(trebuie spalata cutia si scos uleiul vechi din grupul de valve si convertizor), iar schimbul sa fie facut la 60-70.000 Km.

 

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista riscul ca o cutie ce functioneaza perfect, dupa spalarea cu ulei nou, sa inceapa sa smuceasca.

De ce? Pentru ca in urma adunarii kilometrilor apar uzuri mecanice in lagare. Uleiul vechi, fiind mai vascos/murdar/cu pilituri..., mentine o functionare a cutiei in parametrii. Uleiul nou introdus in cutie, fiind mai fluid, pune in miscare depunerile de pilitura. Acestea pot infunda traseele de presiune din cutie sau din grupul de valve.

In final, vascozitatea uleiului nou poate deveni insuficenta pentru uzurile dobandite in timp. De aici ....devin vizibile problemele.

 

CONSILIERUL FERICIRII 

Edited by alinbuga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot oare sa sper ca cutia nu este atit de uzata? Are doar 160000

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba, uzura aceasta se manifesta in vreun fel? Ceva simptome?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, alinbuga a spus:

Exista riscul ca o cutie ce functioneaza perfect, dupa spalarea cu ulei nou, sa inceapa sa smuceasca.

De ce? Pentru ca in urma adunarii kilometrilor apar uzuri mecanice in lagare. Uleiul vechi, fiind mai vascos/murdar/cu pilituri..., mentine o functionare a cutiei in parametrii. Uleiul nou introdus in cutie, fiind mai fluid, pune in miscare depunerile de pilitura. Acestea pot infunda traseele de presiune din cutie sau din grupul de valve.

In final, vascozitatea uleiului nou poate deveni insuficenta pentru uzurile dobandite in timp. De aici ....devin vizibile problemele.

 

CONSILIERUL FERICIRII 

Dl.Buga, daca spuneati la examenul de hidraulica ca un ulei uzat este mai vascos, va dadea profesorul afara din facultate :lol:

O avea uleiul ala pilitura in el, dar o are in filtru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragul meu Vadim, filtrul din cutia mea avea pilitura, dar pilitura impreuna cu o mazga groasa era si pe componentele carcasei de aluminiu. Mai exista o tabla maaaare plina de pilitura acoperita cu mazga ( pilitura sta lipita de tabla datorita celor trei magneti ascunsi ce-si fac treaba precum hartia de muste ....).

Mazga depusa e cea de care s-a saturat uleiul uzat sa o care prin traseul de ungere si presiune totodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat despre vascozitatea uleiului uzat....asteptam detalii de la un inginer( cu siguranta stapanesti problema-spun asta fara nici un pic din rautatea care, dupa unii, ma caracterizeaza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stam sa despicam firul in patru pe forum sau sa aratam cine e mai destept sau mai ironic. Pe mine ma deranjeaza ca citesc tot felul de concluzii trase pe forum fara nici o baza in spate,  iar unele persoane care intra aici sa se intereseze, le iau de bune.

Da, cutia ta avea mazga si pilitura(MULTA, putina este normal) si ce vrei tu, dar sa ne reamintim ca tu ai avut lichid de racire in cutie(poate sa fie o cauza). 

 

Daca tu esti rau, hai sa fiu si eu putin :D

"Pentru ca in urma adunarii kilometrilor apar uzuri mecanice in lagare" 

Ok, in lagare? care LAGARE? :lol:

Definitia unui lagar este : lagarul este un organ de masina avand rol de sustinere si de pozitionare a altor organe de masini aflate in miscare de rotatie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of! Ai lagare in cutie!

Cat depre ironie....nu exista, cel putin in ceea ce te priveste.

 

Edited by alinbuga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles!

In cutia ta lagarele sunt rulmentii.

Ca sa concluzionam, o cutie automata trebuie intretinuta si se intretine schimband uleiul la timp(70.000 Km, X ore de functionare sau Y ani, din pacate X si Y nu le cunosc)

O sa incerc sa fac poze cu un motor desfacut plin de depuneri(depuneri de ulei, pentru ca nu s-a inlocuit la timp) si o sa caut pe acasa niste poze cu motoare desfacute dar curate in interior pentru ca au fost intretinute corespunzator.

Un ulei hidraulic uzat, va deveni mai fluid, va oxida si va contine urme de apa(datorita condensului, din pacate cutia nu este etansa 100%)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negreala aia e din discurile de frictiune iar aia trece prin filtru fara probleme, in timp se depune si apar probleme pe partea hidraulica. Iar cand partea hidraulica nu mai merge si devine un pistonas mai lenes apar acele zmucituri si incep problemele de uzura prematura pe partea de discuri de frictiune ce sunt patinate aiurea etc etc etc .  

In rest ai dreptate, daca schimbi uleiul ai cu se sa mergi . Nu schimbi uleiul se strica fieru . 

 

 

@TRANSLATOR Nu difera cu nimic cutia ta 2013 fata de cea 2006, este tot TF80 . Ar fi bine sa schimbi uleiul pt a prevenii problemele . 

@Ironman, nu mai compara cutia ta Powershift cu Aisin-ul . A ta  este mai apropiata de manuala decat de automata si are un plan de intretinere clar. La fiecare 60.ooo km trebuie schimbat uleiul + filtrul . Aisinul este o cutie automata cu convertizor ce in teorie este lifetime, am gasit care la 200.ooo km aveau uleiul curat . 

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: Am inteles. Eu comparatile incerc sa le fac pe partea de mecanica. Incerc sa-mi dau seama de ce apar smucituri la mine cand si cand. Nu am avut avut nici una de mult timp deja. Sau clancanitul cand schimba din treapta intai in a doua, cand e rece. M-am gandit ca poate a zburat vreun dinte la vreun disc, sau ceva de genu. Dar eu nepricepandu-ma deloc, incerc sa-mi dau seama din alte parti care ar putea fi cauza, printre care si punand intrebari despre alte cutii. In fond, poate nici nu sunt simptomele alea de la cutie, nu stiu, dar eroare pe tester am avut la treapta doi. Am sters-o acum vreo 10 luni, cand am luat-o, si n-a mai aparut, dar simptomele au ramas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la PowerShift trebuie sa faci mentenanță obligatorie cu ulei nou plus filtru după care vezi ce și cum . Dacă ai probleme în continuare te trimit la singurul om din România care repara PowerShift.

Succes.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci. Am schimbat ulei si filtru deja. Acum vreo 5000 km. Omul ala e Samer Zakzak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu e Samer, zi-mi totusi cine e, sa-l contactez pe om cand am nevoie. Daca ai direct si un nr de telefon, un website, o adresa de email, etc, si mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de la Ploiești și nu e genul de om care face reparații prin telefon. 99% lucrează cu service-uri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era minunat daca s-ar fi putut repara o cutie automata prin telefon. Dar un telefon pt programare, contact, adresa sau detalii tot e nevoie. Da-mi un PM daca nu e de dat public.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te programezi la service , spre exemplu la Bogdan (sau undeva in ploiesti) iti demonteaza cutia si o trimite la reparat . (Eu asta am inteles)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ironman. 0721.018.405 Catalin .  Cat despre reparat prin telefon ai sa razi dar am zilnic 50 de apeluri de la forumisti care vor diagnosticare + reparatii prin telefon . Eu am rabdare sa fac asta, Catalin nu are . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now