ruK

Problema pornire/ (Dispozitiv imobilizare?!)

50 posts in this topic

SALUT,

Inca nu am gasit acest subiect pe forum, (poate nu am cautat destul de amanuntit) de aceea imi cer scuze anticipat daca este un topic cu cu acest subiect.

Sa incep cu inceputul :), joi m-am plimbat frumos cu furia rosie(am uitat sa precizez, am/avem..in familie un volvo s40 rosu:) an 2008, (febletea mea)  tata ar prefera audi a4 acelasi an... acum sunt in negocieri cu el sa ramana s40-ul la mine :D) dar sa revenim, m-am plimbat, seara l-am parcat , a 2-a zi, ma urc in masina, dau geamurile joi, muzica incepe sa cante, dau sa o pornesc (astept sa se stinga aproape toate becurile din bord) si ii dau cheie...face un sunet ciudat...am scos cheia din contact...si mai incerc o data...acum nu am mai dat sa o pornesc..ca se auzea un sunet ciudat de sub capota, o ridic, se auzea de la releele de langa baterie...scot unul din ele, se opreste sunetul..am zis ca e de la releu...caut sa cumpar unul...nimic, sun un prieten, ma sfatuieste ca poate e gata bateria gata si sa ii dam ceva curent, vine la mine...dam curent, asteptam...dau sa ii dau cheie..nimic, mi se aprindea tot in bord dar cand invarteam cheia nimic, nici o miscare. sun un electrician,poate poate ceva, vine, o pune pe un tester universal...prima data nu ii dadea ca nu se conecteaza cu calculatorul...pun cablurile de la masina lui, la a mea(baterie-baterie) mergea testerul....doar ca nu ii dadea eroarea (stiam de la ceva electricieni mai experimentati, ca daca nu e pe original, sau clona cum e viva/dice....nu iti da eroarea exacta) imi spune ca nu e de la relele, le desface le curata, sunt bune, verifica toate sigurantele, chiar si pe cele din masina, ii da sa o porneasca de la electromotor , se invarte, dar nu porneste, din releu la fel. Dupa observ o un mesaj in plus in bordul masini, dar faza aiurea e ca masina e din spania si imi scrie imi spaniola (INMOVILIZADOR REINT. ARRANQUE ....tradus in romana cica ar insemna DISPOZITIV DE IMOBILIZARE, REINCERCATI O NOUA PORNIRE) ii zic electricianului, si imi zice ca e probabil cheia, aduc si cealalta cheie, la fel si cu cealalta. Deci nu a rezolvat nimic acest electrician. Am zis ca am sa mai incerc ceva metode gasite pe forumul volvo "de spania", si ce mi-a zis electricianul, si ce am citit pe acest forum, cum ca cheia s-ar fi desincronizat cu calculatorul, adica calculatorul ar fi "pierdut" codul cheii. Rog ajutor. 

DACA STITI VREO SOLUTIE, SAU UN ELECTRICIAN BUN, ZONA SUCEVEI/FALTICENI . ROG INCA O DATA AJUTOR!!! SI MULTUMESC ANTICIPAT :)

 

DIN GRESEALA S-A POSTAT DE 2-ORI, NU STIU DIN CE CAUZA...

Edited by ruK

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!si eu ma confrunt cu aceiasi problema zilele astea!icerca sa misti volanul la pornire stanga dreapta!asa mi-a zis cineva sa fac si a mers!numai ca nu stie sigur ce are!stia ca volvolvo are problema asta!blocajul electronic al volanului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine se deblocheaza volanul..si am incercat, tot nimic, am dus-o la un electrician, dar asta e a 2-a zi cand sta la el, si inca nu s-a apucat de ea...sper sa se apuce si sa imi dea "fatala" la $$$ :)))) :(((( si bineinteles trebuie sa ii cumpar si o baterie, ca actuala e gata...:|,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca se deblocheaza volanul si nu ai nici o etoare in bord, probabil edte electromotorul stricat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă este 2.0d este simpla treaba. A rămas fără baterie și a pierdut codul pin. Se încarcă la dealerul Volvo prin ECM RELOAD.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Bogdan G a spus:

Dacă este 2.0d este simpla treaba. A rămas fără baterie și a pierdut codul pin. Se încarcă la dealerul Volvo prin ECM RELOAD.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Pai nu ar trebui sa dea eroare de imobilizator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da. Citește și tu primul post ca nu e greu .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai certati. Intr-un final am rezolvat,azi..masina dusa pe platforma la electrician, a demontat calculatorul si CEM-ul, zicea ca se pierduse "imperecherea" si a desfacut calculatorul i-a facut ce i-a facut, restabilire de cod, dupa cum zicea colegul si am scapat doar cu 5 bastoane :))) + alte 5  :((((((( pe baterie de la Exide 85Ah cu 800A (mi s-a recomandat de cineva care zice ca Exide face si pe "original" pentru anumite marci" .

Edited by ruK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa 260 lei la reprezentanta și dura 20 minute .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, Bogdan G a spus:

Costa 260 lei la reprezentanta și dura 20 minute .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

S`a eftinit ECM reload la Primus? Stiu ca era in jur de 5 betze

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0d atât este .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, Bogdan G a spus:

La 2.0d atât este .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

ce urat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa fie urat. Lasă să scadă prețul pt ca e o nesimțire sa dai sute de lei pe ceva ce nu trebuie sa se întâmple. Cum ramai fără baterie la 2.0d cum nu mai pornește mașina.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Bogdan G a spus:

De ce sa fie urat. Lasă să scadă prețul pt ca e o nesimțire sa dai sute de lei pe ceva ce nu trebuie sa se întâmple. Cum ramai fără baterie la 2.0d cum nu mai pornește mașina.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

urat pentru ca taxeaza diferit aceeasi operatiune doar pentru ca e alta motorizare

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil atât sa fie și la 1.6d . Chiar nu am trimis la RELOAD decât 2.0D uri .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/10/2016 at 10:03 PM, Bogdan G said:

Costa 260 lei la reprezentanta și dura 20 minute .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Doamne ajuta..daca veneam pe tailer cu ea, ma costa si mai mult (tocmai din Suceava)...

Acum bine ca porneste, dar nu stiu ce anume i-a facut, dar i-a anulat deschiderea si inchiderea geamurilor din cheie(doar cele de pe fata), si nici nu se dau jos/ridica automat daca apas doar o data din buton, trebuie sa tin apasat pe el...

Apropo, stiti cumva cat ar costa un update la calculator la reprezentant, si ce anume ii face?(ii creste cp, optimizeaza consumul)?

Mi-au spus ca pot face si aici si ar costa in jur de 250E si ii creste puterea si toate celelalte....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Stiu ca e putin cam tarziu ptr. acest "reply", dar ceva de genul "nu porneste" am si eu la al meu V50, 2.0D (2005) si cautand similitudini de simptome am ajuns si pe acest thread...

Ce m-a "zguduit" a fost ceea ce a spus BogdanG: "...Cum ramai fără baterie la 2.0d cum nu mai pornește mașina" si "...A rămas fără baterie și a pierdut codul pin. Se încarcă la dealerul Volvo prin ECM RELOAD".

De ce sunt "zguduit"? Ptr. ca sunt din Sibiu (170Km de cea mai apropiata reprezentanta) si pentru ca mi s-a aprins un bec rosu in cap: pai, ca sa nu fie nevoie de ECM RELOAD (tocmai la reprezentanta) cum poate schimba omu' bateria veche cu una noua, fara sa desfaca alimentarea si sa piarda nu stiu ce cod sau imperechere de ECU-uri???? ??? :wacko:

Adica, de fiecare data (rar, ce-i drept) cand trebuie sa schimbi bateria (sa desfaci 2 bride de pe borne, sa pui una nou-cumparata si sa pui bornele inapoi), trebuie s-o faci in reprezentanta?:wow:

...La mine cred ca (inca!) nu se pune problema de baterie (cred, ptr. ca ieri inca nu aveam semne ca bateria ar muri)... Simptomele sunt altele: bag cheia in contact... apar niste mesaje in germana pe bord (ceva cu blocarea/deblocarea coloanei de directie -traducere aproximativa) iar cand rotesc cheia nu se intampla nimic... Nici click... nici clack... Nimic... Mesajele dainuiesc in continuare pe bord... Mi s-a mai intamplat fix acelasi lucru in urma cu 3 zile, dar tot "frecandu-ma" pe langa ea, crezand in traducerea mea aproximativa cu ajutorul lui Google.Translate si telefonului mobil, ca este ceva legat de reglarea volanului, pana la urma s-a indurat si si-a dat drumul...

Apoi nu s-a mai intamplat nimic pana azi-dimineata (functionarea a fost normala). Azi-dimineata, dau sa plec la servici... mesajele  uracioase la mine in bord... Eu, germana, ioc! Purced la ceva reglaje de volan (ca data trecuta) ba tragandu-l, ba inaltandu-l... Nimic si pace: rotirea cheii, scoaterea si bagarea in butuc nu produce niciun rezultat bun. Constat doar ca volanul se poate roti in voie (nu este blocat), asta daca ai muschi s-o faci pe loc, fara motor pornit...

Stau la birou ca pe ghimpi... Am sa revin cu ceva poze de la bord si cu ceva descriere de simptome... Cineva mi-a sugerat sa incerc si cu cealalta cheie, ca asteia poate i-a "murit" bateria interna... Am sa incerc, dar nu cred ca e asa pentru ca telecomanda functioneaza bine-mersi (deschis-inchis) si ma gandesc ca daca bateria are putere sa tina emisia telecomenzii, n-ar fi o problema sa tina alimentat si cip-ul de recunostere, nu?.

Revin diseara cu amanunte... Ma gandesc ca poate cineva are ceva idei...

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate CEM-ul, curata contactele și se rezolva în principiu

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sugestie, Midnight Caller. si pentru ca nu am de ales (pe bani putini spre deloc), am sa caut sa vad cum se face chestia asta cu "gadilatu' " CEM-ului. Nu sunt total a-tehnic... De teorie, sunt plin, cu practica e mai greu (la modul general, nu individual), mai ales daca experienta e ZERO...

Am promis ca revin cu amanunte... Iata (pornesc din start sa fac incercarea, utilizand cheia #2):

.- cheia #2: la actionarea butonului de deschidere centralizata, scaunul "vine" in pozitia in care a fost setat ptr. cheia #2 (cf. dimensiunilor sotiei, eu fiind mai generos in dimensiuni decat ea, eu fiind si posesor al cheii #1);

. - la introducerea cheii (#1 sau #2, nu are importanta: din acest moment, secventele sunt aceleasi), imi apare din start mesajul din poza "Cheia_in_pozitia_I.jpg" (stiu: mesajul  e in Germana!);

.- se aude in centrul placii de bord (poate chiar central-stanga, deasupra locasului unde bag cheia) de 2x: click-clack, click-clack, de am crezut ca s-au pornit avariile, dar n-a fost asa;

.- (in tot acest timp, volanul este liber: nu este blocat in niciun fel la rotire stg-drpt.);

.- rotesc cheia in pozitia II (poz. I, II, III sunt cele inscrise pe masca butucului): se aprind toti martorii (ca de obicei) si dupa ceva timp (tot ca de obicei) se sting, ramanand aprinsi doar "motor" (in coloana din stanga), si "pres. ulei" si "centura" in coloana din dreapta (tot ca deobicei);

.- mesajul din bord, odata cu rotirea cheii in poz. II, se modifca: vezi poza "Cheie_in_pozitia_II (dupa stingerea martorilor).jpg";  in tot acest timp, totul, cu exceptia acelui mesaj pare sa fie OK: radioul merge, ventilatia manuala merge... claxon am... lumini (xenon) am... (ce sa mai verific?)

.- astept sa se stinga martorii din bord, ca sa mut cheia in poz. III (ignition): in acest timp, mesajul din poza a II-a, ramane afisat pe bord, sa-mi faca in ciuda...;

.- odata cu stingerea martorilor (cu exceptia celor normali a ramane aprinsi, descrisi mai sus), e timpul sa trec la rotirea in poz. III, ceea ce si fac.; rezultatul? NIMIC! Nu se intampla nimic! Nici click... Nici clack... Nici altceva.... Aaaa... ba da: se opreste radioul (si se stinge si display-ul central, unde sunt afisate frecventele radioului);

.- aduc cheia in poz. I si o scot din lacas... de data asta se aude de 3x": click-clack, click-clack, click-clack... dupa care, nu-mi ramane altceva decat sa mai fac o noua incercare (bineinteles, in tot acest timp, si chiar si dupa iesirea din masina, volanul e "pe liber"!), iar "algoritmul" se reia, asa cum l-am descris, ori-de-cate-ori as incerca, cu oricare din chei...

...Si voi spuneti ca toate astea se rezolva doar "gadilind" CEM-ul?

Spuneam ca mi s-a mai intamplat in urma cu 3 zile exact la fel, dar eu, in traducerea facuta "pe genunchi" prin telefon, utilizand Google.Translate, am dedus (eronat!) ca este vorba de un contact ce a ramas  dechis actionat de maneta ce permite reglarea volanului sus-jos/fata-spate... culmea e ca, atunci, tot actionand acea maneta, si-a dat drumul... si 3 zile n-am mai avut probleme... pana azi-dimineata, si in continuare...

 

Si inca ceva: Stie careva din voi un service (sau mecanic) priceput intr-ale Volvo-urilor, in Sibiu? Multumes anticipat!!

Stima si Respect!

:occasion14:

Cheia_in_pozitia_I.jpg

Cheie_in_pozitia_II (dupa stingerea martorilor).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Si iata, vin cu o traducere aproximativa a celor doua mesaje, traducere facuta prin Google.translate:

Poz. I  : LENK. VERRIEGELT ERNEUT VERSUCHEN     ==> STEERING. LOCKED AGAINST TRY    --> DIRECȚIE. BLOCATa ÎMPOTRIVA INCERCARII
Poz. II : LENKUNG BLOCK. LENKRAD DREHEN         ==> STEERING BLOCK. STEERING THE STEERING WHEEL

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Edited by roadx

Share this post


Link to post
Share on other sites

... La cat sunt de obidit, am uitat sa va multumesc anticipat pentru eventuale sugestii!

Multumesc!

Stima si Respect!

:occasion14:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand vin cu o intrebare. Cand scoti cheia din contact, se aude acel clanc si se blocheaza volanul? Daca nu...desfaci carcasa de sub volan si lovesti blocatorul coloanei de directie cu un ciocanel, in timp ce scoti-bagi cheia in contact, pana se aude acel clac. Apoi ar trebui sa mearga normal. In poza atasata, ai blocatorul la pozitia 3

s-l1000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu! Asta spuneam... Cand scot cheia din contact, se aude de 3x click-clack, click-clack, click-clack  (sunet ca de releu de semnalizare), iar volanul este liber. Inainte, se auzea si ceva sunet metalic cand scoteam cheia din contact... dar poate ca e o parere a mea... Cert este ca de la inceput ( de azi-dimineata), indiferent ce fac cu cheia si cum o scot sau o invart, volanul e pe liber.

Sa inteleg de la tine, ca e posibil ca elementul de blocare-volan sa fi ramas "intepenit" si ca ar necesita ceva "vibratii" ca sa-si dea drumul?

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blocator volan defect .

Nu are nici o legătură cu ce ziceam eu vis a vis de ecm reload .

Trebuie una lovitura ciocan în blocator și e ca nou .

Blocatorul este piesa nr 3 din poza de mai sus .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Bogdan... Multumesc de incurajare... Am mai prins ceva culoare, asa sa sti... Si ca tot te-am "prins", chestia cu schimbatu' bateriei la 2.0D se lasa cu un drum la reprezentanta, ptr. ECM RELOAD? (stiu, stiu... e cam out-of-topic, dar daca tot "te-am prins" in thread... ;D...)

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now