ruK

Problema pornire/ (Dispozitiv imobilizare?!)

50 posts in this topic

Nu este obligatoriu. Se poate intampla, in mod deosebit, daca se descarca bateria, nu daca scoti borna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum spune Ionuț. Se întâmplă când moare bateria nu când o înlocuiești.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin...

Evident ca inca nu am "umblat" pe sub volan/coloana de directie. E mai greu cand ajungi dupa 18:00 acasa... :) 

Dar... Chestia cu lovitul, mi se pare ceva analog cu urmatoarele: ai pana la una din roti... pui mana pe o pompa/mini-compresor (a se citi "ciocanel") si remediezi incidentul... Numai ca in felul asta s-a eliminat efectul dar nu si cauza (s-a eliminat starea de roata desumflata) dar nu si eliminarea cauzei (cuiul sau ce-o mai fi...). Asa si aici: se elimina blocajul blocatorului (!? :) ), dar nu si cauza care a dus la acest fenomen.

Va spuneam ca mi s-a mai intamplat asa ceva in urma cu 3 zile, dar "frecandu-ma" cu reglajul volanului (asta crezand eu ca era cauza), si-a dat drumul... Acum, vad ca trebuie sa fac ce-au spus paunionutz si BogdanG, adica ceva mai mult decat sa ma "frec" cu reglajul volanului.

@paunionutz: stiu ca suna ca dracu', dar ai cumva un link sau ceva, de unde sa ma documentez cum ajung la coloana aia de directie ca sa "altoiesc" pozitia aia nr.3 din poza? Nu de alta, dar n-as vrea sa rup plasticele tot tragand de ele, sau nestiind pe unde sunt toate prinderile. Multumesc anticipat!

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauza este urmatoarea. In acel blocator, este un motoras si ca orice motoras are niste carbuni. Pot fi doua variante

1. S-au uzat carbunii si nu mai fac contact, iar ciocanirea doar rezolva temporar

2. A cazut praf de la carbuni si nu mai fac contact, iar ciocanirea de fapt scutura praful, iar apoi o sa functioneze foarte bine mult timp.

Aici ai un link cu demontarea plasticului de sub volan

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz: Multumesc foarte mult... Am sa incerc sa nu stric mai mult decat e acum...

Ciudata chestia cu motorasul... Ce solutie... Se putea si altfel: de ex. un bistabil electro-mecanic, ca in aviatie (utilizat la zavorare trape), dar ma rog... asta e! Volvo nu zboara... :) 

Am de treaba in weekend! Sper sa rezolv cu o "mangaiere" de ciocanel... Revin pe luni...

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Revin, chiar mai devreme de luni, asa cum am promis...


Dupa ceva documentare pe net, din care principala sursa a fost fisierul din atasament, am purces la aplicarea celor aratate acolo, si din pacate, am esuat.
Asta mi-a adus aminte de doua chestii:
- una, cea din reclama cu popa, in care unu' ii spune unui altu', in timp ce aruncau un popa de la etaj: "Ai vazut ba deshteptule ca e popa? Tu, nimic! Batman...Batman..."
- si ce-a de-a II-a, din bancul cu popa si ninja: vede unu' un popa, bineintels, imbracat in negru, furashandu-se pe langa zidurile unei manastiri. Se duce asta drept la popa si-i aplica 2..3 lovituri rotative de picior  in cap... drept pentru care, popa cade lat. Multumit, "eroul" nostru se apleaca cu un aer superior asupra saracului popa, cazut la pamant si-i spune extaziat: "Ai vazut ba, ninja, ca nu e ca-n filme?..."


..Asa si cu mine... "Ai vazut ba, "ninja", ca nu e ca pe internet?"...


Am sperat ca nefunctionalitatea sa fie de la o simpla cauza mecanica la elementele de executie ale modului (motoras sau pinul blocator intepenit in cursa... etc.) dar s-a dovedit ca usoarele socuri mecanice aplicate modulului nu au fost de ajutor...
Ba mai mult, acum, in loc de cele doua mesaje, imi apare unul (semnalizat cu "!" in triunghi rosu), care spune " LENKUNG DEFEKT" deindata ce bag cheia in contact. Nu cred ca trebuie sa mai traduc, nu?...

Anterior interventiei mele, primeam mesajele aratate mai sus, dar decand mi-a aparut  " LENKUNG DEFEKT", nicio alta activitate vizibila nu se mai intampla la rotirea cheii in poz. II (aprinderea martorilor... si apoi stingerea lor). Cu siguranta, interventia mea pur mecanica (aplicarea unor usoare socuri laterale cu manerul cauciucat al unei surubelnite) au "pus capat" bunei functionari a acelui modul blocator.
Probabil ca acel modul blocator trebuie inlocuit cu totul, acum fiind defect si electronic, nu numai mecanic...

As mai putea spera la ceva? Mie, deja imi "miroase" a reprezentanta...

(credeti-ma: am aplicat MICI socuri cu manerul cauciucat al unei surubelnite, si nu cu un ciocan de 5Kg...)

Stima si Respect!

:occasion14:

P1 Volvo Steering Column Lock Failure _ FCPEuro.pdf

Edited by roadx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai uitat si pe la fire sa nu fie ciupite, sau mufa oxidata :-( Am dat si eu bateria jos o data sa umblu la motor, am terminat ce aveam de facut, pun bateria la loc si masina nu porneste, erori nu aveam dar electromotorul invartea. Am schimbat si cheia, degeaba pana nu am inchis si deschis usile. Am citit undeva pe extern ca daca inchizi si deschizi usile de 5 ori reseteazi erorile de imobilizator dupa ce umblii la el (exclus inlocuit) incearca sa vezi daca merge :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut NicolaeSorin... Atat cat am umblat eu pe-acolo, nu aveam cum sa ciupesc vreun fir (n-am avut nicio interventie mecanica mai dura si nici plasticele nu le-am mai pus la loc) , iar mufa, ce-i drept, am scos-o si am bagat-o de vreo 2 ori, de teama sa n-o ating cu manerul cauciucat cu care aplicam socurile... Ce intelegi prin "inchis si deschis usile" ? Mecanic, sau din telecomanda? In fine, nu cred ca se poate asa ceva (nu vad explicatia), dar am sa incerc si mecanic si din telecomanda (banuiesc ca te referi la usa de la sofer...). Oricum, din ce expui tu, nu vad legatura intre a umbla la motor (+desfacut bornele bateriei) si eventualele erori legate de blocatorul coloanei de directie...

Multumesc oricum de sugestii...

Stima si Respect

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din telecomanda am inchis-o, am facut bine sau nu, nu stiu, dar pana nu am facut asta m-am imvartit pe langa ea ca un titirez, nu stiam ce sa mai controlez. La cablaj ma refeream deoarece mai crapa de la sine. Au momente modelele astea cand te face sa iti aduci aminte de toti sfinti din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc ciocan de 250 grame și am desfăcut câteva zeci . nu ai cum sa strici blocatorul cu o șurubelnița.

Pur și simplu nu ai experienta necesara .

Fie mergi la reprezentanta fie aduci masina la mine . Se rezolva în ambele situații.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: Multumesc Bogdan! Tare as aduce-o la tine (in toamna, dupa cumparare, am fost impresionat de cum au decurs sch.distributiei si toata semi-revizia, la tine-n service), numai ca atunci, am venit pe "rotile mele". Vezi ca am mai spus ceva in PM... Multumesc!

Intre timp, dupa una saptamana de stat in parcare, nepornita, a trebuit sa constat ca bateria (care cred ca e de pe vremea lui Noe -am in plan si schimbarea ei, macar la sfarsitul verii) n-a putut suporta pe deplin cele 5 inchideri-deschideri (plus alte 5, mai tarziu, facute din "disperare"...) consecutive din telecomanda si lucrurile au luat-o razna: click-aituri ciudate, ceas resetat, consola ca o orga de lumini, etc... Desi, asta-iarna, mers zilnic cu masina, a reusit sa porneasca motorul chiar si la -24 de grade (pe bord)...

Dupa ce am mai lasat-o sa "respire", tensiunea pe baterie a crescut de la 7.80V la 9.48V (probabil, in scadere) si am reusit, la plecarea in casa, sa o inchid din telecomanda (care in timpul "nebuniei" era inerta...) Acum, cand bag cheia, imi apare mesajul cu DEFEKT si se inchide tot... Bine ca mai merge inchiderea centralizata.

Si NU, nu am unde incarca bateria... Si cealalta masina e in service (Solenza), ca altfel, i-as fi "dat" lui Volvo, niste curent din Solenza (fara contact Volvo pus...)

Astept sa iasa Solenza din service (pompa benzina inlocuita). Pana atunci, nu mai umblu la Volvo!

Se vede treaba ca exista o oarecare solidaritatea si intre masini, din moment ce au ales amandoua sa treaca in greva simultan... :protest:

Atasez inca 3 poze cu rezultatul "ispravei" mele de ieri. Ce mi se pare ciudat, e ca eu cred ca s-a mai umblat la blocatorul coloanei de directie (inlocuit?) . O spune surubul M8, notat cu "A" in poza. Si in plus, exista unul si opus (pe partea dreapta, "A" fiind pe stanga), adica inca un surub M8. Cel de pe stanga ("A"-ul) era cu cap hexagonal iar cel de pe dreapta, un surub cu cap inecat, cu slitz, ptr. surubelnitza... Clar: un "romanas" a umblat pe acolo, in loc sa mearga sa-si pasca oile de la care a venit... Un mecanic serios si care-si respecta meseria, n-ar fi facut "mixtura" aia... :sad3:

In fine... "Shocurile" aplicate cu manerul cauciucat al surubelnitzei, le-am aplicat "on-site", deoarece, din cauza stiftului "B", n-am putut detasa blocatorul de unde sta. DIn aceasta cauza, nici nu am putut avea "elan" la lovituri, care, cum sa spun... nici chiar "mangaieri" n-au fost...

Cel stift "B" m-a impiedicat sa scot blocatorul si sa-l "judec" in spatiu larg (i-as fi aplicat ceva socuri in spatele motorului). Cat despre acel stift "B", probabil ca, daca se aplica o presiune pe el si se roteste volanul intr-o anumita pozitie, se aliniaza cu vreo gaura, ceva, si culiseaza (intra) 2..3mm, atat cat sa poti trage de blocator inspre in-jos... Dar, de unul singur e dificil sa aplici acea presiune pe acel stift si sa mai si rotesti volanul cu o mana, pe loc, fara servo, cu masina asezata pe roti...

Asta e... Nu l-am putut detasa de-acolo, asa cum a facut nenea ala, din PDF-ul atasat ceva mai sus de mine.

Si iarasi vin si-mi zic: ...ai vazut bah ninja, ca nu e ca-n filme?

 

Stima si Respect!

:occasion14:

 

Blocator_ColDir_V50.jpg

Mesaj_DEFEKT_01.jpg

Mesaj_DEFEKT_02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie ciocanit bine, nu mangaiat cu manerul surubelnitei. Cea de-a doua eroare, poate fi din cauza bateriei slabe. Fa rost de o baterie buna si bate bine in blocator, pe toate partile. Nu ai ce strica mai mult de atat. Daca lovesti incet, este frectie la picior de lemn, dar inainte fa rost de baterie buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai prima data trebuie baterie bună . Abia după asta de poate debloca volanul .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz: multumesc de ..."incurajari".

Problema e ca nu prea am loc sa-mi iau "avant", sa lovesc mai serios si pe toate partile. Daca as putea scoate blocatorul de acolo, altfel "l-as judeca"... pe toate partile (mai putin pe burta (partea dispre podea, asa cum este el prins acolo) caci se pare ca acolo este o parte electronica in carcasa. Plus ca daca reusesc sa-l scot, as vrea sa elimin complet partea aceea in forma de U, care contine acel arc si elementul blocant (vezi poza). Nu-mi trebuie ca volanul sa se blocheze. Daca e de furat, se fura cu platforma sau ti-o ridica de fatza si dusa e... In schimb, as lasa motorasul sa-si atinga capetele de cursa, asa incat electronica sa-si faca raportarea corecta de validare.

 

Stima si Respect!

:occasion14:

 

Element_Blocare.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te apuca sa demontezi blocatorul. Trebuie sa bați în zona unde e rotund . Bați din în dreapta părții rotunde . Bați de 2x și bagi cheia fără sa rotești .

Deci, bați, introduci cheia, bați și iar introduci cheia pana pornește motorul și se blochează volanul .

Volanul trebuie sa fie drept .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de precizari Bogdan! Asa am sa fac... Acum, am nevoie de o informatie, te rog: mi-am adus aminte ca am in casa, pe undeva, un incarcator de baterie auto (12V) din cel electronic, de la LIDL (ofera 3.8A la incarcare parca...). As scoate bateria de pe masina si as aduce-o in casa, sa o incarc inainte de a proceda cum am fost sfatuit.

Intrebarea mea este: O pot scoate linistit?! Sau in lipsa ei, se intampla minuni prin ECU-urile de pe masina... S-a vorbit pe aici de baterie descarcata si/sau lipsa tensiune de alimentare. Teoretic, scoaterea baterie de pe masina, chiar si pentru un timp mai indelungat, n-ar trebui sa afecteze setari, coduri de imperechere intre diversele ECU-uri, dar astea sunt doar presupuneri ale unui ne-specialist!

Multumesc in avans ptr. raspuns.

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi iau trusa de chei si ma duc... Multumesc!

Stima si Respect!

:occasion14:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Job Done! E bun la ceva si incarcatorul ala de la LIDL! A "omorat-o" (cica in impulsuri de curent) pana a ajuns la 10.5 si apoi, a luat-o usurel la "mestecat".

Are deja o linie (din 4) si e la 12.2V de ceva timp (de vreo 30 de minute, si sta acolo...) Ma astept ca pana maine-dimineata, toate cele 4 linii sa fie "pline". Revin cu noutati dupa ce o pun pe masina...

Oricum, pana aici, va multumesc mult baieti, pentru suport!

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri, luni,  (06.03.2017) a fost urat si ploua... am amanat interventia mea.

Azi... dupa 14.2V aratati de incarcatorul ala de la LIDL cuplat la bateria lui Volvica, mi-am luat inima-n dinti (si ciocanelul sugerat de Bogdan G) si am pornit la "razboi".

Verific: rotile nebracate ==> volanul: drept (exact asa cum zicea si Bogdan G)... Mai cu mila, mai fara... dar cu teama sa nu sparg carcasa blocatorului (care nu e chiar blindaj de tanc), am lovit de vreo 2..3 ori si ... Bag cheia-scot cheia... nimic! Alte 2 lovituri, de data asta mai zdravene (una din lateral si alta exact in fundul "motorasului")

Bag cheia! Vzzzzooomm!-se aude motorasul blocatorului. VICTORIE! Pornesc motorul (doar de dragul de-al auzi) apoi, dupa 3..4 minute il opresc si scot cheia din contact cu inima cat un purece! Vzzzzooomm!-se aude din nou motorasul blocatorului! Astept... Bag din nou cheia... Vzzzzooomm!

Sper sa ma tina de data asta mai mult! Am strans suruburile alea de cioban pe cand era pornit motorul, incercand sa "centrez" (fara repere aparente, doar la simtz) cat am putut eu de bine, gandindu-ma ca poate asa, acel stift blocator n-o sa se mai opreasca din cursa lui, centrat fiind pe gaura care-i place...

@Bogdan Gsi @paunionutz: Va multumesc foarte mult de sfaturi si incurajari! Multa sanatate si promit ca dau o bere la prima vedere! :happy12::thumbsup2:

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ma nene, ce face un ciocan, la locul potrivit?! :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, ciocan!  E un ...ciocanel!

Da' chiar si-asa, mic, uite ca uneori e potrivit in a-ti face treaba cu el. :angel9::beertogether:

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai tare a fost colegul Ygrec care a demontat toate plasticele, a adus ciocan de 250 grame conform cerintelor mele, a batut de a obosit in blocator, a adus masina pe platforma la mine si in 30 secunde am deblocat-o cu ciocanul clientului. Mai mult a durat sa pun plasticele la loc si de 2 ani de zile nu mai are nici o problema cu blocat& deblocat volan. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUICK TIP:  la c30.ul meu am aceiasi problema. Daca ai nevoie urgenta de masina si iti scrie "steering wheel locked" si evident nu porneste, ia carligul din fata, ala de se insurubeaza pentru tractare si loveste in partea metalica de sub volan, chiar sub clapeta de ajustare a volanului in timp ce bagi cheia in contact pana se aude acel click specific si evident nu.ti mai apare eroarea in bord. 

Am problema asta de f mult timp, stiu ca nu e etic ceea ce fac, dar fuck it, functioneaza. Evident e mult mai indicat sa mergi la un mecanic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now